Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wilde honden belagen pup met wandelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Re: Wilde honden belagen pup met wandelen

Ongelezen bericht door ArCee »

ranetje schreef:
ArCee schreef:ja duh, zo kunnen we aan de gang blijven.

Ik ken pups die dit doen, ik ken pups die dat doen, en ik ken pups die niks doen en ik ken pups die in hun vodde schijten van elke hond :oohja:

Ik heb het PUUR en ALLEEN over de pups die dat wel doen, en dus normaal en gezond hondengedrag vertonen. Dus op een normale manier de hondentaal spreken door lichaamstaal.

In dat geval zou een volwassen hond niet meer horen te bijten, omdat er helemaal geen noodzaak of dreiging (meer) is.

ZUCHT. :cry:
Bijten gebeurt toch niet alleen vanwege een dreiging.

Jij begint over pups "die normaal hondengedrag vertonen" in jouw ogen ................

De honden die bijten - vreemde honden dus die op zich geen bal met die pup te maken hebben - vertonen ook normaal hondengedrag.
Dat vind IK dus niet. Ookal hebben ze niets met een puppie te maken, een puppie blijft een puppie, en daar hoort een normale volwassen hond anders mee om te gaan, en op te reageren als op een volwassen hond die te dichtbij komt.
Een pup is onder normale omstandigheden geen bedreiging. Een pup kan wel eens opdringerig zijn, en dat een pup dan een correctie krijgt is normaal, even op de plek zetten, maar meer ook niet.
Dat vind ik althans normaal honden gedrag.
Datzelfde zag ik trouwens bij King en Hayleigh ook als zij een baby zagen. Heel, heel voorzichtig hun kop erbij, ruiken en een heel klein likje met de punt van hun tong aan het neusje van de baby of zo. Ontzettend voorzichtig, kalm, langzaam en liefdevol.
Dat hadden ze dus met pups en met baby's. Zal ongetwijfeld met een deel van karakter te maken hebben.
Toen Hayleigh pups had, hier in huis, mocht King er na een week al bij.
dat vertrouwen was er dus. Toen we naar buiten gingen met de pups, na een week of 7 liep King er dus echt als een BodyGuard omheen, geen enkele hond mocht in de buurt komen zonder zijn goedkeuring, en ze kregen allemaal een soort waarschuwing, ik heb je in de gaten vriend :mrgreen:
Ze grepen ze echter niet meteen, of doken er meteen boven op. Hayleigh was uiteraard wat beschermender als moeder, maar ook die was meer aan het waarschuwen.
Alle honden begrepen die waarschuwing uitstekend en liepen snel door :ok:

Maar goed, volgens mij zie ik hier weer een oneindige discussie ontstaan, en ik heb mijn zegje wel gedaan. Daar blijf ik ook bij, en heb er ook niets meer aan toe te voegen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ArCee schreef:
ranetje schreef:

Ik ken pups die dit doen, ik ken pups die dat doen, en ik ken pups die niks doen en ik ken pups die in hun vodde schijten van elke hond :oohja:

Ik heb het PUUR en ALLEEN over de pups die dat wel doen, en dus normaal en gezond hondengedrag vertonen. Dus op een normale manier de hondentaal spreken door lichaamstaal.

In dat geval zou een volwassen hond niet meer horen te bijten, omdat er helemaal geen noodzaak of dreiging (meer) is.

Jij begint over pups "die normaal hondengedrag vertonen" in jouw ogen ................

De honden die bijten - vreemde honden dus die op zich geen bal met die pup te maken hebben - vertonen ook normaal hondengedrag.
Dat vind IK dus niet. Ookal hebben ze niets met een puppie te maken, een puppie blijft een puppie, en daar hoort een normale volwassen hond anders mee om te gaan, en op te reageren als op een volwassen hond die te dichtbij komt.
Een pup is onder normale omstandigheden geen bedreiging. Een pup kan wel eens opdringerig zijn, en dat een pup dan een correctie krijgt is normaal, even op de plek zetten, maar meer ook niet.
Dat vind ik althans normaal honden gedrag.
Datzelfde zag ik trouwens bij King en Hayleigh ook als zij een baby zagen. Heel, heel voorzichtig hun kop erbij, ruiken en een heel klein likje met de punt van hun tong aan het neusje van de baby of zo. Ontzettend voorzichtig, kalm, langzaam en liefdevol.
Dat hadden ze dus met pups en met baby's. Zal ongetwijfeld met een deel van karakter te maken hebben.
Toen Hayleigh pups had, hier in huis, mocht King er na een week al bij.
dat vertrouwen was er dus. Toen we naar buiten gingen met de pups, na een week of 7 liep King er dus echt als een BodyGuard omheen, geen enkele hond mocht in de buurt komen zonder zijn goedkeuring, en ze kregen allemaal een soort waarschuwing, ik heb je in de gaten vriend :mrgreen:
Ze grepen ze echter niet meteen, of doken er meteen boven op. Hayleigh was uiteraard wat beschermender als moeder, maar ook die was meer aan het waarschuwen.
Alle honden begrepen die waarschuwing uitstekend en liepen snel door :ok:

Maar goed, volgens mij zie ik hier weer een oneindige discussie ontstaan, en ik heb mijn zegje wel gedaan. Daar blijf ik ook bij, en heb er ook niets meer aan toe te voegen.
Nou waarom zou jouw reu zo beschermend zijn geweest naar de puppen toe.?
Omdat hij ook instinctief weet dat ze kapot gebeten kunnen worden door vreemde honden.
Als iedere hond instinctief een bijtrem moet hebben op ieder puppy buikje dan had jouw reu het ook wel losgelaten en gedacht je red je maar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

ArCee schreef:Dat vind IK dus niet
Daar hebben honden geen boodschap aan, die houden er een andere gedachtengang op na.
Dat is dan wel een probleem vind je niet?
Je kunt er geen mensen van maken namelijk.

Niet dat het daar altijd zo goed gaat trouwens :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:
ArCee schreef:Dat vind IK dus niet
Daar hebben honden geen boodschap aan, die houden er een andere gedachtengang op na.
Dat is dan wel een probleem vind je niet?
Je kunt er geen mensen van maken namelijk.

Niet dat het daar altijd zo goed gaat trouwens :roll:
Nee en dat vermenselijken van honden loopt vroeg of laat vaak op een teleurstelling uit.
Want dan doet Fikkie iets wat niet past bij zijn anders zo nobele ridderlijke gedrag.
En dan deugt Fikkie natuurlijk niet meer :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ArCee schreef:
ranetje schreef:

dat vind JIJ inderdaad en jij bent geen hond maar een mens...
veel honden denken daar heel anders over....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

ArCee schreef:
Dat is niet liefdevol, da's gewoon ff proeven...... :E: :E: :E:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”