Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verboden op de bank

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: verboden op de bank

Ongelezen bericht door smoekie »

Ariane schreef:Kan iedereen gebeuren, het is je vergeven :F:
Ach, gebeurd jou ook meer dan eens he :E: Dus wat dat betreft snap ik bovenstaande reactie ook nog wel :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

smoekie schreef:
Ach, gebeurd jou ook meer dan eens he :E: Dus wat dat betreft snap ik bovenstaande reactie ook nog wel :F:
Zucht.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Dit topic lijkt maar gekker en gekker te worden, acree ik gaf je eerst nog voordeel van de twijfel, zal wel aan je schrijfstijl liggen.. Maar nu je je eigen verhalen gaat verdraaien snap ik er ook de balle meer van :blauwoog: :19:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ariane schreef:
smoekie schreef:
Zucht.
:goeie: Niet dan :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mastiff
Actief
Mijn ras(sen): bullmastiff, kruising terrier friese stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door mastiff »

En de 3e iedereen heel erg blij en overweldigend begroet met heel veel gelik en gespring.
Van alles geprobeerd, maar ja als 9 van de 10 mensen zeggen het is niet erg en van kom maar dan houd het voor mij snel op ;) dus bij degene waar het geen probleem is , mag hij het gewoon doen, kont er visite waarvan ik weet dat die het niet zo leuk vinden dan gaat hij gewoon even de bench in.[/quote]

Wij hadden dit ook met onze isis. ze blafte en sprong tegen alles omhoog. als er iemand voor het huis liep dan dacht zei al dat die persoon naar ons toe zou komen, al kwispelend en blaffen en grommen.

wij gingen daar dan gelijk op in met roepen van foei enz... en ze ging maar door waarop wij nog harder gingen roepen. ( hielp allmeaal niets )

Sinds kort is het al een heel stuk minder en bijna afgelopen met het geblaf.

wat heb ik gedaan?

Eigenlijk heel simpel. zo snel als isis iemand zag lopen kon je aan haar houding al zien dat ze wou gaan blaffen en juist op dat moment loop ik er rustig en kalm heen zonder iets te zeggen tegen haar en ik laat haar dan zitten of liggen, ( geen woord komt er bij te kijken omdat de hond dit energie niveau waarschijnlijk minder heftig ervaart. )

Bij ons helpt het en het is natuurlijk altijd de moeite waard om het eens te proberen. belangrijk is dus echt dat je rustig blijft en niet gefrustreerd raakt.

succes:
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

De 2 oudjes van 12 en 13 krijg je het blaffen niet meer afgeleerd, van de oudste is het de laatste tijd ook meer ouderdom en die van 12 doet het al zijn hele leven, echt vanalles geprobeerd zelfs een blafband een jaar of 8 geleden en daar blafte hij door heen.
Zelfs zonder wat te zeggen er op af laten lopen en laten zitten of liggen heeft nooit wat geholpen, dus ja maak mij er verder ook niet druk over als de visite binnen is ,of de postbode is weer weg dan zijn ze weer stil,
Ze kunnen hier ook niet zien of er wat langsloopt , want er staat nog een huis voor :)
Dus het is echt alleen als er iemand bij de poort aanbelt of er komt iemand binnen.

De jongste blaft niet is alleen maar blij als er visite kom en waar hij zo blij en gek mag doen laat ik hem ook gewoon gaan en bij de rest gaat hij de bench in tot hij rustig is en niet meer zo debiel springt enzo .
mastiff
Actief
Mijn ras(sen): bullmastiff, kruising terrier friese stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door mastiff »

Gajes schreef:De 2 oudjes van 12 en 13 krijg je het blaffen niet meer afgeleerd, van de oudste is het de laatste tijd ook meer ouderdom en die van 12 doet het al zijn hele leven, echt vanalles geprobeerd zelfs een blafband een jaar of 8 geleden en daar blafte hij door heen.
Zelfs zonder wat te zeggen er op af laten lopen en laten zitten of liggen heeft nooit wat geholpen, dus ja maak mij er verder ook niet druk over als de visite binnen is ,of de postbode is weer weg dan zijn ze weer stil,
Ze kunnen hier ook niet zien of er wat langsloopt , want er staat nog een huis voor :)
Dus het is echt alleen als er iemand bij de poort aanbelt of er komt iemand binnen.

De jongste blaft niet is alleen maar blij als er visite kom en waar hij zo blij en gek mag doen laat ik hem ook gewoon gaan en bij de rest gaat hij de bench in tot hij rustig is en niet meer zo debiel springt enzo .
als je het verder niet meer stoort dan kun je het idd gewoon zo laten, wou onze ervaring hierover even delen.

Die van ons was ook constant aan het blaffen, grommen als die persoon dan eenmaal binnen was werd die gene bijna dood geknuffeld bij wijze van :D maarja bij ons is het nu dus bijna verleden tijd, heel enkel nog een keer dat ie blaft maar dan word ze gelijk even weer rustig gemaakt.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Suske schreef:
Gajes schreef:
Suske schreef:
Gajes schreef:Ach geef hem een banaan zelfs die lult hij nog recht.
Aardig blijven :lees:
Sorry.... maar ik heb zelden een hekel aan mensen maar hij slaat alles
Hekel is misschien een groot woord maar de verhalen wisselen inderdaad nog
weleens van samenstelling. Heb daar ook al op gewezen/naar gevraagd maar
krijg daar dan net geen antwoord op..... :wachten:

Overigens gaat het hier ook niet altijd van een leien dakje hoor......
Ben al een week aan het bedenken hoe ik kan voorkomen dat Suske door
een openstaand raam naar buiten klimt :LOL:
En raam dicht doen hebben we zelf al bedacht :D
Volgens mij staat er dus: AL duurt het 8 uur. Dat betekend volgens mij niets anders als, zelfs als we 8 uur weg moeten? Is nog niet gebeurd, en dat zal ook niet zomaar gebeuren. Dan ga ik echt alles doen om een alternatief te bedenken om dat te voorkomen, het is dus een fictief voorbeeld.

dat mijn antwoorden nog wel eens schelen is omdat ik meestal een "globaal"beeld geef in mijn verhalen/antwoorden. Echter, door de vele vragen, beschuldigingen, idiote conclusies etc, ga ik later vaak in detail op zaken in, waardoor het er anders kan zien, als in eerste instantie.
Wellicht zal dingen, meteen vanaf de eerste seconde in detail neerzetten zaken duidelijker maken vanaf het eerste woord, alleen is dat niet helemaal mijn schrijf achtergrond :U:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

tineke schreef:
ArCee schreef:En mevrouw wist dat ze fout was, want ze sloop op haar buik haar bench in :boos:

Bench dicht geknalt, hele avond niet aangekeken. Bende opgeruimd en moeten dweilen. Heerlijk op je zaterdagavond :cry:
Beppie gaat dus voorlopig gewoon de bench in, al moeten we 8 uur weg. Bekijk het maar met die slopert. :evil:
Ze kan het dus overduidelijk niet aan om met die ruimte en vrijheid om te gaan. Nou, dan niet!!
Zelf vernaggelt, "dame". :evil:

:ugh: :ugh:

Ga je nou toch in godsnaam eens verdiepen in honden man ,jij bent je hond aan het vernaggelen niet andersom :(:
Eens, wat ben je toch een hork zoals jij met die hond omgaat.

edit: De rest van het topic doorgelezen, ik zie dat je wat bijdraait en het alleen zijn gaat opbouwen, prima.
Ik hoop dat je meer "moderne" opvoed-inzichten van het forum mee gaat nemen, je zal verrast zijn hoe goed deze kunnen werken.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 09 nov 2011 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

ArCee schreef:Wellicht zal dingen, meteen vanaf de eerste seconde in detail neerzetten zaken duidelijker maken
:roll: Dat denk ik ook. Het is allemaal heel verwarrend, en je schrijft over "ook al moet ze 8 uur in de bench". Als dat de bedoeling niet is, en ja best een andere oplossing kan vinden, moet je dat ook niet hier op schrijven..... :neenee:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Ik dacht dat elk persoon wel zou begrijpen dat: Al moet ze 8 uur in de bench hetzelfde begrepen werd als: Desnoods gaat ze 8 uur in de bench, of: Als het niet anders kan gaat ze 8 uur in de bench.
Zo moeilijk is dat toch niet :U:
Gon
Zeer actief

:denken:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Mag ze nu nog steeds niet op de bank? :F:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Helaas Suske, en dat gaat ze niet meemaken ook :W:
Trouwens, ze ligt veel te happy te zijn in haar bench, dus waarom zou ze?
Als ze maar maar vaders mag liggen, aan zijn voeten of waar ook, dan is het al helemaal goed voor me meiske hoor :I: Bank is dus helemaal niet nodig om haar happy de peppie te krijgen :F:
ArCee
Zeer actief

Ja, en dus? :roll:
Gaan we nu een nieuwe discussie starten met als onderwerp dat ik opeens mijn hond 8 uur in een bench prop en alleen laat?
Voor de goede orde, mijn honden, ook de vorige, zijn nog nooit 8 uur alleen geweest, wel een paar keer 5 uurtjes, maximaal, en dat is helemaal geen ramp.
Daarboven, dus boven de 5 uur, regel ik ALTIJD iets!
Dat we het daar even over eens zijn, anders gaan er weer mensen woorden copieren en plakken, timmeren, knutselen, boren, zagen en schroeven en staat eropeens weer iets anders. Ik denk, ik benadruk het maar even voordat de hobbyisten het oppakken en we weer 3 dagen een nieuw hobby project hebben :LOL:
Gon
Zeer actief

Jip schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik snap gewoon niet dat je schrijft dat ze voortaan in de bench moet als je weg gaat ivm slopen ook al ben je 8 uur weg..........

maar eigenlijk bedoel je dat je nooit 8 uur weg bent.......
Dat bedoelde ik dus, in mij vorige reactie: Het is allemaal heel verwarrend, en je schrijft over "ook al moet ze 8 uur in de bench". Als dat de bedoeling niet is, en ja best een andere oplossing kan vinden, moet je dat ook niet hier op schrijven.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”