Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lidmaatschap rasvereniging

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Lidmaatschap rasvereniging

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef:En je moet dus die lidmaatschapskaart laten zien.
Moet echt.

Ik had hier de hele boel overhoop ivm de ruimte en kon die kaart niet meer vinden, dus ik heb 'r koffie gegeven en ben gaan zoeken.
En we kennen elkaar al jaren, maar het moet, dus mijn woord was niet goed genoeg.
Verder was het als vanouds gezellig, maar niettemin, die kaart moet.
Ik heb hem nog nooit hoeven laten zien ;-) Ze geloofde me op mijn prachtige ogen, natuurlijk ;-)
Hier ook zelden naar gevraagd.....
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Lidmaatschap rasvereniging

Ongelezen bericht door vania »

Marjoleine schreef:
vania schreef:de Raad legt die regel op, ik veronderstel (maar ik daar eigenlijk geen verstand van) dat een RV goedgekeurd moet worden door de Raad, dan zou de Raad toch moeten weten van welke rassen er wel of geen RV's zijn en weten zij toch of ze wel of niet die 100€ aan moeten rekenen of niet? of denk ik nu te simpel?
Ik heb nog nooit een nest gefokt van een raszonder RV, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij hoef je niet te betalen als er geen RV is.
Je hoeft ook niet aan te tonen dat de RV bestaat, je moet aantonen dat je er lid van bent.
Dat kan natuurlijk alleen maar als de RV bestaat. ;)

En er zijn wel degelijk rassen zonder RV, de Portugese waterhond bv of de DJT inderdaad.
Ook een aantal Franse jachthondenrassen hebben wel een club in oprichting maar geen erkenning tot op heden. Portugese pointer valt ook nergens onder volgens mij.
Kan me niet voorstellen dat die extra betalen, maar Rosita weet dat vast, die fokt Porties.

Overigens: als je het niet eens bent met wat de Raad doet moet je dus wél lid worden van de RV, want die is lid van de Raad.
Zo heb je dus inspraak en kun je ook klagen over de gang van zaken binnen je RV als je dat nodig acht.
Geen lid zijn en klagen en net zoiets als zeuren over de politiek en niet stemmen. :19:

ik vind het allemaal wel interessant een RV :engel:
hier in Belgie is er geen voor de DC en om nu bij die van NL aan te sluiten kan wel best, maar buiten "RV-shows" lopen, kan ik niet heel veel doen of zij niet voor mij (ik heb de indruk van de site dat alles nog altijd in zijn kinderschoenen staat, er is tot hier toe 1 (Belgische) fokker lid en die "regelt" het DC gebeuren, maar meer als hun nesten/honden staat er dus niets op)

ik geloof je best dat er rassen zijn zonder RV hoor, maar ik weet/wist er geen (ik weet eigenlijk geen eens van welke rassen er hier in Belgie RV's zijn :schrik:

ik heb me eigenlijk nooit niet verdiept in de RV omdat die er dus tot een dik jaar terug gewoon niet was en die er nu is, daar staat op de website van die RV heel weinig info op (en waar ook nog een gigantische fout op staat, die zij (als DC-fokkers zijnde) hebben overgenomen van de site van RvB nm DC's zijn oorspronkelijk NIET gefokt voor hondengevechten, ze zijn er in de loop der jaren voor gebruikt, maar ze zijn oorspronkelijk gefokt voor het bewaken en drijven van het vee/erf)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:En je moet dus die lidmaatschapskaart laten zien.
Moet echt.

Ik had hier de hele boel overhoop ivm de ruimte en kon die kaart niet meer vinden, dus ik heb 'r koffie gegeven en ben gaan zoeken.
En we kennen elkaar al jaren, maar het moet, dus mijn woord was niet goed genoeg.
Verder was het als vanouds gezellig, maar niettemin, die kaart moet.
Hoewel ik hem iedere keer netjes klaargelegd heb, hebben ze er hier nog nooit om gevraagd. :wink:
Laatst gewijzigd door LongFields op 11 okt 2011 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb altijd alles klaarliggen, en het wordt echt bekeken...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ook al vraagt de chipper er niet om, de Raad controleert ook achteraf of de fokker lid is van de RV. Dat kan natuurlijk eenvoudig bij de rasvereniging worden opgevraagd. Bij de tollers is meerdere keren een naheffing opgelegd (en wat mij betreft een boete er bovenop voor valsheid in geschrifte).
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

yvon schreef:waarom kan een fokker met kennelnaam wel gewoon stamboom aanvragen de cipper komt ze moet alleen 100 euro extra betalen omdat ze geen lid is
Ik heb dit vijf keer gelezen, maar ik snap niet wat je bedoelt :19:

@Nanna: die lidmaatschapskaarten zijn in 2007 ingevoerd meen ik, en sinds 1-1-2011 wordt er verscherpt gecontroleerd.
@Longfields: dat is dan slordig van de chipper (wie was dat dan?) want de regels zijn echt enorm aangescherpt.
Omdat er, zoals Gerja al zegt, dus wordt gezegd dat iemand lid is maar dat vaak gewoon niet klopt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

Was vergeten erbij tezetten dat deze geen lid is van de rasv
V.B
ik heb pups die krijgen onze kennelnaam maar ik ben geen lid van de rasv
maar ze krijgen wel een chip +stamboom met kennelnaam
ik hoef alleen maar 100 euro (heffing)tebetalen dat zijn de kosten van de nest wat is geboren
daarbij komt nog bij de kosten van de stamboom

of heb ik het nu mis

dus waarom lid van een rasv als ik maar 1 x een bedrag van 100 euro per nest hoef tebetalen en toch volgens de regels fok?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

yvon schreef:Was vergeten erbij tezetten dat deze geen lid is van de rasv
V.B
ik heb pups die krijgen onze kennelnaam maar ik ben geen lid van de rasv
maar ze krijgen wel een chip +stamboom met kennelnaam
ik hoef alleen maar 100 euro (heffing)tebetalen dat zijn de kosten van de nest wat is geboren
daarbij komt nog bij de kosten van de stamboom

of heb ik het nu mis

dus waarom lid van een rasv als ik maar 1 x een bedrag van 100 euro per nest hoef tebetalen en toch volgens de regels fok?
:denken:

je HOEFT ook geen lid van een rv te zijn, dat is eigen keus, er word hier alleen maar verteld, dat wanneer je dat niet bent, je dus die extra kosten moet betalen en ben je wel lid, je wel een bewijs van lidmaatschap moet kunnen tonen aan de chipper.
That's all
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

yamie schreef: er word hier alleen maar verteld, dat wanneer je dat niet bent, je dus die extra kosten moet betalen en ben je wel lid, je wel een bewijs van lidmaatschap moet kunnen tonen aan de chipper.
That's all
Ja, dit dus :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Geen extra kosten betaald vanwege geen rv, ook niet gevraagd naar lidmaatschapskaart van rv waarvan ik wél lid was. Ander ras namelijk. Ik heb er niet over gebeld, maar wel op de dekkaart geschreven dat we geen rv (willen) hebben.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de chipper komt donderdag, op de aankondigingskaart stond wat ik klaar moest leggen, het bewijs van lidmaatschap stond met de hand nog eens onderstreept, blijkbaar erg belangrijk toch wel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

yamie schreef:
Podenji schreef:
Marjoleine schreef:
Nanna schreef: Ik heb hem nog nooit hoeven laten zien ;-) Ze geloofde me op mijn prachtige ogen, natuurlijk ;-)
En wanneer was jouw laatste nest, oh verblindende dame?
ze hebben mij er ook nooit om gevraagt, ons laatste nest was in 2008.
vanaf januari 2010 is dat pas verscherpt ;)

henkie is van juni 2010, is niet om gevraagd...ook stom dan eigenlijk :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”