wij hebben 4 honden, tot voor kort 5
Shadow leefde alleen binnen omdat hij niet met de rest overweg kon (oke wel als de teven loops waren

van hem had er helemaal geen hond bij moeten komen (dat is ook de reden waarom de rest naar buiten is verhuist)
Zena is nu de oudste en volgens mij had zij prima gefunctioneerd als enige hond, zij speelt een keer of 3 per jaar met de andere honden, maar meer ook niet, zij zijn alleen "goed" omdat ze dan eten kan gaan pikken (zij heeft haar bak altijd gelijk op, de rest durft nog wel eens wat laten staan, wat zij dan stiekem gaat opeten) zij schenkt ook heel weinig aandacht aan de andere honden, al zouden ze op hun kop gaan staan, dat interesseert haar totaal niet
Darko vind vooral Zena wel leuk, de andere 2 zijn met momenten veeeel te druk voor hem, maar hij heeft ook zijn "speelmomenten" en dan zijn Guapa en/of Jänta wel "goed genoeg"
hij geniet er ook van om alleen met ons op pad te zijn (hier zijn ze thuis altijd alle 4 samen)
Guapa zou als enige hond "slecht" functioneren in die zin, dat zij wel altijd honden-contact zoekt, zowel bij Darko (bij Zena niet zo, omdat die meer op zich zelf is) als bij Jänta, zij geniet er ook wel van om alleen met mij op pad te zijn, maar is ook wel weer blij om bij de rest te komen
Jänta vind ik moeilijk, die hecht enorm veel waarde aan het contact met onze andere 3 honden (ene eigenlijk alle hondenop de hele wereld

ik moet wel zeggen dat ze hier alle 4 genieten van alleen-tijd met ons en dan ook wel genieten, maar anders als dat er 1 van de andere mee zijn, zo lopen Darko, Guapa en Jänta altijd te rauzen of zwemmen ze samen of zo, terwijl ze alleen mee zijn ze in een straal van max 5meter van mij af gaan
Zena is dan weer anders, omdat die niet los kan en ik met haar veel slechter contact kan maken op wandelingen