Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet meer *het gaat heel goed!*
Moderator: moderatorteam
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Re: Het gaat niet meer
oh wat erg.. wat een groot intens verdriet is inderdaad voelbaar uit je bericht.. je wanhoop en onmacht.. nu hopen dat de medicatie gaat aanslaan en hij nog een mooie tijd bij jullie krijgt. hij ziet er nog vitaal en jong uit op de foto's ..
heel veel sterkte..
heel veel sterkte..
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap je weerstand tegen prednison heel goed maar juist ook bij de ziekte van Crohn is dit toch een heel veel gebruikt middel. Pijnstillers niet. Ik heb zelf heel veel darmklachten en buikpijn door prikkelbare darmen en met name vroeger ook door voedselallergie maar daar helpt helaas geen pijnstiller tegen.Paulala schreef: De dierenarts denkt aan een combinatie met de ziekte van crohn (schrijf ik dat goed?)
Pijnstilling kreeg hij al wel wat vaker van me, daar heeft hij nooit diarree door gehad. Of het zal gaan helpen weet ik niet, de dierenarts weet ook niet zeker of het zal helpen, maar we willen het toch proberen.
Ook heeft hij het over Prednison gehad, maar ik vind dat zo'n vreselijk medicijn (mijn vriend ook) dat we eigenlijk altijd al roepen dat we dat tuig nooit willen gebruiken, en eigenlijk vind ik dat nog altijd.
De bijwerkingen etc.. en daarnaast is het ook alleen maar rekken... want Prednison lost naar mijn idee niets op, het is uitstel van executie (beetje naar verwoord.. sorry... ben even helemaal de kluts kwijt)
Pijnstillers zijn ook tuig en als je vermoed dat hij ook last van zijn maag heeft zeker.
Ziekte van Crohn is toch juist te zien in darmen ? Dat zie je dacht ik heel duidelijk.En hij heeft inderdaad zijn leven lang al problemen. Vandaar ook de gedachte ziekte van crohn.
Virusje is het niet, dan loopt hij heel zijn leven al met een virusje te tobben.
Dit speelt al langer, maar de laatste weken wordt het ineens steeds erger en erger. Het is niet iets van de laatste dagen.
Was dat het maar.... de da is goed op de hoogte van alles, en hij heeft al zijn ingewanden bekeken tijdens de operatie een half jaar terug. Daar waren geen afwijkingen te zien, zelfs een tweede da heeft alles nog een keer bekeken en naar buiten gehaald toen zijn milt eruit werd gehaald.
Alles is dus uitvoerig bekeken.
Ik hoop dat er nog iets aan te doen is Paula. Dat er medicatie is die zijn leven nog wat aangenamer kan maken en jullie nog een fijne tijd samen kan geven.Wat zou ik graag willen dat het enkel een virusje zou zijn, wát zou dat toch fijn zijn.
Helaas is dat het niet, deze pijnen zijn iets dat zijn leven lang al speelt, maar de frequentie (zeg je dat zo?) gaat in rap tempo omhoog.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is er al eens een echo van zijn maag- en darmen gemaakt, of een foto?
Zo niet zou ik dat zelf wel sterk in overweging nemen denk ik. "Er wordt gedacht aan" zou ik niet voetstoots aan willen nemen als diagnose.
Zo niet zou ik dat zelf wel sterk in overweging nemen denk ik. "Er wordt gedacht aan" zou ik niet voetstoots aan willen nemen als diagnose.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
jeetje wat een vooruitzicht
is er al wel eens een bloedonderzoek gedaan? dat haal ik niet uit je tekst hier
ik hoop op een wonder voor jullie want het lijkt me echt verschrikkelijk

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Annet
- Zeer actief
Wat moeilijk. Ik hoop voor jullie dat er toch nog een oplossing gevonden kan worden. Veel sterkte de komende tijd.
-
Syllvero
Veel sterkte 
-
Mojuan
- Zeer actief
LongFields schreef:Is er al eens een echo van zijn maag- en darmen gemaakt, of een foto?
Ja, foto's en echo is allemaal gedaan rond de tijd van de operaties.
Maar hij wil ook graag een biopt van de darmen nemen omdat hij aan crohn denkt.

-
Mojuan
- Zeer actief
Anne Panne schreef:jeetje wat een vooruitzicht![]()
Ja, bloedonderzoek is ook al eens gedaan, wel lang geleden.
Maar wel ivm deze problemen.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jeetje Paula wat vreselijk om te lezen dit!
Hoop dat ze iets vinden wat het verklaart en waar goede medicatie voor is
Hoop dat ze iets vinden wat het verklaart en waar goede medicatie voor is
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Als het op is, is het op. Dat eindeloze gedokter en gesleutel is naar mijn mening nergens goed voor.
Paula, als jij alles gedaan hebt wat voor jou goed voelt en hij toch achteruit gaat, dan heb ik alleen maar respect voor je beslissing. Sterkte
Paula, als jij alles gedaan hebt wat voor jou goed voelt en hij toch achteruit gaat, dan heb ik alleen maar respect voor je beslissing. Sterkte
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
heel veel sterkte!!!
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- dagmar88
- Zeer actief
Sterkte 
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet het trouwens niet opvatten alsof ik denk dat je er niet alles aan doet hoor Paula.
Als het niet meer gaat, dan gaat het niet. Ik probeer alleen maar een beetje mee te denken en ik twijfelde wel aan de pijnbijstrijding bij maag en darm klachten.
Het is al lastig genoeg en ik wil je zeker geen schuldgevoel bezorgen.
Als het niet meer gaat, dan gaat het niet. Ik probeer alleen maar een beetje mee te denken en ik twijfelde wel aan de pijnbijstrijding bij maag en darm klachten.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Mojuan
- Zeer actief
Panna schreef:Als het op is, is het op. Dat eindeloze gedokter en gesleutel is naar mijn mening nergens goed voor.
De personen die in dit topic met tips komen bedoelen het goed, ze proberen me te helpen in de hoop dat ik Romeo nog een tijdje prettig en pijnvrij bij me kan hebben. Ik vind het dan ook heel erg lief van iedereen
Maar wij zien dat het op is, dat het niet meer eerlijk is tegenover hem om nóg weer van alles te gaan uitproberen en met wat voor uitkomst? Misschien levert het uiteindelijk enkel en alleen maar nog meer pijn en ellende op voor hem, en dát willen we hem besparen. Hij heeft een heel mooi leven gehad, en we hebben werkelijk alles uit de kast getrokken om hem te helpen.
Uren ben ik bezig geweest met zoeken op internet naar mogelijke oorzaken en voeding die geschikt zou kunnen zijn voor hem. We hebben echt ons best gedaan, en we weten dat we alles hebben gedaan.
We zijn dankbaar voor die tien mooie jaren die hij hier is geweest, die jaren waren prachtig en leerzaam.
Maar maandag zullen we het weten, dan gaan we goed in gesprek.
Wij zelf denken alleen beide dat het zo goed is, en dat het voor hem niet eerlijk meer is om wéér verder aan te gaan kloten. Het heeft allemaal lang genoeg geduurd.
Ik ben al lang blij dat hij na de operaties nog een tijd bij ons heeft mogen zijn en dat het een aantal maanden vrij goed is gegaan met hem.
hij ligt nu heerlijk achter me te slapen

- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Wat afschuwelijk.
Ik ken jou en Romeo nog van het Voer Natuurlijkforum (daar heet ik Nosy Barker) en ik ben hier echt door aangedaan. Ik kan niets anders dan je veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
Ik ken jou en Romeo nog van het Voer Natuurlijkforum (daar heet ik Nosy Barker) en ik ben hier echt door aangedaan. Ik kan niets anders dan je veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
groeten,
Caroline

Caroline

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Okay, dat wist ik niet.Paulala schreef:LongFields schreef:Is er al eens een echo van zijn maag- en darmen gemaakt, of een foto?
Ja, foto's en echo is allemaal gedaan rond de tijd van de operaties.
Maar hij wil ook graag een biopt van de darmen nemen omdat hij aan crohn denkt.
Hoe dan ook, ik vind het echt heel erg verdrietig en vervelend voor je, en natuurlijk ook voor je mannetje Romeo. Het lijkt me afschuwelijk om hem zo in pijn te zien. Sterkte nogmaals.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Arme jij en arme Romeo, ik weet heel zeker dat je alles gedaan hebt wat in je macht zit en dat je uiteindelijk de goede beslissing zult nemen.
Weet je , houden van is ook loslaten al is dat soms verd**de moeilijk.
Dikke troostknuf voor jullie
Weet je , houden van is ook loslaten al is dat soms verd**de moeilijk.
Dikke troostknuf voor jullie
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Mojuan
- Zeer actief
sirene schreef:Je moet het trouwens niet opvatten alsof ik denk dat je er niet alles aan doet hoor Paula.
Lief van je dat je dit nog even laat weten, maar ik had wel begrepen dat jij (en ook anderen) het goed bedoelde.
Natuurlijk bedoelt iedereen het goed! In zo'n situatie denkt iedereen anders en iedereen beleeft het op een andere manier.
Jullie zijn allemaal erg lief

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En dat is het enige dat telt Paula.Paulala schreef: Maar wij zien dat het op is, dat het niet meer eerlijk is tegenover hem om nóg weer van alles te gaan uitproberen en met wat voor uitkomst? Misschien levert het uiteindelijk enkel en alleen maar nog meer pijn en ellende op voor hem, en dát willen we hem besparen. Hij heeft een heel mooi leven gehad, en we hebben werkelijk alles uit de kast getrokken om hem te helpen.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wat vreselijk dat het zo slecht gaat met je mannetje!
Ik hoop dat hij nog een tijdje pijnloos bij jullie kan zijn en dan duidelijk aan jullie laat blijken dat hij niet meer wil, dat het genoeg is geweest. Ik wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen met het maken van de beslissing, jullie hebben zoveel voor Romeo gedaan, hij zal jullie eeuwig dankbaar zijn!
Ik hoop dat hij nog een tijdje pijnloos bij jullie kan zijn en dan duidelijk aan jullie laat blijken dat hij niet meer wil, dat het genoeg is geweest. Ik wil jullie in ieder geval heel veel sterkte wensen met het maken van de beslissing, jullie hebben zoveel voor Romeo gedaan, hij zal jullie eeuwig dankbaar zijn!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Heel veel sterkte, wat rot om hem zo met pijn te zien.. 
- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Heel veel sterkte met je mannetje... Wat moeilijk, maar ik kan me zijn pijn ook goed voorstellen ;-( heb zelf namelijk ook de ziekte van crohn.

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
-
Ήυs
Hey
Heel veel sterte als eerste..
Heel veel van de klachten herken ik aan Fodor. Maar sinds zijn maag is vast gezet gaat het zo veel beter met de misselijkheid. Ook aan zijn gedrag is het te merken..
Er moet toch nog wel iets zijn?
Heel veel sterte als eerste..
Heel veel van de klachten herken ik aan Fodor. Maar sinds zijn maag is vast gezet gaat het zo veel beter met de misselijkheid. Ook aan zijn gedrag is het te merken..
Er moet toch nog wel iets zijn?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom krijgt hij niet nu al prednison, als de DA denkt aan crohn?
Het is niet veel verschrikkelijker dan andere pijnstilling, die immers de pest zijn voor zijn maag.
Zou dat nog wel proberen als ik jullie was! Hij ziet er verder nog toppie uit!
Het is niet veel verschrikkelijker dan andere pijnstilling, die immers de pest zijn voor zijn maag.
Zou dat nog wel proberen als ik jullie was! Hij ziet er verder nog toppie uit!
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip