Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paar vraagjes mbt overstappen naar KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Paar vraagjes mbt overstappen naar KVV

Ongelezen bericht door Gerrie »

Luna is nu ongeveer 1,5 jaar bij mij en ik heb haar altijd brok gevoerd. Nu ben ik, na allerlei informatie hier en op andere plekken te hebben gelezen, inmiddels over aan het stappen op KVV en heb nu gekozen voor Smuldier. Volgens de tabellen moet ze iedere dag 600 gram hiervan krijgen. De pakjes zijn 400 gram en voor mijn eigen gemak geef ik nu 's ochtends brok en dan 's avonds 400 gram smuldier. Ik wil echter volledig overstappen en vroeg me af wat nu het beste en makkelijkste is. Moet ik gewoon die pakjes delen en iedere dag 600 gram geven of kan ik ook de ene dag 400 en de volgende dag 800 geven? Zo zit ik namelijk niet met óf het in tweeen moeten delen van bevroren vlees óf het bewaren van 200 gram van het ontdooide vlees voor één dag. Het is niet zo dat ik te beroerd ben om even een pakje in tweeen te moeten delen, maar meer de vraag of de andere variant ook kan of heel bezwaarlijk is ofzo...

Verder vraag ik me af of ik er nog iets bij moet voeren, als in bot ofzo. En wat kan ik dan het beste geven? Betekent dit dat ze dan ook minder smuldier moet krijgen? Ze krijgt nu smuldier compleet, moet ik dat nog afwisselen met andere varianten?

Zoals jullie lezen ben ik nog heel erg zoekende en nog een beetje onzeker hierin. Ik hoop dus dat jullie me wat tips kunnen geven!
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Re: Paar vraagjes mbt overstappen naar KVV

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik zou de ene dag 2 pakjes ontdooien en de andere dag 1 pakje en dan iedere dag 600 gr geven. In de koelkast blijft het echt wel 2 dagen goed. Ik bewaar het vlees in een plastic doosje met deksel.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Je kunt dat halve bakje gewoon in de koelkast bewaren.
Gerrie
Zeer actief

oke, dus wel gewoon een vaste hoeveelheid per dag aanhouden!

Moet ik de smuldier compleet dan nog aanvullen met iets van bot (ze heeft een slecht, afgesleten gebit, ondanks dat ze pas 4 is, maar kauwt wel heel graag overal op) en moet ik afwisselen met andere smuldier variaties als pens of kip, of is dit niet nodig?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Pens is erg goed voor de darmbacteriën, dus dat zou ik wel eens per week er bij doen.
En voor er bij misschien eens kijken naar kippen nekjes?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Of kippenkarkasjes?
Maar ze krijgen bij mij ook vaak gewone kippenpoten als die in de aanbieding zijn. Ligt een beetje aan het formaat hond, sommige krijgen er dan 1, anderen 2 of 3. En dan ipv smuldier die dag.
Gr. Aniek

Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hier in de winkel hebben ze 2 compleet versies van Smuldier (vlees en pens versie)
Ik wissel het af maar dat is meer voor mijn gevoel dan voor de honden denk ik.
Ik geef ook regelmatig Lotgering als KVV.

Ik geef af en toe kippenekken, kipkarkasjes of vuile pens stukken. Niet omdat ze het broodnodig hebben maar wel omdat het voor hun tanden/kiezen beter is. (en nog wat extra afwisseling). Tevens is dat voor de vakantieperiode omdat ik er vanuit ga dat ik niet overal KVV kan krijgen maar vast wel kippebouten e.d.
En de groeten van de mannen :zwaai
Gerrie
Zeer actief

Kippenekjes of karkasjes, waar haal je die? Gewoon bij de slager? En als jullie het over kippenpoten hebben, bedoelen jullie dan gewoon uit de supermarkt? Ik dacht dat ze die niet mochten hebben? Of geldt dat alleen als ze gebakken zijn?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Gerrie schreef:Kippenekjes of karkasjes, waar haal je die? Gewoon bij de slager? En als jullie het over kippenpoten hebben, bedoelen jullie dan gewoon uit de supermarkt? Ik dacht dat ze die niet mochten hebben? Of geldt dat alleen als ze gebakken zijn?
Precies, rauwe kip kan wel.
Voor Charlie laat ik bij de islamiet een kip door de helft snijden en dan krijgt ze een halve als maaltijd.
En gewone kippenpoten kan inderdaad ook.
Maar ik weet niet of jouw hond dat trekt met haar gebit?

Nekjes hebben ze vaker bij de poelier of op de markt.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 26 okt 2011 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerrie
Zeer actief

dubbel...
Laatst gewijzigd door Gerrie op 26 okt 2011 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Esther12 schreef:Ik zou de ene dag 2 pakjes ontdooien en de andere dag 1 pakje en dan iedere dag 600 gr geven. In de koelkast blijft het echt wel 2 dagen goed. Ik bewaar het vlees in een plastic doosje met deksel.
Zo doe ik het ook met blokken DARF kvv, gaat prima :ok:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Elmo haalt karkassen en nekjes (en pens) voor mij bij een slachterij. Maar volgens mij kun je dat ook bestellen bij Lotgering
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

Reny schreef:Elmo haalt karkassen en nekjes (en pens) voor mij bij een slachterij. Maar volgens mij kun je dat ook bestellen bij Lotgering
:tongue: Wordt alleen een beetje duur wanneer je daar je kvv niet vandaan hebt.
en anders heb je in 1 x een hoop vriesruimte nodig.
Er zijn er meerdere die vanaf een bepaald bedrag gratis bezorgen; Caroba vanaf €25...

Oh, ik zou trouwens ook 1 x per week een lekker visje geven.
Ook bij de vers bedrijfjes of op de markt te krijgen.
Zelf haal ik het voor 3 x niets van de markt en haal het door m'n gehaktmolentje.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Kippennekjes en karkasjes haal ik gewoon op de markt bij de poelier, gratis of voor 50 cent de kilo.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Reny schreef:Elmo haalt karkassen en nekjes (en pens) voor mij bij een slachterij. Maar volgens mij kun je dat ook bestellen bij Lotgering
:tongue: Wordt alleen een beetje duur wanneer je daar je kvv niet vandaan hebt.
en anders heb je in 1 x een hoop vriesruimte nodig.
Er zijn er meerdere die vanaf een bepaald bedrag gratis bezorgen; Caroba vanaf €25...

Oh, ik zou trouwens ook 1 x per week een lekker visje geven.
Ook bij de vers bedrijfjes of op de markt te krijgen.
Zelf haal ik het voor 3 x niets van de markt en haal het door m'n gehaktmolentje.
Ik heb helaas geen grote vriezer, dus grote bestellingen in één keer doen gaat niet lukken. Ben nu aan het kijken waar ik hier in de buurt terecht kan, zodat ik wekelijks kan halen. Ga van het weekend langs een poelier (helaas is er geen op de markt, maar ga dus bij een andere kijken). Luna heeft een slecht gebit, maar ze heeft er geen last van en kauwt tot nu toe de botjes die ze krijgt met gemak weg, dus verwacht niet dat ze een probleem heeft met kippenpoten ofzo... Ga het dus gewoon eens uitproberen!

Als je het hebt over vis, wat voor vis bedoel je dan? Of kan alles? Er is wel een visboer bij ons op de markt en dat zou ik daar dus wel kunnen halen!

In ieder geval al heel erg bedankt voor de tips tot nu toe!
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gerrie schreef:
dagmar88 schreef: Er zijn er meerdere die vanaf een bepaald bedrag gratis bezorgen; Caroba vanaf €25...
Ik heb helaas geen grote vriezer, dus grote bestellingen in één keer doen gaat niet lukken.
Ik weet niet hoe klein je vriezer is, maar caroba bezorgt dus vanaf 25 euro. Ze hebben o.a meerdere kvv soorten maar ook wat barf spullen. Kan je iets meer afwisselen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kwa vis zou ik beginnen met panharing of sardine.
Gerrie
Zeer actief

pioenroos schreef:
Gerrie schreef:
dagmar88 schreef: Er zijn er meerdere die vanaf een bepaald bedrag gratis bezorgen; Caroba vanaf €25...
Ik heb helaas geen grote vriezer, dus grote bestellingen in één keer doen gaat niet lukken.
Ik weet niet hoe klein je vriezer is, maar caroba bezorgt dus vanaf 25 euro. Ze hebben o.a meerdere kvv soorten maar ook wat barf spullen. Kan je iets meer afwisselen.
Mijn vriezer is slechts 3 laden van zo'n grote koelkast, waarvan ik er 2 voor de hond zou kunnen gebruiken. Ik heb meteen even bij Caroba rond gekeken en denk dat dit misschien nog wel gaat lukken. Ik ga denk ik gewoon van het weekend een bestelling doen van rond de 25 euro en kijk even hoe ver ik dan kom. Als het nou echt niet past, kan het voor een keer wel bij mijn ouders in de vriezer!

Thanks voor alle tips! Ben benieuwd wat Luna er allemaal van gaat vinden! :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”