Is dit echt zo

Ben ik benieuwd of ze de Kangals van tegen woordig wel accepteren.
Deze hond reageerde trouwens nauwlijks op Bailey maar had het veel te druk met een boomstam.
Moderator: moderatorteam
Kan best tijdens hoogseizoen want een bull terrier kun je niet zomaar met andere honden in een kennel zetten of op een speelwei gooien.dicyvo schreef:Gister iemand tegengekomen met een Bullterrier die vertelde dat ze geen pension kon vinden waar ze haar hond kon brengen omdat een vechthond is.
Is dit echt zolijkt me toch raar.
Deze hond reageerde trouwens nauwlijks op Bailey maar had het veel te druk met een boomstam.
Vaak kan het wel buiten hoogseizoen en dan moet je extra betalen omdat de hond alleen gezet wordt.Phantom schreef:Ik vind het een vrij belachelijke regel van veel pensions dat honden op basis van hun ras geweigerd worden. Ik heb gehoord dat ze ook o.a. cane corso's vaak niet accepteren, terwijl er toch echt genoeg sociale exemplaren tussenzitten. Een ontzettend lieve, sociale sul hier in de buurt kon daardoor nergens terecht.![]()
Kijk, als de hond erg agressief en onhandelbaar is kan ik me er iets bij voorstellen dat hij niet overal welkom is. Maar er zijn toch genoeg sociale Staffordshire's, Bull Terriërs en molossers? Die zijn dan bij voorbaat al niet toegestaan.
Maar wij hebben die van jou dan ook heel graag want wat zijn het schatten zegDanoontje powerrr schreef:Kan wel kloppen hoor, ik heb ook moeite met mijn zoektocht gehad.
Dan weer waren Dobermanns niet toegestaan en dan weer waren intacte reuen niet toegestaan.
Sommige pensions hanteren een lijst met rassen die ze niet willen opvangen.
Niet in het pension waar mijn honden naartoe gaan.lets have fun schreef:Trouwens, er zijn ook wel pensions die wél kunnen scheiden. Dan moet je alleen wel flink meer betalen.
Hoe sociaal ze ook mogen zijn ben ik er sowieso geen voorstander van deze rassen bij een andere (onbekende) hond voor een weekje in een kennel te zetten. De kans is er nou eenmaal dat er wel een dominantie strijd of wat uitbreekt en dan kan de schade hoog oplopen, hoe sociaal ze ook buiten bij het uitlaten mogen zijn.Phantom schreef:Ik vind het een vrij belachelijke regel van veel pensions dat honden op basis van hun ras geweigerd worden. Ik heb gehoord dat ze ook o.a. cane corso's vaak niet accepteren, terwijl er toch echt genoeg sociale exemplaren tussenzitten. Een ontzettend lieve, sociale sul hier in de buurt kon daardoor nergens terecht.![]()
Kijk, als de hond erg agressief en onhandelbaar is kan ik me er iets bij voorstellen dat hij niet overal welkom is. Maar er zijn toch genoeg sociale Staffordshire's, Bull Terriërs en molossers? Die zijn dan bij voorbaat al niet toegestaan.
Ik ben uberhaupt geen voorstander om vreemde honden bij elkaar te doen in een kennel, bij ons heeft elke hond zijn eigen kennel, mits er meerdere honden uit één gezin komen, die mogen uiteraard wel in de kennel samen (op voorwaarde dat ze thuis ook lief zijn tegen elkaarZilla schreef:Hoe sociaal ze ook mogen zijn ben ik er sowieso geen voorstander van deze rassen bij een andere (onbekende) hond voor een weekje in een kennel te zetten. De kans is er nou eenmaal dat er wel een dominantie strijd of wat uitbreekt en dan kan de schade hoog oplopen, hoe sociaal ze ook buiten bij het uitlaten mogen zijn.Phantom schreef:Ik vind het een vrij belachelijke regel van veel pensions dat honden op basis van hun ras geweigerd worden. Ik heb gehoord dat ze ook o.a. cane corso's vaak niet accepteren, terwijl er toch echt genoeg sociale exemplaren tussenzitten. Een ontzettend lieve, sociale sul hier in de buurt kon daardoor nergens terecht.![]()
Dus nee heel gek vind ik het niet en absoluut geen probleem mee, ik zou zelf dus ook niet willen dat of mijn Cane Corso of mijn Stafford bij een andere hond komt terwijl ik er niet bij ben. Lekker scheiden die rassen, en anders niet
dicyvo schreef:Gister iemand tegengekomen met een Bullterrier die vertelde dat ze geen pension kon vinden waar ze haar hond kon brengen omdat een vechthond is.
Is dit echt zolijkt me toch raar.
dogo4ever schreef:Ik zou kramp in mijn kont krijgen als poekiewoekie gezellig bij mijn honden wordt gelaten.Precies wat hier boven als is gezegd. Als eigenaar van bepaalde rassen moet je hier gewoon rekening mee houden en een pension zoeken die het wel wil en er kaas van heeft gegeten. Die zijn er echt wel.
Ik snap de pensions die het niet willen ook heel goed. Ik kan wel zeggen dat mijn oogappeltje zo lief is en altijd met andere hondjes speelt en echt heeeeeel vriendelijk is. Ondertussen bijt mijn oogappeltje wel fluffie dood in het pension in een onbewaakt ogenblik. En dan ga ik hard huilen en zeggen: dat doet ie anders echt nooit hoor. Je kan mensen niet geloven op hun mooie blauwe ogen. En tijd om een hond goed te observeren hebben ze ook niet. Ze moeten het doen met wat jij verteld.
Ons kleine schnauzertje ging 'op vakantie' bij 2 bordeaux doggen, 2 husky's en een mechelaar.Nanna schreef: En een pensionhouder moet commercieel denken. Ik schat zo dat als mensen met hun poekiewoekie komen en ze zien Tyson of Bullit voor het hek staan ze meteen rechtsomkeert maken. Dáár gaat poekiewoekie niet in pension!