Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

SPOED: Aangevallen door herder uit de straat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

SPOED: Aangevallen door herder uit de straat

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Bij ons in de straat woont een mechelaar.
Van jongs af aan voor het oog al geen lief beest want hij loopt altijd snauwend, grauwend en trekkend aan de riem (loopt ook met prikband en slipkketting).
Naar mijn idee viel hij altijd uit naar andere honden en daar heb ik ook met de eigenaar (zoon) al wel eens woorden over gehad (zeker toen hij zei dat onze sullige lab vals was).
Maar goed al met al een hond waar ik niet weg van ben.
Nu liep ik vandaag achter door het gangetje terwijl de eigenaresse met die hond eraan kwam.
Ze vraagt aan mij ben je alleen (dus zonder hond), ik antwoord bevestigend en vervolgens hangt die hond in mijn arm en zij.
Mijn arm valt mee maar op mijn buik en zij staan toch wel diepe bijtsporen die behoorlijk pijn doen. Ik moet dadelijk ook een tetanus halen.
Nu zou zij met haar vriend bespreken hoe en wat want ze was zelf ook erg geschrokken. (Ze wil een keer de confrontatie met haar, de vriend, de hond en mij aangaan).
Maar ik had mijn man net aan de telefoon en die is echt kwaad en vindt dat ik de politie moet bellen om aangifte te doen zodat die hond iig. gemuilkorfd moet worden.
Hij heeft al een keer eerder gebeten en ook mijn heeft hij al eens proberen te bijten.
Ja ik vindt het geen betrouwbare hond maar zij zeggen dat hij heel lief is en dit anders nooit doet.
Ik wil niet de moeilijke buurvrouw uit gaan hangen maar ja moet ik nu wel of niet de politie verwittigen? En wat gebeurt er dan?
Mijn man is bang dat hij dadelijk een kind grijpt dat door het gangetje loopt/fietst.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Re: SPOED: Aangevallen door herder uit de straat

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt vrijdag, alleen was deze hond ontsnapt uit de voordeur. Ben bij de politie geweest maar aangifte doen kan alleen als de eigenaar de hond aangespoord heeft te bijten. Ik heb wel een aantekening laten maken bij de politie.
Ben zelf bij de gemeente en woningbouw geweest. Maar ze doen pas iets als er meerdere meldingen liggen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Gewoon naar de politie stappen, gezellig wordt het toch niet meer met de buren :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
widje
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door widje »

ik zou hier zeker aangift van doen. zonder rede bijten is gewoon fout. straks is het idd een kind dat in het gezicht gegrepen word.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

In plaats van aangifte doen, kun je ook contact opnemen met de wijkagent. Die kan het vaak wat diplomatieker oplossen.
Cledeck
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cledeck »

Ik zou er een melding van doen. En inderdaad wat Nanna zegt: Foto's maken van het bijtincident !
Sterkte!
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Ik zou zeker aangifte doen! Je komt niet alleen voor jezelf op maar ook voor de rest van je buurt/kinderen. Jij ben er ondanks pijn nog 'redelijk' vanaf gekomen.. Maar wie is de volgende als niemand wat doet? Het gezicht van een kind zit al op een veel makkelijkere bijthoogte voor de hond, daar moet je toch niet aan denken..

Heel veel sterkte!

Edit: wat denk je dat die mensen zouden doen als jou hond hun zoon of die vrouw had gebeten, ook niet door de vingers gezien toch?
Laatst gewijzigd door Zilla op 01 nov 2011 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Cleva schreef:Ik zou niets met die mensen te bespreken hebben. Gewoon aangifte doen.

Dat dus. En een gesprek met zulke onverantwoordelijke mensen alleen dan aangaan als er een wijkagent bij is. Zulke honden kan je toch niet in een woonwijk hebben?
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Heb aangifte gedaan.
In eerste instantie wilden ze er niks mee doen maar toen bleek dat deze hond al een keer eerder had gebeten en bijna had gebeten namen ze het wat serieuser.
Daarna zijn er twee agenten geweest om het verhaal aan te horen. Ze maken er wel een melding van zodat, mocht er weer iets voorvallen, ze iets kunnen ondernemen tegen deze hond.
Ze wilden zich er nu verder niet inmengen omdat de eigenaresse zelf ook geschrokken was en omdat we er onderling wel uit lijken te komen.
Eventuele schade kon ik op hen verhalen maar ja die is alleen immaterieel (iemand zei de tetanusinjectie?).
Jammer dat er hier dan geen muilkorfplicht is.
De eigenaresse had wel een muilkorf maar ze dachten dat deze niet meer nodig was en ook dat de hond alleen agressiever werd van een muilkorf.
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Nou hopelijk gaat de muilkorf weer om. Goed dat je het iig niet door de vingers ziet! Veel beterschap nog.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou zeker met sporen van wat jou is aangedaan aangiften gaan doen . de hond heeft al eerder gebeten en dit kan niet.

een noormaal mens houd de hond dan gewoon bij zich . of muilkorft hem zelf .

Het is iig niet noormaal om gebeten te worden door andermans hond .
als je tussen twee honden in staat kan het gebeuren . hoord ook niet maar ja dat kan.

en aangiften kan je wel degelijk altijd doen daar hoeft de hond niet aangespoort door te zijn door de eigenaar. heb zelf een tijdje terug op het buro gezeten . ze maken het niet makkelijk maar aangiften kan je gewoon doen .
In een situatie waarin je echt bijtwonden hebt vind ik echt dat je het moet doen ook . hopelijk leren de eigenaren van de hond ervan.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 01 nov 2011 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ook gewoon melding maken bij de gemeente :ok:

Lees anders hieronder even of er misschien iets tussen staat waar je wat aan hebt. Bedoel. Jij bent zo te lezen flink gebeten. Tis een hond die al eerder gebeten en bijna gebeten heeft. Meer dan genoeg reden om de hond verplicht een muilkorf om te doen voor er een "erger" incindent voorvalt :ok:
http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... elden.html

via de site van http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... egeld.html wordt je voor informatie e.d. naar bovenstaande link doorverwezen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chihuahua-paws
Zeer actief

o mijn vorge post was overbodig want je hebt al aangiften gedaan .

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Goed dat je aangifte heb gedaan, dan kunnen daarmee een dossier opbouwen. Wat zal je geschrokkken zijn zeg...pftt...
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de reacties.
Bijtwonden doen best wel pijn zeg.
Kan vooral moeilijk zitten en bukken.
In mijn buik zie je dus echt vier hoektanden erin staan (vrij diepe rijtwonden) en de rest van de tanden zie je er langs geschraapt zijn.
In mijn zij zien twee rijtwonden.
Niet diep genoeg om te hechten maar wel vervelend.
Ben ook wel een beetje van de wap.
Nu hebben we zelf een hond, veel vrienden en kennissen hebben (grote) honden en ik doe veel vrijwilligerswerk voor het asiel.
Ik weet dat er moeilijke honden bij zijn en we hebben zelf ook zo'n moeilijk exemplaar gehad (die liep wel altijd gemuilkorfd) maar het is schrikken als het je overkomt.
Het gaat zo snel we hadden beiden bijna geen tijd om te reageren (en tsja hoe reageer je dan, geef je hem een rotschop, gedraag je je of je heel zelfverzekerd bent, gedraag je je onderdanig???).
Ben daarna wel nog even blijven staan "praten" en heb de hond verder genegeerd (wel in de gaten gehouden). Hij besteedde toe ook geen aandacht meer aan mij maar pakte een stok en maakte die kapot (uiting van frustratie of afvloeien van adrenaline?).
De eigenaresse voelt zich er enorm rot onder (ben benieuwd hoe de zoons en haar vriend ermee omgaan) en zij wil ook verder gaan kijken, ik heb haar een gedragstherapeute aangeraden en de muilkorf.
Wel waarschuw ik mensen in de buurt, zeker degene die kinderen hebben die regelmatig in het gangetje komen.

Zou zo'n gangetje overigens aanleiding kunnen zijn tot...ik bedoel, de hond is ingesloten, kan geen kant op, vrouwtje is onzeker en misschien voelde hij zelfs dat ik geen fan van hem was/ben?
Niet om het goed te praten maar om het voor haar/mij een beetje te verklaren.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

smoekie schreef:Ook gewoon melding maken bij de gemeente :ok:

Lees anders hieronder even of er misschien iets tussen staat waar je wat aan hebt. Bedoel. Jij bent zo te lezen flink gebeten. Tis een hond die al eerder gebeten en bijna gebeten heeft. Meer dan genoeg reden om de hond verplicht een muilkorf om te doen voor er een "erger" incindent voorvalt :ok:

via de site van http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... egeld.html wordt je voor informatie e.d. naar bovenstaande link doorverwezen.
Melding bij de politie is gedaan, die maken idd. een dossier.
Zal morgen voor de zekerheid de gemeente bellen.
Ik wil die hond liever nooit meer zonder muilkorf tegen komen.

Mooiste opmerking van haar : "Dat doet die anders noooiiiit, hij is normaal zo lief!!!! (Tuurlijk vandaar prikband e.d.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

jeetje wat naar dat je zo lelijk gebeten bent zeg .
Je kan er ook flink Bont en blouw van zijn , spreek uit ervaring.

Goed van je dat je haar nog tips hebt gegeven , de enigste tip die ik na de Rottweiler uitval nog kon geven was , hou die rotthond van je voortaan aan de riem. van schrik kon ik niks anders bedenken . ik heb er dus wel bewondering voor dat je bent blijven staan . Ik zou zo snel mogelijk bij die hond weg willen .

doe maar zelf lekker even rustig aan hoor . is niet niks zoon grote hond .

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Beterschap en hoop dat het niet gaat ontsteken in ieder geval. Moeten ze via dat gangetje? Anders zou ik ze nadrukkelijk vragen gewoon buitenom te lopen als daar wel meer ruimte is i.p.v. door dat gangetje. Wat zal je geschrokken zijn zeg!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Bmamavan2 schreef:
smoekie schreef:Ook gewoon melding maken bij de gemeente :ok:

Melding bij de politie is gedaan, die maken idd. een dossier.
Zal morgen voor de zekerheid de gemeente bellen.
Ik wil die hond liever nooit meer zonder muilkorf tegen komen.

Mooiste opmerking van haar : "Dat doet die anders noooiiiit, hij is normaal zo lief!!!! (Tuurlijk vandaar prikband e.d.
Ik zou het raar vinden dat een hond die op deze manier een mens bijt géén aanlijn en muilkorfgebod krijgt.
Kijk eens in de APV van je woonplaats of daar de aanlijn en muilkorfplicht in genoemd is?
Er zijn hier al een heel aantal topics geweest waarin aanlijn en muilkorfgeboden ter sprake zijn gekomen, mss kun je daar nog wat informatie uithalen, maar ik zou zeker nog even contact opnemen met de politie (waren het hondengeleiders waar je mee gesproken hebt?) en één en ander over het aanlijn en muilkorfgebod met hen bespreken. Maar aangezien de gemeente de instantie is die een aanlijn en muilkorfgebod op moet leggen zou je ook nog eens via hen je licht op kunnen steken.
Nogmaals ik zou het van de zotte vinden als deze hnd geen aanlijn en muilkorfgebod opgelegd zou krijgen. Maar zoals hier ondertussen wel bekend, veel agenten zijn helaas niet goed thuis in deze materie.
Gr. Aniek

Afbeelding
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Baasje was dus al bang want vroeg aan jou of je je hond bij je had
de hond is dus wel degelijk niet te vertrouwen
en het is niet de 1e x
foto's maken en er een zaak van maken
nu heb je mazzel
de volgende keer wellicht niet of is het een kleiner hondje of kind
de baas heeft ook een sociale verplichting !!!

beterschap An
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Ik zou ook niet meer gerust zijn als die hond zonder muilkorf rondloopt. Een mens bijten lijkt me nogal een stapje verder gaan dan een bijtincident met een hond maar ik kan me ook levendig voorstellen dat dit echt een eerste keer en een verassend incident is waar de baas misschien net zo overdonderd van is als jij. Het één en ander zou wat mij betreft liggen aan de betrokkenheid en de opvolging van dit gebeuren van de betreffende baas én de maatregelen die al dan niet getroffen worden.

De suggestie van een foto zou ik zeker ter harte nemen en daarmee tezamen met een uitreksel van je medisch dossier eventueel op een later tijdstip alsnog aangifte doen, want dat mag natuurlijk ook. Het hoeft niet per sé de volgende dag te gebeuren. Zo zou ik het doen in ieder geval maar mijheer Ilse vind dat ik te soft en en lief ben dus dat werpt misschien ook weer een ander licht op dit bericht
Groetjes Ilse
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe is het vandaag met je? Zijn de eigenaren nog langs gekomen om te vragen hoe het met je is?
Bmamavan2
Zeer actief

Dinsdag kwam ze even langs met een bloemetje.
Dinsdag en woensdag hebben mensen hem met een muilkorf zien lopen en nu was ik net met een vriendin buiten en toen liep ie weer zonder, dus zo heel serieus vatten ze het denk ik niet op.
Alleen ik heb nog echt veel pijn eraan en heb moeite met mijn eigen hond uitlaten (gelukkig is ie heel lief voor me), huishoudelijke dingen, werken, mijn kinderen verzorgen e.d.
Denk dat ik het morgen toch nog even laat nakijken bij de huisarts.

Heb de wijkagent ingelicht maar nog geen reactie verder gehad.
Heel veel mensen in de buurt zijn bang, zeker ook voor hun kinderen.
Slachtofferhulp (ja die bellen ook daar voor?) raden me aan om het ook bij de verzekering neer te leggen aangezien ik fysieke en emotionele schade aan heb overgehouden. Ik wilde er zelf niet zo zwaar aan tillen maar als ik merk dat hun er zo lackoniek mee omgaan weet ik nog niet of ik het er zo bij laat.

Wij hebben vroeger ook een moeilijke hond gehad die ineerste instantie niet eens mens-agressief was maar hond-agressief. Deze liep uit voorzorg met een muilkorf om. Kleine moeite en voor anderen een stuk veiliger.
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

je hebt al voldoende goede raad gekregen lees ik, dus hou ik het maar op beterschapswensen :ok: :W:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Bmamavan2
Zeer actief

Bedankt iedereen voor de beterschapswensen.
Wilde dat het wat sneller beter was....
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Mijn verzekering neemt het toch op (ziektekosten en alle verzekeringen zitten bij elkaar in een pakket) naar aanleiding van bericht van de huisarts.
Er is een letselschade expert langs geweest die het nu bij hun wa verzekering gaat neerleggen (verhalen van medische kosten en letselschade).
Vindt dit erg moeilijk moet ik zeggen, ik had het allemaal niet zo ver willen laten komen en hun zeker niet op kosten willen jagen (is verzekeringskwestie maar toch).
Iedereen zegt dat het zo goed is (huisarts, politie, buurtbewoners), zeker omdat ik van een van de wondjes nog steeds last ondervindt (licht ontstoken). Maar ja gevoelsmatig klopt het voor mij niet, het was "maar" een bijtwond, ik heb er geen psychisch trauma aan overgehouden ofzo.
De hond loopt, mede op verzoek van de buurtbrigadier, steeds gemuilkorfd en ze hebben een gedragstherapeut ingeschakeld. Ben in staat om hierbij hulp aan te bieden (kijken of hij alleen op mij zo fel reageert of ook op anderen). Zou dat erg raar zijn? We hebben het er in het begin wel over gehad. Pfffff.... wat een nasleep zeg.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Laat ze het lekker zelf oplossen. Zorg jij maar eerst dat je weer goed genezen bent.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bmamavan2 schreef:Mijn verzekering neemt het toch op (ziektekosten en alle verzekeringen zitten bij elkaar in een pakket) naar aanleiding van bericht van de huisarts.
Er is een letselschade expert langs geweest die het nu bij hun wa verzekering gaat neerleggen (verhalen van medische kosten en letselschade).
Vindt dit erg moeilijk moet ik zeggen, ik had het allemaal niet zo ver willen laten komen en hun zeker niet op kosten willen jagen (is verzekeringskwestie maar toch).
Iedereen zegt dat het zo goed is (huisarts, politie, buurtbewoners), zeker omdat ik van een van de wondjes nog steeds last ondervindt (licht ontstoken). Maar ja gevoelsmatig klopt het voor mij niet, het was "maar" een bijtwond, ik heb er geen psychisch trauma aan overgehouden ofzo.
De hond loopt, mede op verzoek van de buurtbrigadier, steeds gemuilkorfd en ze hebben een gedragstherapeut ingeschakeld. Ben in staat om hierbij hulp aan te bieden (kijken of hij alleen op mij zo fel reageert of ook op anderen). Zou dat erg raar zijn? We hebben het er in het begin wel over gehad. Pfffff.... wat een nasleep zeg.
fijn dat je meedenkt, maar voor nu is het even hun probleem.
dat ze een beroep moeten doen op hun verzekering laat ze misschien inzien dat het geen kinderspel is - lijkt me gunstig :wink: in dit geval.
heel veel beterschap :ok:
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Je gaat er toch van uit dat ze verzekerd zijn dus zelf zullen ze geen kosten hoeven maken.
Maar inderdaad het besef dat het wel degelijk serieus is komt er misschien. Je buurvrouw klinkt me nog redelijjk in de oren maar of dat ook met manlief zo is vraag ik me af. Want het is toch een 'stoere' hond die je het liefst gelijk een slipketting omdoet buiten.
Binnen zal hij vast heel lief zijn tegen zijn baasjes. Gewoon niet adequaat mee omgegaan dus. Ik vind het al heel wat dat ze een gedragstherapeut hebben ingeschakeld.
En die muilkorf lijkt me geen overbodige luxe.

En natuurlijk veel beterschap gewenst en dat je er snel geen last meer van hoeft te hebben!
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
wendelaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel

Ongelezen bericht door wendelaa »

Wat is dat toch met mensen tegenwoordig?
Zijn we dan met z'n allen zo egoïstisch geworden dat we niet langer de verantwoording willen nemen voor onze zaken?
Hoe klein is de moeite om excuses te maken, dingen op willen lossen voor het slachtoffer? En samen kijken hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen, dat de hond niet nogmaals iemand zal bijten.
Ik zou het afschuwelijk vinden als mijn hond iemand bijt of er maar een poging toe doet.

Helaas zijn dit soort mensen in een omgekeerde situatie totaal niet voor rede vatbaar en zullen ze w.s niet zo netjes blijven als dat jij nu doet.

Beterschap in ieder geval
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”