Wat vinden jullie?

Ik ben het er niet mee eens, want mijn 3-jarige hond die niks kon heb ik binnen 3 minuten zit geleerd, binnen 5 minuten poot en draaien in 2 minuten. Liggen duurt wat langer.

Moderator: moderatorteam
Edit:luna2906 schreef:Ik denk dat oudere honden prima in staat zijn om iets te leren, alleen dat het soms wat langer duurt dan bij een jonge hond. De labrador van mijn schoonouders heeft op zesjarige leeftijd nog geleerd hoe ze een high five moet geven.
Ik geloof trouwens niet in een hond binnen vijf minuten iets leren. Een hond heeft imo pas iets geleerd als hij het herhaaldelijk en in verschillende situaties blijk geeft van het kennen van het commando. Binnen vijf minuten kun je amper spreken van herhaling en van verschillende situaties. Daarbij zou het evengoed een toevalstreffer kunnen zijn
Vind jij een 3-jarige hond al een oudere hondamyyy55 schreef:Er bestaat het fabeltje dat oudere honden niet kunnen leren.
Wat vinden jullie?![]()
Ik ben het er niet mee eens, want mijn 3-jarige hond die niks kon heb ik binnen 3 minuten zit geleerd, binnen 5 minuten poot en draaien in 2 minuten. Liggen duurt wat langer.
Mijn hondje van 15 leert toch niet meer zo veel hoorZeeuwse labjes schreef:Ik ben ervan overtuigd dat een hond, zolang hij geestelijk gezond is, kan blijven leren.
Ik denk dat honden wanneer ze niet geestelijk gestimuleerd worden afgestompt raken.amyyy55 schreef:ik vind het ook niet oud hoor.![]()
Maar vele denken dat ze tot 1 -2 jaar maar goed kunnen leren.