Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verboden op de bank

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: verboden op de bank

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:Dieren moeten zich al op alle fronten schikken naar ons. Verdomd saai leven hoor! Ga maar eens een paar uur zonder tv/radio/boekjes of weet ik het wat voor je uit zitten staren met een lijntje aan de tafelpoot of in een klein kooitje. Nou, ik vind het niks, dus ook niet voor mijn dieren.
Wat je zegt :ok:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ArCee schreef:
Marion. schreef:
ArCee schreef:Wat boeit mij het nou of Gila iets, of iemand heeft meegemaakt waardoor ze nu is zoals ze is? Daar kan ik alleen maar naar raden.
Ik kan alleen hopen dat er straks iets opkomt, of iets is waardoor ze hier af komt en ziet, ervaart dat ze niet zo hoeft te zijn. Dat vind ik veel belangrijker als het HOE en WAAROM. Dat is in principe bijzaak Marion.
Nou, je bent nogal bezig met het "waarschijnlijk zijn ze zo geworden omdat" inclusief knuppels enzo. Je legt alle verantwoording voor bepaald gedrag bij een ander, en dat vind ik fout. Naar jezelf en je eigen gedragingen kijken lijkt me iets constructiever.
Nu leg je exact de vinger op een zere plek.

Van een opgerolde krant knuppels maken, en over 2 pagina's word er al over gelult dat ik mijn hond met een knuppel aan het afrossen ben.
Hoe vaak dat toch op dit forum (niet door jouw) gebeurd is niet te tellen.
Dan gaat straks elke discussie een hele andere kant op.
Al zovaak gebeurd.

Het begint met een hond die onzindelijk is.
Vervolgens gaat de topic na 6 berichten een hele andere kant op naar aanleiding van een beicht van iemand.
Na 3 pagina's gaat het roer weer drastische om, weer een hele andere kant op.
Probleem doet helemaal niet meer ter zake, en de 1 na de ander krijgt een sneer etc, etc.

Dat ik zaken anders formuleer als andere, ja dat kan. Ik ben wie ik ben, maar als ik vele hier moet geloven, dan zou de diereninspectie/bescherming hier al minstens 100 x geweest moete zijn aangaande mijn slechtheid en wreedheid naar mijn hond(en) toe.
Nou, dat valt nogal mee kan ik je verzekeren :W:

Dat mensen me hierdoor anders zien als dat ik werkelijk ben, dat mag. Ik zal ook wel verkeerde voorstellingen van bepaalde mensen hebben. Kan ook niet anders als je alleen op woorden kan afgaan die kil en afstandelijk kunnen overkomen. Er zitten nu eenmaal weinig emoties in geschreven teksten. :U:
Misschien moet je Blanco gaan kijken naar de hond. Niet te veel kijken naar signalen die ze gaf/geeft maar Blanco kijken naar waar je heen wilt en hoe je dat wilt bereiken.
Ik kon mijn herplaatser van de eerste eigenaar. En hij heeft twee maanden elders vertoefd voor hij bij mij kwam. In die korte periode was er heel veel niet meer te begrijpen van hem, heb regelmatig de eerste eigenaar gebeld om bepaald gedrag. (Bang voor vissers, bang voor groepen mannen al dan niet met hengels of emmers etc.) te bespreken,. Iets waar die eigenaar zich absoluut niets in van herkende, dat was zijn hond niet. Of het kwam omdat hij ineens weer op een derde adres was gekomen, of omdat er in die twee maanden dingen zijn gebeurd waardoor de hond zo was, alleen de hond weet dat :19: Zaak is wel om er samen met de hond er doorheen te gaan.
Met die ander idem, kuchen of hoesten van mensen met name als mijn vader hoestte dan kroop ze weg :19: ook de eigenaresse gebeld en die kon er geen verklaring voor geven. En het is niet leuk om te zien, en ik snap nog steeds niet waar het vandaan komt ook omdat de eerste bazin het niet verklaren kan. Dan moet je gaan kijken hoe er mee om te gaan. Negeren. Pa positief laten zijn, worstje geven, door de knieen laten gaan, boos worden (ook gedaan omdat je op een bepaald moment na twee jaar wel zoiets hebt van nu stel je je aan, pa heeft nooit wat gedaan, en je kruipt in zijn hol als je hem ziet maar als hij vraagt mee te gaan of je roept terwijl hij worstje of hammetje heeft te bieden en finn al lang en breed bij hem staat te gaan trutten bij de deur en teruglopen naar mij ... dan snap ik er ook geen hout van hoor, en kon ik nog wel eens zeggen en nu ga je naar pa voor je ham! Aanstellerij.) Het ene moment loopt ze weg met pa, maar soms is er ineens een terughoudendheid. En ik kan er nog steeds de vinger niet op leggen. Ze vertrouwen elkaar niet, ze vinden elkaar niet leuk genoeg.
Maar ook ik moet nog steeds leren omgaan met een type als mijn teef. Ik ben gek op haar en dat heeft best wel geduurd maar het is me er eentje :engel: en zij denkt dat van mij denk ik. Ze heeft een totaal andere manier van benaderen nodig dan mijn reu, en andere manier van benaderen bedoel ik dan in samenwerken en dingen gedaan krijgen, daar waar hij zonder schroom volgt wat ik verlang kon zij nog wel eens mij daar niet in begrijpen :engel:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mellow schreef:
Marion. schreef:
Mellow schreef:Túúrlijk René, we geloven je direct hoor :kotz:
Volgens mij is het de mannelijke versie, en gewoon René. Ik krijg hier alleen al stuiterneigingen als ik Renée-uk was :mrgreen:
Je loopt achter, daar hebben we het al over gehad en ik heb Renee-uk al mijn excuses aangeboden.
en aanvaard hoor, kan me best voorstellen dat het ingewikkeld wordt met al die René(e)s hier ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:Wat een idioot gedoe. Wat mij betreft heeft een hond ook rechten die soms conflicteren met die van mij. Ik pieker er echter niet over om een hond als ik weg ben vast te gaan leggen ( of in een bench te stoppen) omdat ie op de bank klimt. Dieren moeten zich al op alle fronten schikken naar ons. Verdomd saai leven hoor! Ga maar eens een paar uur zonder tv/radio/boekjes of weet ik het wat voor je uit zitten staren met een lijntje aan de tafelpoot of in een klein kooitje. Nou, ik vind het niks, dus ook niet voor mijn dieren.
Dat dus. Het is zoiets onbenulligs en ongevaarlijks. Het leven wordt veel makkelijker als je af en toe een oogje dichtknijpt als je honden af en toe iets uithalen wat eigenlijk niet mag, maar wat ook verre van een halsmisdrijf is.

Ik weet dat zodra ik 's ochtends de deur uitga, Jack tegen het aanrecht gaat staan om te hengelen naar de bakjes met kattenbrokkies, Lilo er een beetje dommig maar vol verwachting naast. Ik heb het een paar keer gezien (stiekum door het keukenraam) en ik vind het hilarisch. En vrijwel elke dag kom ik thuis en ligt 1 van de bakjes (de andere kan hij niet bij) leeg op de grond. Ik heb wel eens op het keurenraam getikt toen ik het zag en Jack kreeg bijna een toeval van de schrik. :mrgreen: Vervolgens stapte ik binnen en lag hij met een doodonschuldige smoel op zijn kussen. (Lilo staat dan nog steeds dommig bij dat aanrecht, die heeft echt geen notie van kwajongensstreken.)

Ze kunnen allebei ook echt met gemak OP het aanrecht springen om al het kattenvoer op te vreten, ze kunnen vanuit stand immers nog veeeel hoger springen, maar op het aanrecht is Heel Streng Verboden, dat weten ze, en ik vind het wel belangrijk dat ze zich aan die paar hele strenge regels houden, ook als ik er niet ben. Maar als je twintig strenge regels in gaat stellen, heb je veel meer risico dat er overtredingen begaan worden dan wanneer je er drie of vier hebt.

Een hond die weet dat hij 'eigenlijk' niet op de bank mag en zodra hij je binnen hoort komen als de sodemieter in zijn eigen mand gaat liggen, die is op zijn manier hartstikke braaf. Hij toont absoluut respect, door jouw regel te gehoorzamen zodra je in de buurt bent. Kijk, het wordt iets anders als een hond je ijskast leeghaalt of je schoenen onderpiest. Maar als een hond gewoon een beetje eigen initatief en karakter vertoont, en een heel klein beetje ondeugend is zonder jou rechtstreeks te confronteren, nou, ik denk echt niet dat je daar slechte ongehoorzame honden van krijgt. Integendeel. En ik denk dat je beter een hond kan hebben die zielstevreden stiekum lekker op de bank een dut kan gaan doen dan een hond die eigenlijk helemaal niks mag en vanuit frustratie foute dingen gaat doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:
Mellow schreef:
Marion. schreef:
Mellow schreef:Túúrlijk René, we geloven je direct hoor :kotz:
Volgens mij is het de mannelijke versie, en gewoon René. Ik krijg hier alleen al stuiterneigingen als ik Renée-uk was :mrgreen:
Je loopt achter, daar hebben we het al over gehad en ik heb Renee-uk al mijn excuses aangeboden.
en aanvaard hoor, kan me best voorstellen dat het ingewikkeld wordt met al die René(e)s hier ;)
Mwoah, ik kan jullie wel goed uit elkaar houden eerlijk gezegd, tekst zegt genoeg :mrgreen: :flower:
blondie
Zeer actief

pepim schreef: Mwoah, ik kan jullie wel goed uit elkaar houden eerlijk gezegd, tekst zegt genoeg :mrgreen: :flower:
Heb je het nu over Reneeuk?
pepim
Zeer actief

blondie schreef:
pepim schreef: Mwoah, ik kan jullie wel goed uit elkaar houden eerlijk gezegd, tekst zegt genoeg :mrgreen: :flower:
Ja natuurlijk, sorry als ik niet duidelijk was. :wink:
renee-uk
Zeer actief

pepim schreef:
blondie schreef:
wel hoor, ik snapte het prima ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief

renee-uk schreef:
pepim schreef:
blondie schreef:
wel hoor, ik snapte het prima ;)
O zie, ik was toch wel duidelijk :D
blondie
Zeer actief

pepim schreef: Ja natuurlijk, sorry als ik niet duidelijk was. :wink:
wel hoor, ik snapte het prima ;)[/quote]

O zie, ik was toch wel duidelijk :D[/quote]
Vorige keer kreeg ik commentaar om de benaming reneeuk zonder streepje :wink:
renee-uk
Zeer actief

blondie schreef: Vorige keer kreeg ik commentaar om de benaming reneeuk zonder streepje :wink:
ja da's ruh-neuk
maar je maakt het weer lekker verwarrend :mrgreen:
Afbeelding

blondie
Zeer actief

renee-uk schreef:
blondie schreef: Vorige keer kreeg ik commentaar om de benaming reneeuk zonder streepje :wink:
ja da's ruh-neuk
maar je maakt het weer lekker verwarrend :mrgreen:
Ben ik goed in geloof ik :engel: reneuk volstaat toch ook?
No offense :roos: :mrgreen:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Mellow schreef:
Hanneke2 schreef:...*knip*...
Een hond die weet dat hij 'eigenlijk' niet op de bank mag en zodra hij je binnen hoort komen als de sodemieter in zijn eigen mand gaat liggen, die is op zijn manier hartstikke braaf. Hij toont absoluut respect, door jouw regel te gehoorzamen zodra je in de buurt bent..*knip*..
Dat heb ik dus hier.
Ze weten dat ze, officieel, niet zonder toestemming op de bank mogen dus zomaar erop gaan als ik thuis ben doen ze niet.
Maar ga ik naar bed dan liggen ze er direct op.
Om s'morgens in hun mand of op hun mat te liggen als ik beneden kom.
Aan de bank kon je voelen dat ze erop gelegen hadden, die was dan nog helemaal warm :F:

Toch nog wat geleerd vandaag :LOL:

Door bovenstaande weet ik nu dat Nell zeker wel respect voor me heeft aangezien ze als een hazewind haar bench inschiet als ze weer eens van die verboden vruchten zit te eten (van Zoë) en wegschiet zodra ik de kamer weer inkom :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

massam schreef:het zou al veel schelen als arcee degenen die hij idioot vindt in de negeer zet en degenen die niet inhoudelijk willen reageren maar gewoon willen zeggen dat arcee stom is hetzelfde doen....
Strak plan, zal ik vandaag eens ff mee aan de slag gaan MASSAM :ok:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
ArCee
Zeer actief

Jip schreef:Afbeelding

Ik denk dat een hond die bij je op de bank wil geen probleem is........ik denk dat je pas een probleem hebt als je hem er niet meer af kan sturen....... :wink:

en zie je die bench staan........daar gaat ze in als we weg zijn of in de kennel buiten........kan ze ook niet op de bank gaan liggen probleem opgelost...... :19:

ohja en Arcee ik lees dat je haar 8 uur in de bench wil doen als je weg bent........dat is veel te lang......zeker voor zo'n jonge hond....
8 uur?? :80:
Ben je gek? Als ik 8 uur weg ben dan gaat ze naar mijn schoonzus toe. Lees, als ze 8 uur echt alleen zou zijn.
Als ik 8 uur aan het werk ben, is mijn vrouw gewoon thuis hoor, dus er zal zich niet heel snel een situatie voordoen waarbij ze 8 uur alleen is.

Nou precies zoals ik het zeg. Tis misschien niet de ideale oplossing, maar als Gila blijft slopen haar in de bench doen als er niemand thuis is Of in de tuin als dat mogelijk is of in de kennel??? En dan weer van begin af aan beginnen?? Back to basic zeg maar

Ze zit in een bench hoor :ok: en dat gaat prima.
Omdat we afgelopen zaterdag een drukke dag hadden gehad, en Gila al 4 uur in de bench had gezeten overdag, wilde ik haar niet weer daarin stoppen omdat ze op de bank/stoelen kruipt.
Deze dus afgedekt en gedacht, we proberen het gewoon een keer.
Nou, daar hebben we dus weer van geleerd, in ieder geval dat dit dus nog niet kan.
Tenminste, niet zo lang aan 1 stuk.
Dus, we gaan opbouwen. Portofoon aan om mee te luisteren,, zaken waar ze niet niet mag zitten zoveel mogelijk weg halen, 5 minuten de deur uit en weer binnen komen.
Goed gegaan? Dan later op de dag, kwartiertje van maken etc. :W:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ArCee schreef:
massam schreef:het zou al veel schelen als arcee degenen die hij idioot vindt in de negeer zet en degenen die niet inhoudelijk willen reageren maar gewoon willen zeggen dat arcee stom is hetzelfde doen....

dank je ARCEE :ok:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

thom schreef:Rene, mag ik eventjes vermelden, dat ik je echt walgelijk vind.. :kotz: :kotz:
Zit maar lekker op de veren in je reet.. :LOL:
Thom, ja hoor, dat mag jij :ok:
Of het iets voor mij betekend is een 2e, maar je mag het best hoor.
En, lucht het op? Voelt het lekker nu je het kwijt bent? :lol1:
ArCee
Zeer actief

Marion. schreef:En Arcee, misschien wel de beste tip van mijn kant..... Ik zou de opvoedkundige methodes en maniertjes van Smoek niet te hoog nemen. Ze heeft nu eenmaal meer verstand van mensenkinderen dan van hondenkinderen.
Nou, de manier van met mij discuseren van SMOEK staat mij vele malen meer aan als wat vele anderen hier doen. Ongeacht de inhoud van de tekst Marion!! :ok:
Het is in ieder geval op normale, en neutrale toon, en dat is al heel wat. :W:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ArCee schreef:
Marion. schreef:En Arcee, misschien wel de beste tip van mijn kant..... Ik zou de opvoedkundige methodes en maniertjes van Smoek niet te hoog nemen. Ze heeft nu eenmaal meer verstand van mensenkinderen dan van hondenkinderen.
Nou, de manier van met mij discuseren van SMOEK staat mij vele malen meer aan als wat vele anderen hier doen. Ongeacht de inhoud van de tekst Marion!! :ok:
Het is in ieder geval op normale, en neutrale toon, en dat is al heel wat. :W:

he frits! dat is niet wat je mij eerder beloofde he!!
ArCee schreef:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Je kunt geen moderators of beheerders aan je vijandenlijst toevoegen.

DAMN :mrgreen:
ArCee
Zeer actief

Gila is amper een jaar. Bij de vorige eigenaressen had ze inderdaad een eigen stoel, dat klopt, maar ook een bench waar de andere hond vaak in kroop, wat dus ook niet echt meewerkt om een hond te bench trainen :roll:
Zorg er dan minimaal voor dat de bench wel beschikbaar is voor de hond in kwestie.
Hier gaat hij ook dicht als we nmet haar naar buiten gaan, omdat mijn katten erin kruipen. Dan wil ze bij terugkomst er zelf niet in, dat gebeurd dus niet. Haar bench, haar plekje, de rest opzouten.

Mijn vorige honden kwamen nooit op de bank als we thuis waren. TJAH wat ze uitspoken als je er niet bij bent weet je nooit natuurlijk. Ik heb ze nooit op heterdaad op de bank kunnen betrappen, max dat 1 van de banken warm aanvoelde maar welke van de 2 uitgekookte dat op zijn kerfstok, geen idee. Ze lagen zo braaf en onschuldig in het mandje als we binnen kwamen, nee hoor, ik was het niet baas :mann: Daar kun je dus niks mee, of aan doen.
Nu viel gila echter door de mand, dus de volgende keer preventief de bench in als we iets langer weg gaan. Dan gaat ze in ieder geval niet weer de fout in. Haar zaterdag het voordeel van de twijfel gegeven, nu weet ik beter, en meer en inderdaad, ik hou geen mm minder van haar hoor na dit avontuur. :W:
renee-uk
Zeer actief

ArCee schreef: Mijn vorige honden kwamen nooit op de bank als we thuis waren. TJAH wat ze uitspoken als je er niet bij bent weet je nooit natuurlijk. Ik heb ze nooit op heterdaad op de bank kunnen betrappen, max dat 1 van de banken warm aanvoelde maar welke van de 2 uitgekookte dat op zijn kerfstok, geen idee. Ze lagen zo braaf en onschuldig in het mandje als we binnen kwamen, nee hoor, ik was het niet baas :mann: Daar kun je dus niks mee, of aan doen.
manman waarom hou je je toch niet gewoon bij de waarheid:
ArCee schreef: Link? Hoe kom je daar bij? Hayleigh heeft 12 jaar zo gelegen (ook zo'n stiekeme stoelen klimster)
staat gewoon eerder in dit topic hoor :roll:
en dat ze niet op de bank gingen kwam omdat ze dat niet konden, dat 'zo gelegen' sloeg op het vastgebonden zijn aan de kachel, Hayleigh dus 12 jaar en King 4 jaar!!
Afbeelding

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jip schreef: Of ik gek ben ..........nee prettig gestoord misschien wel maar dit schreef je toch echt zelf........
.....
Beppie gaat dus voorlopig gewoon de bench in, al moeten we 8 uur weg.
Dit gaat over zijn vrouw.
Snap dat dan.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Ach geef hem een banaan zelfs die lult hij nog recht.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Gajes schreef:Ach geef hem een banaan zelfs die lult hij nog recht.
Aardig blijven :lees:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gajes

Suske schreef:
Sorry.... maar ik heb zelden een hekel aan mensen maar hij slaat alles
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Ariane schreef:[
Snap dat dan.

:blont:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Gajes schreef:
Suske schreef:
Hekel is misschien een groot woord maar de verhalen wisselen inderdaad nog
weleens van samenstelling. Heb daar ook al op gewezen/naar gevraagd maar
krijg daar dan net geen antwoord op..... :wachten:

Overigens gaat het hier ook niet altijd van een leien dakje hoor......
Ben al een week aan het bedenken hoe ik kan voorkomen dat Suske door
een openstaand raam naar buiten klimt :LOL:
En raam dicht doen hebben we zelf al bedacht :D

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Suske schreef:
Ariane schreef:[
Snap dat dan.

:blont:

Kan iedereen gebeuren, het is je vergeven :F:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Gajes

Suske schreef:
Gajes schreef:
Suske schreef:
Hekel is misschien een groot woord maar de verhalen wisselen inderdaad nog
weleens van samenstelling. Heb daar ook al op gewezen/naar gevraagd maar
krijg daar dan net geen antwoord op..... :wachten:

Overigens gaat het hier ook niet altijd van een leien dakje hoor......
Ben al een week aan het bedenken hoe ik kan voorkomen dat Suske door
een openstaand raam naar buiten klimt :LOL:
En raam dicht doen hebben we zelf al bedacht :D
Ja idd het wisselt idd nog weleens , en ik kan niet tegen die halstarrigheid van hem, als ik weet niet hoeveel mensen tegen hem zeggen dat het niet goed is hoe hij met dat arme beestje omgaat, blijft hij toch stug door gaan want hij doet het al 40 jaar zo.

Haha dat is idd ook een goede ja , ik kan je helaas niet helpen, hier doen ze dat niet.

Hier gaat ook niet alles van een leien dakje , en heb mij er maar gewoon bij neergelegd dat ik 2 honden heb die als een gek gaan lopen blaffen en gillen als er iemand aan de deur staat of visite binnenkomt.

En de 3e iedereen heel erg blij en overweldigend begroet met heel veel gelik en gespring.
Van alles geprobeerd, maar ja als 9 van de 10 mensen zeggen het is niet erg en van kom maar dan houd het voor mij snel op ;) dus bij degene waar het geen probleem is , mag hij het gewoon doen, kont er visite waarvan ik weet dat die het niet zo leuk vinden dan gaat hij gewoon even de bench in.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”