Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verboden op de bank
Moderator: moderatorteam
- Nero'tje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
verboden op de bank
Hallo,
Wij hebben sinds een week nu onze pup van 3,5 maand als wij niet thuis zijn gewoon los in huis lopen. Hij gaat dus niet meer in de bench. Nu gaat hij wel elke keer op de bank liggen heeft hij slim bekeken natuurlijk alleen vinden wij dat niet zo fijn.
Ik heb op puppycursus gevraagt wat ik hier tegen kan doen zij zei toen dat we hem in de bench konden doen (dat willen we dus niet meer) en anders konden we aluminiumfolie over de bank leggen. Dat laatste hebben we gedaan toen we zelf gewoon thuis waren maar hij haalt het er gewoon af! Heeft iemand een tip hoe ik dit anders kan doen? Hij moet niet op de bank liggen niet met mij associeren maar er gewoon niet op willen. Mottenballen heb ik gehoord.. maar we hebben ook katten en volgens mij gaat je hele huis ruiken naar die dingen.. tips zijn meer dan welkom!
Wij hebben sinds een week nu onze pup van 3,5 maand als wij niet thuis zijn gewoon los in huis lopen. Hij gaat dus niet meer in de bench. Nu gaat hij wel elke keer op de bank liggen heeft hij slim bekeken natuurlijk alleen vinden wij dat niet zo fijn.
Ik heb op puppycursus gevraagt wat ik hier tegen kan doen zij zei toen dat we hem in de bench konden doen (dat willen we dus niet meer) en anders konden we aluminiumfolie over de bank leggen. Dat laatste hebben we gedaan toen we zelf gewoon thuis waren maar hij haalt het er gewoon af! Heeft iemand een tip hoe ik dit anders kan doen? Hij moet niet op de bank liggen niet met mij associeren maar er gewoon niet op willen. Mottenballen heb ik gehoord.. maar we hebben ook katten en volgens mij gaat je hele huis ruiken naar die dingen.. tips zijn meer dan welkom!
Groetjes Denise:D
Re: verboden op de bank
De bank baricaderen ?
Of een groot laken eroverheen dat hij er toch op kan liggen als je niet thuis bent.
Of een groot laken eroverheen dat hij er toch op kan liggen als je niet thuis bent.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Sommigen leggen stoelen e.d. op de bank.
Wij hebben er hier een kleed opliggen en de mannen weten dat als ik ga zitten ze opzij moeten. Visite betekent kleed eraf en hond niet op de bank.
Wij hebben er hier een kleed opliggen en de mannen weten dat als ik ga zitten ze opzij moeten. Visite betekent kleed eraf en hond niet op de bank.

En de groeten van de mannen 

- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
Lijkt me heel verstandig als je een hond iets af wil leren.Gajes schreef:De bank baricaderen ?

- Reny
- Zeer actief
Klopt, maar soms moet je je energie in zaken steken die zin hebben.foxalert schreef:Lijkt me heel verstandig als je een hond iets af wil leren.Gajes schreef:De bank baricaderen ?
Elke keer als je even de huiskamer uit gaat en van alles moet doen om te voorkomen dat je hond op de bank klimt is in mijn ogen verspilde energie.
Kleed ligt hier altijd op de bank en ik heb mijn energie erin gestoken om ze te leren: kleed eraf is honden niet op de bank.
a) ik ben er altijd bij
b) ergens anders klimmen ze ook niet gauw op de bank (geen kleed)
Keep it simpel

Dus naast het advies (stoelen e.d. op de bank) bied ik ook een alternatief

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mijn Gina deed dat ook altijd en voor haar was het (met haar incontinentieprobleem) absoluut verboden. Maar het lukte me niet om het haar af te leren, de eigenwijze drol.
Uiteindelijk heb ik tot haar dood altijd als ik weg ging twee stoelen op de bank gelegd.
Was wel gek, toen ze er niet meer was, om de deur uit te gaan zonder de boel te barricaderen.
Uiteindelijk heb ik tot haar dood altijd als ik weg ging twee stoelen op de bank gelegd.
Was wel gek, toen ze er niet meer was, om de deur uit te gaan zonder de boel te barricaderen.

- Bonnie F
- Zeer actief
Mijn vorige hond kwam uit het asiel en was blijkbaar gewend aan op de bank liggen. Ik wil geen honden op de bank dus hebben we lege blikjes opgestapeld op de bank. 's Nachts hoorden we een hoop geratel, de hond kreeg de blikjes over zich heen. De blikjes zijn 3 keer omgevallen, de hond is nooit meer op de bank geweest. Zo heb ik hem ook afgeleerd de trap op te gaan. Werkte perfect.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Barça begrijpt dat hij moet wachten tot ik mijn hielen heb gelicht. Vaak komt hij, zo rond 21.30 uur even een knuffel halen. Ik zit achter mijn bureau en Barça springt op de bank. Hij legt zijn snuit op de armleuning en zijn blik kan ik dan niet weerstaan.
Ik heb een gelukje, Barça vindt de bank al snel te warm. Aan de andere kant vind ik het een enorm gemis. Al mijn honden lagen gewoon op hun dekentje wat op de bank lag. Barça is liever een grondligger.

Ik heb een gelukje, Barça vindt de bank al snel te warm. Aan de andere kant vind ik het een enorm gemis. Al mijn honden lagen gewoon op hun dekentje wat op de bank lag. Barça is liever een grondligger.
Denk je nou werklijk dat je een hond die graag op de bank ligt het af kan leren om er niet op te gaan liggen als jij er niet bent .foxalert schreef:Lijkt me heel verstandig als je een hond iets af wil leren.Gajes schreef:De bank baricaderen ?
Heel mischien bij een enkele hond dat je dat lukt, maar bij de meeste lukt dat je niet hoor.
Mijn ouders hadden ook een hond vroeger die mocht ook niet op de bank als ze thuis waren als we weg gingen ging er een laken over heen, want wat ze ook probeerde niks hielp.
De hond was zelfs zo "slim"zodra hij maar wat hoorde gauw op zijn eigen plek ging liggen , het was dat de bank dan nog warm was, zodat je daar aan merkte dat hij daar heerlijk had gelegen.
Dus waarom ergens een probleem van maken als je het met iets simpels op kan lossen.
En ik geeftoch ook het advies baricaderen van de bank.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gaat je niet zomaar lukken om dat af te leren. ik heb het hier iig opgegeven.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier was het ook altijd barricaderen met stoelen. Inmiddels doe ik dat niet meer maar ik geloof niet dat Ragyo nog op de bank ligt, volgens mij vindt ie zijn eigen mand met kussen bij de verwarming ook nog net even lekkerder liggen.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Bonnie F schreef:Mijn vorige hond kwam uit het asiel en was blijkbaar gewend aan op de bank liggen. Ik wil geen honden op de bank dus hebben we lege blikjes opgestapeld op de bank. 's Nachts hoorden we een hoop geratel, de hond kreeg de blikjes over zich heen. De blikjes zijn 3 keer omgevallen, de hond is nooit meer op de bank geweest. Zo heb ik hem ook afgeleerd de trap op te gaan. Werkte perfect.
Ik vind dit best eens de moeite waard om te proberen

Ik zie het aan de witte en grijze haren op mijn zwarte bank dat Shane weer lekker op de bank is gaan liggen.

Eigenlijk had ik het al opgegeven en gaat er als ik wegga en s'nachts een kleed over de bank.
Maar ik ga dus nog 1 optie proberen!

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mijn schoonmoeder legt allerlei krantjes over de bank , haar mechelse herder gaat niet op de bank . wel moet ze nog steeds die krantjes erop leggen als ze weg gaat , als ze dat een keer vergeet gaat meneer lekker op de bank 

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
De hond die mijn ouders hadden was daar ook erg slim in. Als je dan thuis kwam lag ze lekker in haar mandje, maar de bank was nog warm. We deden een tijdje stoelen op de bank zetten, maar uiteindelijk mocht ze er wel op een kleedje liggen. Daarvoor hebben we 1x een deurmat met geluid onder het dekentje op de bank gelegd. Het was zo'n kerst deurmat die heel hard "Ho Ho ho, merry christmas!" zei. Ze schrok zich te pletter (wij stonden in de gang stiekem te luisteren). Maar dat heeft ook maar 1x geholpen. 

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Hoi.Nero'tje schreef:Hallo,
Wij hebben dezelfde insteek, wij willen de hond ook niet op de bank. Het beste wat je kunt doen als je dit niet wilt, het gewoon nooit, onder geen enkele omstandheid toestaan. Vanaf moment nul niet toestaan, en mocht de pup het wel doen, eraf trekken en een FOEI geven.
Het is namelijk ook nog eens zo, dat honden dit niet alleen doen om lekker bij je te leggen, maar OOK om op gelijke hoogte met je te komen, terwijl een hond ALTIJD lager als jouw moet zijn, en blijven. Het is dus ook een mentale kwestie!!
Met Gila hebben wij dit probleem ook, alleen is Gila is wat aangaat al verpest bij de vorige eigenaren waar mevrouw 2 jaar lang haar eigen stoel had

Wij mochten toen we haar kwamen bekijken niet in die stoel zitten, dat was haar stoel

We merken nu dat dit een hardnekkig iets is om af te leren. Als ze los is kun jij je kont niet keren, of ze ligt op de bank of zit in een stoel. Zelfs de eetkamerstoelen op de bank leggen hielp niet, ze ging er alsnog bovenop leggen. Kunststof krukken op de stoelen werden er keurig af gehaald/gegooit om er op te kunnen. Hardnekkig zei ik al

De oplossing is simpel, Gila ligt vast in haar mand aan een 2 meter riem aan de kachel als wij weg gaan. Jammer meisje.

Op zich moest ik de 1e keer wel lachen, komen thuis aanrijden, zien Gila pontifikaal over de rugleuning van de stoel voor het raam hangen en alles mooi bekijken alsof het de gewoonste zaak van de wereld is met echt zo'n lalala blik in dat bekkie

Straffen en streng klinken gaan bij mij vrij slecht samen.

Het is dus een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen en je poot stijf houden denk ik. Zou het anders ook niet weten.

Laatst gewijzigd door ArCee op 20 okt 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- dagmar88
- Zeer actief
ArCee schreef:Hoi.Nero'tje schreef:Hallo,
Wij hebben dezelfde insteek, wij willen de hond ook niet op de bank. Het beste wat je kunt doen als je dit niet wilt, het gewoon nooit, onder geen enkele omstandheid toestaan. Vanaf moment nul niet toestaan, en mocht de pup het wel doen, eraf trekken en een FOEI geven.
Het is namelijk ook nog eens zo, dat honden dit niet alleen doen om lekker bij je te leggen, maar OOK om op gelijke hoogte met je te komen, terwijl een hond ALTIJD lager als jouw moet zijn, en blijven.
Met Gila hebben wij dit probleem ook, alleen is Gila is wat aangaat al verpest bij de vorige eigenaren waar mevrouw 2 jaar lang haar eigen stoel had![]()
Wij mochten toen we haar kwamen bekijken niet in die stoel zitten, dat was haar stoel![]()
We merken nu dat dit een hardnekkig iets is om af te leren. Als ze los is kiun jij je kont niet keren, of ze ligt op de bank of zit in een stoel. Zelfs de eetkamerstoelen op de bank leggen hielp niet, ze ging er alsnog bovenop leggen. Kunststof kriukken op de stoelen werden er keurig af gehaald/gegooit om er op te kunnen. Hardnekkig zei ik al![]()
De oplossing is simpel, Gila ligt vast in haar mand aan een 2 meter riem aan de kachel als wij weg gaan. Jammer meisje.![]()
Op zich moest ik de 1e keer wel lachen, komen thuis aanrijden, zien Gila pontifikaal over de rugleuning van de stoel voor het raam hangen en alles mooi bekijken alsof het de gewoonste zaak van de wereld isDus, nadat we uitgelachen waren vanwege die aanblik, naar binnen gegaan, en afgestraft.
Straffen en streng klinken gaan bij mij vrij slecht samen.![]()
Het is dus een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen en je poot stijf houden denk ik. Zou het anders ook niet weten.
Wat???

En dan ben ik wel benieuwd hoe je een hond verpest met een stoel?
- ArCee
- Zeer actief
Hoe bedoel je dat? 

- Reny
- Zeer actief
ArCee schreef: Wij hebben dezelfde insteek, wij willen de hond ook niet op de bank. Het beste wat je kunt doen als je dit niet wilt, het gewoon nooit, onder geen enkele omstandheid toestaan. Vanaf moment nul niet toestaan, en mocht de pup het wel doen, eraf trekken en een FOEI geven.
Het is namelijk ook nog eens zo, dat honden dit niet alleen doen om lekker bij je te leggen, maar OOK om op gelijke hoogte met je te komen, terwijl een hond ALTIJD lager als jouw moet zijn, en blijven. Het is dus ook een mentale kwestie!!Met Gila hebben wij dit probleem ook, alleen is Gila is wat aangaat al verpest bij de vorige eigenaren waar mevrouw 2 jaar lang haar eigen stoel had![]()
Met het dik gedrukte ben ik het niet eens, dit geldt niet voor elke honden hoor
Net zoals als eerste door de deur e.d.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik kan er dus écht niet bij dat je je hond op die manier alleen zou laten; vind het hartstikke link.ArCee schreef:Hoe bedoel je dat?
Daarbij vraag ik me dus af hoe je er bij komt dat je een hond verpest met een stoel?
- ArCee
- Zeer actief
Dat kan kloppen. Een Labrador zal dit waarschijnlijk minder hebben als een dominanter ras als een Rottweiler, maar ik vind het wel altijd iets om rekening mee te houden. Ook bij de rassen die als makkelijk te boek staan komen dominante exemplaren voor.
Niet elke hond voldoet altijd 100% aan het ideaalbeeld van de rasbeschrijving
Niet elke hond voldoet altijd 100% aan het ideaalbeeld van de rasbeschrijving

- Reny
- Zeer actief
Daarom gaat jouw altijd niet altijd op en zou ik het dus niet zo hard/stellig stellen 

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik vraag me dan toch af welke rangorde de hond aan het bewaken is als hij/zij alleen thuis zijnde heerlijk op zijn/haar rug op de bank ligt te slapen 

- ArCee
- Zeer actief
Link? Hoe kom je daar bij? Hayleigh heeft 12 jaar zo gelegen (ook zo'n stiekeme stoelen klimster), en King de eerste 4 jaar, nooit iets gebeurd hoor. Werkt uitstekend en niets links aan, ja, tenzij je zelf allemaal doemdingen gaat bedenken en met allemaal ja maar, ja maar, ja maar dingen aankomt.dagmar88 schreef:Ik kan er dus écht niet bij dat je je hond op die manier alleen zou laten; vind het hartstikke link.ArCee schreef:Hoe bedoel je dat?
Daarbij vraag ik me dus af hoe je er bij komt dat je een hond verpest met een stoel?
Gewoon niet doen, dat gebeurd namelijk niet.

Je verpest een hond met een stoel, of in ieder geval deze hond, omdat het met een eigen stoel begonnen is, en vervolgens verder is gegaan doordat ze op elke stoel en bank klom in het vorige huis, zonder 1 enkele corectie. Met andere woorden, ze mocht overal leggen waar het haar uitkwam, altijd.
Dat afleren is een aardige kluif hoor kan ik je zeggen.
Vrijheden die je gewend bent inperken is moeilijker als iets tegen houden wat er nog niet in zit.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ja inderdaadSuske schreef:Ik vraag me dan toch af welke rangorde de hond aan het bewaken is als hij/zij alleen thuis zijnde heerlijk op zijn/haar rug op de bank ligt te slapen

Mijn honden mogen ook niet op de bank en als ik er ben zullen ze dat ook echt niet in hun hoofd halen.
Maar als ik 's morgens beneden kom is de bank wel warm en ligt Gina (want dat is de dader) heel schijnheilig braaf te wezen in haar mand

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ArCee
- Zeer actief
Ik stel het niet hard, dat is althans niet de bedoeling, maar zeg, iets om in je achterhoofd te houdenReny schreef:Daarom gaat jouw altijd niet altijd op en zou ik het dus niet zo hard/stellig stellen

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ik snap ineens waarom wij altijd in de hondenmanden zitten en slapen en hun op de bank liggen, ze zijn ons gewoon de baas.ArCee schreef:
Het is namelijk ook nog eens zo, dat honden dit niet alleen doen om lekker bij je te leggen, maar OOK om op gelijke hoogte met je te komen, terwijl een hond ALTIJD lager als jouw moet zijn, en blijven. Het is dus ook een mentale kwestie!!

- ArCee
- Zeer actief
De droom rangorde??Suske schreef:Ik vraag me dan toch af welke rangorde de hond aan het bewaken is als hij/zij alleen thuis zijnde heerlijk op zijn/haar rug op de bank ligt te slapen

Maar zullen we de vragenstelster weer helpen om haar probleem op te lossen in plaats van er wederom een neven discussie te maken?

Laatst gewijzigd door ArCee op 20 okt 2011 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Je kunt honden prima afleren op de bank en/of de stoelen te gaan als je er bij bent en ze weten heus wel dat ze iets doen dat niet mag als ze het toch doen als je er niet bent.ArCee schreef:Ik stel het niet hard, dat is althans niet de bedoeling, maar zeg, iets om in je achterhoofd te houdenReny schreef:Daarom gaat jouw altijd niet altijd op en zou ik het dus niet zo hard/stellig stellenhet KAN meespelen, met elke hond
Ik vind je ook nogal stellig en moet zeggen dat ik na een heel leven honden nog nooit heb meegemaakt dat ze niet het verschil wisten.
Als ze toch ondanks jouw verbod op die bank of stoelen gaan als je er wel bij bent heb je nog wel het één en ander te doen aan opvoeding.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wij hebben het opgegeven, en het nu zo omgebouwd dat Jamie op onze uitnodiging op de bank mag. En 's nachts ook.
Kleedjes zijn om van de bank te trekken, net als aluminiumfolie, volgens Jamie dan.
Spullen op de bank leggen gaat hier ook niet werken.
Jamie heeft een stoel waar hij altijd in mag liggen, maar als we bezoek hebben en iemand gaat op die bewuste stoel zitten is dat geen probleem voor hem.
Kleedjes zijn om van de bank te trekken, net als aluminiumfolie, volgens Jamie dan.
Spullen op de bank leggen gaat hier ook niet werken.
Jamie heeft een stoel waar hij altijd in mag liggen, maar als we bezoek hebben en iemand gaat op die bewuste stoel zitten is dat geen probleem voor hem.