Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding puppy 8 weken
Moderator: moderatorteam
- Natteneusje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Witte Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Voeding puppy 8 weken
Hallo iedereen,
Soekie eet op dit moment farmfood, maar ze heeft intussen hele waterig ontlasting. Nu zijn we vandaag begonnen met gelijdelijk Royal Canin toe te voegen in de hoop dat dat beter gaat. Soekie is trouwens 8 weken.
Nu ben ik benieuwd welke voeding jullie gebruiken en hoe dat bevalt.
Ik was vanochtend vergeten de kattenvoer weg te zetten, nu heeft Soekie een paar hapjes "gestolen"... Dat kan toch geen kwaad of wel?
Soekie eet op dit moment farmfood, maar ze heeft intussen hele waterig ontlasting. Nu zijn we vandaag begonnen met gelijdelijk Royal Canin toe te voegen in de hoop dat dat beter gaat. Soekie is trouwens 8 weken.
Ik was vanochtend vergeten de kattenvoer weg te zetten, nu heeft Soekie een paar hapjes "gestolen"... Dat kan toch geen kwaad of wel?
In a perfect world, every dog would have a home and every home would have a dog!
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Re: Voeding puppy 8 weken
Je pup is 8 weken dus je hebt de pup pas sinds een aantal dagen denk ik? Kreeg de pup FarmFood bij de fokker of ben je daar zelf mee begonnen? Zo ja (dat laatste), wat kreeg de pup bij de fokker? Als pups verhuizen en weggaan bij hun moeder kan stress ook voor dunnere ontlasting zorgen, dat gaat vaak vanzelf weer over. Ik zou zelf liever farmfood voeren dan royal canin, maar dat is persoonlijk. Ik voer aan brok op dit moment biofood (geperste brok). een paar hapjes kattenbrokken kan geen kwaad 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
koentje
nee, het kattevoer kan vast niet echt kwaad. Ik zou er kwa hoeveelheid wel rekening mee houden bij de volgende maaltijd. Ik heb geen ervaring met farmfood want mijn hond kreeg van begin af carnibest (rauw vlees)
Als ze echt waterige ontlasting heeft is wat gekookte kip beter heb ik me laten vertellen. Wachten tot het over is. Maar bij die kleintjes mag het niet te lang duren, dan zou ik wel contact opnemen met de d.a.
Sterkte!
Als ze echt waterige ontlasting heeft is wat gekookte kip beter heb ik me laten vertellen. Wachten tot het over is. Maar bij die kleintjes mag het niet te lang duren, dan zou ik wel contact opnemen met de d.a.
Sterkte!
- Natteneusje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Witte Zwitserse herder
Nou ze kreeg farmfood van de fokker, maar die gaf ook al aan dat ze wat watterig ontlasting had. Verder gaat alles wel goed 
In a perfect world, every dog would have a home and every home would have a dog!
-
Lillith
- Zeer actief
Ik zou toch even langs de DA gaan...waterige ontlasting is niet goed en zeker niet op die leeftijd.Natteneusje schreef:Nou ze kreeg farmfood van de fokker, maar die gaf ook al aan dat ze wat watterig ontlasting had. Verder gaat alles wel goed
Misschien moet ze een goede wormkuur hebben of heeft ze een virusje...
Verder geef ik brokjes en Smuldier dat is KVV diepvries voer uit de supermarkt..
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Ik zou je pup laten testen op giardia. Dit heeft als beeld soms goede ontlasting en soms niet.
Het kan natuurlijk ook aan stress liggen, maar als je pup bij de fokker dit beeld ookal had.
Ik zou je pup vers vlees geven en dan het liefst met een natuurlijke calciumbron, bv carnibest, energiue.
Vers vlees zorgt ook voor een betere weerstand en de ontlasting word er ook beter van.
Het kan natuurlijk ook aan stress liggen, maar als je pup bij de fokker dit beeld ookal had.
Ik zou je pup vers vlees geven en dan het liefst met een natuurlijke calciumbron, bv carnibest, energiue.
Vers vlees zorgt ook voor een betere weerstand en de ontlasting word er ook beter van.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik stel het eten van Kaiyou zelf samen; rauw wel te verstaan. Dat houdt in dat ik hem organen, vleesbotten en spiervlees geef afgestemd op percentages.Natteneusje schreef:Hallo iedereen,
Als die diarree (soms wel soms niet) aanhoudt, zou ik ook naar de dierenarts gaan en laten testen op giardia en coccidiose. Ik zou trouwens ook een goede probiotica aanschaffen.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Dat laatste is niet per definitie zo hoorMay Linn schreef:Ik zou je pup laten testen op giardia. Dit heeft als beeld soms goede ontlasting en soms niet.
Hoe gaat het nu met de pup TS?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)