Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede hond
Moderator: moderatorteam
- fungus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
- Aantal honden: 4
Tweede hond
De kogel is door de kerk. Dit najaar gaan wij een tweede hond in huis nemen. Eerst de verbouwingen afwerken en dan geen we tijd nemen voor een 2e hond. Ik ben me echter suf aan het denken over een aantal dingen. Ik zou graag eens jullie ervaringen, tips en bedenkingen horen.
Ten eerste twijfel ik over een herplaatser, een tijdelijke opvanger of een pup.
De meeste van onze dieren thuis zijn herplaatsers en ergens heeft mij dat altijd een goed gevoel gegeven . Maar bij een hond ligt het toch wat anders. Ik vrees een beetje voor de veiligheid van onze katten en Ike. Ik weet wel dat de meeste honden en katten niet zo erg in de clinch gaan, maar hoe je het draait of keert: een hond die als pup al gewoon is gemaakt aan katten is toch eenvoudiger .
Een tijdelijke opvanger zou ik ook wel nobel vinden, maar ook hier heb ik wat schrik voor conflicten met Ike en de katten. En het lijkt me niet zo gemakkelijk om afscheid te nemen. Maar goed, op zich zie ik dat wel zitten. Mijn vriendin is echter niet zo overtuigd en vreest ook vooral voor aanvaringen. En ergens kan ik haar wel volgen. Moest er ooit iets met de katten gebeuren door een herplaatser of opvanger, vrees ik dat mijn valies aan de deur staat .
Een pup heeft dan weer heel andere nadelen: vooral het vroeg opstaan en de intensieve zorg de eerste weken vond ik vrij zwaar. Maar goed, dat is ook tijdelijk natuurlijk. Ook de puberteit vond ik niet zo'n gemakkelijke periode, maar ondertussen heb ik dat met den onze al eens meegemaakt en weet ik dat ook dat tijdelijk is . Je hebt natuurlijk nooit geen zekerheid hoe het op termijn gaat gaan tussen de nieuwe en Ike, maar met een pup denk ik dat je toch wat meer op zeker speelt?
Tweede twijfelgeval is het ras.
Ik ben voorstander van een herder en Katrien kan zich daar ook in vinden. Bij een tijdelijke opvanger of herplaatser heb je natuurlijk niet altijd zekerheid over de rassen die er allemaal inzitten. Daar kun je natuurlijk eerder voor de klik gaan.
Hoe dan ook zou ik er heel graag op termijn frisbee mee doen. Je weet natuurlijk nooit op voorhand of ze gaan geprikkeld zijn door die schijf, maar een echt werkhondje lijkt me toch al gemakkelijker te overtuigen.
Eigenlijk ben ik aan het twijfelen of ik nog een 2e Sheltie zou nemen. Moest ik er zeker van zijn dat hij even groot als Ike zou worden: direct. Want ik vind het super hondjes. Zowel uiterlijk als qua karakter. Maar voor hetzelfde geld is het een kleine Sheltie. Niet dat ik dat hondje niet graag zou zien, maar in de frisbee zijn er toch direct al een pak minder mogelijkheden. Nu gaat de fokker van Ike deze zomer de moeder van Ike opnieuw laten dekken. Het zijn qua werkdrift en karakter allemaal superhondjes, dus dan ga je toch wel even twijfelen aan je twijfels .
Ik ben al wat verder gaan lezen en een Schotse herder valt af wegens te tam, een Australian Shepherd vind ik dan weer te groot en qua karakteromschrijvin g niet helemaal mijn ding. Uiteindelijk werd mijn interesse in Australian kelpie wel gewekt. Geen working kelpie, want die zijn me toch ietsje te druk. We zullen binnenkort in ieder geval al eens gaan kijken bij een kweker net over de grens. Wie weet heb ik met dat ras ook wel klik.
Derde punt: hoe begin ik eraan, maar daarin zal ik wel voldoende begeleiding krijgen op de hondenscholen
De meeste van onze dieren thuis zijn herplaatsers en ergens heeft mij dat altijd een goed gevoel gegeven . Maar bij een hond ligt het toch wat anders. Ik vrees een beetje voor de veiligheid van onze katten en Ike. Ik weet wel dat de meeste honden en katten niet zo erg in de clinch gaan, maar hoe je het draait of keert: een hond die als pup al gewoon is gemaakt aan katten is toch eenvoudiger .
Een tijdelijke opvanger zou ik ook wel nobel vinden, maar ook hier heb ik wat schrik voor conflicten met Ike en de katten. En het lijkt me niet zo gemakkelijk om afscheid te nemen. Maar goed, op zich zie ik dat wel zitten. Mijn vriendin is echter niet zo overtuigd en vreest ook vooral voor aanvaringen. En ergens kan ik haar wel volgen. Moest er ooit iets met de katten gebeuren door een herplaatser of opvanger, vrees ik dat mijn valies aan de deur staat .
Een pup heeft dan weer heel andere nadelen: vooral het vroeg opstaan en de intensieve zorg de eerste weken vond ik vrij zwaar. Maar goed, dat is ook tijdelijk natuurlijk. Ook de puberteit vond ik niet zo'n gemakkelijke periode, maar ondertussen heb ik dat met den onze al eens meegemaakt en weet ik dat ook dat tijdelijk is . Je hebt natuurlijk nooit geen zekerheid hoe het op termijn gaat gaan tussen de nieuwe en Ike, maar met een pup denk ik dat je toch wat meer op zeker speelt?
Ik ben voorstander van een herder en Katrien kan zich daar ook in vinden. Bij een tijdelijke opvanger of herplaatser heb je natuurlijk niet altijd zekerheid over de rassen die er allemaal inzitten. Daar kun je natuurlijk eerder voor de klik gaan.
Hoe dan ook zou ik er heel graag op termijn frisbee mee doen. Je weet natuurlijk nooit op voorhand of ze gaan geprikkeld zijn door die schijf, maar een echt werkhondje lijkt me toch al gemakkelijker te overtuigen.
Eigenlijk ben ik aan het twijfelen of ik nog een 2e Sheltie zou nemen. Moest ik er zeker van zijn dat hij even groot als Ike zou worden: direct. Want ik vind het super hondjes. Zowel uiterlijk als qua karakter. Maar voor hetzelfde geld is het een kleine Sheltie. Niet dat ik dat hondje niet graag zou zien, maar in de frisbee zijn er toch direct al een pak minder mogelijkheden. Nu gaat de fokker van Ike deze zomer de moeder van Ike opnieuw laten dekken. Het zijn qua werkdrift en karakter allemaal superhondjes, dus dan ga je toch wel even twijfelen aan je twijfels .
Ik ben al wat verder gaan lezen en een Schotse herder valt af wegens te tam, een Australian Shepherd vind ik dan weer te groot en qua karakteromschrijvin g niet helemaal mijn ding. Uiteindelijk werd mijn interesse in Australian kelpie wel gewekt. Geen working kelpie, want die zijn me toch ietsje te druk. We zullen binnenkort in ieder geval al eens gaan kijken bij een kweker net over de grens. Wie weet heb ik met dat ras ook wel klik.
Derde punt: hoe begin ik eraan, maar daarin zal ik wel voldoende begeleiding krijgen op de hondenscholen
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Re: Tweede hond
Als je opvangers in huis gaat nemen, geef je natuurlijk altijd je gezinssamenstelling door en dan krijg je (als het goed is) een katvriendelijke hond. Dan laat je gewoon de opvanger die het beste klikt en past blijven en heb je daarvoor een heleboel anderen geholpen! 
In een asiel kan een hond met katten getest worden en met een afstandshond, weet je ook wat meer. Ik heb nu mijn 9e opvanger (NL en Spaans afwisselend) in huis en ik heb 1 keer een hondje gehad die echt niet met de katten kon (een pupperd van 6 maanden!), die is na een week overgegaan naar een ander opvanggezin. De rest is volkomen vredig met elkaar.
Pups zijn natuurlijk jong en speels en dat vinden katten ook niet altijd leuk. Veel herplaatsers en buitenlandse opvangers zijn ook als pup aan katten gewend, alleen weet je dat soms niet. Ik denk dat alledrie opties die je noemt wel mogelijk zijn, als je je goed informeert en bij een intro goed oplet. Hier is het met 9 honden (en bezoekhonden) nog nooit mis gegaan, ook niet bijna. Ik ben nooit zo van mening dat je met een pup meer op zeker speelt. Ten eerste vormt het hele karakter nog, ten tweede weet je niet exact welke ervaringen de hond gaat opdoen, je hebt niet alles in de hand en ten derde is er geen mens op aarde in staat om een hond perfect op te voeden. Krijg je met levende wezens, koppige krengen zijn het! Nee, geintje. Met een pup weet je het gewoon ook niet zo. Ikzelf heb 4 oude katten en ik weet dat die het niet op prijs zouden stellen als ik een pupperd in huis zou nemen die met hun staarten wil spelen. Ze zijn allemaal erg zachtaardig en sociaal en meppen dus ook niet echt van zich af.
Je zou ook een tijdje als vrijwilliger kunnen gaan werken op een asiel, een middag in de week? Dan leer je pas honden kennen. In 1 asielbezoek is dat zo bizar snel en moeilijk.
Spannend! Heel veel succes.

In een asiel kan een hond met katten getest worden en met een afstandshond, weet je ook wat meer. Ik heb nu mijn 9e opvanger (NL en Spaans afwisselend) in huis en ik heb 1 keer een hondje gehad die echt niet met de katten kon (een pupperd van 6 maanden!), die is na een week overgegaan naar een ander opvanggezin. De rest is volkomen vredig met elkaar.
Pups zijn natuurlijk jong en speels en dat vinden katten ook niet altijd leuk. Veel herplaatsers en buitenlandse opvangers zijn ook als pup aan katten gewend, alleen weet je dat soms niet. Ik denk dat alledrie opties die je noemt wel mogelijk zijn, als je je goed informeert en bij een intro goed oplet. Hier is het met 9 honden (en bezoekhonden) nog nooit mis gegaan, ook niet bijna. Ik ben nooit zo van mening dat je met een pup meer op zeker speelt. Ten eerste vormt het hele karakter nog, ten tweede weet je niet exact welke ervaringen de hond gaat opdoen, je hebt niet alles in de hand en ten derde is er geen mens op aarde in staat om een hond perfect op te voeden. Krijg je met levende wezens, koppige krengen zijn het! Nee, geintje. Met een pup weet je het gewoon ook niet zo. Ikzelf heb 4 oude katten en ik weet dat die het niet op prijs zouden stellen als ik een pupperd in huis zou nemen die met hun staarten wil spelen. Ze zijn allemaal erg zachtaardig en sociaal en meppen dus ook niet echt van zich af.
Je zou ook een tijdje als vrijwilliger kunnen gaan werken op een asiel, een middag in de week? Dan leer je pas honden kennen. In 1 asielbezoek is dat zo bizar snel en moeilijk.
Spannend! Heel veel succes.
- fungus
- Zeer actief
MooitjeNanna schreef:Naam: Pippa
Leeftijd: 2,5 jaar
Geslacht: teefje
Hoogte: ong. 40 cm
Karakter: Pippa is op straat gevonden. Ze is een sociale hond, vriendelijk en lief. Pippa heeft een heel zacht karakter. Ze is een rustige en vredige hond die in het asiel echt naar mensen zoekt. Ze mag graag bij mensen zijn, geaaid geworden worden en wil ook het liefst deels op schoot. Pippa is super met andere dieren (katten, honden en boerderijdieren). Ze kan ook heel goed overweg met kinderen, ze is heel lief met ze.
![]()
Een soort van kruising tussen een herder en een Sheltie, zeg maar

- fungus
- Zeer actief
Ik weet het, ik weet het. Het zal een gevoelsbeslissing worden, vrees ik. Don't shoot me als mijn keuze niet die van jullie wordtNanna schreef:Maar ik bedoel maar. Zát volwassen honden te vinden die heel sociaal met andere honden en met katten zijn.fungus schreef: Mooitje. Maar het is nog niet voor direct. Eerst de verbouwingen, dan een hond.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
En een border dan? Die maat is net wat groter dan de sheltie, net wat zachter dan de aussie, en bijna altijd wel werklustig.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Ik zelf heb ook een opvanger, of herplaatser, net hoe je het noemen wil, in huis gehaald. King, 7 maanden.
Na anderhalf a twee jaar kwam daar Hayleigh, een rottweil(st)er bij.
Om er zo zeker mogelijk van te zijn dat dit goed ging heb ik in ieder geval gekozen voor een teefje om bij King te zetten. Reu en teef gaat meestal wel goed, uitzonderingen daar gelaten.
Ten tweede heb ik beide honden eerst op een neutraal terrein aan elkaar voorgesteld, dus niet meteeen op King z'n territorium. Dat was het tenslotte omdat hij er al een tijd was, en behoorlijk waaks en territoriaal was (vraag mijn buurman maar)
Het is helemaal goed gekomen tussen die 2, en binnen korte tijd was het een getrouwd stel
met bijbehorende jaloezie.
Sterker nog, King heeft mee geholpen om Hayleigh de regels van het huis bij te brengen.
Daarbij is King ALTIJD de baas gebleven, ondankls dat Hayleigh een redelijk dominante teef was.
King bepaalde wat er gebeurde, King brak het spel af als hij het zat was, King stond vooraan als er iets gebeurde, King was de meest waakse van de 2, King was het meest stoer.
Alleen grappig dat iedereen altijd met een ruime boog om een Rottweiler heen loopt, terwijl King, als het erop aan kwam, veel eerder iongreep, en daadwerkelijk zijn bek gebruikte, als die hele Rottweiler.
Maja, ze hebben een (onterechte) naam he?
Ik probeer te zeggen, een 2e hond erbij kan prima, mits een goede overwogen keuze en een goede begeleiding en start.
Ook ik heb altijd herplaatsers gehad, tot mijn volle vreugde, alleen nooit honden ouder als 2 jaar, omdat deze in de praktijk nog redelijk plooibaar zijn en zich nog vrij goed aanpassen aan een nieuwe situatie.
Tevens zijn ze het echte wilde op die leeftijd kwijt, en kun je behoorlijk met ze trainen.
Na anderhalf a twee jaar kwam daar Hayleigh, een rottweil(st)er bij.
Om er zo zeker mogelijk van te zijn dat dit goed ging heb ik in ieder geval gekozen voor een teefje om bij King te zetten. Reu en teef gaat meestal wel goed, uitzonderingen daar gelaten.
Ten tweede heb ik beide honden eerst op een neutraal terrein aan elkaar voorgesteld, dus niet meteeen op King z'n territorium. Dat was het tenslotte omdat hij er al een tijd was, en behoorlijk waaks en territoriaal was (vraag mijn buurman maar)

Het is helemaal goed gekomen tussen die 2, en binnen korte tijd was het een getrouwd stel

Sterker nog, King heeft mee geholpen om Hayleigh de regels van het huis bij te brengen.
Daarbij is King ALTIJD de baas gebleven, ondankls dat Hayleigh een redelijk dominante teef was.
King bepaalde wat er gebeurde, King brak het spel af als hij het zat was, King stond vooraan als er iets gebeurde, King was de meest waakse van de 2, King was het meest stoer.
Alleen grappig dat iedereen altijd met een ruime boog om een Rottweiler heen loopt, terwijl King, als het erop aan kwam, veel eerder iongreep, en daadwerkelijk zijn bek gebruikte, als die hele Rottweiler.
Maja, ze hebben een (onterechte) naam he?

Ik probeer te zeggen, een 2e hond erbij kan prima, mits een goede overwogen keuze en een goede begeleiding en start.
Ook ik heb altijd herplaatsers gehad, tot mijn volle vreugde, alleen nooit honden ouder als 2 jaar, omdat deze in de praktijk nog redelijk plooibaar zijn en zich nog vrij goed aanpassen aan een nieuwe situatie.
Tevens zijn ze het echte wilde op die leeftijd kwijt, en kun je behoorlijk met ze trainen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Erelid
Jij werkt toch hele dagen? Hoe wil je dat de eerste tijd doen als de honden nog aan elkaar moeten wennen?
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Misschien kan ie dan vakantiedagen opnemen toch? Lijkt me dat ie daar al wel over heeft nagedacht, aangezien pup ook een serieuze overweging is, en hij zelf al aangeeft dat daar veel tijd in gaat zitten.
Verder blijf ik persoonlijk lekker bij de herplaatsers. Nu met Bennie erbij merk ik ook weer hoe intzettend druk ik me van tevoren altijd maak om dingen die niet eens gebeuren.
"wat als hij ontzettend dominant is en Yolah hem niet accepteert?" "wat als hij in huis dingen wil gaan claimen en er tegenaan pist?" Wat als...?
Maar tot nu toe valt het me allemaal reuze mee, kon niet veel beter. Alleen is hij dus nooit katten gewend, en dat merk je toch wel. Dat zal nog een tijdje wennen zijn. Maar zolang de katten hun eigen gang gaan en hem negeren, komt t allemaal prima in orde.
Dus qua herplaatser wil ik maar zeggen: Ook al ben je van tevoren bang dat er vanalles misgaat, vaak (niet altijd) valt het allemaal reuze mee. Je opties afwegen is 1 ding, maar ga jezelf niet nutteloos bang maken voor situaties die vermoedelijk niet eens zullen plaatsvinden.
Verder blijf ik persoonlijk lekker bij de herplaatsers. Nu met Bennie erbij merk ik ook weer hoe intzettend druk ik me van tevoren altijd maak om dingen die niet eens gebeuren.
"wat als hij ontzettend dominant is en Yolah hem niet accepteert?" "wat als hij in huis dingen wil gaan claimen en er tegenaan pist?" Wat als...?
Maar tot nu toe valt het me allemaal reuze mee, kon niet veel beter. Alleen is hij dus nooit katten gewend, en dat merk je toch wel. Dat zal nog een tijdje wennen zijn. Maar zolang de katten hun eigen gang gaan en hem negeren, komt t allemaal prima in orde.
Dus qua herplaatser wil ik maar zeggen: Ook al ben je van tevoren bang dat er vanalles misgaat, vaak (niet altijd) valt het allemaal reuze mee. Je opties afwegen is 1 ding, maar ga jezelf niet nutteloos bang maken voor situaties die vermoedelijk niet eens zullen plaatsvinden.

- fungus
- Zeer actief
Ik ga net als bij Ike 2 weken verlof nemen en 2 weken halftijds werken. En voor de duidelijkheid: ik heb geen zin in een nieuwe discussie over voltijds werken en een hond of twee honden...nance schreef:Jij werkt toch hele dagen? Hoe wil je dat de eerste tijd doen als de honden nog aan elkaar moeten wennen?
- fungus
- Zeer actief
Lijkt me iets om rekening mee te houden. Maar momenteel helt mijn gedachte over naar een pup. Ik twijfel nog aan het ras. Ofwel opnieuw een Sheltie, ofwel een Australian Kelpie. Ik bekijk het rustig en ga al eens bij een paar fokkers langs. Heb ondertussen ook al een paar Kelpies irl gezien. Zowel de working als de australian. Die workings zijn me toch van het goeie teveel.Abby schreef:Misschien kan ie dan vakantiedagen opnemen toch? Lijkt me dat ie daar al wel over heeft nagedacht, aangezien pup ook een serieuze overweging is, en hij zelf al aangeeft dat daar veel tijd in gaat zitten.
Nu moet ik wel zeggen dat één herplaatser wel een beetje mijn hart heeft gestolen. Ook daar ga ik waarschijnlijk eens kijken. Tenzij ze al weg is natuurlijk.
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): schotse collie
een schotse herder de amerikaanse of de oud hollandse lijn zijn helemaal niet tam alleen het engelse type is tam.fungus schreef:De kogel is door de kerk. Dit najaar gaan wij een tweede hond in huis nemen. Eerst de verbouwingen afwerken en dan geen we tijd nemen voor een 2e hond. Ik ben me echter suf aan het denken over een aantal dingen. Ik zou graag eens jullie ervaringen, tips en bedenkingen horen.
de amerikaanse is atletischer gebouwd is veel leniger en beweeglijker.
over het algemeen gaan een herder en een collie niet goed samen.
grtjes ria
- fungus
- Zeer actief
Bedankt voor de info. Waarom zouden een herder en een collie niet goed samen gaan? Een collie is toch ook een herder?r derks schreef:een schotse herder de amerikaanse of de oud hollandse lijn zijn helemaal niet tam alleen het engelse type is tam.fungus schreef:De kogel is door de kerk. Dit najaar gaan wij een tweede hond in huis nemen. Eerst de verbouwingen afwerken en dan geen we tijd nemen voor een 2e hond. Ik ben me echter suf aan het denken over een aantal dingen. Ik zou graag eens jullie ervaringen, tips en bedenkingen horen.
de amerikaanse is atletischer gebouwd is veel leniger en beweeglijker.
over het algemeen gaan een herder en een collie niet goed samen.
grtjes ria
- fungus
- Zeer actief
Onze tweede hond is er ondertussen bijna 2 maanden. Ze heet Gipsy en is een teef van een goeie 4 jaar. Ze was veel te zwaar, maar is ondertussen heel goed afgevallen. Ze klikt heel goed met Ike, ze is heel gehoorzaam en gemakkelijk en ze is ondertussen een heel stuk actiever. Nog geen seconde spijt gehad van de keuze.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
he wat leuk ! Toch geen pup genomen dus. Ben erg benieuwd naar het verhaal achter (de keuze voor) Gipsy!

- fungus
- Zeer actief
Het verhaal. Ik was al een tijdje "verliefd" op een hondje van de mensen van Sheltie-rescue. En plots hap je toe hé... Gipsy kwam van een oudere man die overleden is. Ze was veeeeeeel te dik. We zijn begin augustus speciaal 600 km H/T gereden om Ike en Gipsy te laten kennis maken. Er was daar een hele roedel Shelties, maar Ike had Gipsy er meteen uit gekozen. Dus moesten we haar wel meedoen hé.
Ike en Gipsy in de Hoge Veluwe (de week nadat we haar zijn komen ophalen)

Ikeske

Gipsy

Ike en Gipsy

Ike en Gipsy in de Hoge Veluwe (de week nadat we haar zijn komen ophalen)

Ikeske

Gipsy

Ike en Gipsy

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Wat zijn ze leuk samen!
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
-
- Zeer actief
Wat leuk! En wat zijn ze samen leuk 

- fungus
- Zeer actief
Merci allemaal 
Ik vind ze ook een super stel. Het is alsof Gipsy er altijd geweest is.

Ik vind ze ook een super stel. Het is alsof Gipsy er altijd geweest is.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
wat een leuk hondje zeg! volgens mij is het een match made in heaven 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat een leuk gezicht !
het leuke van twee honden vind ik altijd wel het los lopen met ze, dat ze lekker spelen en achter elkaar jakkeren.
en in de tuin, als ze kluiven gaan verstoppen, terwijl de andere hond gezellig meekijkt, en dan die blikken in die ogen, als de ander toch het botje vindt, of als ze niet de kans krijgen om het ongemerkt te verstoppen. en daar kunnen ze dan de hele middag mee bezig zijn
veel plezier met het stel !
het leuke van twee honden vind ik altijd wel het los lopen met ze, dat ze lekker spelen en achter elkaar jakkeren.
en in de tuin, als ze kluiven gaan verstoppen, terwijl de andere hond gezellig meekijkt, en dan die blikken in die ogen, als de ander toch het botje vindt, of als ze niet de kans krijgen om het ongemerkt te verstoppen. en daar kunnen ze dan de hele middag mee bezig zijn

veel plezier met het stel !

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Wat een prachtig koppel!
Heel veel plezier en geluk met de nieuwe aanwinst.

Heel veel plezier en geluk met de nieuwe aanwinst.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.