Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn jullie ervaringen met castratie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Wat zijn jullie ervaringen met castratie?

Ongelezen bericht door renee-uk »

toots schreef:maar ik zeg nergens dat toots dominant is ?
nog één keer dan:
nee je zegt niet dat hij dominant is, je zegt dat hij je beschermt:
MAAR DAT DOET HIJ NIET
hij ZOEKT bescherming en die geef jij en omdat hij zich DOOR jou beschermd voelt durft hij grote bekken te geven.
en die houding kan hem duur komen te staan.
ben je dan blij?
als ie wel gepakt wordt en je een dooie hond in je handen houdt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

nee renee dan ben ik niet blij .

maar ik bescherm hem alleen als hij echt bang is en dan geeft hij geen grote mond .
als hij wel een grote mond geeft dan krijgt hij geen bescherming . hooguit dat hij naast mij moet lopen .
of dat ik zeg ga maar . als hij naar mij kijkt om aan mij te zien of ik het vertrouw .

hoe kom je erbij dat ik hem bescherm ? als het moet doe ik dat hoor in situaties waarbij ik vind dat hij gevaar loopt . maar niet als hij vind dat dat moet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

dat maak ik op uit jouw posts toots en ik weet wel een klein beetje iets van hondengedrag, dat helpt ook.

jij geeft hem steun en dat is in dit geval hetzelfde als bescherming.
doordat hij van jou steun krijgt durft ie die grote bekken te geven
en dan kun jij hem wel oppakken als het mis gaat, en ik geef je op een briefje dat het een keer mis gaat als je hier niks aan doet, maar je loopt toch een hele grote kans dat jij dan op de eerste hulp zit en toots in het crematorium ligt.
het is verdorie een chiwie, die heeft niet zoveel bij te zetten immers
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief

wil je mij als je zo goed weet hoe ik hem dan steun geef even uitleggen hoe ik dat doe ?
je weet dat op te maken uit mijn posts dus ik wil dat wel zelf ontdekken dan .

op moment als toots naar honden een grote bek geeft gaat toots aan de riem of jaag ik hem weg bij die hond .
hij word daarin absoluut niet gesteund of beloond .
als een pup hem treiterd om het maar zo te zeggen mag hij van mij corrigeren . maar hij mag zeer zeker niet snauwen uit zich zelf naar een hond . dat word hier absoluut niet getollereerd . hoe klein die ook is hij heeft zich gewoon te gedragen , maar ja hij word gewoon behandeld als hond en niet als kleine hond . en ik weet dat er risico's aan zitten

Ik heb god dank ook geen ervaring met honden die andere honden door bijten , en dit wil ik graag zo houden . die ervaring hoef ik niet te hebben . ik weet mijn kunnen en handel ernaar.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 13 okt 2011 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:dat word hier absoluut niet gecorrigeerd .
:LOL: Is dat een Freudiaanse?
Chihuahua-paws
Zeer actief

heb hem al gewijzigd

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Oei als ik toch glimlachend toe zou kijken als mijn herder een onzekere grote bek geeft en zou zeggen dat ze mij beschermt. Daar krijg je gevaarlijke toestanden van :schrik:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

toots schreef:wil je mij als je zo goed weet hoe ik hem dan steun geef even uitleggen hoe ik dat doe ?
nee dat wil ik niet.
lees maar terug daar staat het in geuren en kleuren beschreven en niet alleen door mij.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

nee er staat niet in hoe ik hem steun ;)

en je mag dit quoten ook als dit er staat ;)

Monstertje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Old English Bulldogpup,10 maanden.

Ongelezen bericht door Monstertje »

:cheer: Sorry dat ik het zeg maar keek net nog eens naar mijn castratie-vraag.Wauw.Lieke en een paar anderen hebben volgens mij een idee waar ik het over heb,daar heb je wat aan qua reactie/antwoord.En de rest.Sorry,maar het is bijna lachwekkend.Zijn jullie hondenliefhebbers of zitten jullie hier om mekaar af te zeiken.Toen ik niet meer reageerde dan maar Toots afkraken enz.Tja,ieder zijn hobby maar dit is niet mijn manier van mekaar een vraag stellen,advies geven of discussieren.Ook al kennen jullie mijn hond niet of zijn jullie tegen castratie,ik luister graag naar goeie argumenten.Maar ik las ook nog ergens "liever dan een dooie hond" Over dominant gedrag gesproken,jullie doen niet voor mekaar onder.Knap!!
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Re: Re: Wat zijn jullie ervaringen met castratie?

Ongelezen bericht door luna2906 »

toots schreef:wil je mij als je zo goed weet hoe ik hem dan steun geef even uitleggen hoe ik dat doe ?
Ze bedoelt niet dat je hem bewust beschermd, maar dat hij bescherming aan jou ontleend door tegen je aan te gaan staan of doordat hij in jouw armen ligt. Daardoor durft hij wel te blaffen, ondanks zijn onzekerheid. Het is alleen geen beschermend gdrag van hem... Maar goed, dat is hiervoor ook al uitgelegd en hun uitleg is m.i. heel duidelijk...
alm@
moderator

Ik ben helemaal niet tegen castratie. Maar wel al met 10 maanden.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Re: Re: Wat zijn jullie ervaringen met castratie?

Monstertje schreef::cheer: Sorry dat ik het zeg maar keek net nog eens naar mijn castratie-vraag.Wauw.Lieke en een paar anderen hebben volgens mij een idee waar ik het over heb,daar heb je wat aan qua reactie/antwoord.En de rest.Sorry,maar het is bijna lachwekkend.Zijn jullie hondenliefhebbers of zitten jullie hier om mekaar af te zeiken.Toen ik niet meer reageerde dan maar Toots afkraken enz.Tja,ieder zijn hobby maar dit is niet mijn manier van mekaar een vraag stellen,advies geven of discussieren.Ook al kennen jullie mijn hond niet of zijn jullie tegen castratie,ik luister graag naar goeie argumenten.Maar ik las ook nog ergens "liever dan een dooie hond" Over dominant gedrag gesproken,jullie doen niet voor mekaar onder.Knap!!
Voordat je gaat strooien met "jullie" en iedereen over 1 kam scheert, graag beter lezen. Meerdere personen (waaronder ikzelf) hebben serieus gereageerd op je OP, maar daar lees je dan blijkbaar overheen.
renee-uk
Zeer actief

Monstertje schreef::cheer: Sorry dat ik het zeg maar keek net nog eens naar mijn castratie-vraag.Wauw.Lieke en een paar anderen hebben volgens mij een idee waar ik het over heb,daar heb je wat aan qua reactie/antwoord.En de rest.Sorry,maar het is bijna lachwekkend.Zijn jullie hondenliefhebbers of zitten jullie hier om mekaar af te zeiken.Toen ik niet meer reageerde dan maar Toots afkraken enz.Tja,ieder zijn hobby maar dit is niet mijn manier van mekaar een vraag stellen,advies geven of discussieren.Ook al kennen jullie mijn hond niet of zijn jullie tegen castratie,ik luister graag naar goeie argumenten.Maar ik las ook nog ergens "liever dan een dooie hond" Over dominant gedrag gesproken,jullie doen niet voor mekaar onder.Knap!!
misschien dat je beter zou moeten lezen.
wij zijn toots niet aan het afkraken, wij proberen hondje toots te behoeden voor een heel vervelend lot.
en daar loopt hij wel degelijk risiko op.

ik ben tegen castratie van reuen als vervanging voor opvoeding en ook tegen klakkeloos castreren, castreren vanwege een puspiemel en niet de moeite willlen nemen die te spoelen en castreren omdat iemand problemen heeft met reuengedrag dat door trainen verholpen kan worden.
ik ben niet tegen weloverwogen castraties waartoe met een gegronde reden wordt overgegaan.
helaas zijn die laatste veruit in de minderheid.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 13 okt 2011 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

alm@
moderator

renee-uk schreef:
wij zijn toots niet aan het afkraken, wij proberen hondje toots te behoeden voor een heel vervelend lot.

ik ben tegen castratie als vervanging voor opvoeding en ook tegen klakkeloos castreren, castreren vanwege een puspiemel en niet de moeite willlen nemen die te spoelen en castreren omdat iemand problemen heeft met reuengedrag dat door trainen verholpen kan worden.
ik ben niet tegen weloverwogen castraties waartoe met een gegronde reden wordt overgegaan.
Je mag hier kennelijk alleen schrijven wat monstertje zo uitkomt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

alm@ schreef:
renee-uk schreef:

ik ben tegen castratie als vervanging voor opvoeding en ook tegen klakkeloos castreren, castreren vanwege een puspiemel en niet de moeite willlen nemen die te spoelen en castreren omdat iemand problemen heeft met reuengedrag dat door trainen verholpen kan worden.
Je mag hier kennelijk alleen schrijven wat monstertje zo uitkomt.
zit ze toch op het verkeerde forum :cool2:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

:U: Ik geef het op.

Niet komen janken Toots, alsie de verkeerde tegen het lijf loopt, oké?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Monstertje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Old English Bulldogpup,10 maanden.

Ongelezen bericht door Monstertje »

Nee,ik scheer niet iedereen over 1 kam.Ik vernoemde Lieke met haar gecastreerde honden en een paar anderen die serieus gereageerd hadden.Sorry,als ik niet over de 100 reacties teruglees om te zien wat jullie namen zijn.Mensen weten vast zelf wel of ze een normale reactie geplaatst hebben.Oh ja,Renee."Wij behoeden Toots voor een naar lot?"Right,het enige wat ik lees is dat ze straks een dooie hond heeft etc etc.Wel eens van opbouwende kritiek of advies gehoord?Maakt vaak meer indruk dan iemand afzeiken.Maar goed,als jullie hier lekker doorvechten dan ga ik mijn arme,onopgevoede,opengesneden hond laten rennen en dan lekker naar bed.Ps Weet dat mijn hond (en ik dus ook) een probleem heeft waar hard aan gewerkt wordt maarre...hoop niet dat sommige honden hier zo vals zijn als hun baasjes.De 1 heeft nog meer verstand van honden dan de anderen,zo lief..allemaal dogwhisperers.
dagmar88
Zeer actief

Monstertje schreef:Nee,ik scheer niet iedereen over 1 kam.Ik vernoemde Lieke met haar gecastreerde honden en een paar anderen die serieus gereageerd hadden.Sorry,als ik niet over de 100 reacties teruglees om te zien wat jullie namen zijn.Mensen weten vast zelf wel of ze een normale reactie geplaatst hebben.Oh ja,Renee."Wij behoeden Toots voor een naar lot?"Right,het enige wat ik lees is dat ze straks een dooie hond heeft etc etc.Wel eens van opbouwende kritiek of advies gehoord?Maakt vaak meer indruk dan iemand afzeiken.Maar goed,als jullie hier lekker doorvechten dan ga ik mijn arme,onopgevoede,opengesneden hond laten rennen en dan lekker naar bed.Ps Weet dat mijn hond (en ik dus ook) een probleem heeft waar hard aan gewerkt wordt maarre...hoop niet dat sommige honden hier zo vals zijn als hun baasjes.De 1 heeft nog meer verstand van honden dan de anderen,zo lief..allemaal dogwhisperers.

:U: Je komt hier toch voor advies?
Trouwens, even advies van deze kant, wanneer je een vraag hebt over gedrag, formuleer die dan meteen duidelijk in de openingspost en onder het kopje gedrag ipv discussie :wink:
En ja, dan krijg je misschien uiteenlopende adviezen; wat je ligt en bruikbaar lijkt kun je overnemen.
renee-uk
Zeer actief

heb nog even teruggelezen maar die 'liever dan een dooie hond' kwam van de door jou zo bewonderde Lieke en trek je hier aardig uit zijn verband.
echt ik zou toch beter gaan lezen als ik jou was!
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Monstertje schreef:Nee,ik scheer niet iedereen over 1 kam.Ik vernoemde Lieke met haar gecastreerde honden en een paar anderen die serieus gereageerd hadden.Sorry,als ik niet over de 100 reacties teruglees om te zien wat jullie namen zijn.Mensen weten vast zelf wel of ze een normale reactie geplaatst hebben.Oh ja,Renee."Wij behoeden Toots voor een naar lot?"Right,het enige wat ik lees is dat ze straks een dooie hond heeft etc etc.Wel eens van opbouwende kritiek of advies gehoord?Maakt vaak meer indruk dan iemand afzeiken.Maar goed,als jullie hier lekker doorvechten dan ga ik mijn arme,onopgevoede,opengesneden hond laten rennen en dan lekker naar bed.Ps Weet dat mijn hond (en ik dus ook) een probleem heeft waar hard aan gewerkt wordt maarre...hoop niet dat sommige honden hier zo vals zijn als hun baasjes.De 1 heeft nog meer verstand van honden dan de anderen,zo lief..allemaal dogwhisperers.
en weer lees je niet:
renee-uk schreef:misschien dat je beter zou moeten lezen.
dit heb ik gezegd, niet dat wij tooots daarvoor behoeden maar dat we dat proberen, dat behoeden kan alleen het baasje van toots doen!

oh ja en dat doen we uiteraard omdat we niks om honden geven :piew:
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:heb nog even teruggelezen maar die 'liever dan een dooie hond' kwam van de door jou zo bewonderde Lieke en trek je hier aardig uit zijn verband.

Chips Renée, nou heb ik eindelijk een fan en dan probeer je die te bekeren.... :jank:

(Die dooie hond kwam idd. van mij. Niet zo fraai Nederlands - gelukkig dat Nanna kennelijk niet meeleest! - maar wel i.c.m. een gesloten baarmoederontsteking. En dan ben je natuurlijk hartstikke gek dat je uit het niet-castreren-principe weigert je hond te opereren :mrgreen: )
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
renee-uk schreef:heb nog even teruggelezen maar die 'liever dan een dooie hond' kwam van de door jou zo bewonderde Lieke en trek je hier aardig uit zijn verband.

Chips Renée, nou heb ik eindelijk een fan en dan probeer je die te bekeren.... :jank:

(Die dooie hond kwam idd. van mij. Niet zo fraai Nederlands - gelukkig dat Nanna kennelijk niet meeleest! - maar wel i.c.m. een gesloten baarmoederontsteking. En dan ben je natuurlijk hartstikke gek dat je uit het niet-castreren-principe weigert je hond te opereren :mrgreen: )
ja natuurlijk, daar is toch geen twijfel over mogelijk.
hij werd door je fan nogal uit zijn verband getrokken, beetje een anti-fan was het geworden :schrik:
maar ze gaat vast vanaf nu beter lezen ;)
Afbeelding

fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

renee-uk schreef:dat maak ik op uit jouw posts toots en ik weet wel een klein beetje iets van hondengedrag, dat helpt ook.

jij geeft hem steun en dat is in dit geval hetzelfde als bescherming.
doordat hij van jou steun krijgt durft ie die grote bekken te geven
en dan kun jij hem wel oppakken als het mis gaat, en ik geef je op een briefje dat het een keer mis gaat als je hier niks aan doet, maar je loopt toch een hele grote kans dat jij dan op de eerste hulp zit en toots in het crematorium ligt.
het is verdorie een chiwie, die heeft niet zoveel bij te zetten immers
Je weet mss heel veel van hondengedrag. Maar de manier waarop je dingen naar mensen tracht over te brengen is contraproductief. Toen je in de tijd mij "waarschuwde" dat ik als FT werkende mens mijn "arm pupseltje" een rotleven ging bezorgen, werkte dat mij ook als een rode lap op een stier. Een voordeel: iemand met mijn karakter wordt er door geprikkeld om nog harder zijn best te doen. Maar bij andere mensen werkt dit zeer demotiverend. Je zou beter je kennis, waar ik trouwens niet aan twijfel, op een constructievere manier inzetten. De hondjes en de baasjes zullen er wel bij varen. Want in se is je boodschap correct en waardevol.
Chihuahua-paws
Zeer actief

ik ga toch nog even reageren .

puur om dat ik toch echt vind dat hoe ik met mijn hond om ga . wat echt niemand kan zien van af een pc .
dat dat ook echt niemand iets aan gaat .

ik neem graag adviezen over van mensen mits deze daadwerkelijk duidelijk gemaakt worden .
en ook komen van mensen die een serieus advies geven en niet enkel om af te kraken.

daarbij kraak je mij niet alleen af . je zet je zelf daarmee in een bepaald dag licht want andere mensen lezen het ook .

En monstertje is de ts . die had een vraag met betrekking tot castratie . waarbij ik het ronduit een beldiging vind voor haar om haar nu ook nog eens af te gaan zeiken puur omdat ze enkel iets verteld over opbouwende kritiek .

toots word niet doodgebeten daar kun je van uit gaan . en ik zou mij doodschamen als ik zelf een hond had die wel een hond had dood gebeten als ik dat zou zeggen .

Ik twijfel wel degelijk aan jou kennis renee . ik weet echt niks van honden en dat geef ik toe . ik probeer mijn hondje een zo goed mogelijk leven te geven . maar ik zeg ook niet dat ik kennis heb . ik vind jou enkel getuigen van een sensatie belust kapsones type . telkens als er een colflict op treed zie ik jou opduiken . prima . maar door mij word jij niet meer serieus genomen . toch jammer als je doel is om een bootschap serieus over te brengen denk ik zo .

luna2906
Zeer actief

toots schreef:Ik twijfel wel degelijk aan jou kennis renee . ik weet echt niks van honden en dat geef ik toe . ik probeer mijn hondje een zo goed mogelijk leven te geven . maar ik zeg ook niet dat ik kennis heb . ik vind jou enkel getuigen van een sensatie belust kapsones type . telkens als er een colflict op treed zie ik jou opduiken . prima . maar door mij word jij niet meer serieus genomen . toch jammer als je doel is om een bootschap serieus over te brengen denk ik zo .
Ik zou niet teveel twijfelen aan de kennis van Renee voor wat betreft gedrag. Ik heb in elk geval veel aan tips van haar in andere topics gehad en hierdoor kan ik alleen maar een betere baas voor Luna zijn. Ook vind ik haar nou niet bepaald een relnicht, over het algemeen geeft ze gewoon een inhoudelijk antwoord :19:

Meerdere mensen hebben het "beschermen" van toots aangekaart, omdat als dat gedrag verkeerd geïnterpreteerd wordt, er wel eens hele nare situaties kunnen komen. Dat heeft niks met afbranden te maken, maar met proberen jou dat in te laten zien... In ieder geval veel succes nog met Toots :ok:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

toots schreef: Ik twijfel wel degelijk aan jou kennis renee . ik weet echt niks van honden en dat geef ik toe . ik probeer mijn hondje een zo goed mogelijk leven te geven . maar ik zeg ook niet dat ik kennis heb . ik vind jou enkel getuigen van een sensatie belust kapsones type . telkens als er een colflict op treed zie ik jou opduiken . prima . maar door mij word jij niet meer serieus genomen . toch jammer als je doel is om een bootschap serieus over te brengen denk ik zo .
Kom even van de kast af :wink: Renee heeft gelijk en de kennis maar iedere keer als zij iets schrijft ga jij er tegenin en neemt bij voorbaat al niets van haar aan. Ik denk dat dat komt omdat je niet goed lees, jouw aanval komt al bij haar eerste zin.

Ik had een schattig hondje wat bij mij geen kwaad kon doen, ik lachte zelfs om haar streken :oeps: Totdat iemand mij wees op wat zij nou eigenlijk aan het doen was, en ook al klonk het niet leuk, want ik was natuurlijk een geweldige baas en Jeda het leukste hondje ooit zonder streken, ze hadden wel gelijk. Jeda was helemaal geen bang, onzeker en onderdanig hondje, ze was uitgekookt en wist mij te bespelen. Op mijn schoot liet ze aan iedere hond blikkerende tanden zien, niet om mij te verdedigen welnee, ze voelde zich gesterkt door mij. Totdat ik haar ineens een keer van mijn schoot afduwde, toen moest ze het alleen doen en weg was die grote bek.
Het kostte mij moeite om dit door te zetten en ben best vaak weer terug gevallen maar voor haar was het beter om niet meer zo beschermend naar haar toe te zijn. Ik vergoelijkte de boel door steeds te zeggen en te denken dat ze een rot verleden had gehad, gehad dus en ik moest haar als in het nu behandelen en niet uit het verleden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

@ Toots: Probeer het niet als een aanval te zien, maar als raad. Vaak staat zo'n raad dan plok op het forum in een paar zinnen zonder nuances. (vaak reageren daar weer mensen op en heb jij het gevoel, dat je het hele forum over je heen krijgt.)In een gesprek zou zoiets heel anders verlopen. Je ziet er dan een gezicht bij.
Ik weet zeker, dat Renee het heel vriendelijk bedoeld.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tiny schreef:Kom even van de kast af :wink: Renee heeft gelijk en de kennis
Dit dus. Renee, Tara, Alma en ikzelf hebben uitgebreid en genuanceerd gereageerd.
Daar zit gezamelijk minstens 50 jaar ervaring met (lastige) honden bij.
Ik zelf heb al 20 plus jaar ervaring. Renee nog veel meer, en van haar leer ik zelf nog regelmatig.

Maar niets aannemen, hè.

Het meest jammere van het verhaal is dat het gezegd wordt uit bezorgdheid voor je hond.
Een chi legt het gewoon af als een grotere hond het onzekere gekut zat is en 'm grijpt.
Maar we hebben het allemaal mis en zeggen dit soort dingen alleen om Toots te treiteren.
Dan ben je wat mij betreft niet alleen dom, maar ook gevaarlijk onverantwoordelijk bezig.
Je speelt wat mij betreft met het leven van je hond.
Zeker als je - zoals Toots zelf zegt - geen ervaring hebt met honden.

En dit is het allerlaatste wat ik er over zeg, want ik zit me hier gewoon kwaad te maken, en to be honest, dat vind ik het niet waard.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

toots schreef: toots word niet doodgebeten daar kun je van uit gaan . en ik zou mij doodschamen als ik zelf een hond had die wel een hond had dood gebeten als ik dat zou zeggen .
:roll: Alsof haar kennis opeens minder zou worden door een heel naar incident?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”