kleine stuiterbal Flynn

aandachtsgeil broertje Flare

Mushu met een lekker tomaatje

Erato met een sleepy head

's werelds meest luie rat Nino

mijn knappe knuffelkont Lucky

Guus de oudste van het stel
Moderator: moderatorteam

Flare is een mitted pearl, dus gewoon pearl met witte handjes hihi.-Gaby- schreef:Ze zijn prachtig! Is Flare cinnamon pearl? Vind ik één van de mooiste kleuren. Guus en Lucky mogen er ook wezen, eigenlijk zijn ze allemaal heel leuk!
Ze zijn zeker hangmat verslaafd, maar ik verwen ze ook gewoon te veel, haha. Gelukkig maak ik ze tegenwoordig zelf, want helaas; hoe leuker de hangmat hoe harder ze eraan knagen lijkt het wel. xDkimmeke schreef:zien er uit om te! maar Nino springt er voor mij toch wel uit hoor
ik heb een zwak voor luie, albinoratjes
![]()
Zijn ze trouwens ook zo hangmatjes-verslaafd?
was hier ook altijd zo... uiteindelijk zaten ze dan tot tussen de 2 laagjes stof die ooit volledig aan elkaar gestikt zatAiden<3 schreef:Ze zijn zeker hangmat verslaafd, maar ik verwen ze ook gewoon te veel, haha. Gelukkig maak ik ze tegenwoordig zelf, want helaas; hoe leuker de hangmat hoe harder ze eraan knagen lijkt het wel. xDkimmeke schreef:zien er uit om te! maar Nino springt er voor mij toch wel uit hoor
ik heb een zwak voor luie, albinoratjes
![]()
Zijn ze trouwens ook zo hangmatjes-verslaafd?

Vind ik ook, ik heb een groep gehad van 6 ratties en momenteel 2 in de huiskamer, maar stinken doen ze zeker niet meer dan de caafjes. Ze worden dan inderdaad ook vaak schoongemaakt.Aiden<3 schreef:Ik heb verschillende sets hangmatten, en ook op de bodem ligt fleece.
Iedere week maak ik de kooi schoon met heet water, af en toe zeer grondig met dettol.
(je moet bij ratten vooral geen zoete allesreiniger ofso gebruiken, want dan gaan ze erg hun best doen dat te maskeren)
Even alles uitkloppen, de bodemhoezen stofzuigen en de hele handel gaat gewoon in de wasmachine met een scheutje azijn.
Daarbij heb ik op elke verdieping (4 stuks) een toiletje staan, met absorberende vulling erin, 100% zindelijk zijn ze niet, maar de meeste drollen liggen toch wel daar.
Dit is (de helft van) mijn kooi:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1386_o.jpg
Wat ook nog scheelt is weinig of geen hout in de kooi gebruiken, want als daar eenmaal urine intrekt blijft het ruiken.
Zoals met elk dier hebben zij hun eigen geur, maar ik vind ze beslist niet erger stinken dan bijv een hond. =)
Nou, ik heb vroeger nog 2 ratten gehad en kan dus wel wat vergelijken en ik vond de rattengeur toch wel stukken aanweziger eerlijk gezegd dan mijn kleurmuisjes. Wel stinken muizen misschien naar verhouding meer als je bedenkt dat het zulke kleine beestjes zijn in vergelijking met een rat.Aiden<3 schreef:Jha muizen schijnen nog wel een stuk sterker te ruiken dan ratten, één van de redenen dat ik die juist niet wil.
(en ook omdat het eerder kijkdieren zijn ipv knuffels)