Zo, weer terug en het is 3 bultjes met vet

1

2

3 keer hoera dus!
Het bultje op haar ribben moet ik wel in de gaten houden, want het is een rot plek waar ze last van kan gaan krijgen.
Ik moet het opmeten en maandelijks controleren of het nog los zit. Zodra het vast gaat zitten of erg gaat groeien, moet het
alsnog weggehaald worden.
Ooo, ze was zo braaf

3 keer (4 keer zelfs, want 1 keer was bloed) geprikt zonder snuitje om
Deze dierenarts, dat is de baas zelf, is een groot Rottweiler liefhebber en ondanks mijn 'misschien een snuitje', zag hij daar het
nut niet van in en hij had helemaal gelijk.
Wel is er een ander probleem en dat is dat is van neurologische aard
Kaya begint aardig te 'zwabberen' met d'r achterkant en soms als ik een klein rukje aan de riem geef, dan lijkt ze al om te vallen.
Dus erg onvast op d'r achterkant. Zelf dacht ik aan de bespiering, maar die is nog uitstekend volgens de dierenarts, maar een simpel
testje met d'r voetjes omklappen, gaf aan dat er toch wel een behoorlijk neurologisch probleem is.
Het duurde seconden voordat ze heel langzaam haar voetje weer recht zette

Even een duwtje tegen d'r achterkant, doet haar
ook zo omvallen.
Dus tja.... dat is allemaal bekijken is welk tempo dat zal verminderen. Er is niets aan te doen in ieder geval.
Bespiering was uitstekend, gewicht ook, en zo lang ze het nog een beetje aan kan, moet ze juist in beweging blijven.
Hij zei dat ze het niet meer aan kunnen, als ze bij de volgende wandeling aangeven geen puf te hebben. Dus niet moeheid direct na
een wandeling, maar als dat na een paar uur nog niet hersteld is voor de volgende wandeling.
Dat heeft Kaya niet: ze is wel moe en hijgerig na ene wandeling, maar 2 of 3 uur later staat ze te springen en kwispelen om weer mee uit
te mogen. Dus zo lang dat nog zo is, gewoon lekker met haar wandelen en haar ook dat sprintje laten trekken.
'Laten genieten zolang ze kan' waren zijn woorden en dat ze, zeker ook gezien haar medische geschiedenis (HD, artrose, nierprobleem) er
ontzettend goed uitziet en in 'goede oude dame conditie verkeerd'.
Niets dwingen als ze een slechte dag heeft, maar zodra we gaan afbouwen met beweging, zal het snel gaan volgens hem.
Dus aan de wandel blijven