Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huisdieren verzekering

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Huisdieren verzekering

Ongelezen bericht door kipo »

van de Hema-verzekering weet ik dat alle kraakbeenaandoeningen zijn uitgesloten, dus elke vorm van arthrose/gewrichtsslijtage (hernia) waar dan ook wordt niet vergoedt.
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Echo »

Ja nu ik wat beter heb gekeken naar Hema vind ik het ook wat minder. Zo kun je alleen behandelingen door HEMA erkende artsen laten uitvoeren.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
kipo
Zeer actief

:LOL: nieuw keurmerk voor dierenartsen: "HEMA-erkend" :LOL: Zal de beroepsgroep leuk vinden...
Echo
Zeer actief

Ik heb even goed gekeken naar de verzekeringen van Petplan en Kruidvat.
Bij Kruidvat zie ik niks in de polis staan over het gedeeltelijk vergoeden van entingen en worm/teek/vlo behandelingen.
Ik heb ze een mail gestuurd wat de regeling is betreffende oudere dieren.

Petplan is weliswaar ongeveer een euro duurder per maand, maar heeft de regeling dat zodra een hond instapt, de premie voor de instapleeftijd blijft gelden. Dat betekent dat ik voor de rest van het leven van het hondje hetzelfde bedrag kan betalen.
Entingen en behandelingen voor parasieten zijn daar pas verzekerd vanaf de plusverzekering. Petplan heeft wel een meer uitgebreide dekking dan Kruidvat.

Ik neig nu dus naar Petplan. Ik vraag me af hoeveel je jaarlijks kwijt bent aan entingen en ontwormen/teek behandelingen.
Kan iemand mij helpen met wat inzicht daarin?

Ik weet dat een hond elk jaar een kleine cocktail moet en elke 3 jaar een grote cocktail.
Een inenting kost ongeveer 50 euro.
Maar vlooien/teken/wormen behandeling??
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Via het internet bestel ik Milbemax en antivlo spul...net 4x voor 20 kg was ongeveer E22,-.(is voor 2 hondjes)
Ollie heeft een vlooienallergie dus ik moet het nu elke maand gebruiken, er hoeft er maar 1 langs te komen :schrik:
Anders deed ik het bv. 1x per 3mnd. buiten het beestjes seizoen. Ontworming gebruik ik niet elke 3mnd.
Het ligt er dus aan hoe vaak en wat voor middelen je gebruikt...ik zou entingen en klein spul nooit meeverzekeren.
Ze zijn hier bij de Hema verzekerd...declareren moet nog komen :mrgreen:
AnjaJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Ik heb Harry bij de Hema verzekerd, ben 19,97 kwijt per maand. Daarin heb ik ook de crematie verzekerd.
Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik heb Diesel bij Corona verzekerd, maar dat was ook de enige keuze die ik had want er zijn geen andere maatschappijen in België die een hondenverzekering aanbieden. Ik betaal 13 euro en nog wat voor de zilveren formule. Volgens de voorwaarden word alles vergoed behalve erfelijke aandoeningen, vaccinaties, castratie, ontwormen, ... tot een maximum bedrag van 2500 euro per aandoening. Ik had hem zwaarder kunnen verzekeren maar voor welke behandeling of ziekte betaal je nou meer dan 5000 euro bij de DA. Diesel heeft patella luxatie dus als hij daar ooit aan geopereerd moet worden komt de verzekering er in tussen. Diesel word 4, dus neem dat hij nog 10 jaar leeft (hopelijk langer) dan betaal ik de komende 10 jaar 1300 euro verzekering. Evenveel als de operatie aan zijn knie me alleen al zou kosten. Diesel heeft een oude breuk in zijn linker voorpoot en als je bedenkt dat je voor een gebroken poot al snel boven de 1000 euro zit heb ik geen seconde getwijfeld over een verzekering.
Afbeelding
Echo
Zeer actief

@ Lilith: ah ok, dus ontwormen en vlooienbehandelingen vallen qua prijs ook nog wel mee.

Dan denk ik dat ik eruit ben en gewoon bij Kruidvat of Petplan verzeker. Hema vind ik wat minder.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik ben bij de Hema verzekerd :wink:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

die van ons zijn verzekerd bij petplan, dat middelste pakket.
De inentingen (en consult wat daarbij hoort) zijn voor 50% verzekerd en consult volledig.
Ik heb er ook de reisverzekering bijzitten (buitenland), wij zijn doorlopend verzekerd (omdatik het anders vergeet) en de mannen dus ook.
Ik bewaar alle rekeningen en dien ze 1 keer per jaar in.
Bob in het eerste jaar was bijna 600 euro :schrik: , dat waren zijn 9 en 12 weken entingen, en wat da bezoeken (autorijden wat te doen, wratje constateren en later weghalen en een ooronsteking).
Dit jaar voor Billy ongeveer hetzelfde en Bob iets van 150 euro.

Ik heb wel een spaarpotje maar dat is voor de eventuele gedeeltes wat de verzekering niet vergoed.
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Echo schreef:@ Lilith: ah ok, dus ontwormen en vlooienbehandelingen vallen qua prijs ook nog wel mee.

Dan denk ik dat ik eruit ben en gewoon bij Kruidvat of Petplan verzeker. Hema vind ik wat minder.
:wink: Je zou hier wat meer info over ontwormen kunnen zoeken.
Ik ontworm alleen wanneer er wormen zijn en dat komt weinig voor, minder dan eens per jaar.
Zelfde geldt voor vlooien; geloof 3 x op bijna 6 jaar.

En voor zo'n klein hondje (prijzen gaan op gewicht) loont het zich denk ik niet dat mee te verzekeren.
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Henriette »

Ik weet niet of het veel nut heeft,aangezien heel veel dingen niet gedekt zijn.
Na een keer uitgerekend te hebben wat een hond in zijn leven aan verzekeringskosten kwijt is,buiten de verhogingen van het bedrag dat je nu kwijt bent,kan je je hond heel wat keren laten opereren.(even afkloppen)
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Henriette schreef:Ik weet niet of het veel nut heeft,aangezien heel veel dingen niet gedekt zijn.
Na een keer uitgerekend te hebben wat een hond in zijn leven aan verzekeringskosten kwijt is,buiten de verhogingen van het bedrag dat je nu kwijt bent,kan je je hond heel wat keren laten opereren.(even afkloppen)
Dan moet je wel alvast dat bedrag hebben staan...
Lille en Ollie zijn voor E20,- pmnd verzekerd...tuurlijk niet voor alles maar een gebroken beentje kost je al een godsvermogen. En wie zegt dat nummer 2 de mnd. erna niet iets krijgt? Of er is een complicatie?
Daar heb ik de prijs wel voor over... :D
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Henriette »

Lillith schreef:
Henriette schreef:Ik weet niet of het veel nut heeft,aangezien heel veel dingen niet gedekt zijn.
Lille en Ollie zijn voor E20,- pmnd verzekerd...tuurlijk niet voor alles maar een gebroken beentje kost je al een godsvermogen. En wie zegt dat nummer 2 de mnd. erna niet iets krijgt? Of er is een complicatie?
Betaal jij dan 20 euro voor 2,of voor elk 20 euro?
Afbeelding
Echo
Zeer actief

Ik doe het om die reden ook. Ik wil niet met de handen in het haar zitten als er ineens iets duur voorbij komt.
Dan kan ik wel bijlenen maar liever doe ik dat niet.
Wat ik bij petplan wel erg fijn vind is dat erfelijke gebreken (mits nog niet bekend) verzekerd zijn en dat de kosten van de instappremie *dus gebaseerd op 6 jaar oude hond* zo blijven (wel een 3% verhoging per jaar).
Dus ik denk dat ik daarvoor ga. Dan kost het me 175 euro per jaar, dat is volgens mij al minder dan 1 röntgen foto.

@dagmar88: je kunt toch niet altijd zien of je hond wormen heeft of niet?
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Henriette schreef:
Lillith schreef:
Betaal jij dan 20 euro voor 2,of voor elk 20 euro?
Samen ze zijn even duur....bij beiden wordt de prijs mede door het gewicht bepaalt...
Ollie is (nog) 8kg en Lille 10 kg...boven de 10kg betaal je iets meer...
Geen aandelen hoor :wink: , maar dat is toch heel betaalbaar :19:
:oohja: het is dus 2 voor ongeveer E 20,- :oeps: :mann:
Laatst gewijzigd door Lillith op 12 nov 2011 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Echo schreef:Ik doe het om die reden ook. Ik wil niet met de handen in het haar zitten als er ineens iets duur voorbij komt.
Wat ik bij petplan wel erg fijn vind is dat erfelijke gebreken (mits nog niet bekend) verzekerd zijn en dat de kosten van de instappremie *dus gebaseerd op 6 jaar oude hond* zo blijven (wel een 3% verhoging per jaar).
Dus ik denk dat ik daarvoor ga. Dan kost het me 175 euro per jaar, dat is volgens mij al minder dan 1 röntgen foto.

:wink: De dierenarts wel. Daar kun je voor een mestonderzoek terecht.
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik heb geen verzekering voor Boomertje. Hij heeft buiten zijn entingen en ontworming om 150 euro in totaal gekost. Dat was zijn castratie en alles daaromheen.

Ik spaar elke maand 35 euro voor Boom op zijn eigen rekening. Ik heb dat vanaf de eerste dag van zijn leven gedaan en er staat nu geloof ik 500 euro op die rekening. Ik werk zelf fulltime, dus heb een aardig inkomen, dus als ik dierenartskosten niet kan betalen van mijn lopende rekening wordt dat potje in werking gesteld. Mocht ik het uit dat potje niet kunnen betalen, dan heb ik nog een eigen spaarrekening waar het 10voudige van het potje gemiddeld in zit, en mocht ik daar zelfs niet genoeg aan hebben, dan heb ik mijn ouders nog op de achtergrond om bij te springen. Boomer is van mij, maar zij zijn ook wel heel gek met hem en zouden heel ver gaan. In het ergste geval kan ik ook bij mijn opa en oma nog lenen. Dat is van te voren allemaal besproken en afgesproken.

Ik heb om die redenen ook de keuze gemaakt geen verzekering te nemen.

Sterkte met beslissen!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Bob in het eerste jaar was bijna 600 euro , dat waren zijn 9 en 12 weken entingen, en wat da bezoeken (autorijden wat te doen, wratje constateren en later weghalen en een ooronsteking).Voor die paar dingen 600 euro betaald of was dat de premie?

Ik heb Bo nu ruim 9 jaar. Als ik hem nu zou verzekeren kost me dat meer dan 30 euro per maand :O:

In totaal ben ik € 800 kwijt aan dierenartskosten.... Alle cocktails (doe ik nu niet meer) een operatie door niet ingedaald balletje, paar ooronstekingen, paar keer voor allergie en paar keer voor mank lopen.

Dat is ook best een hoop geld eigenlijk voor een gezond hondje eigenlijk. Het is dat ik het bijgehouden heb anders zou ik denken een paar honderd euro.
Reny
Zeer actief

Dat waren de rekeningen voor Bob (die we dus helemaal vergoed kregen minus 35 euro en minus de helft van de entingen maar dat vond ik verwaarloosbaar aangezien we het consult wel vergoed kregen) :ok:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat enorm duur dan...
9 en 12 weken entingen kosten hier totaal 72 euro
da bezoeken
autorijden wat te doen 27 euro
wratje constateren 27 euro
en later weghalen 52 euro
een ooronsteking 34 euro

Kom ik op 212 euro dat is minder dan 1/3de.

Heb net even zitten rekenen, als ik verzekerd had bij Petplan was ik 1708 euro aan premie kwijt geweest en de meeste kosten zijn entingen die toch niet vergoed worden.
Maar het is wel een zekerheid die je inkoopt. Dat is zo.
Echo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Echo schreef:Ik doe het om die reden ook. Ik wil niet met de handen in het haar zitten als er ineens iets duur voorbij komt.

:wink: De dierenarts wel. Daar kun je voor een mestonderzoek terecht.
Ja dat is waar! Maar dat kost ook geld natuurlijk.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lillith schreef:Samen ze zijn even duur....bij beiden wordt de prijs mede door het gewicht bepaalt...
Ollie is (nog) 8kg en Lille 10 kg...boven de 10kg betaal je iets meer...
Geen aandelen hoor :wink: , maar dat is toch heel betaalbaar :19:
:oohja: het is dus 2 voor ongeveer E 20,- :oeps: :mann:
Operaties zijn ook afhankelijk van gewicht.

Maar als ik 2 hondjes van jouw gewicht had, dan was ik dus 224 in het jaar kwijt (heb ik niet hoor, de mijne zijn iets groter en zwaarder). Maar de mijne zijn nu 11 en 9, en in augustus kwam er een onverwachte rekening van een dierenarts. Baarmoederontsteking, 660 euro.
En ik heb ze niet verzekerd. Maar had ik dus 20 jaar hondenleven 20 euro opzij gezet, dan heb ik 4800 euro. Ruim genoeg voor die ene operatie op 9-jarige leeftijd van mijn ene teef.
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Volgens mij is het grote woord hier: GELUK

Je moet geluk hebben met je honden en het ziektebeeld erbij.. En misschien dat het ras ook nog invloed heeft.. Zoals die hondjes met plattere neusjes gevoeliger zijn voor luchtweginfecties bijvoorbeeld.. Zo heeft een andere hond daar minder mee te maken, wat niet betekent dat ze het niet kunnen krijgen, en wat ook niet betekent dat een hond met plattere neus het zeker krijgt....

dus wat mij betreft; GELUK HEBBEN....
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
dagmar88
Zeer actief

meg1986 schreef:Volgens mij is het grote woord hier: GELUK
:ok: We hebben allemaal geen glazen bolletje.
Reny
Zeer actief

AnneMarie schreef:Wat enorm duur dan...
9 en 12 weken entingen kosten hier totaal 72 euro
da bezoeken
autorijden wat te doen 27 euro
wratje constateren 27 euro
en later weghalen 52 euro
een ooronsteking 34 euro

Kom ik op 212 euro dat is minder dan 1/3de.

Heb net even zitten rekenen, als ik verzekerd had bij Petplan was ik 1708 euro aan premie kwijt geweest en de meeste kosten zijn entingen die toch niet vergoed worden.
Maar het is wel een zekerheid die je inkoopt. Dat is zo.
Wratje weghalen was onder volledige narcose (zat bij zijn neus, in bijtgebied zeg maar :F: ) met nog wat hechtingen erbij. oorontseking= medicijnen enz
kipo
Zeer actief

Dat blijft het eeuwige argument; mijn honden hebben nooit wat gehad, dan was ik veel geld kwijt geweest aan de verzekering. Maar dat is toch met alle verzekeringen zo, ik heb zelf ook nog nooit wat gehad, ik heb ook een brand- inboedel- opstal- en weet ik wat nog meer verzekering voor mijn huis, godzijdank heb ik nog nooit brand, inbraak of wat dan ook gehad, toch betaal ik nog steeds voor die verzekering.
Je weet gewoon op voorhand niet of je veel dierenartskosten gaat krijgen of niet. Heb je een buffer op je spaarrekening en kun je daarnaast elke maand wat opzij zetten, dan hoef je niet verzekeren, dan red je het zo ook wel als er iets is. Heb je die buffer niet, dan is het de moeite waard om over een verzekering na te denken.
Marion.

Reny schreef:Wratje weghalen was onder volledige narcose (zat bij zijn neus, in bijtgebied zeg maar :F: ) met nog wat hechtingen erbij. oorontseking= medicijnen enz
Nou... hoeveel?

Algemene deler is natuurlijk dat verzekeringen commercieel kunnen bestaan, en er dus op verdienen. Ik heb een dermate hekel aan verzekeringen - met hun kleine lettertjes - dat ik ze die kans niet eens wil gunnen.
Reny
Zeer actief

geen idee Marion :19: ik heb het jaartotaal opgeteld en dat was toen bijna 600 euro.

Ik ben iemand die zich liever verzekerd zolang er geen bulk geld op mijn spaarrekening staat, zo ben ik ook all risk verzekerd voor mijn auto enz enz Ik heb het geld voor reparaties e.d. maar mocht ik hem totall loss rijden dan heb ik niet zomaar het geld liggen voor een nieuwe.
Marion.

kipo schreef:Dat blijft het eeuwige argument; mijn honden hebben nooit wat gehad, dan was ik veel geld kwijt geweest aan de verzekering. Maar dat is toch met alle verzekeringen zo, ik heb zelf ook nog nooit wat gehad, ik heb ook een brand- inboedel- opstal- en weet ik wat nog meer verzekering voor mijn huis, godzijdank heb ik nog nooit brand, inbraak of wat dan ook gehad, toch betaal ik nog steeds voor die verzekering.
Je weet gewoon op voorhand niet of je veel dierenartskosten gaat krijgen of niet. Heb je een buffer op je spaarrekening en kun je daarnaast elke maand wat opzij zetten, dan hoef je niet verzekeren, dan red je het zo ook wel als er iets is. Heb je die buffer niet, dan is het de moeite waard om over een verzekering na te denken.
Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
En ja, inboedel heb ik ook, maar dat vind ik de dikste onzin die je maar kunt bedenken. Je denkt toch niet dat ik mijn hele inboedel terug wil als mijn huis leeggehaald wordt? Bovendien met het verhuizen naar dit huis (ietsje groter dan de 100 vierkante meter als appartement die we in Scheveningen verzekerd hadden), hebben we een nieuwe verzekering afgesloten. Voor het juiste bedrag. Maarrrrrr, het ging even niet helemaal goed tussen de verzekeringsmaatschappijen. De oude verzekering had nooit een opzegging van ons gehad. Ook na het faxen van het opzegbewijs hadden ze die nooit ontvangen, en zaten we dus nog 5 jaar aan dié (mega-onderverzekerde) polis vast.

Het heeft heel veel voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk was de oude verzekeringsmaatschappij genegen om het contract met ons per het einde van het jaar te ontbinden.

Maar wàs er dus iets gebeurd in die 10 jaar, dan waren we gigantisch onderverzekerd. Terwijl we dubbele premie betaalden. De oudste verzekering telt dan.

Ik spaar liever zelf dus.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”