Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevleugelte

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Gevleugelte

Ongelezen bericht door _Leonie »

Van dichtbij!

Heb ze niet bijgesneden of wat, maar wilde ze wel even snel tussendoor laten zien.
Geschoten in Duitsland - ga je op jacht in je achtertuin vind je ze niet en bij een weekend weg poseren er binnen een paar minuten zo twee. :mrgreen:

Vlieg - beste van de drie foto's qua scherpte
Edit: scherpte op de vlieg dus, niet dat stuk muur ervoor! :mrgreen:
Afbeelding

En niet heel scherp de libelles (maar goed, kan ik over een poos weer zien hoe ik verbeterd ben hoop ik. :tongue:)

Afbeelding

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Gevleugelte

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mooi!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooi !!
Doordat het van zo dichtbij is heb je een heel geringe scherptediepte, maar de scherpte ligt zeker op de goede plek. Goed gedaan!
En met een beetje verscherpen na verkleinen is ook de libel een stuk scherper.
Jij kunt nu zeker niet wachten tot het voorjaar is en er insecten in overvloed zijn? :wink:
_Leonie
Zeer actief

Dank Marjoleine!

Ah dus als je zeg maar behoorlijk meer scherp wil hebben moet je dus meer pakken en dan flink snijden eigenlijk? :idea: Dacht al, hoe doen ze dat toch allemaal zo goed...
Heb al snel de neiging er snel dichtbij op te zitten. Bedankt voor de tip!
En ja, heb er wel weer zin in! Al kan je van de winter vast ook wel weer dingen als je rond kijkt. :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

_Leonie schreef:Dank Marjoleine!

Ah dus als je zeg maar behoorlijk meer scherp wil hebben moet je dus meer pakken en dan flink snijden eigenlijk? :idea: Dacht al, hoe doen ze dat toch allemaal zo goed...
Heb al snel de neiging er snel dichtbij op te zitten. Bedankt voor de tip!
En ja, heb er wel weer zin in! Al kan je van de winter vast ook wel weer dingen als je rond kijkt. :ok:
als je meer scherptediepte wilt hebben moet je je diafragma verkleinen (groter getal) Kun je met een landschapsfoto met 18mm met een diafragma van 5.6 al veel scherp hebben, met macro lukt je dat niet omdat je zo dicht op je onderwerp zit. Hierdoor wordt de scherptediepte (DoF) verkleind en zul je dus je diafragma moeten aanpassen om de DoF te vergroten. Dus dan moet je misschien wel diafragma 8 kiezen of een nog hoger getal. Ik vind de beperkte DoF vaak wel mooi.
Jouw oplossing om de afstand tussen je onderwerp te vergroten is inderdaad ook een mogelijkheid. Afhankelijk van je onderwerp kies je een oplossing.
_Leonie
Zeer actief

In dit geval denk ik dan dat laatste aangezien dit uit de hand werd geschoten, had net tijd de macrolens erop te doen.
Ga eens meer spelen dan met het diafragma en kijken met afstanden. Bedankt! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”