Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poedels als kunst
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Poedels als kunst
Ik geloof dus niet dat een hond plezier heeft in geverfd haar en uren op een trimtafel. Daar gaat het mij om. En je kunt natuurlijk ook in sport doorslaan, het moet leuk blijven voor hond en baas. Daarom zeg ik ook; ik geloof best dat er honden (poedels) zijn die van tutten houden en kunnen genieten van een borstel of -trimbeurt. Ik geloof alleen niet dat ze ook genieten van dit soort extremen dingen, en zo denk ik ook over sport. Zolang het niet te extreem is en het een spelletje blijft is het leuk, denk ik.Marjoleine schreef:Blijft de vraag waarom dit voor een hond niet leuk zou zijn en obedience wel?Lin-C schreef:Ik vind dat toch echt op een andere manier bezig zijn met je hond en geloof wel dat er honden zijn die daar plezier in hebben. Dat sommige mensen doen alsof dit normaal is en zo geweldig leuk voor de honden vind ik een beetje gestoord. Ik vind het niet leuk en onzinnig. Ik heb volgens mij al een keer of 10 uitgelegd waarom en het is volgens mij ook wel duidelijk wat mijn punt is.
Obedience is even onzinnig. Ik kan wel op andere manieren aan mijn hond uitleggen dat ik de baas ben.
Of wacht, ging het daar niet om? Ging het om strikte gehoorzaamheid? Was het een wedstrijd??
Nou, dat is dit dus ook.
En de hond krijgt ook aandacht, net als bij obedience, en hij moet ook dingen doen, net als bij obedience.
En hij wordt beloond als het goed gaat, net als bij obedience. En wie er wint, dat is de verdienste van de baas. net als bij obedience, inderdaad.
Even vertalen:
het gaat om winnen en je doet het samen met je hond.
Wat boeit het hoe je dat doet en waarmee, als die hond er niet mee geschaad wordt en je er allebei blij van wordt?
Leg me dat eens uit?
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Ik heb persoonlijk zoiets: Laat je hond hond gewoon hond zijn.
Als je zonodig artistiek bezig wil zijn, laat dan zo'n buxushaag groeien en ga daar wat leuks in knippen met je heggeschaar.
Gebruik daar geen levende wezens voor, wat het ook is.
Als je zonodig artistiek bezig wil zijn, laat dan zo'n buxushaag groeien en ga daar wat leuks in knippen met je heggeschaar.

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja jouw hond zal en moet ook in zijn mand gaan en blijven liggen liefst nog 8 uur lang.ArCee schreef:Ik heb persoonlijk zoiets: Laat je hond hond gewoon hond zijn.
Zo doet iedereen het op zijn manier en wat nu slechter of beter is of zieliger ????????.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
- thygro
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar
mee eensJaap* schreef:Ik vind er niks aan, maar ik vind het een stuk minder storend dan veel vormen van hondensport

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel 
en Gina wil geen van beide

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Thorben zou voor 2 uur op die tafel kiezen. Maar die verkiest ook een show boven een wandeling.renee-uk schreef:nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel

-
- Zeer actief
Zolang men verf gebruikt die geen kwaad kan en de hond niet wekelijks uren en uren en uren laat staan vind ik het geweldig!
Ik ga er zondermeer van uit dat de honden in kwestie buiten "kunst" ook gewoon hond zijn alle andere dagen van het jaar.
Kom op zeg; er zijn maar weinig honden die bijv. een show echt helemaal geweldig vinden, en dan is het ook mishandeling zeker?
Hoezeer ik ook vind dat een hond hond moet zijn; ik zie er geen kwaad in (mits diervriendelijke verf en het niet alle weken is en de hond zich er niet tegen verzet, dus hij moet het wel eh.. niet zozeer leuk vinden maar als hij er een hekel aan heeft zou ik een andere hond kiezen)
Suzanne
Ik ga er zondermeer van uit dat de honden in kwestie buiten "kunst" ook gewoon hond zijn alle andere dagen van het jaar.
Kom op zeg; er zijn maar weinig honden die bijv. een show echt helemaal geweldig vinden, en dan is het ook mishandeling zeker?
Hoezeer ik ook vind dat een hond hond moet zijn; ik zie er geen kwaad in (mits diervriendelijke verf en het niet alle weken is en de hond zich er niet tegen verzet, dus hij moet het wel eh.. niet zozeer leuk vinden maar als hij er een hekel aan heeft zou ik een andere hond kiezen)
Suzanne
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Denk je niet dat dat per hond verschilt?Lin-C schreef:Ik geloof dus niet dat een hond plezier heeft in geverfd haar en uren op een trimtafel. Daar gaat het mij om. En je kunt natuurlijk ook in sport doorslaan, het moet leuk blijven voor hond en baas. Daarom zeg ik ook; ik geloof best dat er honden (poedels) zijn die van tutten houden en kunnen genieten van een borstel of -trimbeurt. Ik geloof alleen niet dat ze ook genieten van dit soort extremen dingen, en zo denk ik ook over sport. Zolang het niet te extreem is en het een spelletje blijft is het leuk, denk ik.
Ik heb hier een Dober die het kei fijn vind als er 2 uur lang aan hem gerfrunnikt wordt.
De showring zelf vind hij dan weer geen bal aan, totdat de keurmeester hem komt inspecteren

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar ik ken zat honden die niet van die tafel af te meppen zijn. Die vinden dat geweldig.renee-uk schreef:nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel
Wat voor de een geldt, geldt niet per se voor de ander

@Arcee: wie zegt dat die honden geen hond zijn?
En hoeveel mensen hebben niet een hond ter meerdere eer en glorie van hun eigen egootje?
Het is niet alijd zwartwit, hoot

- renee-uk
- Zeer actief
dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar dan is het hele bijhalen van de hondensport in dit geval overbodig natuurlijk en aangezien dat wel gedaan werd vond ik dat ik er best mijn Jan even bij mocht halenNanna schreef:Ik denk dan weer dat de doorsnee poedel niet zoveel heeft met "een appèlletje lopen"renee-uk schreef:nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
juist en daar ging het mij om na de algemene opmerking over hondensportMarjoleine schreef:Maar ik ken zat honden die niet van die tafel af te meppen zijn. Die vinden dat geweldig.renee-uk schreef:nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy zou het gewéldig vinden, de hele dag mensen die met haar bezig zijn. Lekker friemelen en frutten. Ze had graag een poedelvacht gehad denk ik
Toch heb ik zoiets van laat een hond lekker hond zijn.

Toch heb ik zoiets van laat een hond lekker hond zijn.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik weet niet of dat indirect aan mij is gerichtrenee-uk schreef:juist en daar ging het mij om na de algemene opmerking over hondensportMarjoleine schreef:Maar ik ken zat honden die niet van die tafel af te meppen zijn. Die vinden dat geweldig.renee-uk schreef:nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel

Omdat het in mijn ogen afbreuk doet aan het wézen, en niet slechts aan het uiterlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik denk dat Hades ook graag zo'n poedel had willen zijn. Die zou zich uitstekend vermaken met dat gefrut en bepotel
. Ikzelf daarentegen zou toch wat gêne voelen, denk ik, als ik met een dromedaris over straat zou lopen
.
Hoe dan ook, als zo'n hond echt niet wil ga je dit soort dingen volgens mij nooit voor elkaar krijgen. Het lijkt mij dan ook dat de poedels in kwestie niet lijden onder deze hobby van hun baasjes.

Hoe dan ook, als zo'n hond echt niet wil ga je dit soort dingen volgens mij nooit voor elkaar krijgen. Het lijkt mij dan ook dat de poedels in kwestie niet lijden onder deze hobby van hun baasjes.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- renee-uk
- Zeer actief
jij begon ermee, maar je had medestandersJaap* schreef:Ik weet niet of dat indirect aan mij is gerichtrenee-uk schreef:juist en daar ging het mij om na de algemene opmerking over hondensportMarjoleine schreef:Maar ik ken zat honden die niet van die tafel af te meppen zijn. Die vinden dat geweldig.renee-uk schreef:nou als Jan moet kiezen tussen 2 uur op een tafel staan of een appèlletje lopen weet ik wel wat hij kiest en dat is dan niet die tafel
Wat voor de een geldt, geldt niet per se voor de ander, maar ik vind een hond die zich als een robot moet bewegen meer hond onwaardig dan een poedel die als ezel vermomd is.
Omdat het in mijn ogen afbreuk doet aan het wézen, en niet slechts aan het uiterlijk.

voor mij blijft voor het één zowel als voor het ander gelden dat de hond er plezier in moet hebben en dan is noch het een noch het ander zielig in mijn ogen.
maar ik denk niet dat wij het hierover ooit eens zullen worden

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Renee-uk, jij zegt wat ik ook bedoel. 

- MonaToetje
- Zeer actief