Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooienallergie, op zoek naar goed spul!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

vlooienallergie, op zoek naar goed spul!

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Een aantal weken heb ik in huis last van vlooien. Ik word zelf ook gebeten en sinds dat ik allergisch ben daarvoor doen de bulten echt zeer, jeukt het enorm en zwellen ze op. We hebben kiki al met frontline combo pipetjes beschermd tegen de vlooien en kan ik ook geen poepjes van vlooien vinden op haar, wat normaal wel zo is. Dus ik denk dat de vlooien dus overal en nergens zijn in het huis. Ik wil deze omgevingsvlooien, larven en poppen aanpakken, maar ik weet niet welk spul nou goed en veilig is voor de gezondheid voor zowel de hond als ik.

Ik word echt gek hiervan. Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kipo
Zeer actief

Re: vlooienallergie, op zoek naar goed spul!

Ongelezen bericht door kipo »

poppen kun je niet aanpakken, die kun je alleen proberen te stimuleren om sneller uit te komen, dan kun je de vlooien aanpakken. Poppen reageren op warmte en trilling (en koolstofdioxide), dus veel stofzuigen, regelmatig omgevingsspray gebruiken (iedereen eruit, insprayen, een lekkere wnadeling gaan maken en alles opengooien) en voorlopig elke 4 weken een pipet. Voor je allergische reactie zou je een anti-histaminicum kunnen vragen aan je huisarts.
succes!
Annestiekje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Annestiekje »

Het is idd goed stofzuigen en sprayen in huis voordat je een lange wandeling gaat maken.
En voor de hond kan je ook Defendogspray gebruiken. Het kan namelijk zijn dat je hond/vlooien na veel gebruik van iedere keer hetzelfde merk ontvlooiing hier immuun voor worden en daardoor het effect van het ontvlooien weinig zin heeft dan.
Het is in ieder geval dit jaar wel het jaar van de vlooien. Daar klaagde onze dierenarts ook al over.
Good luck
Afbeelding
My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

wij raden op stage altijd indoor x van virbac aan om de omgeving te sprayen. huis sprayen uurtje ergens anders doorbrengen en je bent voor een maand af van die beesten 3 maande sprayen betekend dat je alle eitjes heb aangepakt
Afbeelding
Annestiekje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Annestiekje »

lor1_1984 schreef:Ik heb een kat met vlooienallergie.
de gewone Frontline gebruik ik niet meer, zijn de vlooien resistent tegen. :ugh:
Ik gebruik van oktober tot maart/april de pipetjes van Best For Your Friend (kruidvat/supermarkt, 7,29 per pakje), 1x per 2 maanden.
April t/m september gebruik ik de duurdere merken (Frontline Combo, Advantage), elke 3 á 4 weken.
Verder sta ik erop dat de hond op tijd ontvlooit wordt en zodra er ook maar 1 vlo in huis gespot wordt, haal ik omgevingsspray en spray ik iig de bovenverdieping en de trappen goed in ivm de vloerbedekking.
Klinkt heel overdreven, maar een kale kat met een kapotte huid is al helemaal geen pretje. ;)

M'n moeder deed ongeveer hetzelfde toen we nog een hond hadden met vlooienallergie, echter heeft zij altijd Frontline gebruikt.

Voor katten is er Effipro, Dit is ook een heel goed middel voor de vlooien en verkrijgbaar bij de DA
Afbeelding
My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Best for your friend bevat geen vlooiendodende bestanddelen! Alleen wat essentiële oliën, dit heeft dus hooguit hetzelfde effect als citronella op muggen, als je al last hebt van vlooien, zou ik dit zeker niet aanraden!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bolfo werkt goed. De haartjes en huidschilfertjes van de hond raken verzadigd en de larven ets daarvan. Die gaan dus dood voor ze vlo zijn. Bolfo heeft ook een omgevings spray. Inderdaad zoals hierboven al staat, goed stofzuigen, stofzuigerzak weg doen, insprayen, huis uit en luchten daarna. DAn even een dag of drie niet stofzuigen
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”