Ik ben Cara's vacht aan het laten groeien voor de winter, ik heb het nu overal op dezelfde lengte: 13 mm. Het is nu een mooi warm bontlaagje voor haar. Ik heb haar voetjes wel gewoon kort (poedelvoetjes), maar zat me ineens af te vragen of dat dan niet koud gaat zijn van de winter. Of het misschien een beter idee is om dat ook langer te laten. Aan de andere kant zal ze dan wel meer last hebben van sneeuwklonten, die toch al wel erg in dr pootjes zullen gaan zitten vrees ik.
Kortom, wat is handig bij de pootjes van een poedel in de winter? Ik heb de voorkeur voor poedelvoetjes, maar Cara's gemak gaat voor op wat mijn voorkeur is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Winterpak voor Cara
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Winterpak voor Cara

You'll be in my heart... Always...
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Winterpak voor Cara
Ik zou het gewoon kort laten, dan heb je ook geen sneeuw/ijs klonten die tussen de teentjes enzo blijven hangen.
Het lijkt mij dat het wel mee zal vallen: andere hondjes die kort haar op hun pootjes hebben lopen toch ook gewoon? Zij krijgen misschien een jasje, maar die heeft Cara nu van zichzelf al.
Het lijkt mij dat het wel mee zal vallen: andere hondjes die kort haar op hun pootjes hebben lopen toch ook gewoon? Zij krijgen misschien een jasje, maar die heeft Cara nu van zichzelf al.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Zodra het sneeuwt (en zeker met de dikke pakken van de laatste 2 jaar) scheer ik de poten van Kay verder op. Sneeuwballen zijn hier vele malen een groter probleem gebleken dat het koud hebben, wat je nog wel kan oplossen met een jasje. Ook het droogkrijgen van een dikke vacht na een behoorlijke bui, wordt naarmate de vacht wat dikker is wel wat moeilijker. Maar Cara leeft toch niet buiten? Wat moet ze dan met die verwarming die in je huis toch wel aanstaat en waar ze denk ik toch wel 20 uur per dag is? Dus sowieso 20 uur per dag warm (En het zou veel zijn als je 4 uren met haar gaat lopen, dus ik gok zelfs 22 uur per dag?)

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
13 mm is niet heel dik hoor
Tis nog lang geen showlengte. Toen ze bollen op dr pootjes had stond ze echt heel kort, omdat je anders de bollen niet ziet.

You'll be in my heart... Always...
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Je kan anders ook alleen de onderkant goed uitscheren en de pootjes verder kort houden, maar niet zo kort scheren als met het voetenkopje.
Zodat er geen sneeuwballen vormen tussen de tenen en er weinig lengte op de rest van de poot waar sneeuw in kan blijven hangen.
Lijkt me het meest practisch!
Zodat er geen sneeuwballen vormen tussen de tenen en er weinig lengte op de rest van de poot waar sneeuw in kan blijven hangen.
Lijkt me het meest practisch!