Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en Baby
Moderator: moderatorteam
- Maartje1983
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Hond en Baby
Over 2 maanden moet een vriendin van mij bevallen van haar eerste kindje. Ze heeft 2 honden. Een golden retriever ( erg druk en onstuimige hond, 4 jaar. Waar haar man nu veel mee traint en dat gaat wel beter) en een jack russel ( rustige hond, al op leeftijd). Ze vroeg mij of ik wist hoe ze het beste de baby aan de honden kan "voorstellen". Nu heb ik geen kinderen en er dus ook geen verstand van. Heeft iemand goede tips hoe ze dit het beste kan aanpakken?
Re: Hond en Baby
Ik deed daar zelf nooit zo ingewikeld over kwam thuis met kind na de geboorte en dat was het.
Kinderen mochten benaderd worden waar ik bij was en dan mocht er wel gesnuffeld worden en daarna gingen we gewoon weer over tot de orde van de dag.
Kinderen mochten benaderd worden waar ik bij was en dan mocht er wel gesnuffeld worden en daarna gingen we gewoon weer over tot de orde van de dag.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zo dus, met toevoeging dat mijn hond het voetje van mijn baby mocht likken en weer klaar!tineke schreef:Ik deed daar zelf nooit zo ingewikeld over kwam thuis met kind na de geboorte en dat was het.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik had babykleedjes ,
die mijn dochtertje (nu al alng dochter)
met mijn man mee naar huis gegeven en die thuis laten liggen zodat honden al aan de geur konden wennen.
Thuisgekomen,
gewoon snuffellen wanneer ik baby op schoot had,
daarna gewoon normaal doen.
Waren eerst wel curieus maar aandacht was nadien gewoon normaal.
die mijn dochtertje (nu al alng dochter)
met mijn man mee naar huis gegeven en die thuis laten liggen zodat honden al aan de geur konden wennen.
Thuisgekomen,
gewoon snuffellen wanneer ik baby op schoot had,
daarna gewoon normaal doen.
Waren eerst wel curieus maar aandacht was nadien gewoon normaal.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
-
- Zeer actief
Ik kwam gewoon met de kids thuis, en klaar, het was zo.
niet ingewikkeld over doen.
Ingewikkeld doen is een mensen ding
niet ingewikkeld over doen.
Ingewikkeld doen is een mensen ding

-
- Zeer actief
hier idem, 3x gewoon binnen gekomen met de baby vanuit het ziekenhuis, honden allemaal gesnuffeld en klaar, laatste dochter is thuis geboren, met de weeen op de bank, de honden lagen helemaal tegen mij aan, daarna boven bevallen, gedouched naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen met de baby en de honden vonden het gewoon vanzelfsprekend.
Groetjes,

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
IK zag van de week een aflevering van CM en daar kregen ze ook een baby, hij adviseerde dat de honden niet in de babykamer mocht komen. En als de baby op de arm werd gedragen dan mochten ze er ook niet bij komen. Op deze manier werd de baby ook als roedelleider gezien. IK heb zelf nooit moeilijk gedaan bij babys, ze mochten ruiken en dan was het goed 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Hier iegenlijk hetzelfde als bovenstaande. Baby gewoon mee naar huis genomen, klaar. Ik vond het verbazingwekkend hoe snel Dushi door had hoe de verhoudingen voortaan lagen.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hier ook een blije hond, en een kindje onderweg
Maar Elmo word rustiger als er kleine kindjes/baby's bij ons zijn.
Hier is het de bedoeling, dat ik gewoon naar binnen ga. Elmo even flink knuffel. Even aan de baby laat ruiken en likken. En dan is het klaar.

Hier is het de bedoeling, dat ik gewoon naar binnen ga. Elmo even flink knuffel. Even aan de baby laat ruiken en likken. En dan is het klaar.
Ik pas sinds kort op de kleindochter van mijn overleden zus op vrijdag. Mijn honden zijn geen kleine kinderen gewend, eigen kinderen zijn stuk ouder, maar dat gaat hier prima. Het ze laten ruiken/likken aan de baby en ze vinden het prima dat ze er is. Moet alleen oppassen dat ze niet blijven likken en natuurlijk laat ik ze geen seconde alleen met de honden, maar dat spreekt voor zich. Komt vast goed!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat gaat hier ook zo met 'kleinzoon'. Alleen als het mannetje gaat huilen worden ze opgewonden. Dan kap ik dat meteen af en moeten ze in de mand.doggielover schreef:Ik pas sinds kort op de kleindochter van mijn overleden zus op vrijdag. Mijn honden zijn geen kleine kinderen gewend, eigen kinderen zijn stuk ouder, maar dat gaat hier prima. Het ze laten ruiken/likken aan de baby en ze vinden het prima dat ze er is. Moet alleen oppassen dat ze niet blijven likken en natuurlijk laat ik ze geen seconde alleen met de honden, maar dat spreekt voor zich. Komt vast goed!

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
dit dus.tineke schreef:Ik deed daar zelf nooit zo ingewikeld over kwam thuis met kind na de geboorte en dat was het.
Zo hebben wij het destijds ook gedaan.
Geen moeilijk gedoe of wat ook.

Cash v Heiligental en Flow.
Ook ik heb nooit ingewikkeld gedaan of de baby "voorgesteld' aan de honden. Hij was er gewoon en dat was dat. Natuurlijk mochten ze wel even ruiken als ze uit zichzelf bij me kwamen. Al te opdringerig gesnuffel heb ik wel meteen afgekapt. Míjn kind, van míj. Dat snappen honden prima 

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb voor Ragyo ook geen speciaal plan als de baby straks geboren wordt, maar ik verwacht dan ook geen moeilijkheden. Hij accepteert eigenlijk altijd alles en iedereen die ik in huis haal en met oppasbaby's een paar jaar geleden ging het ook goed. Hij heeft al bepaalde regels zoals niet zelf op de bank springen en hij luistert altijd prima, als ik zeg 'nee' dan is het ook nee. Al te opdringerig/opgewonden gedrag zou ik ook afkappen maar dat verwacht ik niet. Rustig snuffelen of een voetje likken mag best van mij.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Toen de weeën begonnen, ging Leroy helemaal door het lint. Ik was in de slaapkamer en hij in de woonkamer, maar toch had hij blijkbaar door dat er wat aan de hand was. Hij was toen ik weer thuis kwam ook vooral blij om me weer te zien en aan de baby werd even gesnuffeld. Ik vond het niet nodig dat hij aan haar zou likken.
Wij zijn er wel altijd heel bewust mee bezig geweest dat we hem extra aandacht gaven als de baby wakker was; baby = leuk!!
Wij zijn er wel altijd heel bewust mee bezig geweest dat we hem extra aandacht gaven als de baby wakker was; baby = leuk!!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Honden kunnen ook jaloers zijn als ze ineens minder aandacht krijgen. Ik denk dat het daarom belangijk is dat er voldoende tijd aan de honden word besteed, meestal schiet dat er bij in. Honden kunnen best reageren op veranderingen in huis, het is denk ik belangrijk dat hun eigen structuur en leventje doorgaat.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Maar ja, meestal schieten de honden er ook gewoon die eerste weken even bij in.
Het is ook niet niks om te bevallen, daarvan te herstellen e.d.
Een beetje stabiele hond moet dat toch makkelijk trekken hoor. Tenminste, ik heb bij Rosalie totaal geen jaloersheid meegemaakt, bij geen van de 4 die ik toen had.
Ze waren misschien (Hera met name) wat drukker dan normaal maar dat heb je dan ook maar te accepteren vind ik.
Het is ook niet niks om te bevallen, daarvan te herstellen e.d.
Een beetje stabiele hond moet dat toch makkelijk trekken hoor. Tenminste, ik heb bij Rosalie totaal geen jaloersheid meegemaakt, bij geen van de 4 die ik toen had.
Ze waren misschien (Hera met name) wat drukker dan normaal maar dat heb je dan ook maar te accepteren vind ik.

Cash v Heiligental en Flow.
- thygro
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar
ligt volgens mij gewoon aan de hond
want toen ik nog niet was geboren
en mijn moeder zwanger was van mijn broer.
ze hadden toen een 4 jaar oude koningspoedel.
toen de baby kamer klaar was voor mijn broer scheet de hond alles onder.
en toen mijn broer mee naar huis ging
heeft de poedel toen mijn broer gehapt en alles kapot gemaakt wat ook maar bedoelt was voor mijn broer.
de hond is ingeslapen
want toen ik nog niet was geboren
en mijn moeder zwanger was van mijn broer.
ze hadden toen een 4 jaar oude koningspoedel.
toen de baby kamer klaar was voor mijn broer scheet de hond alles onder.
en toen mijn broer mee naar huis ging
heeft de poedel toen mijn broer gehapt en alles kapot gemaakt wat ook maar bedoelt was voor mijn broer.
de hond is ingeslapen

- Maartje1983
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bedankt voor jullie reacties!
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Geen eigen ervaring mee, maar weet dat mijn ouders de hond bij alles betrokken wat de baby betrof. Ze haddeen een Duitse Herder, en behalve op de babykamer, kon en mocht die herder overal bij zijn. Die baby was ik trouwens
Ik heb wel eens gehoord om de hond placenta van de baby te geven voor een band? Iemand daar ervaring mee of ooit gedaan?
Of is dit zo'n oude wijven verzinsel/fabeltje?

Ik heb wel eens gehoord om de hond placenta van de baby te geven voor een band? Iemand daar ervaring mee of ooit gedaan?

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, na mijn geboorte.ArCee schreef:Geen eigen ervaring mee, maar weet dat mijn ouders de hond bij alles betrokken wat de baby betrof. Ze haddeen een Duitse Herder, en behalve op de babykamer, kon en mocht die herder overal bij zijn. Die baby was ik trouwens![]()
Maar dat zijn gewoon bakerpraatjes.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hier ben ik gewoon thuis gekomen met Elyna en heb de honden laten snuffelen. Boomer besnuffelde haar van tot tot teen en ging even likken, wat prima was, Benny moest er niets van weten, ook prima.
Boomer mag gewoon in de babykamer komen, heb hem daar nooit weggehouden. Iedere ochtend komt hij naar Elyna's kamer, om te kroelen. Dat is het eerste wat Elyna roept, als ze wakker wordt: Boomer... aai?
Tuurlijk kan je de 1e weken minder, maar daar krijgen ze niets van. Als je maar wel zorgt dat je de hond niet ineens 'vergeet'.
Boomer mag gewoon in de babykamer komen, heb hem daar nooit weggehouden. Iedere ochtend komt hij naar Elyna's kamer, om te kroelen. Dat is het eerste wat Elyna roept, als ze wakker wordt: Boomer... aai?
Tuurlijk kan je de 1e weken minder, maar daar krijgen ze niets van. Als je maar wel zorgt dat je de hond niet ineens 'vergeet'.
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Hier zelf in blijde verwachting
en geen bijzondere plannen voor het introduceren van de baby. Alleen zorgen dat de baby de eerste weken niet in het gezicht gelikt wordt. Snuffelen en over naar gewone zaken.
Toen er laatst een vriendin met haar 3 maanden oude baby binnenkwam vonden ze het helemaal niet boeiend. Even snuffelen en klaar.
Het werd pas spannend toen de baby een poepluier had. (aangezien we een poepvreter in huis hebben waren we daar al op bedacht)

Toen er laatst een vriendin met haar 3 maanden oude baby binnenkwam vonden ze het helemaal niet boeiend. Even snuffelen en klaar.
Het werd pas spannend toen de baby een poepluier had. (aangezien we een poepvreter in huis hebben waren we daar al op bedacht)
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Gewoon "normaal" doen zou ik zeggen
Iedereen moet lekker datgene doen waar hij/zij zich goed bijvoelen hoor, maar zowel vroeger thuis als toen ikzelf kinderen kreeg ben ik echt niet "overdreven" aan de gang gegaan door de hond "overal" bij te betrekken 

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
toen mijn 1ste kleinkind hier kwam, gewoon de maxicosi op de grond gezet en de hond laten snuffelen, daarna aandacht gegeven en beloond voor goed gedrag, en nu bijna 3 jaar verder, met een 2e kleinkind erbij, zijn ze dikke vriendjes geworden.....

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!