Ikzelf heb nooit zo begrepen wat het probleem is omtrent de zwaardere hondenrassen. Of het nu gaat om een American Saffordshire Terrier, Cane Corso, Presa Canario of een Pitbull, de mensen schijnen altijd een hoop ophef over deze soorten te maken. In mijn ogen is zeggen dat al deze rassen gevaarlijk zijn, hetzelfde als mensen bevooroordelen op basis van hun afkomst en hun nationaliteit.

Hoewel er natuurlijk problemen zijn met rassen die van oorsprong vechthonden voortbrachten, vind ik dat het probleem van een hond vaak bij de eigenaar ligt. Eigenlijk is het 9 van de 10 keer de schuld van de eigenaar! Niet dat ik uit eigen ervaring spreek, experts zeggen dit. Net als een verwend kind is het probleemgedrag van een hond, dus ook van een Pitbull, vaak terug te brengen op geklungel van de baasjes.

Wat vinden jullie er eigenlijk van? Zijn Pitbulls in jullie ogen ook lastig of valt dat wel mee. Ik heb hier al een paar mensen met dergelijke rassen gezien en ik vind dat toch altijd weer fascinerend om te zien.