Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lidmaatschap rasvereniging
Moderator: moderatorteam
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraagje, per 1 januari heb ik mijn lidmaatschap van de RV opgezegd. Nu weet ik dat ze controleren van fokkers of ze lid zijn van de RV en dat als je geen lid bent, je extra geld moet betalen voor een nest. Maar wat is eigenlijk de peildatum waarop ze controleren, datum van dekking, datum van geboorte of datum van chippen???
Oftewel als er een nest geboren wordt in november dit jaar, dan ben je op het moment van dekking en geboorte wel lid van de RV, maar als de pups 1e week van januari gechipt worden, ben je dan dus geen lid meer....
Oftewel als er een nest geboren wordt in november dit jaar, dan ben je op het moment van dekking en geboorte wel lid van de RV, maar als de pups 1e week van januari gechipt worden, ben je dan dus geen lid meer....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Lidmaatschap rasvereniging
voor zover ik weet, moet je lid zijn, op het moment dat de chipper bij jou thuis komt, dus dat je dan een geldig lidmaatschap bewijs kunt laten zien, dat kun je dus niet, dus houdt dat in dat je die 100 euri extra af moet dragen ...
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat zou dus betekenen dat als ze op 31 december 2011 komen chippen er niets aan de hand is, en komen ze toevallig op 1 januari 2012 dan mag ik opeens 100 euro bij betalen??? De chipdatum heb ik geen invloed op, op een dekkingsdatum wel...
Danielle Boshouwers
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
1 januari is een feestdag, dan komen ze niet 
Maar zo werkt het wel....ze trekken de grens bij 31 dec....
Maar zo werkt het wel....ze trekken de grens bij 31 dec....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waarom is dat dan? De chipper is toch in dienst van de Raad en het chippen op zich kost toch ook geld (aan de fokker)?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
YvetteJ schreef:Waarom is dat dan? De chipper is toch in dienst van de Raad en het chippen op zich kost toch ook geld (aan de fokker)?
dat is al jaren een regel, dat je als fokker lid moet zijn van een ( erkende) rasvereniging, zo niet, dan betaal je een bedrag extra per nest aan de raad ... ws ontstaan om fokkers te stimuleren om lid te worden en te blijven... ik vind het ook onzin hoor, maar ja.. das dus een regel...
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Oke, dat wist ik dus niet! Ik dacht eigenlijk altijd dat je via de regels van je club kunt fokken en daarmee bijvoorbeeld recht hebt op puppybemiddeling maar als je dat niet doet of wel maar zonder lid te zijn, dat er dan niks aan de hand is.yamie schreef:YvetteJ schreef:Waarom is dat dan? De chipper is toch in dienst van de Raad en het chippen op zich kost toch ook geld (aan de fokker)?
dat is al jaren een regel, dat je als fokker lid moet zijn van een ( erkende) rasvereniging, zo niet, dan betaal je een bedrag extra per nest aan de raad ... ws ontstaan om fokkers te stimuleren om lid te worden en te blijven... ik vind het ook onzin hoor, maar ja.. das dus een regel...
Nou weer wat geleerd vandaag!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- yvon
- Zeer actief
ook wij zijn geen lid
wij betalen een 1 malig bedrag aan RVB omdat we geen lid zijn
en d epuppen krijgen hun chip en stamboom
wij betalen een 1 malig bedrag aan RVB omdat we geen lid zijn
en d epuppen krijgen hun chip en stamboom
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
misschien offtopic
maar hoe doen fokkers dat dan van rassen waar geen RV van is?
betalen die dan zowiezo meer als fokkers die wel lid zijn van een RV?
hier telt (voor zover ik weet) die regel niet en ik vind dat wel goed, want voor de DC is er hier bv geen RV, sinds kort in NL wel
hier telt (voor zover ik weet) die regel niet en ik vind dat wel goed, want voor de DC is er hier bv geen RV, sinds kort in NL wel
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
als er geen RV is, dan hoef je niet te betalen, maar er zijn voor bijna alle rassen een RV zover ik weet,zelfs de Kroaat van mij valt onder een RV....vania schreef:misschien offtopic
Danielle Boshouwers
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wij hebben t bij de DJT (ook geen RV) aangekaart & vrijstelling gekregen, maar dacht wel dat dat was omdat we (aantoonbaar) lid zijn van de Duitse RV.Danielle schreef:als er geen RV is, dan hoef je niet te betalen, maar er zijn voor bijna alle rassen een RV zover ik weet,zelfs de Kroaat van mij valt onder een RV....vania schreef:misschien offtopic
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je 100 euro korting moet geven op een nest met stambomen om iemand te motiveren om lid te worden van een RV dan is het ook wel zielig ook.
Maar zo blijkt hett wel te werken blijkbaar .
Wij fokken blablablabla ,maar ondertussen gewoon je kont verkopen voor een 200 euro.
Maar zo blijkt hett wel te werken blijkbaar .
Wij fokken blablablabla ,maar ondertussen gewoon je kont verkopen voor een 200 euro.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- vania
- Zeer actief
Danielle schreef:als er geen RV is, dan hoef je niet te betalen, maar er zijn voor bijna alle rassen een RV zover ik weet,zelfs de Kroaat van mij valt onder een RV....vania schreef:misschien offtopic
maar dan zijn het alle RV's (over de hele wereld) die ze tellen?Danielle schreef:als er geen RV is, dan hoef je niet te betalen, maar er zijn voor bijna alle rassen een RV zover ik weet,zelfs de Kroaat van mij valt onder een RV....vania schreef:misschien offtopic
ik weet zo ff geen ras dat in NL geen RV heeft, maar de DC zit nog maar sinds een jaar of 1.5 bij de mastino club, maar dat zou dan willen zeggen, dat alle fokkers die nesten via RvB hebben gehad in NL voordat de DC bij die RV kwam, 100€ meer moesten betalen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De DJT heeft in NL dus geen RVvania schreef:Danielle schreef:als er geen RV is, dan hoef je niet te betalen, maar er zijn voor bijna alle rassen een RV zover ik weet,zelfs de Kroaat van mij valt onder een RV....vania schreef:misschien offtopic
hier telt (voor zover ik weet) die regel niet en ik vind dat wel goed, want voor de DC is er hier bv geen RV, sinds kort in NL welmaar dan zijn het alle RV's (over de hele wereld) die ze tellen?Danielle schreef:als er geen RV is, dan hoef je niet te betalen, maar er zijn voor bijna alle rassen een RV zover ik weet,zelfs de Kroaat van mij valt onder een RV....vania schreef:misschien offtopic
ik weet zo ff geen ras dat in NL geen RV heeft, maar de DC zit nog maar sinds een jaar of 1.5 bij de mastino club, maar dat zou dan willen zeggen, dat alle fokkers die nesten via RvB hebben gehad in NL voordat de DC bij die RV kwam, 100€ meer moesten betalen
Het is niet zo dat je dan automatisch die 100€ niet hoeft te betalen, daar moet je echt wel over bellen, anders rekenen ze hem gewoon.
- vania
- Zeer actief
eigenlijk is dat toch "stom"?crutz schreef: Het is niet zo dat je dan automatisch die 100€ niet hoeft te betalen, daar moet je echt wel over bellen, anders rekenen ze hem gewoon.
de Raad legt die regel op, ik veronderstel (maar ik daar eigenlijk geen verstand van) dat een RV goedgekeurd moet worden door de Raad, dan zou de Raad toch moeten weten van welke rassen er wel of geen RV's zijn en weten zij toch of ze wel of niet die 100€ aan moeten rekenen of niet? of denk ik nu te simpel?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een nest gefokt van een raszonder RV, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij hoef je niet te betalen als er geen RV is.vania schreef:de Raad legt die regel op, ik veronderstel (maar ik daar eigenlijk geen verstand van) dat een RV goedgekeurd moet worden door de Raad, dan zou de Raad toch moeten weten van welke rassen er wel of geen RV's zijn en weten zij toch of ze wel of niet die 100€ aan moeten rekenen of niet? of denk ik nu te simpel?
Je hoeft ook niet aan te tonen dat de RV bestaat, je moet aantonen dat je er lid van bent.
Dat kan natuurlijk alleen maar als de RV bestaat.
En er zijn wel degelijk rassen zonder RV, de Portugese waterhond bv of de DJT inderdaad.
Ook een aantal Franse jachthondenrassen hebben wel een club in oprichting maar geen erkenning tot op heden. Portugese pointer valt ook nergens onder volgens mij.
Kan me niet voorstellen dat die extra betalen, maar Rosita weet dat vast, die fokt Porties.
Overigens: als je het niet eens bent met wat de Raad doet moet je dus wél lid worden van de RV, want die is lid van de Raad.
Zo heb je dus inspraak en kun je ook klagen over de gang van zaken binnen je RV als je dat nodig acht.
Geen lid zijn en klagen en net zoiets als zeuren over de politiek en niet stemmen.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
toen ik mijn geboorteaangifte indiende en hem dus met rekening terugkreeg van de Raad, stond mijn lidmaatschap al vermeld op het formulier, dus ze weten het bijd e Raad dan al of je lid bent of niet?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
jawel, alleen je MOET alsnog een geldig lidmaatschapbewijs kunnen laten zien aan de chipper, alleen dat telt.Podenji schreef:toen ik mijn geboorteaangifte indiende en hem dus met rekening terugkreeg van de Raad, stond mijn lidmaatschap al vermeld op het formulier, dus ze weten het bijd e Raad dan al of je lid bent of niet?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ahh oke, nou we zullen wel zien of er naar gevraagt wordt, ik ben benieuwd wanneer ze komen, want heb nog niets weer gehoord van ze en morgen zijn de pups alweer 5 weken.yamie schreef:jawel, alleen je MOET alsnog een geldig lidmaatschapbewijs kunnen laten zien aan de chipper, alleen dat telt.Podenji schreef:toen ik mijn geboorteaangifte indiende en hem dus met rekening terugkreeg van de Raad, stond mijn lidmaatschap al vermeld op het formulier, dus ze weten het bijd e Raad dan al of je lid bent of niet?
ik vind het niet erg als ze na 6 weken komen, maar ze mogen dan toch wel ingeent worden als de chipper nog niet is geweest? ik ben er echt te lang uitgeweest en ik haal nu dingen vreselijk door de war met regelgeving van andere landen volgens mij
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Podenji schreef:ahh oke, nou we zullen wel zien of er naar gevraagt wordt, ik ben benieuwd wanneer ze komen, want heb nog niets weer gehoord van ze en morgen zijn de pups alweer 5 weken.yamie schreef:jawel, alleen je MOET alsnog een geldig lidmaatschapbewijs kunnen laten zien aan de chipper, alleen dat telt.Podenji schreef:toen ik mijn geboorteaangifte indiende en hem dus met rekening terugkreeg van de Raad, stond mijn lidmaatschap al vermeld op het formulier, dus ze weten het bijd e Raad dan al of je lid bent of niet?
ik vind het niet erg als ze na 6 weken komen, maar ze mogen dan toch wel ingeent worden als de chipper nog niet is geweest? ik ben er echt te lang uitgeweest en ik haal nu dingen vreselijk door de war met regelgeving van andere landen volgens mij
ja hoor dat mag gewoon
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
oh gelukkig, ik heb echt geen idee hoe ik er bij kwam dat dat misschien niet zou mogenyamie schreef:
ja hoor dat mag gewoon
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als t goed is vul je dat zelf in op je dekaangifte, of je lid bent dus.Podenji schreef:toen ik mijn geboorteaangifte indiende en hem dus met rekening terugkreeg van de Raad, stond mijn lidmaatschap al vermeld op het formulier, dus ze weten het bijd e Raad dan al of je lid bent of niet?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zei ik, moppie, effe goed lezenNanna schreef:Rosita fokt portugese waterhonden, en niet portugese pointersMarjoleine schreef: Portugese pointer valt ook nergens onder volgens mij.
Kan me niet voorstellen dat die extra betalen, maar Rosita weet dat vast, die fokt Porties.
PWD heeft geen RV.
En Porties zijn PWD's.
En de Portugese pointer valt volgens mij óók nergens onder.
Het stond er misschien wat rommelig, maar het stond er echt.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 11 okt 2011 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ja " lid rasvereniging" moest je ja of nee aankruisencrutz schreef:Als t goed is vul je dat zelf in op je dekaangifte, of je lid bent dus.Podenji schreef:toen ik mijn geboorteaangifte indiende en hem dus met rekening terugkreeg van de Raad, stond mijn lidmaatschap al vermeld op het formulier, dus ze weten het bijd e Raad dan al of je lid bent of niet?
op de geboorteaangifte stond met naam en toenaam welke rasvereniging, dat had ik zelf niet ingevuld op de dekaangifte.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En je moet dus die lidmaatschapskaart laten zien.
Moet echt.
Ik had hier de hele boel overhoop ivm de ruimte en kon die kaart niet meer vinden, dus ik heb 'r koffie gegeven en ben gaan zoeken.
En we kennen elkaar al jaren, maar het moet, dus mijn woord was niet goed genoeg.
Verder was het als vanouds gezellig, maar niettemin, die kaart moet.
Moet echt.
Ik had hier de hele boel overhoop ivm de ruimte en kon die kaart niet meer vinden, dus ik heb 'r koffie gegeven en ben gaan zoeken.
En we kennen elkaar al jaren, maar het moet, dus mijn woord was niet goed genoeg.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En wanneer was jouw laatste nest, oh verblindende dame?Nanna schreef: Ik heb hem nog nooit hoeven laten zienZe geloofde me op mijn prachtige ogen, natuurlijk
- yvon
- Zeer actief
waarom kan een fokker met kennelnaam wel gewoon stamboom aanvragen de cipper komt ze moet alleen 100 euro extra betalen omdat ze geen lid isMarjoleine schreef:En je moet dus die lidmaatschapskaart laten zien.
Moet echt.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ze hebben mij er ook nooit om gevraagt, ons laatste nest was in 2008.Marjoleine schreef:En wanneer was jouw laatste nest, oh verblindende dame?Nanna schreef: Ik heb hem nog nooit hoeven laten zienZe geloofde me op mijn prachtige ogen, natuurlijk
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
vanaf januari 2010 is dat pas verscherptPodenji schreef:ze hebben mij er ook nooit om gevraagt, ons laatste nest was in 2008.Marjoleine schreef:En wanneer was jouw laatste nest, oh verblindende dame?Nanna schreef: Ik heb hem nog nooit hoeven laten zienZe geloofde me op mijn prachtige ogen, natuurlijk