Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van puppycursus naar basiscursus maar er nog niet aan toe

Moderator: moderatorteam

Kenzo23
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Standaard Langhaar Teckel _ Kenzo geboren:13-05-2011
Labrador _ Casper geboren:26-08-2001
Aantal honden: 2

van puppycursus naar basiscursus maar er nog niet aan toe

Ongelezen bericht door Kenzo23 »

Mijn teckelpup van bijna 5 maanden is geslaagd voor de puppycursus zo;n 3 weken geleden,wat ook erg goed ging moet ik zeggen,nou heb ik een les gehad met meer afleiding basiscursus maar merk ik toch aan hem dat hij er nog niet klaar voor is met veel afleiding,hij wil constant spelen met de andere pups en is dan helemaal afgeleid,,wil er zelf mee stoppen want zo heeft het geen zin natuurlijk,wij zijn ook de kleiste vna het ras de grotere honden zijn niet meer erg speels en pakken het wel op...wat zouden jullie adviseren gewoon stoppen en wachten tot hij ouder is en gewoon zelf thuis aan de gang gaan want dat gaat wel goed moet ik zeggen,ben allang blij dat hij de puppycursus gehaald heeft en dat allermaal kent.. :D
Voor altijd in mijn hart zal je nooit vergeten Kitty rust zacht.... 29-05-1998 overleden 26-06-2011

Afbeelding
lets have fun

Re: van puppycursus naar basiscursus maar er nog niet aan to

Ongelezen bericht door lets have fun »

De pupcursus gehaald? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Doen jullie dan examen en zo ja welke comando's? Sorry, maar ik ken het hele fenomeen niet. Hier is de pupcursus nog heel speels en valt er niks te "halen".

Wat betreft de basiscursus zou ik gewoon door gaan met trainen. Dan doe je er maar wat langer over dan de rest, dat geeft toch niks? Het echte oefenen zal toch ook thuis moeten gebeuren. Dat hij op de cursus wat minder geconsentreerd is is daarom niet erg. Het gaat erom hoe hij het thuis doet en die cursus is ervoor om jou te leren hoe je het de hond moet leren.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

gewoon doorgaan, op een gegeven moment snapt de hond wel wat er van hem/haar verwacht wordt. Stoppen is een stap terugdoen.
En zoals reeds opgemerkt door lets have fun, veel thuis oefenen
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat houdt die basiscursus in?

Vaak komt er na de puppycursus een jonge honden cursus waar de basisbegrippen nog eens worden herhaald en de eisen daarbij wat hoger(strikter) worden.

Daarnaast, als je pas de eerste les hebt gehad kan je best nog even afwachten hoe het verder gaat.
Eerste lessen zijn meestal een zootje :8): :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

gewoon door blijven gaan, komt vanzelf
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik zou ook lekker door blijven gaan, er is vast genoeg wat jij en je hond er wél van oppakken.
Kenzo23
Vaste gebruiker

De puppycursus houdt in de aandacht,zit,af,plat,blijf,wandelen zonder trekken,spelen,hierkomen,nee oefening,begroeten zonder te springen,hier is hij allemaal voor geslaagd en dat ging prima!!
de basiscursus houdt in naast je lopen en met alle honden door mekaar wandelen,dus heel veel afleiding,het is buiten ook...vind eingelijk ook wel goed zo hij kent ook al een pootje geven en rollen dat heb ik zelf geleerd,en de basiscursus kun je thuis niet oefenen omdat het alleen met honden is en afleiding en dat heb je thuis niet..
Voor altijd in mijn hart zal je nooit vergeten Kitty rust zacht.... 29-05-1998 overleden 26-06-2011

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoezo heb je dat thuis niet?
Je gaat toch ook met hem wandelen?

Het is een hele goeie oefening om je hond te leren dat het niet nodig is om altijd naar andere honden toe te gaan, maar zijn aandacht bij jou te houden.
De cursus die je nu loopt is niet alleen maar door elkaar lopen neem ik aan.
Het is ook versterken van de oefeningen uit de puppycursus.
Juist in een periode dat honden wat onafhankelijker worden omdat ze volwassen worden is een cursus nooit weg :wink:

Buiten trainen kan ook geen kwaad hoor.
Hij smelt niet :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als hij zo snel is afgeleid, misschien is het dan juist goed om met deze cursus te starten, maar je alleen te richten op de aandacht van hem en hij voor jou! Aandacht is de basis. En stel dat hij de cursus niet 'haalt' wanneer de aandacht van hem voor jou is verbetert na 10 weken, dan ben je een hele stap verder in een goede baas-hond relatie voor een hondenleven lang!
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik herken dat wel van Diem.
Hij was ook met de 'basis'cursus ontzettend snel afgeleid. Hij was 9 maanden toe we er aan begonnen. Constant willen spelen met de andere honden, happen in mijn mouw. Bij alle los van de riem oefeningen ging hij rondjes om het veld rennen, vlak langs alle andere honden zodat het het veld 1 blaffende bende werd :oeps:

Hij is uiteindelijk wel net geslaagd en nu doen we VEG (voortgezette elementaire gehoorzaamheid). En dat gaat hartstikke goed. Z'n wilde haren is hij wat kwijt en hij kan prima meekomen.

Ik heb ook regelmatig wanhopig op het veld gestaan. Maar ben blij dat we doorgezet hebben. Hij heeft er veel van geleerd, is nu veel rustiger geworden. Ik merk het gemak van het in alle drukte toch leren luisteren ook in het dagelijkse leven :ok:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kenzo23 schreef:De puppycursus houdt in de aandacht,zit,af,plat,blijf,wandelen zonder trekken,spelen,hierkomen,nee oefening,begroeten zonder te springen,hier is hij allemaal voor geslaagd en dat ging prima!!
de basiscursus houdt in naast je lopen en met alle honden door mekaar wandelen,dus heel veel afleiding,het is buiten ook...vind eingelijk ook wel goed zo hij kent ook al een pootje geven en rollen dat heb ik zelf geleerd,en de basiscursus kun je thuis niet oefenen omdat het alleen met honden is en afleiding en dat heb je thuis niet..
Natuurlijk kan je dat wel thuis oefenen. Ga met hem de straat op, naar het parkje, of wat dan ook en oefen op aandacht voor de baas :19: Wat leer je nog meer op de basiscursus? Ik neem aan dat je niet een uur lang door elkaar gaat lopen.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

IK zou gewoon lekker door gaan. Die trainers weten heus wel dat die hond niet snapt dat ie nu niet meer bij de pups zit dus dat hij nu ineens niet meer mag spelen.
Neem aan dat ze langzaam over gaan van pup naar basiscursus. Tenminste pups die bij ons in de groep komen hoeven niet meteen een heel uur te gehoorzamen hoor die mogen af en toe nog lekker speels zijn....Dat komt allemaal wel.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Kenzo23
Vaste gebruiker

Ik hb toch besloten om even een stop in te lassen!denk dat ik het hierbij hou..bedankt allemaal voor de reacties

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Zonde...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Zeker zonde, juist een goede plek om dingen te leren. En wat maakt het uit als het wat moeizamer gaat dan bij de anderen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”