Ik ben voor ushi op zoek naar een reu. Op zich al 1 waarvan ik weet dat de eigenaren het prima vinden als die hond ushi dekt.
Maar nu heb ik een andere reu gevonden, die ik misschien wel mooier vind.. Alleen is die reu langs alle kanten kampioen. En ushi (nog) niet. Zou dat voor veel Dekreu eigenaren een probleem zijn? Hoe vaak gebeurt het dat een reu eigenaar een teef afwijst?
Ik kan de eigenaar gewoon mailen natuurlijk, maar ben nog wat onzeker hierin. Bang dat ze ushi niet goed genoeg vinden..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje Dekreu
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vraagje Dekreu

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vraagje Dekreu
Per ongeluk dubbel topic. Eentje mag weg dus!

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Gewoon vragen of je langs mag komen om de reu in het echt te zien, en dan het bespreken als het nog steeds bevalt.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Persoonlijk zou het mij helemaal niets uit maken. Ik zeg nee tegen dekkingen als ik het geen verantwoorde combinatie vind wat betreft gezondheid (groot risico op erfelijke gezondheidsproblemen, gebaseerd op achterliggende lijnen van beide ouderdieren) of een te hoog COI. Karakter neem ik ook mee, voor bijvoorbeeld een wat onzekere, verlegen hond gebruik je niet een reu die net zo onzeker en verlegen is want je wil niet dat dat gedrag in de nakomelingen extremer word. Ik kijk wel naar de bouw, maar alleen als er extreme dingen in voorkomen. Bijvoorbeeld: als mijn reu extreem lang in rug is, zou ik een dekking kunnen afwijzen voor een teef die ook extreem lang in rug is, omdat je dat niet wil binnen een ras. Dan zou een andere dekreu veel geschikter zijn voor die teef. Twee kampioenshonden kunnen gerust nakomelingen geven die net een ZG scoren, als ze niet bij elkaar passen. Belangrijker vind ik dat de minpunten grotendeels door de ander word aangevuld, en dat heeft niets te maken met titels.
Ik zou het gewoon proberen
Je weet toch niet hoe mensen denken, dit is iets heel persoonlijks denk ik. Gewoon uitzoeken hoe die mensen hier in staan en van daar uit verder gaan of juist niet.
Ik zou het gewoon proberen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Alls je als dekreu- eigenaar niet verder kijkt dan kampioenstitels van het teefje bij een aanvraag voor een dekking, dan vind ik dat erg bekrompen. Ik kan me ook eerlijk gezegd niet indenken dat iemand zo zou denken. Wordt er geen maximum aantal dekkingen per reu gehanteerd bij jouw ras, dan al helemaal niet.
Gewoon contact opnemen met de reuen- eigenaar, en doorgeven wat de reden is dat je Ushi zou willwn laten dekken door hem. Stamboom en gezondheidsuitslage ook meesturen of doorgeven en dan hoor je het vanzelf wel, toch?
Gewoon contact opnemen met de reuen- eigenaar, en doorgeven wat de reden is dat je Ushi zou willwn laten dekken door hem. Stamboom en gezondheidsuitslage ook meesturen of doorgeven en dan hoor je het vanzelf wel, toch?
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb in het andere topic al antwoord gegeven.. Deze reu gaat hem niet worden.LongFields schreef:Alls je als dekreu- eigenaar niet verder kijkt dan kampioenstitels van het teefje bij een aanvraag voor een dekking, dan vind ik dat erg bekrompen. Ik kan me ook eerlijk gezegd niet indenken dat iemand zo zou denken. Wordt er geen maximum aantal dekkingen per reu gehanteerd bij jouw ras, dan al helemaal niet.
Bij ons ras mag een reu binnen de rasvereniging 4 keer dekken..