Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tsih Tzu vs Deense Dog
Moderator: moderatorteam
Re: Tsih Tzu vs Deense Dog
De meest onopgevoede honden zijn in mijn buurt de kleine honden. Daar wordt uitdagend gedrag (aanblaffen, los op andere honden afdenderen, grommen enz.) afgedaan als "kijk eens hoe stoer mijn hond is tegen die grote hond (mijn aangelijnde hond, want het is hier geen losloopgebied). Kortom, zolang mensen geen benul hebben van hondengedrag of uitlokkend gedrag heeft een papiertje voor eigenaars van grote honden geen zin. Mocht je al een hondenbewijs willen invoeren doe het dan voor IEDERE hondeneigenaar, ongeacht het ras of de grootte van de hond.
Het is ontzettend sneu dat je hond is doodgebeten door de Dog, maar zonder de situatie gezien te hebben kan ik ook niet concluderen wie of wat de trigger is geweest. En dat kan heel goed jouw Shi-Tzu zijn geweest. Daarmee praat ik zeker niet goed dat jouw hond is doodgebeten (absoluut niet), maar mensen hebben heel vaak totaal geen benul van het gedrag van hun hond.
Mijn hond mag overigens niet met hele kleine honden spelen en omgekeerd zou ik blij zijn als eigenaren van kleine honden dit ook in zouden zien.
Het is ontzettend sneu dat je hond is doodgebeten door de Dog, maar zonder de situatie gezien te hebben kan ik ook niet concluderen wie of wat de trigger is geweest. En dat kan heel goed jouw Shi-Tzu zijn geweest. Daarmee praat ik zeker niet goed dat jouw hond is doodgebeten (absoluut niet), maar mensen hebben heel vaak totaal geen benul van het gedrag van hun hond.
Mijn hond mag overigens niet met hele kleine honden spelen en omgekeerd zou ik blij zijn als eigenaren van kleine honden dit ook in zouden zien.
- miran
- Actief
Tsja...ik heb natuurlijk nu zelf kunnen zien wat een hele grote hond voor een schade kan aanrichten in korte tijd.
Dat is toch wel even iets anders dat dat grommende en happende jr tje van de buren verderop
Zelfs een formaatje herder kan niet zulke schade in zon korte tijd aanrichten.
Dat weet ik ook uit ervaring.
Het heeft mij wel de ogen geopend en ik vind dat buitensporige agressie bij een hele grote hond niet kunnen.
Zelfs met muilkorf om kunnen deze honden nog behoorlijke schade aanrichten.
Een houdersbewijs voor alle hondeneigenaren heb ik altijd een goed idee gevonden.
Zwaardere regels en meer kennis voor het houden van heel grote rassen en/of middelgrote rassen met bep pittige karakteristieken zou normaal moeten zijn.
Dat is toch wel even iets anders dat dat grommende en happende jr tje van de buren verderop
Zelfs een formaatje herder kan niet zulke schade in zon korte tijd aanrichten.
Dat weet ik ook uit ervaring.
Het heeft mij wel de ogen geopend en ik vind dat buitensporige agressie bij een hele grote hond niet kunnen.
Zelfs met muilkorf om kunnen deze honden nog behoorlijke schade aanrichten.
Een houdersbewijs voor alle hondeneigenaren heb ik altijd een goed idee gevonden.
Zwaardere regels en meer kennis voor het houden van heel grote rassen en/of middelgrote rassen met bep pittige karakteristieken zou normaal moeten zijn.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Je probeert het drama te verwerken, maar je geeft naast het verhaal dat jullie hondje is doodgebeten wel een stelling dat als mensen een grote hond willen houden een diploma moeten halen. Dan is het begrijpelijk dat mensen ook op die stelling reageren. Als je sommige reactie's niet zo prettig vindt, had je beter een apart topic kunnen openen over die stelling.....EvE schreef:Eindelijk even tijd gevonden om een reactie te schrijven. Heb mij wel enigszins verbaasd over de toch soms wat minder positieve reacties van enkelen! Erg jammer ook dat men zo reageert en dat terwijl je toch best een beetje een drama probeert te verwerken.![]()
Maar hoe dan ook: heel veel sterkte met het verlies van jullie hondje. Het is natuurlijk vreselijk wat er gebeurt is....

Ik vind dat als er een soort van diploma moet komen dit zowel voor grote als voor kleine honden moet gelden.
*edit: en het is Duitse dog, geen Deense dog

groetjes, ingrid
TARAK

Och hier staat precies wat ik denk! Als je dit wilt doen prima, maar dan wel voor iedere hond. Een klein hondje kan misschien niet veel schade aanrichten maar ze worden vaak ook niet opgevoed. Ze zijn klein, dus het gekef is grappig en schattig. (niet voor iedereen natuurlijk)kimmeke schreef:Ergens begrijp ik je idee wel maar als ik de honden bekijk die ik meestal tegenkom, dan zijn het toch bijna elke keer de jack russels, maltezers, chihuahua's enz die al vanaf een halve km op voorhand beginnen te blaffen en te grommen zonder dat daar dan enige (fatsoenlijke!) reactie op komt van de baas. De grote(re) honden die net hetzelfde reageren krijgen bijna elke keer wel een correctie, dus die proberen teminste wel...
Dus ik vind dat als er zoiets komt, dat dit dan voor elke hond moet zijn en niet enkel voor de grote honden.
Er zijn grote onopgevoede honden en kleine onopgevoede honden.
Ik weet niet of het al gezegd was (zoja, dan sorry) maar het is toch geen tsih tzu? Maar thih tzu?
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
het is shih tzuFafo schreef:Ik weet niet of het al gezegd was (zoja, dan sorry) maar het is toch geen tsih tzu? Maar thih tzu?

Voor de rest is hier al genoeg over gezegd, ik vind ook dat grote en kleine honden over 1 kam geschoren moeten worden, ook al kunnen kleinere honden relatief minder schade aanrichten. Vaak zijn de kleinere honden met hun onopgevoede manieren de trigger voor grotere honden om 'schade' aan te richten. Ook al is doodbijten wel erg buitensporig gedrag en nooit te accepteren.
- miran
- Actief
Een hond van een heel groot ras of een pittig middelgroot ras vind ik echt iets anders dan een klein ras qua schade in bijtincidenten
Grote honden kunnen ook veel grotere schade aanrichten.
Neemt niet weg dat iedereen verantwoording moet nemen voor het gedrag van hun hond...groot of klein.
Grote honden kunnen ook veel grotere schade aanrichten.
Neemt niet weg dat iedereen verantwoording moet nemen voor het gedrag van hun hond...groot of klein.