Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedels als kunst

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Poedels als kunst

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
lieke schreef:Ik heb al een afspraak met een traumapsycholoog gemaakt. Ik vermoed dat er een acute psychose op komst is. :cry:
Zorg dat je er bijtijds uit schiet. Kees heeft vast nog wel interessante pilletjes liggen ;-)
Kan ze beter een paar flessen drank bij jou ophalen want ik heb geen pillen meer liggen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Ik vind het knap gedaan. En of ze nou op die manier geknipt/geschoren worden, of in showmodel o.i.d.
bouvierpoedel schreef: Vraag jij elke dag aan je hond of hij er wel van geniet dat hij bij jou woond en krijg je dan ook antwoord. :wink:
Poedels zijnn aandachts junks die het heerlijk vinden om het middelpunt te zijn.
:80: Doe jij dat niet :80:
Ik woon bij hun en zij vragen mij niets. :jank:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef:Ik heb al een afspraak met een traumapsycholoog gemaakt. Ik vermoed dat er een acute psychose op komst is. :cry:
Zorg dat je er bijtijds uit schiet. Kees heeft vast nog wel interessante pilletjes liggen ;-)

Tjonge, wat voor pilletjes zijn dat dan? Als ik trouwens op de gesloten afdeling wordt opgenomen, verwacht ik wel bezoek van Kees. Heteren en Arnhem liggen tenslotte vlak naast elkaar.

Kees: mijn schuur is te klein, daar past niet eens meer 1 hond bij, laat staan 3. Een dialoog hou ik ook niet, ik ben begonnen met hun Lassie come home voor te lezen. Kunnen ze zien wat er met een hond gebeurt als ze op straat terecht komen en 800km naar huis moeten tippelen. Als het boek uit is, ga ik de film voor ze huren.
Dát zal ze leren. :S:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
Nanna schreef:

Tjonge, wat voor pilletjes zijn dat dan? Als ik trouwens op de gesloten afdeling wordt opgenomen, verwacht ik wel bezoek van Kees. Heteren en Arnhem liggen tenslotte vlak naast elkaar.

Kees: mijn schuur is te klein, daar past niet eens meer 1 hond bij, laat staan 3. Een dialoog hou ik ook niet, ik ben begonnen met hun Lassie come home voor te lezen. Kunnen ze zien wat er met een hond gebeurt als ze op straat terecht komen en 800km naar huis moeten tippelen. Als het boek uit is, ga ik de film voor ze huren.
Dát zal ze leren. :S:
Stapelen lieverd gewoon stapelen in die schuur.
En goed zo lees ze maar al die trauma's en ellende voor wat een Lassie allemaal kan over komen.
Ondankbare honden.

Pillen die had ik wel op recept dus legaal voor mijn dementie. :engel:
Nanna daarintegen erkent niet dat ze ouder word en geeft liever de schuld aan de drank van haar falende geheugen . :lekkerpuh:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Echo schreef: Hier nog een filmpje van zo'n show. Wat ik er van begrijp is dat er al weken van tevoren begonnen moet worden met verven en dat wordt gedaan met verf die gebruikt wordt voor eten, dus dat spoel je er met water meestal weer uit. Dan zou dus betekenen dat ze in die tijd weinig buiten komen geloof ik...Daar ben ik dan weer níet zo'n voorstander van.
De wedstrijd zelf duurt maar twee uur.
Ahja, ze zijn er 6 maanden mee bezig, en in de wedstrijd moeten ze 2.5 uur op de tafel staan, en natúúrlijk gaat het om een geld prijs :) En de hondjes genieten enorm, is echt te zien. :ok:
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Echo »

@ Fafo:

Die geldprijs is natuurlijk niks vergeleken met de kosten en tijd die ze erin steken. Ik ben niet zo goed in emoties lezen over internet maar volgens mij ben je sarcastisch aan het doen.
Nou aan die honden zie ik helemaal niks geen paniek of wat dan ook, duss....

Mijn smaak is het ook niet maar dat maakt het geen dierenmishandeling. Een leuk figuurtje scheren vind ik op zich wel leuk. :3
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

lieke schreef:
Denise. schreef:Ik denk dat ze er dan eerder uit komt te zien als aangevroten vaat doek :blauwoog: :mrgreen:
Maar een DarthNova daar sta ik best voor open hoor :cheer: Oefen eerst maar even op je eigen schatjes :tongue:
Flauw hoor dat ik niet mag oefenen op Nova. :ugh:

Ik heb mijn trimkunsten vandaag gebotvierd (of is het botgevierd?) op Cody :mrgreen: . Die loopt dus nu met een hele kale plek van zo'n 10cm tussen de schouderbladen.
Er waren een aantal distelbollen in de haren gedraaid en ik kreeg ze niet zonder veel pijn (voor hem) en moeite (voor mezelf) eruit. Dus rücksichtlos de schaar erin gezet.
Hij ziet er niet uit.... :roll:
Nou ik lees net dat met je Poedel tutten verschrikkelijk zielig en walgelijk is, dat ga ik Nova maar even vertellen want die weet dat nog niet :mrgreen: Maar dan gaan we Cody gewoon in een mooi modelletje knippen :cheer: Maken we er een gatenkaas van :idea: Heb jij gele verf?
En voorlopig moet je Cody dan maar achter je laten lopen, dan zie je niet dat hij voor aap loopt :8):
Ήυs

Gut, de poedelmensen zijn op hun tenen getrapt. Ik geef mijn mening erover, niets meer, niets minder, IK vind het lelijk, en zielig voor de hond. En zo heeft iedereen zijn eigen mening erover. Kun je het nou eenmaal niet over eens worden, helaas.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

@ Bouvierpoedel; Ik behandel mijn hond als een hond, dit is een hond niet meer als hond behandelen, in mijn ogen. Dat jij er anders over denkt en er van overtuigd ben dat ze er van genieten; dat kan. Ik denk dat het erg meevalt. :wink:
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

@Fafo:

Hey het staat hier in een discussieforum hoor. Je mag alles vinden en niemand die dan minder van je denkt, maar dan mogen mensen er toch nog wel wat van zeggen?

Ik zelf vind het niet erg dat poedels in gekke vormpjes geknipt worden en met een tijdje op de tafel staan zie ik ook niet iets mis. Dar verven an sich is ook niet erg, het is immers niet schadelijk.
Maar dat sommige mensen dan al 6 maanden van tevoren beginnen met verven (en dat de hond dan niet naar buiten mag omdat ie anders vies wordt), ja daar kan ik mij ook niet in vinden.
Dit is wel even een aanname van mij maar als ik er van uit ga dat het voedselverf is, dan moet dat er met water zo weer uit zijn, dus dan heb je geen zin om na elk modderbad je poedel te gaan badderen.

@ Lin-C:
De definitie 'hond' is dan ook erg betrekkelijk. Elk ras en elke hond is weer anders en ja, ik geloof wel dat er poedels zijn die van dat getut genieten. En er zijn vast die dat ook niet kunnen waarderen.
Laatst gewijzigd door Echo op 02 nov 2011 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:[..]
Vraag jij elke dag aan je hond of hij er wel van geniet dat hij bij jou woond en krijg je dan ook antwoord. :wink:
Poedels zijnn aandachts junks die het heerlijk vinden om het middelpunt te zijn.
En o ja, ze wil niet met anderen meelopen alleen maar met mij.

Die andere lummels van me maakt het geen fluit uit of die bij mij zijn of bij Mien op de hoek, als ze maar een bak eten en een aai over de bol krijgen (en ja, wel in die volgorde :mrgreen: ).
dat is wáár!

ik vergeet de blik nooit toen ik haar riep om te komen omdat ze richting de grote weg liep. echt zo: :roll: je denkt toch niet echt dat ik mij ook maar íets aantrek van wat jij vindt of wel? :19:

:LOL:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Zou ze de schuur in gooien en eens laten merken wat een verdriet ze je doen. :jank: :S:
Heb je ze er al op aangesproken ,want die dialoog is heel erg belangrijk . :engel:

:neenee: lyn is voor mas :cheer:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Fafo schreef:Gut, de poedelmensen zijn op hun tenen getrapt. Ik geef mijn mening erover, niets meer, niets minder, IK vind het lelijk, en zielig voor de hond. En zo heeft iedereen zijn eigen mening erover. Kun je het nou eenmaal niet over eens worden, helaas.
Ik gok maar zo dat je ook op mij doelt :engel: Ik heb toevallig een poedeltje ja, waarom je dan meteen een poedelmens bent begrijp ik niet. Jij bent toch ook geen kuvaszmens omdat je 1 kuvasz rond hebt lopen :19:

Ik snap de bezwaren best hoor, en het zou zomaar kunnen dat die honden er geen reet aan vinden. Maar moeten honden dan altijd alles maar leuk vinden :U: Er zullen ook zat mensen zijn die een kuvasz in een woonwijk zielig vinden, daar heb jij neem ik aan ook schijt aan.
En als ik zie dat Nova getrimd worden wel leuk vindt, ze komt al aanrennen als ik de spullen pak, gok ik maar zo dat er heel veel poedels zijn die het leuk vinden. Dat Fodor liever in zijn kennel zit betekent niet dat dat bij alle honden zo is. :wink:

Oh en ik ben niet op mijn tenen getrapt :cheer:
Lin-C
Zeer actief

Echo schreef:@Fafo:

Hey het staat hier in een discussieforum hoor. Je mag alles vinden en niemand die dan minder van je denkt, maar dan mogen mensen er toch nog wel wat van zeggen?

Ik zelf vind het niet erg dat poedels in gekke vormpjes geknipt worden en met een tijdje op de tafel staan zie ik ook niet iets mis. Dar verven an sich is ook niet erg, het is immers niet schadelijk.
Maar dat sommige mensen dan al 6 maanden van tevoren beginnen met verven (en dat de hond dan niet naar buiten mag omdat ie anders vies wordt), ja daar kan ik mij ook niet in vinden.
Dit is wel even een aanname van mij maar als ik er van uit ga dat het voedselverf is, dan moet dat er met water zo weer uit zijn, dus dan heb je geen zin om na elk modderbad je poedel te gaan badderen.

@ Lin-C:
De definitie 'hond' is dan ook erg betrekkelijk. Elk ras en elke hond is weer anders en ja, ik geloof wel dat er poedels zijn die van dat getut genieten. En er zijn vast die dat ook niet kunnen waarderen.
Dat honden van 'getut' genieten ben ik volkomen met je eens, maar ook getut is erg betrekkelijk, blijkbaar. Met getut kun je ook denken aan; borstelen, kroelen op de bank o.i.d. Maar dit? Sorry, dit is voor mij geen 'getut' meer, dit gaat veel verder dan de gewone borstel of trimbeurt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:Gut, de poedelmensen zijn op hun tenen getrapt. Ik geef mijn mening erover, niets meer, niets minder, IK vind het lelijk, en zielig voor de hond. En zo heeft iedereen zijn eigen mening erover. Kun je het nou eenmaal niet over eens worden, helaas.
Nee hoor ben niet zo snel op mijn tteentjes getrapt.
Ikk vind ook dat jouw hond qua ras ook niet op een ideale plaats zit ,maar dat mag hoor want het is jouw keus en je hebt die hond ook niets gevraagd natuurlijk.
Net zogoed als dat die poedel niets gevraagd word.
Maar zielig vind ik het beide niet. :ok: :wink:
M@scha
Zeer actief

Lin-C schreef: Dat honden van 'getut' genieten ben ik volkomen met je eens, maar ook getut is erg betrekkelijk, blijkbaar. Met getut kun je ook denken aan; borstelen, kroelen op de bank o.i.d. Maar dit? Sorry, dit is voor mij geen 'getut' meer, dit gaat veel verder dan de gewone borstel of trimbeurt.

natuurlijk gaat dit verder.

de vraag is: maakt dat uit?

ik zou het nooit doen. maar niet omdat ik het zielig vind.

ik ben er simpelweg te lui voor. teveel werk, geen zin, je kent het wel.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

massam schreef:
Lin-C schreef: Dat honden van 'getut' genieten ben ik volkomen met je eens, maar ook getut is erg betrekkelijk, blijkbaar. Met getut kun je ook denken aan; borstelen, kroelen op de bank o.i.d. Maar dit? Sorry, dit is voor mij geen 'getut' meer, dit gaat veel verder dan de gewone borstel of trimbeurt.

Ik vind dus van wel, ik denk dat je de hond zelf hier helemaal niet zo'n groot plezier mee doet.

Edit; niet dat je hond altijd alles maar leuk moet vinden hoor, mijn hond vind het vast ook niet leuk om wel eens wat langer alleen thuis te zijn maar dit vind ik een beetje nergens over gaan eigenlijk. Ik snap de vreugde er niet van. :19:
Laatst gewijzigd door Lin-C op 02 nov 2011 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Lin-C schreef:
massam schreef:[..]

Ik vind dus van wel, ik denk dat je de hond zelf hier helemaal niet zo'n groot plezier mee doet.

waarom denk je dat?

ik denk dat hij niet blijer of verdrietiger wordt van roze zijn. ik denk wel dat ze blijer worden van lekker frutten met de baas. en of die nou een borstel of een verfbus in de handen heeft zal niet uitmaken
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
bouvierpoedel schreef:
Zou ze de schuur in gooien en eens laten merken wat een verdriet ze je doen. :jank: :S:
Heb je ze er al op aangesproken ,want die dialoog is heel erg belangrijk . :engel:

Kom 'r maar halen. Neem een een zak koekjes mee en ze gaat mee zonder nog een keer om te kijken. :blauwoog:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

massam schreef:
Lin-C schreef:

waarom denk je dat?

ik denk dat hij niet blijer of verdrietiger wordt van roze zijn. ik denk wel dat ze blijer worden van lekker frutten met de baas. en of die nou een borstel of een verfbus in de handen heeft zal niet uitmaken
Omdat ik denk dat de hond met een normaal trimbeurtje ook tevreden is en hij veel liever andere dingen 'doet' met zijn baas;
Ik geloof niet dat een hond echt gelukkig wordt van een paar uur op een tafel staan, strikjes en verf. En dan nog het gezeul met zo'n beest en het mooi moeten poseren voor de foto enz. Nee, ik vind het niks.
M@scha
Zeer actief

lieke schreef:
massam schreef:[..][..]

Kom 'r maar halen. Neem een een zak koekjes mee en ze gaat mee zonder nog een keer om te kijken. :blauwoog:

dat denk ik ook. lola idem. al snapt ze wel altijd dat ze met mij mee naar huis moet.

ik kom lyn halen als die van mij er niet meer zijn en lyn nog wel. tot die tijd zit ze beter bij jou, hoe slecht het bij jou ook is :LOL:

kom maar schatje...

:I:

Afbeelding
Afbeelding
Ήυs

massam schreef:
Lin-C schreef:

waarom denk je dat?

Ik denk dat een poedel blijer is als die met de baas mag wandelen, spelen, en zich mag gedragen als een hond, ipv frutten met de baas.
bouvierpoedel
Zeer actief

Lin-C schreef:
massam schreef:

Edit; niet dat je hond altijd alles maar leuk moet vinden hoor, mijn hond vind het vast ook niet leuk om wel eens wat langer alleen thuis te zijn maar dit vind ik een beetje nergens over gaan eigenlijk. Ik snap de vreugde er niet van. :19:
Honden worden daar voor geselecteert die dat echt leuk vinden .
Ik doe daar oook niet aan mee.
Maar zou ik gaan dan heb ik hier 2 poedels lopen van de 4 die het vreselijk leuk vinden om getut /geknipt en alle aandacht te krijgen als er keurmeesters komen om hun te bewonderen ook al zien ze er niet uit in onze ogen.
Die andere 2 poedels kan ik beter thuis laten want die zoudenn er echt helemaal geen ruk aan vinden en het als een ramp ondergaan.
Daarbij kun je nog zo mooi knippen ,maar als je hond er niet gelukkigg mee is zal ze zich ook niet tonen en dus ook niets winnen.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

bouvierpoedel schreef: Ik woon bij hun en zij vragen mij niets. :jank:
:( :knuffel1: Je hebt niet makkelijk hé :(

@fafo; jij denkt dat. Je weet het niet. Misschien vind die poedel het de ultieme beloning weet jij veel
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Fafo schreef:
massam schreef:[..][..]

waarom denk je dat?

Ik denk dat een poedel blijer is als die met de baas mag wandelen, spelen, en zich mag gedragen als een hond, ipv frutten met de baas.

dat staat daar los van. dat kan nog steeds hoor :ok: ook roze hondjes kunnen lopen
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Lin-C schreef:
massam schreef:

Honden worden daar voor geselecteert die dat echt leuk vinden .
Ik doe daar oook niet aan mee.
Maar zou ik gaan dan heb ik hier 2 poedels lopen van de 4 die het vreselijk leuk vinden om getut /geknipt en alle aandacht te krijgen als er keurmeesters komen om hun te bewonderen ook al zien ze er niet uit in onze ogen.
Die andere 2 poedels kan ik beter thuis laten want die zoudenn er echt helemaal geen ruk aan vinden en het als een ramp ondergaan.
Daarbij kun je nog zo mooi knippen ,maar als je hond er niet gelukkigg mee is zal ze zich ook niet tonen en dus ook niets winnen.
Ik geloof dat er honden zijn die kunnen genieten van 'getut' , dat doet die van mij ook maar dan een ander soort getut. Ik vind dit gewoon wat te ver gaan, natuurlijk moet iedereen het lekker zelf weten en die mensen zullen gerust weten of de hond het wel of niet leuk vindt maar ik zou zoiets gewoon nooit doen met een hond.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:dat denk ik ook. lola idem. al snapt ze wel altijd dat ze met mij mee naar huis moet.

ik kom lyn halen als die van mij er niet meer zijn en lyn nog wel. tot die tijd zit ze beter bij jou, hoe slecht het bij jou ook is :LOL:

kom maar schatje...

:I:

Afbeelding

Kunst, als je haar zo knijpt dat ze niet meer weg kán. :pffff:
Trouwens, je mag dan wel opschieten, ze wordt immers al 8. :ugh:

Ik snap trouwens dat hele gedoe om geverfde poedels niet. 't Is immers geen dierenmishandeling. Ga je kijken naar 'gewone' shows daar zie ik yorkies met papilloten, bobtails bewerkt met haarlak en lhasa apso's en maltezer leeuwtjes met vachten die langer zijn dan de hond hoog zijn. Heel veel van die honden moeten minstens 6x per jaar opdraven en dat betekent ook vele uren kammen, borstelen en krulspelden dragen.
Daar hoor ik de tegenstanders niet over. Wat is in vredesnaam het verschil tussen een opgetuigde poedel en een showhondje?
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Nanna schreef:Kijk eens op een gewone hondenshow. Wat is dáár nou aan voor een hond.
Tóch zijn er honden die er rondlopen en paraderen en zich presenteren in de ring als dromen. En als tegenwicht zijn daar de honden die er geen reet aan vinden, sjokken, bang zijn, voortgesleurd moeten worden.
Voor die gekleurde poedels geldt dat net zo. Sommigen zullen genieten van het hele circus, anderen vinden er niks aan. Nou, dan neem je toch lekker die honden mee die het leuk vinden?
Idd. Ik heb een joelende Elmo bij mij :blauwoog: Die vind het prachtig :19:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

Dat ging niet helemaal goed. :roll:
Laatst gewijzigd door Lin-C op 02 nov 2011 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Fafo schreef: Ik denk dat een poedel blijer is als die met de baas mag wandelen, spelen, en zich mag gedragen als een hond, ipv frutten met de baas.
Ik denk dat je het ras slecht kent ;-)
Denk het ook.
Natuurlijk houden poedels ook van wandelen en spelen net als iedere hond.
Maar het zijn ook zoals eerdder gezegt de grootste aandachts junks.
Ze doen alles voor aandacht en wat is nu mooier dan op een verhoging te staan waar iedereen je kan zien en bekijken met een baas op ooghoogte die zich de naad uit de kont knipt en daarna van alle mensen die allemaal voor jou zijn gekomen om je te bewonderen.
Poedels zijn zulke aandachts geile filmsterren . :LOL:
.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”