Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijke kwestie, herplaatser..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Ik kan niet teveel uitweiden omdat het een openbaar topic is, maar ik ga het verhaal in grote lijnen even uit de doeken proberen te doen.
Ik heb een jaar of 3 terug een hond gekocht, bekend met het ras, wist dat het druktemakers waren, dus had me er al wel op voorbereid.
Echter was dit teefje toch wel een behoorlijke kluif, had wel wat verwacht maar dit was vrij heftig zeg maar.
Had van pup af aan al totaal geen rem met bijten, heel waaks, en ontzettend scherp buiten, uitlaten was voor mij onmogelijk toen ze eenmaal groter en sterker werd.
Na wat beraad met andere kenners bleek zij dus uit een lijn te komen die vaker scherpe honden gaf, zijn er zelfs van dat nest ook meerderen terug gekomen kwamen we later achter.
We zijn altijd duidelijk geweest, hebben grenzen gesteld, en toen kwam het moment dat ze ineens in een waas heeft geprobeerd ons dochtertje te grijpen.
We wilden haar toen niet direct wegdoen, op het adres waar wij toen woonde, een grote boerderij, hadden wij voldoende mogelijkheden om hond en kind ver bij elkaar uit de buurt te houden.
Natuurlijk, mijn eerste gevoel zei, eruit die kuthond, maar dat waaide over, tenslotte weet je ook niet wat de hond precies getriggerd heeft.
Dat scheiden ging op dat adres perfect, was helaas niet een plek waar we voor eeuwig konden blijven wonen dus na een poos een eengezinswoning betrokken waar de mogelijkheden tot scheiden van hond en kind al betrekkelijk moeilijker ging.
Een hond kan niet in een gang leven, en ik kan ze ook niet 24u per dag beide in de gaten houden, plus dat er ook totaal onverwacht een nummer 2 aankwam.
Met veel pijn en moeite een mooi herplaatsadres voor haar kunnen vinden, maar helaas, ook daar moet zij weer weg.
Natuurlijk komt zij gewoon weer terug hierheen, want een hond met zo'n scherp karakter en van dat ras mag absoluut niet in verkeerde handen vallen, en het is en blijft toch mijn verantwoordelijkheid.
Nu zijn er op dat adres ook een aantal voorvallen geweest, kan daar ook helaas nogmaals niet teveel over uitweiden, eigenlijk kunnen jullie hier ook geen kloot mee, maar ik kan haar zelf niet houden, hoe graag ik het ook wil, ik durf geen risico's te nemen,nu kan ik haar tijdelijk wel opvangen, maar dat kan geen maanden duren.
Maar ik wil ook niet dat ze straks van adres naar adres gaat, want het is echt een hele scherpe hond die in de verkeerde handen heel gevaarlijk kan zijn.
Wat is wijsheid in deze vraag ik mij af.... Voor meer info PB gerust, dan kan ik wat meer duidelijkheid verschaffen.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Moeilijke kwestie, herplaatser..

Ongelezen bericht door SannePP »

Jeetje wat vervelend! Kan me voorstellen dat je er mee in je maag zit!

Hier op het forum zijn een aantal mensen die goede herplaatsingsmogelijkheden kennen, wellicht dat zij zich melden en je kunnen helpen? Zodat er een goed adres gevonden wordt voor de hond! (misschien toch weer ergens op een boerderij!)

Sterkte!!
RIP Cena :roos:
    cybert2
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

De hond in kwestie is een Chihuahua??
    Groet, Janine
    Chihuahua
    Zeer actief

cybert2 schreef:De hond in kwestie is een Chihuahua??
    Nee, geen Chihuahua, die kan ik wel handelen.
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat vraag je nu? Als je verteld wat voor ras het is en wat er wel of niet kan met de hond is alles veel duidelijker...
    Ik denk niet dat er veel wordt gePBt met deze minimale gegevens....en waarom zou dat moeten trouwens??
    Browny
    Zeer actief
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

herplaatsen naar mensen met veel ruimte en tijd om haar te laten bewegen en stevig in hun schoenen staan, alleen is dat waarschijnlijk een lange zoektocht om de hond niet in verkeerde handen te geven :ugh:
    Afbeelding
    Chihuahua
    Zeer actief

Lillith schreef:Wat vraag je nu? Als je verteld wat voor ras het is en wat er wel of niet kan met de hond is alles veel duidelijker...
    Ik denk niet dat er veel wordt gePBt met deze minimale gegevens....en waarom zou dat moeten trouwens??
    Aangezien de hond nog niet in veiligheid is kan ik weinig verder zeggen qua ras, is lezen zo moeilijk?
    Als je niks nuttigs kan melden reageer dan gewoon lekker niet!
    Chihuahua
    Zeer actief

Browny schreef:herplaatsen naar mensen met veel ruimte en tijd om haar te laten bewegen en stevig in hun schoenen staan, alleen is dat waarschijnlijk een lange zoektocht om de hond niet in verkeerde handen te geven :ugh:
    Ja, dat zou ideaal zijn... Dit type hond staat al niet goed bekend dus zal een lastige kluif worden maar ik gun haar een kans... Maar goed, eerst maar even afwachten wat we aantreffen :(
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Chihuahua schreef:
    Lillith schreef:Wat vraag je nu? Als je verteld wat voor ras het is en wat er wel of niet kan met de hond is alles veel duidelijker...
    Aangezien de hond nog niet in veiligheid is kan ik weinig verder zeggen qua ras, is lezen zo moeilijk?
    Zozo, wil je een kluifje kan je lekker bijten :lekkerpuh:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Chihuahua schreef:
    Wat Lilith zegt is niet zo raar hoor! Als we meer weten. Over de hond, kan er gerichter geholpen worden. Gezien je om hulp vraagt lijkt het me niet handig om meteen zo kattig te gaan reageren op mensen die mee willen denken.

Gezien je omschrijving gok ik dat het om een stafford(achtige) gaat. Niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk om een goede oplossing voor te vinden.
    Je zou ook eens kunnen informeren bij Bert van The Packleader. Hij is een geweldige gedragsdeskundige met dit soort probleemgevallen!
    RIP Cena :roos:
      Marjoleine
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou Tineke eens mailen, of Alma.
      En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
      bouvierpoedel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Chihuahua schreef:
      In veiligheid.??
      Die mensen willen hem toch weg doen.??
      Zolang je geen namen noemt maar alleen ras heb je net zo weinig kans dat ze dit zien als nu. :wink:
      Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
      crutz
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
      Aantal honden: 7
      Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
      Chihuahua schreef:
      In veiligheid.??
      Die mensen willen hem toch weg doen.??
      Zolang je geen namen noemt maar alleen ras heb je net zo weinig kans dat ze dit zien als nu. :wink:
      Idd & als hij dan "veiliggesteld" moet worden, zelf opnemen & alles thuis voorlopig maar zo indelen dat t veilig is voor iedereen & zelf een plekje zoeken.
      wenmart20
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
      Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

kep je een pb gestuurd
      Afbeelding
      ArCee
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Wat je kunt doen bedacht ik, of, als jij niet in de mogelijkheid bent, de volgende mensen adviseren, is om naar een goede hondenschool te gaan, om te zien of zij kunnen helpen de agressie te verminderen? Sommige problemen kunnen wel eens een proffesionele hand gebruiken, en niemand zit op een bijtincident te wachten toch?

1 van de mensen die een Rotti pup van mij kochten hadden nooit eerder honden gehad, en normaal ben ik dan: Geen ervaring, geen Rotti pup. :neenee:

Deze mensen waren echter zo overtuigend, en doordrongen van wat ze wilde, deden en hun liefde voor het ras, dat ik 1 uitzondering heb gemaakt, mits, zij mij konden laten zien via een inschrijf formulier, dat ze gingen trainen bij een goede hondenschool.
      Dat was meer voor deze mensen bedoeld, als voor de hond trouwens. :W:

Dat hebben ze gedaan, puppy curcus, en 2 vervolg/gehoorzaamheids curcussen, en het is een voorbeeldige hond geworden.
      Toen ik zelf met King trainde zag ik ook honden van alle leeftijden, rassen, rasloze, formaten etc in onze klas, dus ook leeftijd hoeft geen beletsel te zijn.
      Overweeg het eens?
      Baat het niet, dan schaad het niet. :W:
      Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
      Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
      Lin-C
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

ArCee schreef:Wat je kunt doen bedacht ik, of, als jij niet in de mogelijkheid bent, de volgende mensen adviseren, is om naar een goede hondenschool te gaan, om te zien of zij kunnen helpen de agressie te verminderen? Sommige problemen kunnen wel eens een proffesionele hand gebruiken, en niemand zit op een bijtincident te wachten toch?

1 van de mensen die een Rotti pup van mij kochten hadden nooit eerder honden gehad, en normaal ben ik dan: Geen ervaring, geen Rotti pup. :neenee:

Deze mensen waren echter zo overtuigend, en doordrongen van wat ze wilde, deden en hun liefde voor het ras, dat ik 1 uitzondering heb gemaakt, mits, zij mij konden laten zien via een inschrijf formulier, dat ze gingen trainen bij een goede hondenschool.
      Dat was meer voor deze mensen bedoeld, als voor de hond trouwens. :W:

Dat hebben ze gedaan, puppy curcus, en 2 vervolg/gehoorzaamheids curcussen, en het is een voorbeeldige hond geworden.
      Toen ik zelf met King trainde zag ik ook honden van alle leeftijden, rassen, rasloze, formaten etc in onze klas, dus ook leeftijd hoeft geen beletsel te zijn.
      Overweeg het eens?
      Baat het niet, dan schaad het niet. :W:

Het probleem is volgens mij juist dat zij de hond zelf niet lang kan opvangen ivm het agressieprobleem en haar kinderen. Daar komt bij dat ze bang is dat er niet snel een goed adres voor de hond gevonden kan worden omdat deze erg pittig is en ze niet wil dat deze weer weg wordt gedaan. Dus naar de hondenschool gaan is van latere zorg, lijkt mij. Eerst maar eens iemand vinden die de hond kan opvangen of in ieder geval hulp bij herplaatsing. :wink:

Edit: TS, ik zou doen wat Marjoleine zegt. :ok:
      foxalert
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
      Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door foxalert »

Wat een non-discussie weer.

Die hond heeft al een keer gegrepen naar een kind, is blijkbaar staatsgevaarlijk dus dan rest er maar één optie.
      Jeannettebo
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Chihuahua schreef:Ik kan niet teveel uitweiden omdat het een openbaar topic is, maar ik ga het verhaal in grote lijnen even uit de doeken proberen te doen.
      Ik heb een jaar of 3 terug een hond gekocht, bekend met het ras, wist dat het druktemakers waren, dus had me er al wel op voorbereid.
      Echter was dit teefje toch wel een behoorlijke kluif, had wel wat verwacht maar dit was vrij heftig zeg maar.
      Had van pup af aan al totaal geen rem met bijten, heel waaks, en ontzettend scherp buiten, uitlaten was voor mij onmogelijk toen ze eenmaal groter en sterker werd.
      Na wat beraad met andere kenners bleek zij dus uit een lijn te komen die vaker scherpe honden gaf, zijn er zelfs van dat nest ook meerderen terug gekomen kwamen we later achter.
      We zijn altijd duidelijk geweest, hebben grenzen gesteld, en toen kwam het moment dat ze ineens in een waas heeft geprobeerd ons dochtertje te grijpen.
      We wilden haar toen niet direct wegdoen, op het adres waar wij toen woonde, een grote boerderij, hadden wij voldoende mogelijkheden om hond en kind ver bij elkaar uit de buurt te houden.
      Natuurlijk, mijn eerste gevoel zei, eruit die kuthond, maar dat waaide over, tenslotte weet je ook niet wat de hond precies getriggerd heeft.
      Dat scheiden ging op dat adres perfect, was helaas niet een plek waar we voor eeuwig konden blijven wonen dus na een poos een eengezinswoning betrokken waar de mogelijkheden tot scheiden van hond en kind al betrekkelijk moeilijker ging.
      Een hond kan niet in een gang leven, en ik kan ze ook niet 24u per dag beide in de gaten houden, plus dat er ook totaal onverwacht een nummer 2 aankwam.
      Met veel pijn en moeite een mooi herplaatsadres voor haar kunnen vinden, maar helaas, ook daar moet zij weer weg.
      Natuurlijk komt zij gewoon weer terug hierheen, want een hond met zo'n scherp karakter en van dat ras mag absoluut niet in verkeerde handen vallen, en het is en blijft toch mijn verantwoordelijkheid.
      Nu zijn er op dat adres ook een aantal voorvallen geweest, kan daar ook helaas nogmaals niet teveel over uitweiden, eigenlijk kunnen jullie hier ook geen kloot mee, maar ik kan haar zelf niet houden, hoe graag ik het ook wil, ik durf geen risico's te nemen,nu kan ik haar tijdelijk wel opvangen, maar dat kan geen maanden duren.
      Maar ik wil ook niet dat ze straks van adres naar adres gaat, want het is echt een hele scherpe hond die in de verkeerde handen heel gevaarlijk kan zijn.
      Wat is wijsheid in deze vraag ik mij af.... Voor meer info PB gerust, dan kan ik wat meer duidelijkheid verschaffen.
      Je kan het ras toch wel noemen?
      Afbeelding
      -Gaby-
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Als het om een Catahoula gaat mag je me pb-en, kan me met zo'n zeldzaam ras nog wel voorstellen dat je het ras niet uit de doeken wilt doen, gezien van de meeste honden bekend is waar ze wonen en wie de eigenaren zijn. Maar die kans is klein natuurlijk.
      Afbeelding
      Foto gemaakt door Judith & Olly
      loony
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): working kelpie
      Patterdale Terrier
      Engelse Springer Spaniel
      Aantal honden: 4
      Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hond ophalen en meteen naar asiel, dat is waarschijnlijk het veiligste voor je kinderen.
      Chihuahua
      Zeer actief

Ik heb de hond zelf van een verkoopsite afgeplukt, ik gok zo dat ze er liever nog een paar honderd euro aan hadden willen verdienen dan dat ze terug was gegaan.
      Al heb ik voor haar geen geld gevraagd en was de duidelijke afspraak dat ze altijd terug naar hier zou komen, al was het over 10 jaar bij wijze van.
      Ik heb altijd leuke berichten gehad, ging helemaal goed, maar de intentie achter de aanschaf van de hond was alleen anders.
      Ik heb haar expres niet laten castreren, vanwege haar karakter, want ze is ook echt heel opvliegerig.
      Nu blijkt de aap dus uit de mouw te zijn, ze heeft een paar dagen terug een nestje pups gehad, en die heeft ze op dag 2 allemaal opgevreten, dus toen werd ons dat aan de tel. verteld plus dat ze naar kinderen uitviel (Uhh :scratch: ) en dat ze op straat ook tekeer ging, dingen die dus op voorhand zijn verteld, en die ze gewoon wisten.

Ik heb een gedragstherapeut hier gehad, en die was heel stellig, herplaatsen, het is absoluut geen optie om haar ergens te houden waar er kinderen zijn.

En Foxalert, inslapen hebben we al als advies gekregen van haar fokker, maar ik zie dat alleen als laatste redmiddel, niet iedereen wil kinderen, en er zijn heus wel mensen die met een hond als dit om kunnen gaan, want het is niet alleen maar ellende, als ze je ziet als haar baas doet ze alles voor je, is ze lief, zachtaardig, ligt ze als een baby op schoot bij wijze van.

Ik ga verder geen naam van de hond of foto's plaatsen, ik vind het ras al best rottig, want ik heb ook geen zin in gezeur met de fokker.
      Heb ik al eens gehad toen ik op een bullenforum om hulp vroeg. (Bullterriër)
      lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat zegt de fokker hier van? Misschien kan de hond via de fokker worden herplaatst. Of anders kan de rasvereniging nog iets betekenen?

*edit* ah oke. je hebt hem niet van een goede fokker maar van een verkoopsite :ugh:
      Laatst gewijzigd door lets have fun op 31 okt 2011 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
      Chihuahua
      Zeer actief

loony schreef:Hond ophalen en meteen naar asiel, dat is waarschijnlijk het veiligste voor je kinderen.
      Nee, ze gaat pertinent niet naar het asiel, dat vertik ik.
      Als dat de enige uitweg is, dan nog liever de roze spuit, ik heb geen zin dat ze straks van huis naar huis gaat en ik totaal geen idee meer heb waar ze zit.
      Sowieso vind ik de asielen ook weer niet bijzonder kundig, sorry.
      Chihuahua
      Zeer actief

lets have fun schreef:Wat zegt de fokker hier van? Misschien kan de hond via de fokker worden herplaatst. Of anders kan de rasvereniging nog iets betekenen?

*edit* ah oke. je hebt hem niet van een goede fokker maar van een verkoopsite :ugh:
      Hond zelf komt van een goede fokker, ik heb haar zelf van de verkoopsite afgeplukt waar ze pas opstond, daar hadden haar nieuwe eigenaren haar opgezet.
      Ze heeft een stamboom en alles hoor, maar de fokker adviseert inslapen.
      fes/lou
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Misschien is dat dan gewoon ook het beste voor de hond...
      Gezeul heeft ze niks aan, en herplaatsen wordt blijkbaar niet makkelijk...
      "All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
      lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Chihuahua schreef:
      lets have fun schreef:Wat zegt de fokker hier van? Misschien kan de hond via de fokker worden herplaatst. Of anders kan de rasvereniging nog iets betekenen?

Hond zelf komt van een goede fokker, ik heb haar zelf van de verkoopsite afgeplukt waar ze pas opstond, daar hadden haar nieuwe eigenaren haar opgezet.
      Ze heeft een stamboom en alles hoor, maar de fokker adviseert inslapen.
      Dan zou ik naar de fokker luisteren.

Even zo goed wel sneu.
      Chihuahua
      Zeer actief

Nanna schreef:In laten slapen.
      Die hond heeft geprobeerd je kind te grijpen en op het andere adres zijn ook al "een aantal voorvallen" geweest. Ik gok er op dat het om een vechtras gaat.
      Opruimen dus, dat gaat anders een keer gierend uit de klauwen lopen.
      Ik sta achter het advies van de fokker.
      'Aantal voorvallen'' dat was dat ze dus op hun adres pups heeft gehad, en deze heeft opgevreten ;-)
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

fes/lou schreef:Misschien is dat dan gewoon ook het beste voor de hond...
      Gezeul heeft ze niks aan, en herplaatsen wordt blijkbaar niet makkelijk...
      Dat zou kunnen.
      Ik zou het vreselijk vinden wanneer door een verkeerde inschatting van mijn kant een kind gebeten zou worden...
      Je neemt toch altijd een risico bij het plaatsen van zo'n hond.

Ik zou bijvoorbeeld de zorg van Charlie niet aan een ander durven over laten.
      Het risico dat ze een andere hond dood zou bijten vind ik te groot.
      En dan vind ik agressie naar mensen nog net even 'enger'.
      fes/lou
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Vergeet je even dat ze in een waas je dochter bijna heeft gegrepen?
      Klinkt niet echt als een betrouwbare hond...
      "All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
      Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:In laten slapen.
      Die hond heeft geprobeerd je kind te grijpen en op het andere adres zijn ook al "een aantal voorvallen" geweest. Ik gok er op dat het om een vechtras gaat.
      Opruimen dus, dat gaat anders een keer gierend uit de klauwen lopen.
      Ik sta achter het advies van de fokker.
      Na een aantal berichten van je te hebben gelezen over vechthonden krijg ik een beetje de indruk dat jij ze het liefst allemaal met een roze spuit ziet. :ugh:

TS geeft duidelijk aan dit niet te willen. :19:
      Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”