Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding pup 4,5 week

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Voeding pup 4,5 week

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Wat eet een pup van 4,5 week die niet meer bij de moeder is?
Moeten deze perse nog (een flesje) melk?
Zo ja hoeveel en hoe vaak per dag?
Mogen ze al geweekte brokjes?
Zo ja hoeveel en hoe vaak per dag?
Mogen/moeten ze brinta?
Mogen ze al naar buiten (tuin) om hun behoefte te doen?

Ik vang tijdelijk twee pups op en vanuit het asiel hebben we wel RC puppybrokjes meegekregen en flesvoeding en de rest zou wel in de handleiding betreffende pups staan, maar dat is dus niet het geval.
Nu vang ik vaker pups op maar deze zijn altijd ouder en krijgen dus gewoon brokjes.
Zo'n jonge pupjes zien we gelukkig niet zo vaak maar van daaruit ook wat onduidelijkheid, ook bij de mensen van het asiel.
Het worden grote honden!

Ik heb gisterenavond een fles geprobeerd maar dat was geen succes, ik ben bang dat ze al te lang van de moeder af zijn.
Moet ik een fles blijven aanbieden of kan ik het ook gewoon in een bakje geven?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Voeding pup 4,5 week

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fles kun je weglaten.
Je kunt misschien wat puppy melk in een bakje doen ,maar is niet echt nodig meer en beter gewoon waterbakje neerzetten.
Geef lekker rauw en zo tussen door ook geweekte puppy brokken.
4 x per dag moet voldoende zijn of ze moeten uitgemergeld zijn dan kleinere portie over de dag.
Ja mogen ook gewoon naar buiten lekker frisse neus halen.

Maar waar is de moeder dan en wat hebben ze in de tussentijd gekregen sinds dat ze van de moeder af zijn.??
Vind het nogal vreemd van een dierenasiel dat die kennis niet aanwezig is en je gewoon 2 pups in je klauwen gedouwd krijgt met een zak voer en zoek het maar uit. :19:

Oh vergeten .
Geen brinta dus of dergelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Bmamavan2
Zeer actief

Bedankt voor je reactie.
De eigenaar heeft afstand gedaan van de pups en zo kreeg het asiel dus opeens 9 pups in huis.
Aangezien pups niet in het asiel blijven maar naar gastgezinnen gaan werden wij benaderd.
De mensen op het asiel hebben helaas ook niet voldoende kennis wat betreft zo'n kleine pups, de zorgcoordinator wel maar die was er nu niet.
We hebben wel een protocol gekregen wat betreft katten- en hondenopvang maar hier stond dus niet precies in wat een hondje van 4,5 week moet eten en hoe vaak.
En zoals gezegd de meeste pups die wij opvangen zijn meestal minimaal 7 a 8 weken oud.
Ze zijn wel heel schattig (alhoewel mijn eigen lompe hond dat misschien niet zo ervaart want ze knabbelen aan zijn oren, lippen en staart).
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Oh ja volgende eigenaar aten ze al vast (of iig geweekt voedsel) en brinta.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”