Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgeven door voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Overgeven door voer?

Ongelezen bericht door mixy »

Normaal gesproken krijgt Fay Royal Canin Medium puppy, omdat ze in het begin niet anders wilde eten. Maar op de een of andere manier spreekt Royal Canin me niet zo aan, ookal heeft ze er nooit problemen mee gehad.
Daarnaast krijgt ze af en toe smuldier en carnibest en heel af en toe rodi.
Op deze merken reageert ze allemaal prima. En die krijgt ze ook al vanaf het begin.
Maar een tijd geleden hadden we lotgering voor haar, en daar kreeg ze diarree van.
En nu hebben we Taste of the Wild brokken, die mengde we eerst met de Royal Canin brokken. De eerste paar dagen nergens last van. En gisteravond heeft ze plotseling alles weer uitgekotst. En vandaag hetzelfde verhaal. Maar verder lijkt ze helemaal niet ziek. Alleen een beetje onrustig volgens m'n vader, maar ik ben pas net thuis dus ik weet niet hoe ze vandaag was. Ik wilde ook nog langs de dierenarts maar die is al gesloten, dus daar ga ik morgen nog even langs.
Maar kan het aan het voer liggen, of heeft ze misschien iets anders?
Ze had trouwens laatst ook in de auto overgegeven, terwijl hij stilstond (toen kreeg ze wel de taste of wild brokken al gemengd). Ze is ook wagenziek maar sinds we zo'n strip onder de auto hebben heeft ze niet meer overgegeven. En ze is ook gewend om even alleen te zijn in de auto. Dus ik weet niet of het van de auto kwam, of dat het ook al met dat overgeven van nu te maken heeft.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Re: Overgeven door voer?

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik weet niet of ToW een geperste brok is of een geexpandeerde? Want als het geperst is kan het zijn dat ze daarom spuugt, voor sommige honden ligt een geperste brok te zwaar op de maag.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Het is een geexpandeerde brok.

Hier gaat TotW prima naast vlees, het kan toeval zijn...
Maar anders voer je het eerst niet, introduceer je het opnieuw wanneer ze weer beter is. Reageert ze weer raar, dan is dit niet een goede brok voor haar.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Het kan aan het voer liggen maar ook aan wat anders :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”