Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rauw voeren in Frankrijk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

rauw voeren in Frankrijk?

Ongelezen bericht door Shima »

Een van onze pups gaat misschien naar Frankrijk. Nu vragen deze mensen wat een goede rauwvoeding is. Ik heb geen idee of er een merk is dat EN compleet is EN in Frankrijk verkrijgbaar is. Weet iemand van jullie dat? Ze gaven me wel een website van vlees, maar dat is het ook alleen maar: vlees. link voor dat vlees Het is geen complete voeding en zij hebben geen idee hoe te mixen en welke verhoudingen. Ik spreek geen Frans en zij maar een beetje Engels. :ugh: Pffftt, lastig hoor.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: rauw voeren in Frankrijk?

Ongelezen bericht door Rami »

Naar mijn weten is dat er niet. In ieder geval zijn er geen producten zoals Rodi en Smuldier (dus overal te verkrijgen en compleet van samenstelling).

Zelf samen stellen vind ik zelf niet zo'n probleem als ik in Frankrijk ben. Er zijn (zeker op het platteland) heel veel slagerijen/slachterijen waar je van alles kunt krijgen/kopen op het gebied van snijdsels, karkassen etc..
De grote supermarkten verkopen wel pakketten met vlees voor honden (met of zonder bot). Maar dat is natuurlijk ook niet compleet.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor je reactie Rami. Ik zoek nog even verder wat er daar te koop is. Ik heb ontdekt dat ze wel ZooPlus hebben, haha.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Als ik in Frankrijk ben kan ik bij de Hyper U in in de koelvak van de slagerijafdeling een compleetvoer kopen die lijkt op een worst, in 500 gr. en 1 kg. verpakking. Volgens mij hadden ze het ook bij de Carrefour. Weet niet meer precies hoe het heet maar Mickey heeft het deze zomer (zij was er 2 maanden) gegeten i.p.v. rodi en duck toen ik door mijn meegebrachte voorraad heen was. Voor de rest vind je inderdaad alleen maar abbats (lever, pens, hart enz. voor huisdieren en mensen) bij de slager.
Bij de betere tuincentra kun je wel duurdere brokkenvoer vinden maar verder dan dat heb ik ook niet gevonden, dit was in de Provence, misschien dat het in een grote stad anders is.
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Over het algemeen is het erg lastig om goed rauw te voeren als je zelf niet goed op de hoogte bent wat je precies wilt geven. Daarbij is veel vlees wat wij aan de honden zouden geven hier een delicatesse , zoals pens, met als gevolg dat het in verhouding erg duur is !
Ik denk dat het misschien alleen lukt als ze dicht bij een grote stad wonen waar echt uitgebreide dierenwinkels zijn want iets zoals rodi en dergelijke kom je op het platteland nergens tegen.
Sandra
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Hmm, dat wordt lastig dus. :scratch:
Misschien is de beste optie dan een goede brok. Ze kunnen wel Taste of the Wild en Acana kopen via ZooPlus, dat vind ik persoonlijk wel redelijk goede merken.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Misschien is dat wel de beste optie om er zeker van te zijn dat de voeding in balans is. Want dat is met name met een opgroeiende pup erg belangrijk. Voor iemand die rauw voert en op vakantie gaat is het misschien geen punt want die red zich wel met het beschikbare vlees maar voor de juiste complete voeding is het wat lastig vrees ik.
In welke regio gaat je pup wonen ?
Sandra
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Een half uurtje vanaf de Duitse grens in de buurt van Mulhouse. Die hoek waar Zwitserland, Frankrijk en Duitsland dicht bij elkaar liggen.
Misschien is het mogelijk voor ze om iets uit Duitsland te halen of zo.

edit:typefout
Laatst gewijzigd door Shima op 15 okt 2011 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik ben er in een grote supermarkt wel duck- achtige plakken in de vriezer tegen gekomen. volgens mij was dat ook compleet. Dat hebben mijn honden de laatste keer in Frankrijk veel gegeten, samen met losse barf dingen van de markt.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Veel versvlees in Duitsland wordt verstuurd, misschien verzenden enige aanbieders het ook naar Frankrijk?
http://www.barfexpress.de/
Een mailtje eraan wagen kan nooit geen kwaad, dit is compleet voer. Zelf doe ik er alleen nog wat rijst bij, maar is geen moeten.
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de link, ik ga even kijken wat het is en eventueel doorsturen! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”