Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Picardische Herder
Moderator: moderatorteam
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Picardische Herder
Ik heb um altijd al geinig gevonden op foto's in de hondenencyclopedie.
In de Onze Hond van de maand december staat een rasprofiel.
En ik moet zeggen, wat een enige hond lijkt me dat, qua karakter ook prima passend.
Zijn er hier mensen die ze persoonlijk kennen?
In de Onze Hond van de maand december staat een rasprofiel.
En ik moet zeggen, wat een enige hond lijkt me dat, qua karakter ook prima passend.
Zijn er hier mensen die ze persoonlijk kennen?
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Picardische Herder
Vrienden van mij hebben ze gehad.
Niet de makkelijkste.
Niet de makkelijkste.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
kennis heeft 2 nest genoten (broer/zus) de teef is redelijk makkelijk maar de reu totaal niet. samen hebben ze het thuis ook flink uitgevochten
het eerste jaar hebben ze erg veel moeite gehad bij de opvoeding, zijn allebei best dominant ook in huis.

het eerste jaar hebben ze erg veel moeite gehad bij de opvoeding, zijn allebei best dominant ook in huis.

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Kees, zijn ze in verhouding met Bouviers moeilijk met ander honden?

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou dat rastypisch zijn? Dat dominante?Browny schreef:kennis heeft 2 nest genoten (broer/zus) de teef is redelijk makkelijk maar de reu totaal niet. samen hebben ze het thuis ook flink uitgevochten![]()

-
- Zeer actief
Eigen is goed maar vreemd is niet te pruimen.Frederique schreef:Kees, zijn ze in verhouding met Bouviers moeilijk met ander honden?
Beetje zoals de bouvier vroeger was.
Hun honden waren niet de makkelijkste met alles buiten het gezin ,maar ook binnen het gezin kon het moeite geven.
Haar eerste reu was er al toen haar man in beeld kwam en dat heeft wat strubbelingen gegeven en nooit helemaal echt geaccepteert als baasje..

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Hhmm, dan er nog maar eens goed over na gaan denken.
Niet dat er op korte termijn iets bij komt overigens
Thx voor de input
Niet dat er op korte termijn iets bij komt overigens

Thx voor de input

-
- Zeer actief
Ze heeft nu bouviers van mij en 2 poedels ,maar die bouviers zijn voor haar een verademing ivt Picards zegt ze.Frederique schreef:Hhmm, dan er nog maar eens goed over na gaan denken.
Niet dat er op korte termijn iets bij komt overigens![]()
Thx voor de input
Ze kon haar honden ook nergens onder brengen ,alleen bij de fokker vertelde ze.

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn overbuurvrouw heeft er twee. De oudste is een teef, een herplaatser. Daar heeft ze haar handen vol aangehad. Nu een jonge reu erbij, hartstikke leuke hond! Wel bewerkelijk in de zin van: veel aandacht nodig qua opvoeding maar goed karakter! Vrolijk, vrij en vriendelijk naar andere honden. Hij is nu ruim anderhalf dacht ik zo.
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeh... nee dat klinkt voor mij toch inderdaad wat minder.bouvierpoedel schreef:Ze heeft nu bouviers van mij en 2 poedels ,maar die bouviers zijn voor haar een verademing ivt Picards zegt ze.Frederique schreef:Hhmm, dan er nog maar eens goed over na gaan denken.
Niet dat er op korte termijn iets bij komt overigens![]()
Thx voor de input
Ze kon haar honden ook nergens onder brengen ,alleen bij de fokker vertelde ze.
*streept met pijn de Picardische Herder van haar lijstje*

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat las ik ook, heel opvallend inderdaad.Nanna schreef:Wel grappig dat de Picard, als franse herder toch, géén dubbele klauwen aan die achterpoten heeft.
Nou ja, kleine terzijde hoor.

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, het kán dus wel.*Esther schreef:Mijn overbuurvrouw heeft er twee. De oudste is een teef, een herplaatser. Daar heeft ze haar handen vol aangehad. Nu een jonge reu erbij, hartstikke leuke hond! Wel bewerkelijk in de zin van: veel aandacht nodig qua opvoeding maar goed karakter! Vrolijk, vrij en vriendelijk naar andere honden. Hij is nu ruim anderhalf dacht ik zo.
Nou ja, ik ben blij hier verschillende reakties te hebben gelezen,
dat geeft toch weer een wat beter "beeld"

-
- Zeer actief
Zou gewoon eens bij een paar fokkers langs gaan om te kijken voor jezelf .Frederique schreef:Kijk, het kán dus wel.*Esther schreef:Mijn overbuurvrouw heeft er twee. De oudste is een teef, een herplaatser. Daar heeft ze haar handen vol aangehad. Nu een jonge reu erbij, hartstikke leuke hond! Wel bewerkelijk in de zin van: veel aandacht nodig qua opvoeding maar goed karakter! Vrolijk, vrij en vriendelijk naar andere honden. Hij is nu ruim anderhalf dacht ik zo.
Nou ja, ik ben blij hier verschillende reakties te hebben gelezen,
dat geeft toch weer een wat beter "beeld"
Iedere fokker selecteert natuurlijk anders en sommige zullen iets meer het inschikkelijke karakter waarderen.
En in een nest komen ook niet allemaal dezelfde karakterjes voor.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ik ken er ook een, een leuke lieve en rustige hond (teefje) een makkelijk karakter met andere honden, kan eigenlijk overal bij, lief naar vreemden, gewoon een leuke hond dus 

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Tegen de tijd dat hier een pupje aktueel zal gaan worden
ga ik eens rondkijken.
Ik denk alleen dat dat nog wel een jaar of 6 duurt
ga ik eens rondkijken.
Ik denk alleen dat dat nog wel een jaar of 6 duurt

- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Ik vind ze ook al heeel lang leuk!
Vond ze ook ooit in een hondenboek, en later sporadisch eens eentje op een show gezien. Maar ze spraken mij ook zo aan, omdat ze best wel wat weg hadden van de herdermix van mijn oma en later ook van ons toen ze overleed. Was echt dol op die trouwe lieve hond!
Maar ik houd ook wel van aparte zeldzame rassen, en dat is de picardische herder wel
Vond ze ook ooit in een hondenboek, en later sporadisch eens eentje op een show gezien. Maar ze spraken mij ook zo aan, omdat ze best wel wat weg hadden van de herdermix van mijn oma en later ook van ons toen ze overleed. Was echt dol op die trouwe lieve hond!
Maar ik houd ook wel van aparte zeldzame rassen, en dat is de picardische herder wel

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
ik ken 1 franse herder. volgens mij een reu. lief en heel sociaal dier buiten naar zowel mens als hond. ik ken de eigenaresse alleen van het wandelen maar zij lijkt mij geen type voor een echt moeilijkere hond dus volgens mij is deze herder ook in huis niet de moeilijkste
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
bij nader inzien, misschien is het een mix of komen ze ook in het zwart voor?
Jan heeft er een in zijn uitlaatgroep lopen ,jonge teef ,leuke hond en sociaal naar andere honden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ik zie de Picards geregeld op shows. In Dortmund waren er vrij veel vorig weekend. Ze komen op mij niet heel lastig over. Wel blafferig. Ze zien er grappig, slordig charmant uit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Hé, dat is Naïs! Wel in haar jonge jaren zo te zien, ondertussen is ze 15 jaar oud.Nanna schreef:Ja.aman.en.don schreef:komen ze ook in het zwart voor?

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Bij mijn zoekhonden training zit er sinds kort een, nog wel een jonkie, maar voor alsnog leuke hond.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ohh die is wel leuk zeg, zelfs voor een herderCaat1988 schreef:Hé, dat is Naïs! Wel in haar jonge jaren zo te zien, ondertussen is ze 15 jaar oud.Nanna schreef:Ja.aman.en.don schreef:komen ze ook in het zwart voor?

-
- Zeer actief
Jeannettebo schreef:Bij mijn zoekhonden training zit er sinds kort een, nog wel een jonkie, maar voor alsnog leuke hond.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik kende er een, een reu. Was erg op eigen volk gericht, waaks en afstandelijk. Lief naar zijn bazen.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
We komen er sinds kort een tegen, een grappige jonge reu waar zijn bazin al de handen aan vol heeft, maar hij is enkel "verspielt" 
Die oren

Die oren

-
- Zeer actief
Ja ze moeten echt 'in hun oren groeien' Deze vind ik ook zo leuk:Marie-Josée schreef:Die oren![]()

- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Ik haal weer even het topic naarboven (met de zoekfunctie was dit het meest recente wat ik kon vinden). Heads up voor de liefhebbers van dit ras, er zit er sinds kort namelijk eentje in het asiel hier waarvan helaas het baasje is overleden
Op dit moment is hij nog niet meteen klaar voor adoptie want hij is pas net binnen, maar dat zal vast niet lang duren. Omdat dit ras volgens mij niet veel voorkomt hier lijkt het me wel een buitenkansje voor de liefhebber, dus wilde het even laten weten