Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ronja, vandaag één jaar geleden overleden

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ronja, vandaag één jaar geleden overleden

Ongelezen bericht door Fizgig »

Vandaag is het één jaar geleden dat Ronja stierf. Ze was onze eerste hond en het was heel traumatisch toen ze stierf, ze was nog maar 7 maanden oud en onze eerste hond. We hadden haar bij de boerderij opgehaald toen ze tien weken oud was en het was echt een geweldige ervaring om haar op te voeden.
We weten niet precies waaraan ze gestorven is, ze had kennelhoest en is overleden op de behandeltafel omdat haar longen volliepen met vocht en ze erin stikte. Ze had alleen een klein kuchje en de dierenarts zei dat ze is overleden aan een uit de hand gelopen longvliesontsteking. Dat is natuurlijk wel zo maar het is wel vreemd dat een hond van 7 maanden zo plotseling overlijdt. Ze had de dagen voor haar dood bijvoorbeeld geen koorts en ze heeft de avond voor ze stierf nog heel goed gegeten. De tijd die volgde op Ronja's sterven was heel verdrietig. We moesten het echt verwerken en dat was heel moeilijk. We hebben de eerste maanden bijna niet over haar gesproken en ik heb haar foto's pas weer een paar maanden geleden voor het eerst kunnen bekijken. Het was erg vreemd om ineens geen hond meer te hebben aangezien we onze handen vol hadden aan haar voor ze stierf.
Nu denk ik dat het heel waarschijnlijk is dat Ronja haar immuunsysteem niet goed in orde was. Het zou kunnen dat ze een aangeboren afwijking had aangezien ze de helft kleiner was dan haar zusjes en broers. In ieder geval hebben we wel geleerd iedere dag te waarderen die je hebt met je huisdieren.
Ronja was erg lief en bijzonder. Ze was ook een heel knap hondje om te zien. Ze had erg schattige dingen zoals, ze sabbelde op haar knuffelhondje terwijl ze met haar pootjes "peddelde", zo noemden we dat altijd, o Ronja ligt weer te peddelen. Dus het imiteren van het drinken bij mama. Daar raakte ze soms in een soort trance van, heel gek gezicht was dat. Ze deed onderdanigheidsplasjes als ze iemand zag die ze leuk vond. Dan kwam ze soms aanschuiven op haar billetjes, zo vertederend. Ze was gek op ballen, echt helemaal wild werd ze dan. Ze sliep vaak op de borst van mijn vriend. Elke nacht samen in bed in ieder geval. Toen ze nog heel klein was, ging ze voordat ze ging poepen, eerst heel snel rondjes om haar as draaien. Oe, er komt een drol aan! Ze was echt heel schattig. Dus het voelde net of ons eerste kindje doodging toen ze overleed, we hebben namelijk geen kinderen.
Gisteren ben ik speciaal een printer gaan kopen en hebben we een paar grote foto's van haar uitgeprint. Het is nu namelijk tijd om haar leuke en lieve dingen te herinneren en niet meer zo verdrietig om haar te zijn. Ronja, je was geweldig en we zullen je nooit vergeten. Rust zacht, lieve meid.

Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Re: Ronja, vandaag één jaar geleden overleden

Ongelezen bericht door Esther12 »

Wat ongelooflijk triest. Sterkte!
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Wat was ze een knappe meid! Fijn dat jullie nu weer herinneringen aan aan haar op kunnen halen zonder helemaal overmand te worden door verdriet :flower:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte :roos:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Het is wel heel erg verdrietig om een hond van 7 maanden oud al los te moeten laten......Wat fijn dat je de leuke herinneringen weer op kunt halen....... :roos:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

:roos:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Fijn dat jullie haar met liefde herinneren. :flower:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat ontzettend triest :( Sterkte :roos:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Wat ontzettend triest wat Ronja is overkomen, zo jong, :roos: goed dat je nu na een jaar het verlies een plekje hebt kunnen geven al zal het altijd moeilijk blijven om zo jong en onverwacht je hondje te verliezen.
Afbeelding

Terug naar “In memoriam”