Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijke kwestie, herplaatser..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Re: Moeilijke kwestie, herplaatser..

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Nanna schreef:
Chihuahua schreef:
Nanna schreef:In laten slapen.
Die hond heeft geprobeerd je kind te grijpen en op het andere adres zijn ook al "een aantal voorvallen" geweest. Ik gok er op dat het om een vechtras gaat.
Opruimen dus, dat gaat anders een keer gierend uit de klauwen lopen.
Ik sta achter het advies van de fokker.
'Aantal voorvallen'' dat was dat ze dus op hun adres pups heeft gehad, en deze heeft opgevreten ;-)
dat is in mijn ogen maar één geval. wat zijn die andere dan?
En waarom moet ze daar weg? Omdat ze die pups opgevreten heeft?
Ze moet daar weg omdat ze doet wat we ze dus al verteld hebben, en idd, omdat het geen goede fokteef is, zoals ik al zei heb ik me lelijk vergist ik die mensen :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fafo schreef:
Die hond heeft geprobeerd je kind te grijpen en op het andere adres zijn ook al "een aantal voorvallen" geweest. Ik gok er op dat het om een vechtras gaat.
Na een aantal berichten van je te hebben gelezen over vechthonden krijg ik een beetje de indruk dat jij ze het liefst allemaal met een roze spuit ziet. :ugh:

TS geeft duidelijk aan dit niet te willen. :19:

TS wil geen roze spuit, niet naar t asiel & kan de hond ook niet op een juiste manier thuis opvangen (wat me meer niet willen dan niet kunnen lijkt, want gescheiden houden kan altijd), dus weet niet wat ze verder wil.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Volgens mij heb je je al lelijk vergist in de fokker, omdat die een hond uit lijnen waarvan bekend was dat er erg scherpe honden uit konden komen aan jou heeft verkocht terwijl hij wist dat je een kind had...
Daar begint de ellende mi, niet bij de eigenaar die een verknipte hond over heeft genomen van je...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Chihuahua
Zeer actief

Fafo schreef:
Na een aantal berichten van je te hebben gelezen over vechthonden krijg ik een beetje de indruk dat jij ze het liefst allemaal met een roze spuit ziet. :ugh:

Als inslapen ook echt het laatste redmiddel is, dan gebeurt dat ook.
Maar inslapen kun je nu eenmaal niet terugdraaien, en ik wil gewoon zeker weten dat wat ik beslis, dit het juiste is.
Ja, ze heeft geprobeerd mijn dochter te grijpen, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds van dat beest hou.

En als ze hier zit kan ze overigens in het buitenverblijf zitten voorlopig, dus contact met de kinderen is onmogelijk hoor, ik neem echt absoluut GEEN risico's, dat dat even duidelijk mag zijn.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Volgens mij heb je je al lelijk vergist in de fokker, omdat die een hond uit lijnen waarvan bekend was dat er erg scherpe honden uit konden komen aan jou heeft verkocht terwijl hij wist dat je een kind had...
Daar begint de ellende mi, niet bij de eigenaar die een verknipte hond over heeft genomen van je...

Volgens mij heeft ze hem niet vd fokker? Maar waren ze al de 2de (of meer) eigenaar
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Chihuahua schreef:
Fafo schreef:

Maar inslapen kun je nu eenmaal niet terugdraaien, en ik wil gewoon zeker weten dat wat ik beslis, dit het juiste is.
Ja, ze heeft geprobeerd mijn dochter te grijpen, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds van dat beest hou.

En als ze hier zit kan ze overigens in het buitenverblijf zitten voorlopig, dus contact met de kinderen is onmogelijk hoor, ik neem echt absoluut GEEN risico's, dat dat even duidelijk mag zijn.
Dan kan jij dr toch zelf voor langere tijd opvangen, geen probleem dan toch?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

crutz schreef:
Chihuahua schreef:
Fafo schreef:

Dan kan jij dr toch zelf voor langere tijd opvangen, geen probleem dan toch?
Ik snap het ook niet meer. Waarom kan ze dan niet bij jullie blijven en in de kennel wonen?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Er staat dat ze van pup af al geen bijtrem had en dat ze hem haast niet kon uitlaten, dus ik ga er vanuit dat zij de eerste eigenaar was...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Er staat dat ze van pup af al geen bijtrem had en dat ze hem haast niet kon uitlaten, dus ik ga er vanuit dat zij de eerste eigenaar was...
Er staat ook ergens dat ze haar van een verkoop site hebben ipv van de fokker, jong doorverkocht?
lets have fun

fes/lou schreef:Er staat dat ze van pup af al geen bijtrem had en dat ze hem haast niet kon uitlaten, dus ik ga er vanuit dat zij de eerste eigenaar was...
Nee. zij is de tweede eigenaar en de hond heeft ook alweer een derde eigenaar gehad. Nu is de hond terug bij de tweede eigenaar.

Lees nog maar eens :wink:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Er staat ook ergens dat ze haar van een verkoop site hebben ipv van de fokker, jong doorverkocht?
Wat ik ervan begrijp, maar ik ben blond, is dat zij hem gekiocht heeft, niet kon houden, weggegeven heeft en nu weer terugvond op een verkoopsite.
Maar goed, hoe het ook zij, deze hond is niet het type om mee te sollen, en mi niet geschikt om in een dichtbevolkte maatschappij te leven aangezien ze het zelf heeft over een hele scherpe hond.
lets have fun

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Ik snap het ook niet meer. Waarom kan ze dan niet bij jullie blijven en in de kennel wonen?
Ik schat omdat er niemand te vinden zal zijn voor een dergelijk apparaat, afgezien van fout lichtelijk debiel volk. En dan zit TS er weer mee.
Als ze niks wil en er niks kan blijft er heel weinig over :wink:

Nogmaals: hoe zit het met de rasverenging? Hebben die geen herplaatsingsdienst of zeggen zij ook afspuiten?
Chihuahua
Zeer actief

GOED LEZEN.
Misschien begrijpend lezen cursus van de LOI een idee voor jullie?

Ik heb de hond zelf als pup, bij goede fokker met stamboom gekocht.
Ging allemaal leuk, moeilijk, maar was nog wel te doen.
Tot ze dus geprobeerd heeft de kleine te grijpen, vanaf toen gescheiden gehouden, was toen afdoende mogelijkheid voor woonde toendertijd op een grote boerderij dus we hadden genoeg scheidingsmogelijkheden.
Helaas moesten we daar weg, en toen hebben we dus, vanwege de slechte scheidingsmogelijkheden de hond herplaatst, heeft ook paar maanden geduurd voor we iemand vonden die het aandurfde, ze is ook eerst een paar weken op proef geweest, daarna zijn we daar geweest om de overdracht te tekenen.
Kreeg altijd positieve berichten.
Tot ik haar aantrof op een verkoopsite, na contact bleek ze dus hooguit een week terug puppen te hebben gehad, die ze heeft opgegeten.
En nu komt ze dus terug hier heen, omdat dat de afspraak was, en ik geen zin heb dat de hond overal en nergens terecht komt.

In een kennel leven is niks voor deze hond, want dat is geen langdurige optie voor haar, ik heb ook geen joekel van een achtertuin en in de zomer spelen mijn kinderen daar toch, ALS ze kwaad wil, kan ze dus met gemak over het hek komen, als ze echt zou willen.
Geloof mij maar dat als hier blijven een optie was, dat dat ook echt wel zou gebeuren hoor.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Haal die hond op en kijk wat de mogelijkheden zijn. Meteen van daaruit herplaatsen gaat toch niet, dat wil je niet voor de hond maar al zeker niet voor de risico's dat dat met zich meebrengt.

Verder ga ik met Nanna mee: te gevaarlijk dus inslapen is de beste optie wanneer je haar zelf niet op kunt houden.

En in tegenstelling tot Nanna ben ik waarschijnlijk liefhebber dat dit soort rassen, maar weet ondertussen ook hoe gevaarlijk een onbetrouwbare hond met deze kracht is.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

En ik hoop dat je kippengaas om die kennel hebt.
Als een chi uit je kudde tussen die spijlen doorloopt, is het hap-slik-weg :D
Misschien dat dat dan een reden tot inslapen is als je dochter niet belangrijk genoeg is...
Laatst gewijzigd door fes/lou op 31 okt 2011 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Chihuahua schreef:GOED LEZEN.

.
Nou moe! Als anderen je niet begrijpen zou ook kunnen komen doordat jij niet duidelijk uitlegt.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
Misschien iets minder hoog van de toren blazen? JIJ kiest voor een als agressief bekend staand ras. Deal er dan ook maar mee.
Je hebt als vorige eigenaar altijd een verantwoordelijkheid. En IK zou zo'n verknipt kindagressief geval niet verder doorschuiven. dat is geen verantwoordelijkheid nemen maar afschuiven van een probleem.
Ik begrijp dat TS het beste voor de hond zoekt, maar het moet niet ten koste gaan van de veiligheid van kinderen, omstaanders en andere honden. Als dat wel het geval is, dan heb je als eigenaar in mijn ogen een plicht om dat te voorkomen. En niet alles met een roze bril blijven bekijken.

Maar goed, misschien is het een idee om Tineke en @lma even te contacteren? Zij herplaatsen ook lastigere honden, dus die kunnen jou hierbij wel helpen.
foxalert
Zeer actief
Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door foxalert »

Chihuahua schreef:
En Foxalert, inslapen hebben we al als advies gekregen van haar fokker, maar ik zie dat alleen als laatste redmiddel, niet iedereen wil kinderen, en er zijn heus wel mensen die met een hond als dit om kunnen gaan, want het is niet alleen maar ellende, als ze je ziet als haar baas doet ze alles voor je, is ze lief, zachtaardig, ligt ze als een baby op schoot bij wijze van.
Zo'n hond is een gevaar voor de samenleving. Ook al komt ze niet bij een gezin met kinderen dan nog kan de eigenaar een fout maken waardoor de hond misschien los komt en wel iemand wat aandoet.

Snap ook niet dat deze discussie in deze gevoerd moet worden.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
Nanna schreef:
Misschien iets minder hoog van de toren blazen? JIJ kiest voor een als agressief bekend staand ras. Deal er dan ook maar mee.
Je hebt als vorige eigenaar altijd een verantwoordelijkheid. En IK zou zo'n verknipt kindagressief geval niet verder doorschuiven. dat is geen verantwoordelijkheid nemen maar afschuiven van een probleem.
Ik begrijp dat TS het beste voor de hond zoekt, maar het moet niet ten koste gaan van de veiligheid van kinderen, omstaanders en andere honden. Als dat wel het geval is, dan heb je als eigenaar in mijn ogen een plicht om dat te voorkomen. En niet alles met een roze bril blijven bekijken.

Maar goed, misschien is het een idee om Tineke en @lma even te contacteren? Zij herplaatsen ook lastigere honden, dus die kunnen jou hierbij wel helpen.
Als ik Alma en Tineke was zou ik vriendelijk bedanken...
Chihuahua
Zeer actief

Nanna schreef:
Joh, ik neem mijn verantwoordelijkheid tenminste dus wat loop je nou slap te lullen.
Ik had ook de website weg kunnen klikken, en kunnen denken, ach.. niet mijn probleem weer.
Ja, ze staan bekend om hondagressie, niet om kindagressie Nanna, dus daar heb ik zeer zeker niet voor gekozen, voor je gaat lopen schreeuwen lees eerst de rasstandaard even aandachtig.
:ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Als jij echt je verantwoordelijkheid nam, liet je het beest inslapen.....
foxalert
Zeer actief

Fafo schreef:
Dus dan vervalt deze optie maar gewoon?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft ergens een bullterrierforum genoemd, dat zal het dan wel zijn...
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Wat een moeilijke situatie.
Maar ondanks dat je zoveel van die hond houdt, zou ik me goed bedenken of je haar wel bij jullie thuis wilt hebben.
Al is het maar voor een paar weken of maanden.
Heeft ze een fijn leven als ze alleen maar in de kennel mag leven?
Je schrijft in je 1e bericht: ontzettend scherp buiten, uitlaten was voor mij onmogelijk toen ze eenmaal groter en sterker werd. Dat betekent dus dat je de hond niet uit kunt laten.
Ik moet er zelf dus niet aan denken dat ik zo'n hond, omdat jij haar zo lief vindt, in de buurt van jouw of andere kinderen zou hebben. Want stel dat ze zou ontsnappen. Dat schrijf je ook ergens: "Ze kan zo over de kennel klimmen". Ik zou steeds in angst leven dat er iets ergs zou gebeuren. Wat als je kinderen de tuin in gaan en de hand door de kennel steken?
Je hebt een aantal goede tips gekregen, die zou ik opvolgen en beginnen met enkele mensen die hier genoemd zijn, te pb-en.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Chihuahua
Zeer actief

Ik schrijf nu alleen in grote lijnen op wat het probleem nu precies is.
Ik heb hier geloof ik verder niet beschreven dat, als ze je accepteert als baas, je er een gouden hond aan hebt, dus voor je zo loopt te schreeuwen (Wat waarschijnlijk meerendeels komt omdat het toevallig een ''vechthond'' is :roll: ) moet je daar ook eens overna denken.
De hond heeft ook goede kanten, anders zou ik een herplaatsing niet eens overwegen.
Zo hebben we haar regelmatig mee naar het bos genomen op tijden dat er verder amper volk was, en dan liep ze los, en luisterde ze perfect. (Mijn vriend zag zij echt als haar baas, deed ze alles voor)
Zo kon ze ook als een baby bij je op schoot liggen, of spelen met de Chihuahua's, en voor mijn oudste kon lopen heeft ze die ook regelmatig afgelebberd als ze langs de box liep.
Het is niet allemaal maar zo zwart wit.
Als ik nog op die boerderij had gewoond had ik ze zelf nooit weg gedaan, ze ging elke dag mee naar het bos, was daar de straat uitlopen, en mijn vriend kon haar prima in de hand houden op straat in de regel.
Ze is zelfs een keer ontsnapt tijdens de verhuizing omdat de deur niet goed dicht zat, toen is ze gewoon bij een bedrijf naar binnen gelopen en heeft daar plakjes worst gekregen.
Ik weet dat er een goed hart in zit, en misschien dat ik zelf teveel met gevoel over haar denk, maar ik vind het nogal wat om er maar gewoon een spuit in te zetten, terwijl ik niet alle mogelijkheden heb onderzocht.
Als ik een lastig kind heb, zet ik daar ook de spuit niet in.
Laatst gewijzigd door Chihuahua op 31 okt 2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
foxalert
Zeer actief

Nanna schreef:
Chihuahua schreef:.
Ja, ze staan bekend om hondagressie, niet om kindagressie Nanna, dus daar heb ik zeer zeker niet voor gekozen, voor je gaat lopen schreeuwen lees eerst de rasstandaard even aandachtig.
:ok:
Welke rasstandaard? je hebt het ras nooit genoemd, alleen gezegd dat het om een scherp, agressief ras gaat.
Bullterrier toch?
Ik ga verder geen naam van de hond of foto's plaatsen, ik vind het ras al best rottig, want ik heb ook geen zin in gezeur met de fokker.
Heb ik al eens gehad toen ik op een bullenforum om hulp vroeg. (Bullterriër)
Laatst gewijzigd door foxalert op 31 okt 2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Nanna schreef:
fes/lou schreef:Ze heeft ergens een bullterrierforum genoemd, dat zal het dan wel zijn...
Bullterriërs staan er wel om bekend dat ze eigen pups opvreten.
Maar niet dat ze kinderen van het eigen gezin (of kinderen sowieso) aanvallen. Ik vind dat geen mensagressief ras, dus als je er eentje treft die het wèl is dan rest er maar één optie.

Idd het komt veel vaker voor dat bullen hun pups iets aan doen, verder heb ik contact met haar opgenomen om misschien iets voor haar en de bull te kunnen betekenen ook namens ons bullterrierforum en waar we eventueel bullen herplaatsen.
Dus wie weet....
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Ik heb ook een "vecht hond" en ik hou daar ook van. En ja hondagressie kan je verwachten en is in goede banen te leiden (althans met de honden die ik heb gehad wel, of dat nu aan mij of de hond heeft gelegen) maar.. Ik ben er zeker mee eens dat honden met agressie tegen mensen in die mate die jij verteld gewoon niet in deze samenleving passen.. Als daar niks aan gedaan kon worden zou ik ook voor een spuitje gaan, hoe moeilijk dat ook is.. Ik begrijp dat je andere opties aan het overwegen bent maar vrees dat je niet veel opties hebt.
Afbeelding
foxalert
Zeer actief

Chihuahua schreef:Ik schrijf nu alleen in grote lijnen op wat het probleem nu precies is.
Ik heb hier geloof ik verder niet beschreven dat, als ze je accepteert als baas, je er een gouden hond aan hebt, dus voor je zo loopt te schreeuwen (Wat waarschijnlijk meerendeels komt omdat het toevallig een ''vechthond'' is :roll: ) moet je daar ook eens overna denken.
Dus een maximaal eenkennige hond die daarnaast naar alles en iedereen agressief gedrag vertoont, niet uit te laten is en uithaalt naar kinderen. Lijkt mij zeer geschikt voor de samenleving inderdaad.

Ik zie een kluizenaar als ideale eigenaar.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

fes/lou schreef:
Muk schreef: Ik begrijp dat TS het beste voor de hond zoekt, maar het moet niet ten koste gaan van de veiligheid van kinderen, omstaanders en andere honden. Als dat wel het geval is, dan heb je als eigenaar in mijn ogen een plicht om dat te voorkomen. En niet alles met een roze bril blijven bekijken.

Als ik Alma en Tineke was zou ik vriendelijk bedanken...
Dat kan, maar vanaf papier klinkt het allemaal al snel dramatischer dan dat het misschien is. Misschien is deze hond wel vele maten te groot voor TS, dat kan. En dat is bij een Chihuahua nog niet zo'n probleem, maar bij andere rassen kan dat wel tot problemen leiden. Tineke en @lma zien snel genoeg in wat voor een hond dit is en of zij wat voor die hond kunnen betekenen.

Maar begrijp ik nu goed dat de hond niet bij TS zelf zit? Dan kan TS (en Tineke en @lma als eventuele herplaatsers) er zelf ook niets mee, hooguit de huidige eigenaren doorverwijzen naar de rasvereniging of wat dan ook.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”