Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuurwerkvrije wintercamping
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Vuurwerkvrije wintercamping
De titel zegt het al....
Wij zijn opzoek naar een vuurwerkvrije wintercamping.
We hebben al een kijkje genomen bij de vuurwerkvrije parken,maar moet zeggen dat ik die zeer prijzig vind.
Ben maar alleen en om dan een heel huisje van een paar honderd euro te moeten huren vind ik te gek.
Wie ow wie weet er een wintercamping die vuurwerkvrij is.Of evt. een vuurwerkvrij hotel?
Groeten Doenja en Diesel.
We hebben al een kijkje genomen bij de vuurwerkvrije parken,maar moet zeggen dat ik die zeer prijzig vind.
Ben maar alleen en om dan een heel huisje van een paar honderd euro te moeten huren vind ik te gek.
Wie ow wie weet er een wintercamping die vuurwerkvrij is.Of evt. een vuurwerkvrij hotel?
- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
Re: Vuurwerkvrije wintercamping
Eigenlijk ken ik geen hotels waarin je vuurwerk af mag steken.Doenja1976 schreef:De titel zegt het al....

Handiger is het om je hond van vuurwerkangst af te helpen.
Hier is dat altijd prima gelukt door zelf totaal niet op vuurwerk te reageren,ook al schrik je je soms te pletter...wij geven geen krimp.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Makkelijk gezegd,soms ietwat moeilijker gedaan.Henriette schreef:Eigenlijk ken ik geen hotels waarin je vuurwerk af mag steken.Doenja1976 schreef:De titel zegt het al....
Groeten Doenja en Diesel.![]()
Hier is dat altijd prima gelukt door zelf totaal niet op vuurwerk te reageren,ook al schrik je je soms te pletter...wij geven geen krimp.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- geregistreerd lid
Mee eens en aangezien ik hem uit het asiel heb is het kwaad al geschiet helaas.marian* schreef:Makkelijk gezegd,soms ietwat moeilijker gedaan.Henriette schreef:Eigenlijk ken ik geen hotels waarin je vuurwerk af mag steken.Doenja1976 schreef:De titel zegt het al....
En dat haal je er niet zo even 123 uit.Alles wat we kunnen doen,doen we.Zoals vuurwerktraining op de club,cd en negeren en doen of er niets aan de hand is,Bach een aantal weken voor oud&nieuw.Maar dan nog..
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Vuurwerkangst heb je er heel makkelijk in en heel moeilijk weer uit.
Het is niet zozeer de angst voor vuurwerk maar voor harde geluiden.
Hier 2 keer een goed oud en nieuw gehad, en één keer een asociale harde illegale knal en alle goede inprentingen waren als sneeuw voor de zon verdwenen..
Dus zo makkelijk is het niet als er over wordt gesproken, dus ik vind het heel goed van TS dat ze op zoek is naar een oplossing!
Het is niet zozeer de angst voor vuurwerk maar voor harde geluiden.
Hier 2 keer een goed oud en nieuw gehad, en één keer een asociale harde illegale knal en alle goede inprentingen waren als sneeuw voor de zon verdwenen..

Dus zo makkelijk is het niet als er over wordt gesproken, dus ik vind het heel goed van TS dat ze op zoek is naar een oplossing!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zowel Max als Bente waren doodsbang en ik heb heel veel gedaan om ze er vanaf te laten komen maar dat is niet gelukt.Doenja1976 schreef:Mee eens en aangezien ik hem uit het asiel heb is het kwaad al geschiet helaas.marian* schreef:Makkelijk gezegd,soms ietwat moeilijker gedaan.Henriette schreef:Eigenlijk ken ik geen hotels waarin je vuurwerk af mag steken.Doenja1976 schreef:De titel zegt het al....
En dat haal je er niet zo even 123 uit.Alles wat we kunnen doen,doen we.Zoals vuurwerktraining op de club,cd en negeren en doen of er niets aan de hand is,Bach een aantal weken voor oud&nieuw.Maar dan nog..
Dus ik gaf ze met oud en nieuw advocaat.Werkte bij hun prima:ze gingen prettig aangeschoten het nieuwe jaar in.
Voor Kiki heb ik nu een klappertjespistool gekocht waar ze binnen natuurlijk niks op uit doet nadat er hier gisteren buiten geknald werd en ze als de wiedeweerga naar binnen vloog.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Hoi!Doenja1976 schreef:De titel zegt het al....
Weet niet waar je woont maar je zou kunnen proberen een huisje in de Ardennen te huren.
Hebben wij ook jaren gedaan om aan de ellende te ontsnappen.
Vuurwerkvrije camping lijkt me lastig, en je moet ook nog rekening houden met de omgeving
i.v.m. bijvoorbeeld carbid schieten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Of naar Frankrijk want hier wordt behalve in de grote steden zoals Parijs GEEN vuurwerk afgestoken !
Sandra

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
empyree schreef:Of naar Frankrijk want hier wordt behalve in de grote steden zoals Parijs GEEN vuurwerk afgestoken !
Wat lijkt me dat ideaal als hier de 3e Wereldoorlog is uitgebroken.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je betaald in die periode overal de hoofdprijs, kinderen hebben vakantie en het is met de feestdagen dus hoogseizoen.
Wat je zou kunnen doen is kijken naar een plek waar geen vuurwerk wordt afgestoken ( de veluwe?) daar naartoe rijden en zorgen dat je tussen s'nachts 12 en 3 uur daar ben... niet gezellig en zeker niet leuk voor jou maar wel een optie als je niet teveel wilt betalen.
De landal huisjes zijn idd erg duur maar mss kan je met iemand anders daarnaartoe, er zij vast meerdere mensen met een angstige hond.
Van een ander forum weet ik dat er mensen met elkaar een huis huren en daar gaan zitten..
Wat je zou kunnen doen is kijken naar een plek waar geen vuurwerk wordt afgestoken ( de veluwe?) daar naartoe rijden en zorgen dat je tussen s'nachts 12 en 3 uur daar ben... niet gezellig en zeker niet leuk voor jou maar wel een optie als je niet teveel wilt betalen.
De landal huisjes zijn idd erg duur maar mss kan je met iemand anders daarnaartoe, er zij vast meerdere mensen met een angstige hond.
Van een ander forum weet ik dat er mensen met elkaar een huis huren en daar gaan zitten..
-
- Zeer actief
Ik snap dat het geld kost ;-( maar dat is wat ik ervoor over heb. Wij hebben nu een huisje voor 1 week gehuurd, en we kunnen er (waarschijnlijk) maar 1 of 2 nachten zijn. Tsja... het 1 of het ander.
Kijk vooral op MP en vergeet de provincie Zeeland niet. Als je daar een B&B kunt vinden "zover mogelijk verwijderd van de bebouwde kom" ben je al een eind (vind ik).
Suzanne
Kijk vooral op MP en vergeet de provincie Zeeland niet. Als je daar een B&B kunt vinden "zover mogelijk verwijderd van de bebouwde kom" ben je al een eind (vind ik).
Suzanne
-
- geregistreerd lid
@Suzanne123,dat het geld kost vind ik geen probleem,maar 600 euro voor een 6 persoons huis in mn uppie gaat me te ver.
Vandaar het idee met de caravan weg te gaan
Thnx voor je tip mbt B&B,dit is een heel goede,ik ga hier direct naar speuren.
@Jacq1970,Die optie heb ik ook door mijn hoofd laten gaan,vorig jaar bij mn vader gweest,is twee urr rijden en op terug weg rond 0.00 u in auto gezeten.
Ik woon midden in het centrum van een dorp,aan een plein waar veelal karbiet geschoten wordt...dus dan kun je je wel voorstellen hoe het er aan toe gaat.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken.
Vandaar het idee met de caravan weg te gaan
Thnx voor je tip mbt B&B,dit is een heel goede,ik ga hier direct naar speuren.
@Jacq1970,Die optie heb ik ook door mijn hoofd laten gaan,vorig jaar bij mn vader gweest,is twee urr rijden en op terug weg rond 0.00 u in auto gezeten.
Ik woon midden in het centrum van een dorp,aan een plein waar veelal karbiet geschoten wordt...dus dan kun je je wel voorstellen hoe het er aan toe gaat.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken.
-
- geregistreerd lid
We hebben een knus B&B gevonden in the middle of nowhere in Drenthe.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
iemand die ik ken ging weleens naar de wadden met oud en nieuw, daar schijnt het ook wel uti te houden te zijn 

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Of hier in de buurt volgens mij Hoenderloo, is ook een vuurwerkvrije plek.
Sandra
Sandra
Groetjes van Sandra
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Je hebt al een adresje gevonden zie ik, geweldig. Ik hoorde dat er ook vd Valk hotels zijn waar geen vuurwerk geweld is.
Hier ieder jaar weer een drama, zou ik graag eens voorkomen. Ik ben wel eens tot 3 uur 's nachts weggebleven bij vrienden waar geen vuurwerk geweld was, maar hier gaat het tot 5 uur door.
Vreselijk.
Eerste jaren toen ie pup was geen probleem maar een paar keer geschrokken en helaas. BANG.
Hier ieder jaar weer een drama, zou ik graag eens voorkomen. Ik ben wel eens tot 3 uur 's nachts weggebleven bij vrienden waar geen vuurwerk geweld was, maar hier gaat het tot 5 uur door.
Vreselijk.
Eerste jaren toen ie pup was geen probleem maar een paar keer geschrokken en helaas. BANG.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 22 okt 2011 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Dat is toch Landal de Miggelenberg?Sandra 1970 schreef:Of hier in de buurt volgens mij Hoenderloo, is ook een vuurwerkvrije plek.
Sandra
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Waar?Doenja1976 schreef:We hebben een knus B&B gevonden in the middle of nowhere in Drenthe.