Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kippennekken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

kippennekken

Ongelezen bericht door Elien »

Hallo,

mijn honden zijn reeds gewoon om KVV te krijgen en dit in combinatie met brok. De KVV was voornamelijk duck, maar sinds kort kan ik ook Carnibest kopen en geef ik dit afgewisseld met duck. De brok dat ze krijgen, krijgen ze op een ander tijdstip en ook zeker niet dagelijks.
Ik heb nu ingevroren kippennekken gekocht en zou dit graag ook even proberen, maar doordat ik niet weet hoe eraan te beginnen, vraag ik hier eerst even raad.

De jongste van m'n 2 meiden (American Akita's) is een zeer rustige eter, maar de oudste (de moeder) is nogal een schrokker. Ze krijgen apart eten dus ze krijgen de kans om alles op hun gemak op te eten.

De bedoeling is om op de carnibest en duck te blijven natuurlijk, maar kan zo'n kippennek bv gegeven worden als extra na de maaltijd? of is dit een volledige maaltijd?
Moet ik iets speciaals doen met die kippennekken buiten ontdooien?
Beide hebben nog nooit echt rauw vlees met bot gekregen, buiten de kvv uiteraard.
Elien
Actief
Contacteer:

Re: kippennekken

vergeten erbij vermelden: Beide honden zijn volwassen. De jongste wordt 2 jaar in januari en de oudste is er 4,5
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Eerst in een zakje doen, platmeppen met een hamer en dan vasthouden terwijl ze het eten. Als dit een te grote strijd wordt kun je het ook loslaten want strijd om eten wil je niet.* eendennekken zijn misschien zelfs nog beter aan te raden met jouw grote rassen
Verder veel plezier, zelfs schrokkers kunnen botwerk rustig eten. Mijn hond ziet haar kvv als slurpie en is zo weg, maar botten worden goed gekauwd
Je kan het als volledige maaltijd geven en later uitbouwen naar karkassen, daarna zalmkoppen.
Mijn hond zit nu aan volledige konijnen :D en ik ben ook begonnen met nekjes.

(edit bewerkt, diersoort aangepast door meer info door minhie)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 06 okt 2011 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf is best een schrokop, maar eendennekken en kippennekken worden hier ook door haar gewoon gekraakt met de kiezen.
Heb voor beide honden nog nooit geplet met een hamer.
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Je kunt proberen om de kippennekken uit de hand te laten eten zodat ze het niet in een keer inslikken.
Als ze goed kauwen dan kun je hem loslaten en er een paar in de bak gooien zodat ze ze rustig zelf kunnen eten.
Vooral de schrokker zou ik een beetje extra begeleiden.

Kippennekken zijn geen complete maaltijd. Je kunt ze rekenen tot 50/50 (50% vlees/50% bot). Je kunt ze wat kippennekken bij het KVV geven.

Succes!

ps: als je er aan kunt komen zou ik de volgende keer eendennekken kopen. Dat is wat leuker voor jou honden. Kippennekkies zijn eigenlijk leuk voor héle kleine hondjes en puppy's.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

ik was inderdaad vergeten te zeggen dat de ontlasting van botten harder wordt, dus voor het begin inderdaad (wat al is aangegeven 50-50 geven)
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

EschaenStefanie schreef:Eerst in een zakje doen, platmeppen met een hamer en dan vasthouden terwijl ze het eten. Als dit een te grote strijd wordt kun je het ook loslaten want strijd om eten wil je niet. Kalkoennekken zijn misschien zelfs nog beter aan te raden met jouw grote rassen
Verder veel plezier, zelfs schrokkers kunnen botwerk rustig eten. Mijn hond ziet haar kvv als slurpie en is zo weg, maar botten worden goed gekauwd
Je kan het als volledige maaltijd geven en later uitbouwen naar karkassen, daarna zalmkoppen.
Kalkoennekken zou ik zeker niet aanraden! Bot van kalkoen is namelijk best hard en scherp, dus ik zou daar niet mee beginnen (ik geef het uberhaubt niet).

Kippennekken kun je zo geven en als het je gerust stelt kan je er wat op meppen. Schrik niet als ze hem toch in een keer doorslikt; dat doet mijn akita namelijk ook (al vanaf 9 weken). Kippennekken zis echt beginnersbot en dat verteerd wel.

Je zou ook eendennekken kunnen geven; deze zijn al iets groter en is ook beginnersbot. Maar ook deze slikt kaiyou in een keer door. Als ik echt wil dat hij rustig eet dan moet ik hem karkassen of zalmkop geven. Iets wat groter dan zijn bek is waardoor hij blijkbaar wel de tijd neemt.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:
EschaenStefanie schreef:Eerst in een zakje doen, platmeppen met een hamer en dan vasthouden terwijl ze het eten. Als dit een te grote strijd wordt kun je het ook loslaten want strijd om eten wil je niet. Kalkoennekken zijn misschien zelfs nog beter aan te raden met jouw grote rassen
Kalkoennekken zou ik zeker niet aanraden! Bot van kalkoen is namelijk best hard en scherp, dus ik zou daar niet mee beginnen (ik geef het uberhaubt niet).
.
oh joh dat wist ik helemaal niet, ik zal het zo direct weghalen.
Is mij ooit verteld door iemand die dat altijd deed. Ik ben zelf zo'n muts dat ik bij eend het ruggengraat eruit haal omdat ik dit te scherp vind
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:
minhie schreef:
.
Is mij ooit verteld door iemand die dat altijd deed. Ik ben zelf zo'n muts dat ik bij eend het ruggengraat eruit haal omdat ik dit te scherp vind
Ik neem zelf een snoeischaar als maat zeg maar.. als het makkelijk gaat, dan moet kai het ook kunnen. Zo niet, dan gaat het de prullenbak in. Maar kai krijgt op dit moment eigenlijk alleen maar gemalen bot behalve zalmkop vanwege mijn angst na zijn operatie ;)
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:
EschaenStefanie schreef:
minhie schreef:
.
Ik neem zelf een snoeischaar als maat zeg maar.. als het makkelijk gaat, dan moet kai het ook kunnen. Zo niet, dan gaat het de prullenbak in. Maar kai krijgt op dit moment eigenlijk alleen maar gemalen bot behalve zalmkop vanwege mijn angst na zijn operatie ;)
ik heb het hele drama gevolgd inderdaad, moest ook even slikken bij dat verhaal en houd het nog beter in de gaten als ze botwerk heeft.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef: ik heb het hele drama gevolgd inderdaad, moest ook even slikken bij dat verhaal en houd het nog beter in de gaten als ze botwerk heeft.
:mrgreen: Ach, als ze rustig kauwt moet het goed gaan. :ok: Alleen erbij blijven vind ik altijd wel belangrijk.. voor het geval dat..

En tsjah het had wat dat betreft zo goed een bal kunnen zijn..
Sterker nog.. mijn vorige hond :schrik: (wat dat betreft heb ik een beetje pech.. en dat terwijl hij het commando los goed kende)..
Afbeelding
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:
EschaenStefanie schreef: ik heb het hele drama gevolgd inderdaad, moest ook even slikken bij dat verhaal en houd het nog beter in de gaten als ze botwerk heeft.
:mrgreen: Ach, als ze rustig kauwt moet het goed gaan. :ok: Alleen erbij blijven vind ik altijd wel belangrijk.. voor het geval dat..

En tsjah het had wat dat betreft zo goed een bal kunnen zijn..
Sterker nog.. mijn vorige hond :schrik: (wat dat betreft heb ik een beetje pech.. en dat terwijl hij het commando los goed kende)..
Afbeelding
jeetje had ze die piepbal ingeslikt :eek:
schrikken zeg. Zo hadden we een boxer op mijn oude club die had een latex kip opgegeten
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef: jeetje had ze die piepbal ingeslikt :eek:
schrikken zeg. Zo hadden we een boxer op mijn oude club die had een latex kip opgegeten
Ja, wat een sukkel he? Jeetje een latex kip, dat is ook niet zo best.
Dan maar kippennekken. Dat verteerd teminste goed. :ok:
Afbeelding
Elien
Actief
Contacteer:

ok, heel erg bedankt voor de tips!
ik ga voor elk een kippennek ontdooien en ga het dan eens proberen.
dus eerst wat platmeppen en dan vasthouden voor de eerste keer.

Bedankt ook voor de tip van de eendennekken. De volgende keer kijk ik of dit ook beschikbaar is!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik zou niet zo moeilijk doen. Platmeppen is niet nodig, en vasthouden...ik weet niet of je gehecht bent aan je vingers :D :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Elien
Actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Ik zou niet zo moeilijk doen. Platmeppen is niet nodig, en vasthouden...ik weet niet of je gehecht bent aan je vingers :D :D
:lol1: Ik hou ze liever nog even ja.

de jongste zal geen probleem zijn vermoed ik, ze is een rustige eter en die doet al best lang over een wat groter snoepje
maar de oudste is echt hap slik weg en kijkt je dan zielig aan, "is dit alles?"
Ben dus wat bang dat ze niet op haar gemak zal kluiven eraan maar ook gewoon zal doorslikken.
Minhie
Zeer actief

Elien schreef:
fes/lou schreef:Ik zou niet zo moeilijk doen. Platmeppen is niet nodig, en vasthouden...ik weet niet of je gehecht bent aan je vingers :D :D
:lol1: Ik hou ze liever nog even ja.

de jongste zal geen probleem zijn vermoed ik, ze is een rustige eter en die doet al best lang over een wat groter snoepje
maar de oudste is echt hap slik weg en kijkt je dan zielig aan, "is dit alles?"
Ben dus wat bang dat ze niet op haar gemak zal kluiven eraan maar ook gewoon zal doorslikken.
:mrgreen: Een kippennek is voor een AA ook niks :mrgreen:
Afbeelding
Elien
Actief
Contacteer:

haha ok :mrgreen:

Ik ben erg benieuwd naar hun reactie!
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Precies wat ik dacht.
Hier hebben ze ze ook meteen heel gekregen.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Hier is van de vier honden, er eentje een vreselijke schrokker. Mijn ervaring is dat als ze op een rustige plek liggen (bijvoorbeeld hun kennel of bench) waar ze niet gestoord worden door mensen of honden, ze best een stuk rustiger eten. Ben ooit begonnen met nekken en vleugeltjes te geven. Pletten heb ik nooit gedaan, hier eten ze nu Lotgering afgewisselt met zalmkoppen, strotten, pens, karkassen en hele prooidieren.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shima schreef:Hier is van de vier honden, er eentje een vreselijke schrokker. Mijn ervaring is dat als ze op een rustige plek liggen (bijvoorbeeld hun kennel of bench) waar ze niet gestoord worden door mensen of honden, ze best een stuk rustiger eten. Ben ooit begonnen met nekken en vleugeltjes te geven. Pletten heb ik nooit gedaan, hier eten ze nu Lotgering afgewisselt met zalmkoppen, strotten, pens, karkassen en hele prooidieren.
Dit, alleen hebben wij er vijf ;)

Zeker voor een Akita lijkt het me geen probleem.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Elien
Actief
Contacteer:

ok, heel erg bedankt voor de hulp!
ben uiteindelijk de kippennekken vergeten ontdooien, dus zal het voor volgende week pas zijn dat ze het krijgen.
Hier krijgen ze sowieso eten in hun bench dus worden ze niet gestoord door andere honden
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Diaantje schreef:
Precies wat ik dacht.
Hier hebben ze ze ook meteen heel gekregen.
ik weet niet wat voor weerwolven jullie hebben maar ik heb nog steeds alle 10 de vingers :mann:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik heb vandaag ook voor het eerst kippennekken gekocht. Wil er Kiwi en Jamie vanavond een geven. Vanochtend hebben ze beide kvv op, Jamie 25gr en Kiwi 150.
Dat zouden ze dus vanavond weer krijgen, maar ik denk dat voor Jamie die kippennek alleen al voldoende is, of niet? Vind het wel eng zo'n kleintje met een kippennekkie. :lol1: Ben benieuwd of ze het wat vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”