Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
erge jeuk aan achterpoot/voetzooltje?
Moderator: moderatorteam
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
erge jeuk aan achterpoot/voetzooltje?
Yuna heeft nu sinds een 10 minuten geleden enorme jeuk of iets aan haar achterpoot/voetje, en is helemaal aan het doordraaien - Rennen door de kamer, met het pootje over de grond "krabbben/graven", rollen, er op kauwen... als je haar aanraakt dan draait ze helemaal door, terwijl ze normaal alles laat bekijken, maar nu schopt ze je weg en wurmt uit je armen.
Net met veel pijn en moeite kunnen kijken, en het pootje is rood en lijkt wat dikker bij het middelste kussentje en tussen haar tenen. Mja, van dat gekrab zal het ook wel al wat opgezwollen zijn.
Ze is helemaal buiten adem en blijft nog steeds rennen/graven/kauwen en piepen... ze rolt ook over de grond en schuurt haar voorlijf over de grond, maar lijkt me dat dat uit dezelfde jeuk voortkomt?
We denken dat ze misschien in een brandnetel of iets is gaan staan, of in een insect... maargoed, ik ben ongeveer een uur geleden uit geweest, daarna hebben ze gegeten (gewoon KVV met een schepje biogarde) en daarna heb ik gekookt en gegeten. In haar bench pas begon ze dus zo enorm door te draaien en te graven (ze was ervoor tijdens het koken druk/speels, maar niet zo als nu), dus we dachten eerst dat het aanstellen was, tot ze echt begon te janken.
Hebben jullie tips of iets wat ik kan doen voor haar? DA op dit tijdstip en voor iets als jeuk zit er denk ik niet in, die zal wel zeggen dat ik morgen moet komen. Tis echt sneu om te zien en ik ben bang dat ze haar poot open schuurt zo!
Net met veel pijn en moeite kunnen kijken, en het pootje is rood en lijkt wat dikker bij het middelste kussentje en tussen haar tenen. Mja, van dat gekrab zal het ook wel al wat opgezwollen zijn.
Ze is helemaal buiten adem en blijft nog steeds rennen/graven/kauwen en piepen... ze rolt ook over de grond en schuurt haar voorlijf over de grond, maar lijkt me dat dat uit dezelfde jeuk voortkomt?
We denken dat ze misschien in een brandnetel of iets is gaan staan, of in een insect... maargoed, ik ben ongeveer een uur geleden uit geweest, daarna hebben ze gegeten (gewoon KVV met een schepje biogarde) en daarna heb ik gekookt en gegeten. In haar bench pas begon ze dus zo enorm door te draaien en te graven (ze was ervoor tijdens het koken druk/speels, maar niet zo als nu), dus we dachten eerst dat het aanstellen was, tot ze echt begon te janken.
Hebben jullie tips of iets wat ik kan doen voor haar? DA op dit tijdstip en voor iets als jeuk zit er denk ik niet in, die zal wel zeggen dat ik morgen moet komen. Tis echt sneu om te zien en ik ben bang dat ze haar poot open schuurt zo!

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Re: erge jeuk aan achterpoot/voetzooltje?
Heel herkenbaar dit!
Sinds wij Jamie zoveel mogelijk uit de brandnetels houden is het over.
Het effect van de brandnetel duurt altijd even, dus het zou prima dat kunnen zijn.
Calendula zalf erop werkt verlichtend.
Én uit de brandnetels proberen te houden!
Sinds wij Jamie zoveel mogelijk uit de brandnetels houden is het over.
Het effect van de brandnetel duurt altijd even, dus het zou prima dat kunnen zijn.
Calendula zalf erop werkt verlichtend.
Én uit de brandnetels proberen te houden!

- dancingdaydream
- Zeer actief
mja, hopelijk is dat het gewoon, want ze draait helemaal door
was natuurlijk donker, dus als ze in iets heeft gestaan weet ik niet exact wat en waar 

- HillieS
- Zeer actief
Jamie draaide vaak ook helemaal door. Heel rot is dat! Misschien een koud washandje erop, misschien verkoeld dat wat...dancingdaydream schreef:mja, hopelijk is dat het gewoon, want ze draait helemaal doorwas natuurlijk donker, dus als ze in iets heeft gestaan weet ik niet exact wat en waar

-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb ook een chihuahua maar als hij in de brandnetels gaat staan doet hij niet zó gek hoor ! Hij gaat gewoon zielig met zijn pootje in de lucht en de hele tijd er aan likken. Apart, hopelijk ben je er snel achter !
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
- dancingdaydream
- Zeer actief
-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En nu ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
- fresku
- fresku
- dancingdaydream
- Zeer actief
ze is nu net even uitgeput ergens gaan liggen, hopelijk heeft ze nou wat minder last. hebben haar net even in een bak koud water gezet met het pootje.

-
The Alpha Bitch
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor brandnetels en insecten beten helpt azijn erg goed! Watje ff erop en als ze t niet wil om de zoveel tijd ff erop deppen. Ook bij mensen trouwens!
De jeuk en pijn word dan echt minder!
If i trow a stick...... will you leave????
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Dit advies kreeg ik ook (achteraf) toen Bowie helemaal onder de brandnetel-uitslag zat, schijnt bij veel mensen en dieren idd te helpen. Maar zelfs als je niks doet is het morgen in de loop van de dag ook over hoor. Als het echt van de brandnetels is tenminste...dat weet je niet zeker...maar bij Bowie was dat waarschijnlijk wel het geval, uitbraak was ook 's avonds en ze was na de volgende middag weer overal vanaf. Dus dat hoop ik voor die kleine van jou dan ook maar. Succes met de azijnThe Alpha Bitch schreef:Voor brandnetels en insecten beten helpt azijn erg goed! Watje ff erop en als ze t niet wil om de zoveel tijd ff erop deppen. Ook bij mensen trouwens!
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- dancingdaydream
- Zeer actief
Het is gelukkig over! Ze was gisteren uitgeput van haar drukke gedoe in slaap gevallen, toen gingen wij ook slapen en hebben dr in de bench gedaan, en vandaag had ze nergens meer last van! zijn het waarschijnlijk toch brandnetels geweest!
bedankt nog voor de tips
bedankt nog voor de tips

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Nou, gelukkig maardancingdaydream schreef:Het is gelukkig over! Ze was gisteren uitgeput van haar drukke gedoe in slaap gevallen, toen gingen wij ook slapen en hebben dr in de bench gedaan, en vandaag had ze nergens meer last van! zijn het waarschijnlijk toch brandnetels geweest!
bedankt nog voor de tips

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- HillieS
- Zeer actief