Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak per dag eten?
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Hoe vaak per dag eten?
Ik voer ook 2 keer per dag brokken/kvv/tafelresten etc. 's Ochtends meestal tussen 9:30 en 10:00 en 's avonds rond 19:00. 1 keer voeren zou bij Lotus niet goed werken denk ik omdat ze bij grotere hoeveelheden vaak eten laat staan. Als ik wil gaan trainen met haar (cursus of buiten met uitlaten) krijgt ze wat minder dan normaal en als ik weg moet (dinsdag en donderdag) krijgt ze tussendoor nog een kong met daarin een aangestampte boterham met smeerworst of smeerkaas. Ben ik tussen de middag thuis dan krijgt ze ook vaak korstjes etc die overblijven van de lunch.
Dat verplichte rusten na het eten ivm maagtorsies, er staat me iets van bij dat dit alweer achterhaald is? Ik laat Lotus iig niet verplicht rusten na het eten. Gaat ze ergens liggen, prima, doet ze dat niet, ook prima. Een halfuurtje na het eten gaan we meestal uit.
edit: als ze tussendoor wat grotere dingen krijgt, zoals een lekker varkensoor, dan krijgt ze bij de eerstvolgende maaltijd niets meer of nog maar een beetje. Ze heeft dan ook niet zo'n honger want over een oor doet ze wel 2 uur haha.
Dat verplichte rusten na het eten ivm maagtorsies, er staat me iets van bij dat dit alweer achterhaald is? Ik laat Lotus iig niet verplicht rusten na het eten. Gaat ze ergens liggen, prima, doet ze dat niet, ook prima. Een halfuurtje na het eten gaan we meestal uit.
edit: als ze tussendoor wat grotere dingen krijgt, zoals een lekker varkensoor, dan krijgt ze bij de eerstvolgende maaltijd niets meer of nog maar een beetje. Ze heeft dan ook niet zo'n honger want over een oor doet ze wel 2 uur haha.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
2 x per dag, KVV en Barf
-
- Zeer actief
Hier ook net zoNuyvilaq schreef:2 keer per dag (brok, kvv, barf ik voer van alles) gewoon omdat ik dat een fijner gevoel vind.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
1 keer, s'ochtends. Maakt niet uit of ze brok, kvv of gemixt krijgen. Eerst altijd 2 keer maar dit werkt het beste hier.
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Twee keer per dag kvv/barf.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Barbet en Sheltie
Twee keer per dag KVV, 's morgens tussen 7.30u en 8.30u en 's avonds tussen 18.00u en 18.30u. Cooper moet minimaal twee keer per dag eten i.v.m. galspugen. Verder krijgen ze tussendoor regelmatig een speeltje met brokken er in, dat vinden ze leuk en heerlijk! Eigenlijk is Cooper te mager naar mijn zin, maar als we meer voeren, dan eet hij het gewoon niet op.
Groetjes,
Petra

Petra

Eén keer per dag krijgen ze hun eten na de lange ochtend wandeling. Dat is dus rond een uur of 10.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer: