Dat vind IK dus niet. Ookal hebben ze niets met een puppie te maken, een puppie blijft een puppie, en daar hoort een normale volwassen hond anders mee om te gaan, en op te reageren als op een volwassen hond die te dichtbij komt.ranetje schreef:Bijten gebeurt toch niet alleen vanwege een dreiging.ArCee schreef:ja duh, zo kunnen we aan de gang blijven.
Ik ken pups die dit doen, ik ken pups die dat doen, en ik ken pups die niks doen en ik ken pups die in hun vodde schijten van elke hond![]()
Ik heb het PUUR en ALLEEN over de pups die dat wel doen, en dus normaal en gezond hondengedrag vertonen. Dus op een normale manier de hondentaal spreken door lichaamstaal.
In dat geval zou een volwassen hond niet meer horen te bijten, omdat er helemaal geen noodzaak of dreiging (meer) is.
ZUCHT.
Jij begint over pups "die normaal hondengedrag vertonen" in jouw ogen ................
De honden die bijten - vreemde honden dus die op zich geen bal met die pup te maken hebben - vertonen ook normaal hondengedrag.
Een pup is onder normale omstandigheden geen bedreiging. Een pup kan wel eens opdringerig zijn, en dat een pup dan een correctie krijgt is normaal, even op de plek zetten, maar meer ook niet.
Dat vind ik althans normaal honden gedrag.
Datzelfde zag ik trouwens bij King en Hayleigh ook als zij een baby zagen. Heel, heel voorzichtig hun kop erbij, ruiken en een heel klein likje met de punt van hun tong aan het neusje van de baby of zo. Ontzettend voorzichtig, kalm, langzaam en liefdevol.
Dat hadden ze dus met pups en met baby's. Zal ongetwijfeld met een deel van karakter te maken hebben.
Toen Hayleigh pups had, hier in huis, mocht King er na een week al bij.
dat vertrouwen was er dus. Toen we naar buiten gingen met de pups, na een week of 7 liep King er dus echt als een BodyGuard omheen, geen enkele hond mocht in de buurt komen zonder zijn goedkeuring, en ze kregen allemaal een soort waarschuwing, ik heb je in de gaten vriend

Ze grepen ze echter niet meteen, of doken er meteen boven op. Hayleigh was uiteraard wat beschermender als moeder, maar ook die was meer aan het waarschuwen.
Alle honden begrepen die waarschuwing uitstekend en liepen snel door

Maar goed, volgens mij zie ik hier weer een oneindige discussie ontstaan, en ik heb mijn zegje wel gedaan. Daar blijf ik ook bij, en heb er ook niets meer aan toe te voegen.