Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu het kouder wordt...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Nu het kouder wordt...

Ongelezen bericht door Esther12 »

...begin ik me af te vragen of ik bepaalde maatregelen moet nemen zodat Bo het hier in huis niet koud heeft.
Tot nu toe slaapt ze 's nachts in haar bench op een vetbed, ze heeft het eigenlijk best snel warm. Maar mijn huis is in de winter best lastig warm te stoken en zeker 's nachts kan het behoorlijk koud zijn. Hoe doen jullie dat? Of maak ik me zorgen om niets?
29996D

Re: Nu het kouder wordt...

Ongelezen bericht door 29996D »

Nou Beuk krijgt in de winter wel een deken ja.
Maar Lagotto's hebben heel wat meer haar, ik denk niet echt dat je gauw iets nodig gaat hebben eigenlijk.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja je maakt je zorgen om niets.
Gr. Aniek

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

denk niet dat je veel hoeft te doen.
een warm plekje van de grond af, dus een deken ofzo, dat moet genoeg zijn voor een gezonde hond.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Oh hier krijgen ze niks extra's in de winter hoor.
Tessa heeft gewoon haar deken waar ze op ligt en Max zijn kussen.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik doe niets. Marouck slaapt gewoon op mijn onverwarmde slaapkamer.
Biène blijft gewoon beneden.
Numa slaapt dan hopelijk in de kennel (en is er anders overdag sowieso in) en ik gooi op het beton van de binnenkennel wal wat stro maar meer niet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik neem aan dat je je huis verwarmt, dus kan ze zelf een warm plekje vinden
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als ze het vrij snel warm heeft hoef je je geen zorgen te maken over kou. Tocht is minder prettig.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik doe niks extra.
Kiki (en voorheen Max en Bente) ligt op mijn koude slaapkamer en als ze het koud krijgt kruipt ze op bed om er weer te vertrekken als het te warm wordt.
Je hond heeft zelf een heel goede winterjas :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik houd het juist altijd wat koeler in huis. Werk overdag en als je dan met de honden de kou ingaat en weer terug komt vind ik het gewoon minder fijn. Nu heb ik in de woonkamer en gang vloerbedekking dus ze liggen altijd wel ok. Er staat een mand met een deken erin en er liggen wat kussens op de grond. Beneden zijn de slaapkamers en daar is het altijd koel. Ik merk dat Finn daar meestal op bed ligt als ik niet thuis ben. Bluf ligt bij de voordeur geloof ik.
Maar ik vind het zelf al niet fijn om na een wandeling in een heel verwarmd huis te komen, dan ga ik peentjes zweten. Laat staan die honden. Vroeger zat Finn in een kennel buiten dus ze kunnen wel wat hebben :engel:
Ik laat ze ook gerust het water in in alle jaargetijden krijgen ze niets van. Even droogwrijven bij thuiskomst en klaar.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bedankt voor jullie reacties! Bo heeft wel net haar jasje uitgedaan, maar dat groeit vast heel hard weer aan. En natuurlijk heb ik verwarming maar ik heb best een koud huis, is bij echt lage temperaturen lastig warm te stoken. Zelf sla ik dan weleens een fleecedeken om. Ik ga denk ik wel een kussen voor haar kopen, dat lijkt me toch wel lekkerder dan enkel en alleen een vetbed.
blondie schreef: Ik laat ze ook gerust het water in in alle jaargetijden krijgen ze niets van. Even droogwrijven bij thuiskomst en klaar.
Echt wáár?? Bo bibbert nu al als ze in het water is. Maar dat kan dus geen kwaad? Ik durfde haar al niet zo lang in het water te laten :mann:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Esther12 schreef:
blondie schreef: Ik laat ze ook gerust het water in in alle jaargetijden krijgen ze niets van. Even droogwrijven bij thuiskomst en klaar.
Echt wáár?? Bo bibbert nu al als ze in het water is. Maar dat kan dus geen kwaad? Ik durfde haar al niet zo lang in het water te laten :mann:
Misschien is dat hond afhankelijk hoor, hier bibberen ze in ieder geval niet als ze in het water gaan. Door de sneeuw rennen is geweldig en storm en regen is volgens hun nog geweldiger :cheer: (moet zeggen dat ik zelf ook geniet van een storm en keiharde regen als ik er toch al insta, dan ga ik ook meestampen door de plassen want ik ben toch al vies en nat :wink: )
Ik weet het niet met zwemmen de ene doet het niet in de winter maar ik laat ze gerust in zee zwemmen. Als ze maar in beweging blijven en je niet ineens een praatje gaat maken en je de honden stil naast je zet terwijl de koude winterwind blaast en ze zeiknat naast je zitten. En met het oog op dat heb ik dus ook liever niet dat ik mijn huis heel warm heb gestookt bij thuiskomst want de overgang van kou buiten en ineens in een heel warm huis komen vind ik te groot. Ik warm samen met de honden op :mrgreen:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Zelfs Beuk zwemt nog.
Maar die moet dan echt wel continu flink in beweging zijn, want anders bevriest hij.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

hier wordt ook nog steeds gezwommen als het koud is (al ben ik daar fel op tegen en daarom doet madam het juist) maar verder krijgt ze een lekker dekentje thuis als het wat kouder is en wordt goed droog gewreven als we thuis zijn.
Afbeelding
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Hier liggen ze op een dik kussen, dik matras (beide met extra dekbed) of de bank, s'nachts zet ik de kachel helemaal uit, en overdag niet te hoog (kan er zelf niet zo goed tegen) de 3 kortharen Monky, Amy & Iza krijgen altijd een kussen onder hun kop & een fleece dekentje over hun heen :mrgreen: dat zijn echt kouwkleunen. ↲
Monky loopt al buiten met zijn jas, die ouwe kan zich gewoon niet meer goed warm krijgen/houden :roll:
Amy & Iza lopen alleen in kou samen met regen hun jas aan, anders willen ze niet lopen :ugh:
ach beter verwend dan verwaarloosd, maken we er maar van :goeie:
Rio & Sara liggen eigenlijk de hele dag op de grond, s'avonds gaat rio vaak in de houten mand liggen en dan gooit hij alle dekens eruit voordat hij gaat liggen, sara doet precies hetzelfde alleen dan in het biabed :mrgreen:
ach als mijn vriendjes maar blij zijn, dan ben ik gelukkig hoor :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Zou niet goed zijn als ik ze iets extra's zou moeten geven :engel:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb, speciaal voor Guinnie wel wat hogere "dekens": een box-kleed (zo'n ding voor babys dus), daarop een plaid en daarop een dubbel gevouwen dekbed.
Op een andere plaats een dubbelgevouwen dekbed met schapenvacht erop.

Natuurlijk ligt ze daar soms.

Maar mevrouw gaat ook probleemloos in de sneeuw liggen en zou daarin in slaap vallen.

Echt koud zal ze het dus niet hebben, maar ik wil dat ze de mogelijkheid heeft "warm"of "koud" te liggen.

Gewoon goed op je hond letten; als je de indruk hebt dat ze het koud heeft, biedt je een deken aan om op te liggen...?

Suzanne
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith slaapt in de zomer meestal onder het bed, in de winter speelt ze warmte kussentje.
Strak op bed tegen je aan..maar ze kan het hele huis door...
Ze zwemt wel maar ik probeer het zo uit te kienen dat dat op de terug weg is.
Ollie heeft hetzelfde ritme tot nu toe...
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik doe ook niets extra's, maar ik moet ook zeggen dat we zowiezo vloerverwarming hebben en dat Kyra meestal lekker op de bank ligt :mrgreen:

Maar ook voor buiten niet, ze zwemt nog steeds en dat ook nog gewoon in de winter. Sneeuw is ze helemaal gek op en het kan dan niet gek genoeg. Ze is wat dat betreft echt geen koukleum, ze gaat gewoon met haar blote buikje door de sneeuw hoor en dan niets bibberen. Door het gek doen krijgt ze het volgens mij warm genoeg :F: :F:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wij doen niks extra's, in elk geval niet voor de hond. Luna ligt toch het liefst zo dicht mogelijk tegen ons aan en dan heeft ze het warm zat. Daarbij rolt ze altijd uitgebreid in de sneeuw en dat kan nooit warm zijn :wink:

Eén van onze katten dek ik altijd toe in een dekentje, maar dat is puur omdat ze graag ergens onderligt. Anders gaat ze zelf wel onder een kussen liggen.
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

De labs van mijn zus zwemmen ook nog....of gaan in ieder geval wel het water nog in.
Hond met meer haar zal er echt geen probleem mee hebben..

Hier thuis heb ik natuurlijk 2 Afrikaantjes met blote buikjes...die het graag warm hebben.
Tease slaapt zowiezo bij ons onder het dekbed, Ferro heeft sinds een aantal dagen ook een deken over zich heen op de slaapkamer.
Daar staat de verwarming niet aan en de raam open.
Beneden staat de verwarming gewoon aan, dus tot nu toe nog geen dekentjes maar dat komt nog wel haha!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik doe ook niks speciaals eigenlijk. Ragyo mag kiezen waar hij in huis slaapt, hij begint vaak op mijn (onverwarmde) slaapkamer en meestal gaat ie tegen dat ik slaap naar beneden zijn eigen mandje in. Daar ligt een warm kussen in en de mand staat tegen de verwarming, dus dat vindt hij een heel fijn plekje. Het is wel een koukleum met een dun, enkel vachtje, dus hij ligt graag bij een radiator in de buurt. De radiatoren beneden staan wel open 's nachts dus als het echt koud wordt en de CV slaat aan dan ligt ie daar heerlijk.
Ik heb een tijdje in Roemenië gewoond met hem in een huis met alleen een tegelkachel die uren tijd nodig had om warm te worden, toen sliep hij in een kartonnen doos met hooi en een oud T-shirt van mij, ging ook prima terwijl het dan binnen zo koud was dat je wolkjes kon blazen.
Honden met een beetje meer/dichtere vacht hebben het meestal niet zo snel koud heb ik gemerkt.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan slaapt standaard op bed, in de winter als het echt vriest leg ik een fleecedeken over hem heen. Dieber ligt de hele winter naast het open raam op het laminaat. Ze heeft de keus tussen het laminaat, een kindermatrasje of mijn bed. Af en toe gaat ze op het matrasje liggen en mijn bed is alleen maar goed om even te knuffelen verder vind ze het te warm.

Daan heeft voor de winter wel een gevoerd jasje voor na de wandeling in de bus. Ik merk dat hij strammer wordt bij kou en oude mannetjes mogen verwend worden.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha en ush krijgen een deken. En als het echt koud is met de kortere wandelingen krijgen ze een jas aan. Maar dan moet het wel echt koud zijn.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Latte heeft een kleedje in haar bench en die propt ze meestal aan de kant. Misschien kun je de bench wel afdekken. Dan hou je de warmte een beetje vast in de bench. Daarnaast biedt je behalve het vetbed ook een fleecedekentje aan. Als ze het aan de kant schuift dan zal ze het wel niet koud hebben.

Zorg wel dat die krullen bijtijds droog worden, van nat haar kun je het natuurlijk wel koud krijgen. Afdrogen en eventueel föhnen helpen op zo'n moment beter dan dekentjes verstrekken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier niks extra's. Er is een lekkere mand met kussen en als ik ga werken gaat de verwarming gewoon uit. Ook bij mijn vorige hond Franse Bulldog, niks extra's. Voor de hond is het ook veel beter als het niet zo warm is in huis.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Neeltje schreef: Voor de hond is het ook veel beter als het niet zo warm is in huis.
Oh?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rosita Compagner schreef:
Neeltje schreef: Voor de hond is het ook veel beter als het niet zo warm is in huis.
Oh?
Voor zover ik weet voor de ontwikkeling van de wintervacht?
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kyto is nog maar 20 wkn maar die wil heel graag op de koude tegels of buiten liggen.
Er ligt een kleedje in zn bench, maar mooi dat die elke keer opzij geschoven word zodat hij op die ijzeren plaat ligt.

Ditch heeft een kennel, en Kyto gaat van t voorjaar de kennel in ( die vacht is natuurlijk nog niet helemaal ontwikkelt )

Kenji ligt ivm haar hd binnen, die heeft in de keuken haar plaatsje.
Een 2 persoonsdekbed met overtrek dubbel gevouwen en daar nog een fleecekleedje overheen.

Tot vorig jaar had zij ook een eigen kennel , maar merkte dat zij als het kouder werd dan toch wat meer last van haar heupen kreeg. Dus mag zij als enige dame lekker binnen liggen.

Maar verder zaten ze hier 24/7 buiten , ook met erg koud weer.
De vacht is dik genoeg , en je ziet zelf wel wanneer ze het echt koud hebben :wink:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik denk dat je je zorgen maakt om niets. Hier ligt er het hele jaar door een kussen maar 9 van de 10 keer ligt daar hooguit een kop, poot of staart op en al de rest van de hond ernaast... Moest je toch nog twijfels hebben, hou het dan wat in het oog als je erbij bent en kijk hoe hij reageert. Merk je dat hij toch wat van de kou merkt, kun je nog een dekentje of kussen geven
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”