Zo ligt ze rustig te slapen en ineens schrikt ze op en begint of te krabben of te knabbelen. Tuurlijk goed nagekeken op evt. vlooien, maar niks gevonden, ze worden dan ook iedere maand ontvlooid. De da kon ook niks vinden.
Ik vermoed ook dat haar hele huid jeukt, als ik haar over haar rug aai dan trekt ze haar vel samen. Maar ze kan natuurlijk niet overal bij om te krabben vandaar op die plaatsen geen kale plekken denk ik dan.
Ik zat eens in haar boekje te kijken en zag dat ze in 2008 ook precies rond deze tijd dezelfde klachten had. Wel in minder heftige mate. Ik heb toen sanoderm meegekregen en dat hielp toen goed. Nu had ik dat weer geprobeerd maar het mocht niet baten. Nu heb ik cortavance gekregen tegen de jeuk, maar ook dat werkt niet echt.
Heb haar gewassen met teershampoo en haar huid was even rustig. Doordat ik wat onenigheid had met mijn dierenarts (over meerdere kwesties) ben ik naar een ander gegaan.
Deze da wil eerst gaan uitsluiten of ze niet een voedselallergie heeft. Senna eet al sinds jaar en dag smuldier compleet of carnibest, zou ze daar dan toch opeens allergisch voor kunnen worden?
Nu moet ik haar 6 weken lang paardenvlees met aardappels gaan voeren. Ik dacht dat aardappels helemaal niet zo goed zijn voor honden, toch?
Ook heb ik een antibioticakuur meegekregen, sommige plekken waren aan het smetten. Ik ben pas vanaf donderdag bezig hoor, maar zou antibiotica niet al aan moeten slaan nu? Er zijn wat plekjes genezen, maar er zijn er ook weer nieuwe voor terug gekomen. En ze jeukt nog meer dan voorheen.
Ik heb de da gebeld, maar die was er even niet en ik zou teruggebeld worden, maar goed, morgen maar weer es proberen dan.
Nu zit ik zelf te denken (maar goed ik ben geen da) dat het misschien veel handiger is om eerst een huidafkrabsel te maken en om misschien haar bloed te checken. Of is dit onzin? Ik denk maar zo, als er een mijt oid gevonden wordt dan is dat hele dieet toch niet nodig? Is er iemand die ervaring heeft met dit soort allergieen, zit ik er naast met mijn idee om een huidafkrabsel te laten maken of heeft iemand tips? Zo sneu als je dier zo ligt te krabben...