Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeilijke kwestie, herplaatser..
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Re: Moeilijke kwestie, herplaatser..
Vanavond gaat ze naar de dierenarts, dat stond zeker op de planning, alleen was er niet eerder tijd voor dan vanavond, wil dat hij ook een rapport opmaakt over zijn bevindingen.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Ik wel, en hóe.Emma schreef:ik verbaas mij even over de reacties/feiten dat een bullterrier mens (en hond) agressief kan zijn. (vaak zou zijn).
ik heb er 4 gekend, en ken nu nog drie (met stamboom) bullterriers, die zijn echt supervriendelijk naar mens en hond. 1 ervan loopt in een winkel los. dus die krijgt vaak te maken met mensen en honden.
ik weet dat de bullterrier oorspronkelijk is gefokt voor het vechten. maar ze waren hier niet goed genoeg voor. echter ken ik (en heb ik nooit) een mens of hond agressieve bullterrier gekent.

Zo agressief als de neten...ik loop hier liever langs de Staffies dan langs deze ellendes.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wil hier ook wel even op reageren.Chihuahua schreef:Ja, dat is een noodoplossing, maar dat is niet iets wat eeuwig kan duren, dat wil ik er maar mee zeggen.crutz schreef:verdraai niets, jij zegt dat de hond in kwestie wegkwijnt in een kennel en zegt dat kennelhonden geen aandacht krijgenChihuahua schreef: Verdraai mijn woorden niet.
Ik heb gezegd dat de hond in kwestie WEGKWIJNT alleen in een kenneltje, ik heb niet gezegd dat een kennelhond in het algemeen dat doet.
Ik gooi een chihuahua ook niet in een buitenkennel, die kwijnt ook weg, dus wat is nu precies je punt?
maar goed, de betreffende hond kwijnt weg in een kennel, maar jij gaat haar vanwege de veiligheid wel in een kennel stoppen.
Voorlopig heb ik de andere bull ook buiten gezet en die 2 vermaken zich prima![]()
In de staat waarin de hond nu verkeert, qua bespiering etc kan ik gewoon zien dat zij in een kennel in gesmeten en dat er verder weinig naar omgekeken is.
Ontstoken poten, ontstoken anus, ogen, en oren.
Je probeert nu alles uit zijn context te rukken, snap niet wat je daar nu precies mee wilt bereiken, met wat ik zei doelde ik op de vorige situatie, eenzaam in een kennel geflikkerd met een stel pups, dat jij het dan perse nodig vind dat op zo'n manier te filteren om dan in een slachtofferrol te kunnen springen en een discussie over kennelhonden op te starten, is mij een raadsel.
Knap hoor dat jij precies weet dat die hond in de kennel heeft gezeten gezien haar toestand.
Dus honden die in huis lopen kunnen er niet zo uit gaan zien.??
In de kennel gedonderd wordden is per defintie zielig en komen ze er allemaal in zo'n toestand uit wil je ermee zeggen dus.
En wat is er mis met een teef in de kennel samen met haar pups.
Die teef is gelukkig met haar pups en heeft alleen maar oog voor haar grut als het goed is.
Kom zeg.
En als jij dat nu zo zielig vind waarom zet je het lijden van de hond dan voort om haar ook weer op te sluiten.
En dan maar kijken waar het strand en er later alsnog de spuit in gezet kan worden.

Gaat nog wel een poosje door lijkt mij gezien het feit dat er voor deze hond moeiilijk een plaatsje te vinden is bij het uitgeselcteerde kleine publiek wat voor haar in aanmerking komt.
Nu brouw je alles om het zielige hondje heen en zet haar in een situatie die niet leuk voor haar is en tevens heb je meer met haar op dan met je kinderen die gevaar lopen gezien haar gedrrag en je niet voldoende ruimte hebt.
Dus nu maar afwachten tot ze 1 van je kinderen aanvalt en dat je dan echt een exuus hebt om haar de spuit te geven.

Klinkt allemaal wel heel dubbel hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Foei toch Kees, dat mag je niet zeggen....daar was ze ongelukkig in de kennel, bij TS niet...bouvierpoedel schreef:Wil hier ook wel even op reageren.Chihuahua schreef:Ja, dat is een noodoplossing, maar dat is niet iets wat eeuwig kan duren, dat wil ik er maar mee zeggen.crutz schreef:verdraai niets, jij zegt dat de hond in kwestie wegkwijnt in een kennel en zegt dat kennelhonden geen aandacht krijgenChihuahua schreef: Verdraai mijn woorden niet.
Ik heb gezegd dat de hond in kwestie WEGKWIJNT alleen in een kenneltje, ik heb niet gezegd dat een kennelhond in het algemeen dat doet.
Ik gooi een chihuahua ook niet in een buitenkennel, die kwijnt ook weg, dus wat is nu precies je punt?
maar goed, de betreffende hond kwijnt weg in een kennel, maar jij gaat haar vanwege de veiligheid wel in een kennel stoppen.
Voorlopig heb ik de andere bull ook buiten gezet en die 2 vermaken zich prima![]()
In de staat waarin de hond nu verkeert, qua bespiering etc kan ik gewoon zien dat zij in een kennel in gesmeten en dat er verder weinig naar omgekeken is.
Je probeert nu alles uit zijn context te rukken, snap niet wat je daar nu precies mee wilt bereiken, met wat ik zei doelde ik op de vorige situatie, eenzaam in een kennel geflikkerd met een stel pups, dat jij het dan perse nodig vind dat op zo'n manier te filteren om dan in een slachtofferrol te kunnen springen en een discussie over kennelhonden op te starten, is mij een raadsel.
Knap hoor dat jij precies weet dat die hond in de kennel heeft gezeten gezien haar toestand.
In de kennel gedonderd wordden is per defintie zielig en komen ze er allemaal in zo'n toestand uit wil je ermee zeggen dus.
Die teef is gelukkig met haar pups en heeft alleen maar oog voor haar grut als het goed is.
Kom zeg.
En als jij dat nu zo zielig vind waarom zet je het lijden van de hond dan voort om haar ook weer op te sluiten.
En dan maar kijken waar het strand en er later alsnog de spuit in gezet kan worden.![]()
Gaat nog wel een poosje door lijkt mij gezien het feit dat er voor deze hond moeiilijk een plaatsje te vinden is bij het uitgeselcteerde kleine publiek wat voor haar in aanmerking komt.
Nu brouw je alles om het zielige hondje heen en zet haar in een situatie die niet leuk voor haar is en tevens heb je meer met haar op dan met je kinderen die gevaar lopen gezien haar gedrrag en je niet voldoende ruimte hebt.
Dus nu maar afwachten tot ze 1 van je kinderen aanvalt en dat je dan echt een exuus hebt om haar de spuit te geven.![]()
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
Maar dan blijf ik alsnog benieuwd zoals jij zegt dat als er wordt gepoogd de hondagressie uit een ras te fokken dat overslaat naar mensnagressie.Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
Zijn daar onderzoeken naar gedaan ,zijn daar cijfers van of iets?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
Nee hoor, t is toch gewoon krom. De hond is zielig op t oude adres in de kennel bij haar niet...
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Valerie
- Zeer actief
Denk je nou echt dat daar een officieel onderzoek naar gedaan is? Zou wel moeten gebeuren maar goed. Dat is je oren openhouden, het ras begrijpen en verder kijken dan je neus lang is.tineke schreef:Maar dan blijf ik alsnog benieuwd zoals jij zegt dat als er wordt gepoogd de hondagressie uit een ras te fokken dat overslaat naar mensnagressie.Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
- Valerie
- Zeer actief
Dus jij vind de medische toestand als beschreven normaal?crutz schreef:Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
Nee hoor, t is toch gewoon krom. De hond is zielig op t oude adres in de kennel bij haar niet...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, maar zoals Kees zegt, dat hoeft echt niet gebeurd te zijn door in een kennel te stoppen. & als dat wel daardoor is is TS geen haar beter door haar in dezelfde (voor de hond dus niet geschikte) situatie te houden....Valerie schreef:Dus jij vind de medische toestand als beschreven normaal?crutz schreef:Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Wij hadden een bullterrier destijds bij onze uitlaatservice. Dat was 2x een wandeling en daarna nooit weer.
Wat een enge hond was dat zeg. Je wist totaal niet wat je aan die hond had, vreselijk moeilijk leesbaar en nadat ze Woopy's oor er bijna afgerukt had mocht ze voortaan fijn thuis blijven.
Dat 'onleesbare' heb ik nog steeds met bullterriers. Ze komen aanlopen op een manier dat bij mij de alarmbellen gaan rinkelen, vaak wat verstijfd, die staart kaarsrecht in de lucht. Ik heb altijd het idee dat ze klaar staan om de aanval in te luiden. Geen ontspannen "goh wie ben jij" in ieder geval.
Wat een enge hond was dat zeg. Je wist totaal niet wat je aan die hond had, vreselijk moeilijk leesbaar en nadat ze Woopy's oor er bijna afgerukt had mocht ze voortaan fijn thuis blijven.
Dat 'onleesbare' heb ik nog steeds met bullterriers. Ze komen aanlopen op een manier dat bij mij de alarmbellen gaan rinkelen, vaak wat verstijfd, die staart kaarsrecht in de lucht. Ik heb altijd het idee dat ze klaar staan om de aanval in te luiden. Geen ontspannen "goh wie ben jij" in ieder geval.

Cash v Heiligental en Flow.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm, gisteravond naar de da, daarna niks meer gehoord. Zou hij de da gegrepen hebben?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hahah jij maakt het nog sensationelerfes/lou schreef:Hmmm, gisteravond naar de da, daarna niks meer gehoord. Zou hij de da gegrepen hebben?

Kortom een broodje aap verhaal zogezegd gebaseerd op de bevindingen van de ''kenners''Valerie schreef:Denk je nou echt dat daar een officieel onderzoek naar gedaan is? Zou wel moeten gebeuren maar goed. Dat is je oren openhouden, het ras begrijpen en verder kijken dan je neus lang is.tineke schreef:Maar dan blijf ik alsnog benieuwd zoals jij zegt dat als er wordt gepoogd de hondagressie uit een ras te fokken dat overslaat naar mensnagressie.Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.

- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ben vooral een lezer en niet zo'n schrijver op dit forum, maar nu wilde ik toch wel graag wat kwijt.
Ik vind het namelijk echt onbegrijpelijk dat je bereid bent het risico tegenover je kind(eren) te nemen met deze hond. Je hebt hem toentertijd niet voor niets herplaatst, daar was een hele goede (!) reden voor. Nu wil je zoveel tijd later de hond, maar vooral je kind, weer in precies dezelfde situatie plaatsen die eerder onhoudbaar was. Je loopt zelfs nog meer risico's als toen, want deze hond heeft er misschien nog wel een trauma'tje of 3 bij. Een hond en kind 24/7 in de gaten houden lukt je niet, ook al wil je dat nog zo graag. Denk nog eens goed na wat de reden van herplaatsing was, en maak het niet minder erg als dat het toen was. En denk er dan ook goed over na wie van de twee het meeste recht heeft om door jou in bescherming genomen te worden, de hond of je kind..
Ik vind het namelijk echt onbegrijpelijk dat je bereid bent het risico tegenover je kind(eren) te nemen met deze hond. Je hebt hem toentertijd niet voor niets herplaatst, daar was een hele goede (!) reden voor. Nu wil je zoveel tijd later de hond, maar vooral je kind, weer in precies dezelfde situatie plaatsen die eerder onhoudbaar was. Je loopt zelfs nog meer risico's als toen, want deze hond heeft er misschien nog wel een trauma'tje of 3 bij. Een hond en kind 24/7 in de gaten houden lukt je niet, ook al wil je dat nog zo graag. Denk nog eens goed na wat de reden van herplaatsing was, en maak het niet minder erg als dat het toen was. En denk er dan ook goed over na wie van de twee het meeste recht heeft om door jou in bescherming genomen te worden, de hond of je kind..

- Valerie
- Zeer actief
Nee hoor, gewoon opletten hoe een ras evalueerd.tineke schreef:Kortom een broodje aap verhaal zogezegd gebaseerd op de bevindingen van de ''kenners''Valerie schreef:Denk je nou echt dat daar een officieel onderzoek naar gedaan is? Zou wel moeten gebeuren maar goed. Dat is je oren openhouden, het ras begrijpen en verder kijken dan je neus lang is.tineke schreef:Maar dan blijf ik alsnog benieuwd zoals jij zegt dat als er wordt gepoogd de hondagressie uit een ras te fokken dat overslaat naar mensnagressie.Valerie schreef:Jullie zeiken nu echt om het zeiken.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
evolueert is een te moeilijk woord denk ik 
Oh ja, ovuleert is weer wat anders

Oh ja, ovuleert is weer wat anders

"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Valerie
- Zeer actief
Haha wat grappig zijn jullie zeg. Ten minste dat zullen jullie zelf wel denken.
- Valerie
- Zeer actief
Gelukkig ben jij beide.Nanna schreef:Beter niet grappig dan niet al te snuggerValerie schreef:Haha wat grappig zijn jullie zeg. Ten minste dat zullen jullie zelf wel denken.
- Valerie
- Zeer actief
Ach gut. Jij maakt ook spelfouten hoor maak jezelf maar geen illussies.Nanna schreef:InderdaadValerie schreef:Gelukkig ben jij beide.Nanna schreef:Beter niet grappig dan niet al te snuggerValerie schreef:Haha wat grappig zijn jullie zeg. Ten minste dat zullen jullie zelf wel denken.Ik gebruik alleen geen moeilijke woorden als ik niet weet hoe ik ze moet schrijven
Het feit dat je gelijk weer over gaat op spelfoutcorrecties zegt al meer dan genoeg.Nanna schreef:InderdaadValerie schreef:Gelukkig ben jij beide.Nanna schreef:Beter niet grappig dan niet al te snuggerValerie schreef:Haha wat grappig zijn jullie zeg. Ten minste dat zullen jullie zelf wel denken.Ik gebruik alleen geen moeilijke woorden als ik niet weet hoe ik ze moet schrijven
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
we gooien er voor de gezelligheid zelfs nog een andere bull bij, buiten in de kennel...crutz schreef:Foei toch Kees, dat mag je niet zeggen....daar was ze ongelukkig in de kennel, bij TS niet...bouvierpoedel schreef:Wil hier ook wel even op reageren.Chihuahua schreef: Ja, dat is een noodoplossing, maar dat is niet iets wat eeuwig kan duren, dat wil ik er maar mee zeggen.
Kom zeg.
En dan maar kijken waar het strand en er later alsnog de spuit in gezet kan worden.![]()
Dus nu maar afwachten tot ze 1 van je kinderen aanvalt en dat je dan echt een exuus hebt om haar de spuit te geven.![]()
Ds kent geen kennel, die zou ook wegkwijnen (ondanks het stoere mechel gehalte

- Valerie
- Zeer actief
Je moet toch wat als er voor de rest niets zinnigs uitkomt.Fafo schreef: Het feit dat je gelijk weer over gaat op spelfoutcorrecties zegt al meer dan genoeg.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Valerie schreef:Dus jij vind de medische toestand als beschreven normaal?crutz schreef:[..]
nee, maar een hond die er slecht uitziet hoeft niet per se een achtergelaten verwaarloosde kennelhond te zijn...
ter illustratie...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
de theorie is dat minder hondagressie samenhangt met onzekerheid. eigenlijk te schijterig om te vechten.
bij onzekere honden is meer kans op angst en angstagressie dus meer kans op mensagressie vanuit onzekerheid dan weliswaar.
geen idee van onderzoeken of andere bronnen. daarbij denk ik niet dat veel mensagressieve bullen of honden per definitie onzeker zijn. dus ik kan er weinig mee al is het wel iets wat je ziet gebeuren. verkeerde fokkeuze dus en niet het een het gevolg van het ander.
ik weet er te weinig van om te kunnen onderbouwen, maar vind het zéér irritant dat valerie stellingen dropt en er dan one-liners bovenop gooit ipv uit te leggen waarom dat gedacht/geconstateerd lijkt te worden dus ik doe zelf maar een poging.
bij onzekere honden is meer kans op angst en angstagressie dus meer kans op mensagressie vanuit onzekerheid dan weliswaar.
geen idee van onderzoeken of andere bronnen. daarbij denk ik niet dat veel mensagressieve bullen of honden per definitie onzeker zijn. dus ik kan er weinig mee al is het wel iets wat je ziet gebeuren. verkeerde fokkeuze dus en niet het een het gevolg van het ander.
ik weet er te weinig van om te kunnen onderbouwen, maar vind het zéér irritant dat valerie stellingen dropt en er dan one-liners bovenop gooit ipv uit te leggen waarom dat gedacht/geconstateerd lijkt te worden dus ik doe zelf maar een poging.

- Valerie
- Zeer actief
Ja want dit gesprek is niet al 10x gevoerdmassam schreef:ik weet er te weinig van om te kunnen onderbouwen, maar vind het zéér irritant dat valerie stellingen dropt en er dan one-liners bovenop gooit ipv uit te leggen waarom dat gedacht/geconstateerd lijkt te worden dus ik doe zelf maar een poging.

- Valerie
- Zeer actief
Ja want jij hebt er zóveel ervaring meeNanna schreef:Sorry, maar dat doe ik af als waanzinmassam schreef:de theorie is dat minder hondagressie samenhangt met onzekerheid. eigenlijk te schijterig om te vechten.Juist de meest zekere honden hebben het vaak helemaal niet nodig om te knokken.
In de kennel waar ik destijds werkte waren het juist de bazen die nooit vochten.
Deerhound Charles was zo'n beetje de meest zelfzekere reu die ik ooit meegemaakt heb, die vocht nooit.
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle honden die wèl vechten dus onzeker zijn.
In het geval van de vechthondenhandel denk ik dat het meer te maken heeft met hobby dan met domineren. Dat slag honden zie je tijdens een gevecht ook vaak kwispelen.

- dagmar88
- Zeer actief
Wat zegt dat volgens jou?Nanna schreef:Dat slag honden zie je tijdens een gevecht ook vaak kwispelen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 02 nov 2011 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.