Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd omtrend pup uit nest houden.
Moderator: moderatorteam
- wendelaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
- Aantal honden: 2
Advies gevraagd omtrend pup uit nest houden.
Aangezien hier genoeg ervaringsdeskundige zitten, stel ik hier de vraag.
We zitten er over te denken, om een pupje van Bo te houden.
Maar nu wil mijn man heel graag weten wat het beste is (ik ook wel natuurlijk): een reu of een teef.
Niet dat we straks om de haverklap 2 vechtende honden in huis hebben
We zitten er over te denken, om een pupje van Bo te houden.
Maar nu wil mijn man heel graag weten wat het beste is (ik ook wel natuurlijk): een reu of een teef.
Niet dat we straks om de haverklap 2 vechtende honden in huis hebben
-
Angelique.
Re: Advies gevraagd omtrend pup uit nest houden.
reu/teef is altijd de beste combinatie...minste kans op ellende.
-
Lillith
- Zeer actief
Heb ik al aangegeven..kan beide als je wel goed gaat scheiden of castreren....
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik zou voor een reutje kiezen. Moeder/dochter kan fout gaan wat betreft vechten/ gespannen sfeer. Het hoeft niet altijd, maar de kans is er wel.
Succes met jullie keus! Leuk dat er een pupje blijft!
Succes met jullie keus! Leuk dat er een pupje blijft!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik houd nooit een reu, altijd teven en nooit problemen gehad.
Wel opletten dat de temperamenten verschillen.
Als je gaat castreren kan een reu ook uiteraard.
Wel opletten dat de temperamenten verschillen.
Als je gaat castreren kan een reu ook uiteraard.
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb nu twee teefjes, twee kaninchen teckeltjes waarvan de felste nog geen drie kilo weegt. Ik heb jaren DH's gehad en dat waren altijd reuen....nou dat vond ik makkelijker dan twee teven. Nu gaat het best goed maar met de loopsheid is het oppassen en als ze gaan vechten dan gaan ze ook echt door en scheuren, schudden etc. Ik was dit in het begin volledig vreemd nu grijp ik in voordat er iets kan gebeuren. Combinatie reu/teef lijkt me het makkelijkste. Wel scheiden bij loopsheid of castreren van de reu.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
over het algemeen is reu teef combi het beste
maar als je met het hondje wat je nu hebt een teefje aan wilt houden zie ik ook geen probleem met deze kruising
wat ik je wel aan kan raden is om dan moeder en dochter in het begin ook apart uittelaten ik heb dat zelf niet gedaan met de moeder dochter combi en heb daar nu nog de problemen van
dat hoeft natuurlijk met jou hondje niet zo te zijn maar ik zou het doen
maar als je met het hondje wat je nu hebt een teefje aan wilt houden zie ik ook geen probleem met deze kruising
wat ik je wel aan kan raden is om dan moeder en dochter in het begin ook apart uittelaten ik heb dat zelf niet gedaan met de moeder dochter combi en heb daar nu nog de problemen van

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wij hebben een dochter toentertijd aangehouden. Nooit problemen gehad. Zoon kwam terug en dat ging niet met moeder samen.
Welk hondje spreekt je het meeste aan? Daar zou ik eerder voor kiezen. Bij een reu aanhouden, dan zou ik goed nadenken of je een hond wil castreren. Zelfs een reu die onvruchtbaar gemaakt is kan flink last van zijn hormonen hebben met een loopse teef in de buurt!
Welk hondje spreekt je het meeste aan? Daar zou ik eerder voor kiezen. Bij een reu aanhouden, dan zou ik goed nadenken of je een hond wil castreren. Zelfs een reu die onvruchtbaar gemaakt is kan flink last van zijn hormonen hebben met een loopse teef in de buurt!
- wendelaa
- Zeer actief
Als we het reutje houden, dan laten we Bo steriliseren.
Echt uit elkaar houden gaat niet lukken ben ik bang. En de kans dat er dan gedekt gaat worden, wil ik echt niet lopen.
En als het reutje dan steeds hoteldebotel raakt als Bo loops is, dat vind ik wel erg zielig.
Apart uitlaten gaat ook niet werken, dan kom ik echt tijd te kort haha. Als ik eerst een uur met de een loop en dan een uur met de ander.
Is nu al inplannen tussen het halen en brengen van de kids en andere klusjes door.
Moet zeggen dat het reutje me tot nu toe ook wel het meeste aanspreekt.
Wat betreft loopsheid en dekgevaar, leek mij een teef makkelijker.
Maar als ik dan lees, dat ze juist dan enorm kunnen gaan vechten, dan zie ik dat helemaal niet zitten.
Tuurlijk is er altijd wel kans dat er een keer geknokt wordt, maar als het er dan zo heftig aan toe gaat.
Echt uit elkaar houden gaat niet lukken ben ik bang. En de kans dat er dan gedekt gaat worden, wil ik echt niet lopen.
En als het reutje dan steeds hoteldebotel raakt als Bo loops is, dat vind ik wel erg zielig.
Apart uitlaten gaat ook niet werken, dan kom ik echt tijd te kort haha. Als ik eerst een uur met de een loop en dan een uur met de ander.
Is nu al inplannen tussen het halen en brengen van de kids en andere klusjes door.
Moet zeggen dat het reutje me tot nu toe ook wel het meeste aanspreekt.
Wat betreft loopsheid en dekgevaar, leek mij een teef makkelijker.
Maar als ik dan lees, dat ze juist dan enorm kunnen gaan vechten, dan zie ik dat helemaal niet zitten.
Tuurlijk is er altijd wel kans dat er een keer geknokt wordt, maar als het er dan zo heftig aan toe gaat.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
wij hebben hier 3 teven (7-4 en 1) en 1 reu
en buiten dat de 2 oudste teven eens een snauwpartij gehad hebben een jaar of 2 geleden, nooit geen problemen gehad
wij hadden tot voor kort 2 reuen ipv 1 en die moesten we scheiden, maar dat was puur omdat de oudste niet met andere honden overweg kon (ook niet met pups of teven)
en buiten dat de 2 oudste teven eens een snauwpartij gehad hebben een jaar of 2 geleden, nooit geen problemen gehad
wij hadden tot voor kort 2 reuen ipv 1 en die moesten we scheiden, maar dat was puur omdat de oudste niet met andere honden overweg kon (ook niet met pups of teven)
- Maltezers
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Hmm...nu ik er over nadenk.....wij hebben vroeger met onze barsoi teef een nestje gehad en daar een dochter van aangehouden. Nooit problemen gehad. Ik denk dat het inderdaad ook heel veel aan het temperament van beide honden ligt hoe het zal gaan. Onze beide teven waren heel relaxed. Dus ik denk wel dat het ook goed kan gaan, twee teven. Jij ziet de pups de hele dag, dus misschien kan je de karaktertjes al een beetje peilen. 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Vermoed dat je overwoog om daar eventueel mee te fokken?freskin schreef:Hmm...nu ik er over nadenk.....wij hebben vroeger met onze barsoi teef een nestje gehad en daar een dochter van aangehouden. Nooit problemen gehad. Ik denk dat het inderdaad ook heel veel aan het temperament van beide honden ligt hoe het zal gaan. Onze beide teven waren heel relaxed. Dus ik denk wel dat het ook goed kan gaan, twee teven. Jij ziet de pups de hele dag, dus misschien kan je de karaktertjes al een beetje peilen.
De TS heeft een oeps-nestje (als ik het goed heb begrepen) en wil daaruit een pupje aanhouden. Dan is een reutje de veiligste optie wat betreft risico op vechten.
Wat beteft kans op per ongeluk dekken is een teefje veiliger. Maar als de TS toch overweegt om haar teefje te steriliseren zou ik in haar geval eerder voor een reutje gaan.
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Hier ook altijd teefjes aangehouden,de oudste is nu bijna 14 en de jongste bijna een jaar (totaal 7 schnauzers)daar is nog een pinscher-dame bijgekomen van nu 16 wkn en een schnauzerpupje wat hier een maandje langer blijft,alles loopt los in huis nooit geen problemen

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mwoh weet niet hoor maar (kruising) Jack Russell, die zijn heus niet altijd even vriendelijk en sociaal naar elkaar.frank-bobby schreef:over het algemeen is reu teef combi het beste
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Nee, en aangezien dit een oeps-nestje is vermoed ik dat de ts niet meer wil fokken. Daarom zou ik een reutje kiezen om aan te houden. Zeker omdat ze overweegt het teefje te steriliseren.Maeve schreef:Mwoh weet niet hoor maar (kruising) Jack Russell, die zijn heus niet altijd even vriendelijk en sociaal naar elkaar.frank-bobby schreef:over het algemeen is reu teef combi het beste
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee niet altijd maar is ook half malthezer en de pup word drie kwart en zowiso vindt ik het risico wel heel minimaal als je een moeder dochter combi houdt zo vel als bitch hier buiten naar anderen honden is zo lief is ze voor eigen roedel en vooral voor haar dochter die verzorgdt ze nog helemaal of het een pup isMaeve schreef:Mwoh weet niet hoor maar (kruising) Jack Russell, die zijn heus niet altijd even vriendelijk en sociaal naar elkaar.frank-bobby schreef:over het algemeen is reu teef combi het beste

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb 7 Jack Russell teven, dat gaat prima...
Alles loopt los, alleen als ik weg ben sluit ik ze op, maar dat zou ik ook met reuen erbij doen.
Alles loopt los, alleen als ik weg ben sluit ik ze op, maar dat zou ik ook met reuen erbij doen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk kan het prima gaan. Maar ik vind Jack Russells er niet om bekend staan dat het altijd maar goed gaat, en zo bracht Frank-Bobby het dus welfes/lou schreef:Ik heb 7 Jack Russell teven, dat gaat prima...
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed gefokte Jack Russells wel hoor.
De meeste fokkers die ik ken hebben ook een kudde honden en hebben ze ook gewoon door elkaar lopen.
Het zijn meestal de hyperhussels die voor problemen zorgen, en die het ras in een negatief daglicht stellen
De meeste fokkers die ik ken hebben ook een kudde honden en hebben ze ook gewoon door elkaar lopen.
Het zijn meestal de hyperhussels die voor problemen zorgen, en die het ras in een negatief daglicht stellen
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ken het ras verder niet heel goed, dus waarschijnlijk zal je gelijk hebben
Maar ik ken iemand met zowel Russells (goed gefokt dus) en hussels en 2 daarvan (Russell en hussel) kunnen absoluut niet samen, en daarvan blijkt de Russell steeds weer de aanstichtster. Ook twee teven trouwens.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook 2 teven die elkaar niet erg liggen, beide met stamboom. Maar ik denk dat hoe groter de groep is hoe meer je de kans loopt dat er een paar elkaar niet liggen. En daar hou je gewoon rekening mee.
Ik zal dus geen balletjes gaan gooien als ik ze allebei bij me heb, want de een pakt de bal, de ander wil hem afpakken en dan heb ik knok.
Maar 's avonds liggen ze ze wel gezellig samen bij me op de bank
Ik zal dus geen balletjes gaan gooien als ik ze allebei bij me heb, want de een pakt de bal, de ander wil hem afpakken en dan heb ik knok.
Maar 's avonds liggen ze ze wel gezellig samen bij me op de bank
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
zo bracht ik het helemaal niet maar ik begreep uit erhalen van ts dat het hondje meer maltezer kant in zich heeft zittenMaeve schreef:Tuurlijk kan het prima gaan. Maar ik vind Jack Russells er niet om bekend staan dat het altijd maar goed gaat, en zo bracht Frank-Bobby het dus welfes/lou schreef:Ik heb 7 Jack Russell teven, dat gaat prima...
en daar bij als je een moeder dochter combi altijd bij elkaar houd is het maar zelden dat het fout gaat zeker met dit soort rassen

-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- wendelaa
- Zeer actief
Er zit volgens mij idd nog maar erg weinig JR eigenschappen in Bo.
Oke, hooguit dat ze vrij veel energie heeft en graag muizen vangt;)
Verder kan ze eigenlijk met alle honden overweg. De enigste keer dat ik ze echt heb zien grommen naar honden, was toen ze drachtig was en ik met haar in de wachtkamer bij de d.a zat. Toen wilde er een reu iets te dichtbij komen.
Maar goed, zoals ik het hier lees, maakt het niet zo heel veel uit. Aangezien het toch uit haar eigen nest komt. Dan zullen we gewoon even kijken welke pup ons het meeste aanspreekt, als ze dadelijk wat actiever gaan zijn. Nu zijn ze allemaal nog reuze schattig en moeilijk uit te kiezen.
Oke, hooguit dat ze vrij veel energie heeft en graag muizen vangt;)
Verder kan ze eigenlijk met alle honden overweg. De enigste keer dat ik ze echt heb zien grommen naar honden, was toen ze drachtig was en ik met haar in de wachtkamer bij de d.a zat. Toen wilde er een reu iets te dichtbij komen.
Maar goed, zoals ik het hier lees, maakt het niet zo heel veel uit. Aangezien het toch uit haar eigen nest komt. Dan zullen we gewoon even kijken welke pup ons het meeste aanspreekt, als ze dadelijk wat actiever gaan zijn. Nu zijn ze allemaal nog reuze schattig en moeilijk uit te kiezen.
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Ahh een goede reden om meer honden te nemen,hahahahafes/lou schreef:Ik heb ook 2 teven die elkaar niet erg liggen, beide met stamboom. Maar ik denk dat hoe groter de groep is hoe meer je de kans loopt dat er een paar elkaar niet liggen.