Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag over eliminatiedieet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

vraag over eliminatiedieet

Ongelezen bericht door Pemba »

1 van mijn honden eet momenteel carnibest eend. Moet je dat eerst 6 weken volhouden of mag je ook afwisselen met een diersoort die ze nooit gegeten heeft?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: vraag over eliminatiedieet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Minimaal 6 weken 1 diersoort, daarna kun je er iedere 6 1 aan toe voegen.
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Carnibest eend kun je het beste nu 6 weken volhouden. Als je er nu bijvoorbeeld kalkoen en fazant bij gaat geven,omdat ze die ook nog niet gegeten heeft en je krijgt klachten, dan weet je niet van welk diersoort het komt. Dus pas na zes weken kun je goed zeggen of ze klachtenvrij is gebleven op eend en dan kun je 1 diersoort toevoegen.
Pemba
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden. Alleen erg onhandig die kiloworsten, ik blijf zagen :wink: Ze krijgt maar 200 gram per dag.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Je kunt ook halve-kilo worsten kopen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Dat had die mevrouw dan wel even mogen zeggen :wink: Ik heb haar nog verteld dat het om een klein hondje ging.
Zal de volgende keer naar de kleinere vragen.Weet iemand of je de gedroogde eendenlever (snack) in stukjes kunt breken?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pemba schreef:Bedankt voor de antwoorden. Alleen erg onhandig die kiloworsten, ik blijf zagen :wink: Ze krijgt maar 200 gram per dag.
:wink: Voor de katten (krijgen 2 x 200 gram per dag) ontdooi ik alles half in koud water en verpak het dan in van die dikke diepvrieszakjes met druksluiting.
Wel een hoop werk in 1 x , maar dan heb je er ook weer een hele tijd geen omkijken naar.

:tongue: ik heb voor de snacks en om grote barf dingetjes van de katten kleiner te maken een goedkope snoeischaar liggen :mrgreen:
Pemba
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Pemba schreef:Bedankt voor de antwoorden. Alleen erg onhandig die kiloworsten, ik blijf zagen :wink: Ze krijgt maar 200 gram per dag.
:wink: Voor de katten (krijgen 2 x 200 gram per dag) ontdooi ik alles half in koud water en verpak het dan in van die dikke diepvrieszakjes met druksluiting.
Wel een hoop werk in 1 x , maar dan heb je er ook weer een hele tijd geen omkijken naar.

:tongue: ik heb voor de snacks en om grote barf dingetjes van de katten kleiner te maken een goedkope snoeischaar liggen :mrgreen:
Bedankt voor de tip, de snoeischaar heb ik nog wel in de schuur liggen :wink:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Nog even een vraag. Is het normaal dat een hond juist meer jeuk krijgt of ben je dan met de verkeerde diersoort bezig?
De hond krijgt nu 14 dagen eend.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ja dat kan dat ze eerst meer jeuk krijgen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

het kan beide, kan zijn dat ze meer jeuk krijgen doordat de afvalstoffen eruit gaan maar kan ook meer jeuk omdat ze allergisch zijn voor gevogelte.
Ik heb ook een eliminatiedieet gedaan met Bowie, werd van kwaad tot erger, gelukkig kreeg ik de tip om een haaranalyse tedoen bij natuurlijk in balans en binnen 10 dagen kregen we de uitslag, allergie voor granen en kip/gevogelte.... weet je precies wat je wel en niet mag gaan voeren, wel zo makkelijk.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Vandaag is de jeuk heel extreem, ze kon niet eens bij haar voerbak blijven staan maar rende elke keer krabbend weg.
Een holistisch da heeft dit geadviseerd ondanks dat ze geen voedingsallergie vond bij Misty. Ik denk inderdaad dat ik maar eens een plukje haar op ga sturen. Ik vraag me nu alleen af of ik moet stoppen met de eend omdat de jeuk zo extreem is.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Pemba schreef:Vandaag is de jeuk heel extreem, ze kon niet eens bij haar voerbak blijven staan maar rende elke keer krabbend weg.
Een holistisch da heeft dit geadviseerd ondanks dat ze geen voedingsallergie vond bij Misty. Ik denk inderdaad dat ik maar eens een plukje haar op ga sturen. Ik vraag me nu alleen af of ik moet stoppen met de eend omdat de jeuk zo extreem is.
je hond kan ook allergisch zijn voor mijt, of gewoon voor vlees in het algeheel.
Tja of je zou moeten stoppen.... ik ga alleen voor mij persoonlijk spreken... ik zou stoppen en alleen iets vis geven zolang de haartest niet terug is, dus een kvv met alleen vis en geen granen en andere vleessoort... maar dat ben ik.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik heb geen tips maar ik moest de topictitel 3x lezen, ik las namelijk "eliminatiedienst" :eek:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”