Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tijd stamboom.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: tijd stamboom.

Ongelezen bericht door vania »

Cleva schreef:
sbientje schreef:
Cleva schreef:[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Ja, het is de verkoper.
de verkoper is niet degene die zei: steek die stamboom in je reet, dat was de koper..

Ja. En?

Ik zie niet waar ik iets anders zeg.
Of had ik voor de duidelijkheid partij moeten trekken ofzo?

Maar goed, laat maar.
laat het maar gewoon voor wat het is
Afbeelding
fay
Actief
Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer

Ongelezen bericht door fay »

we komen er wel uit, we praten weer

ook op het forum ( hier en elders)

net wat vania zegt laat het hier maar bij.

groetjes ed

en voor de rest allemaal bedankt voor jullie antwoorden

voor de mensen die mij erg mogen Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

fay schreef: voor de mensen die mij erg mogen Afbeelding
Spijtig dat je toch nog hier mee af sluit.

Fijn dat jullie weer "on speaking terms" zijn.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

crutz schreef:
Spijtig dat je toch nog hier mee af sluit.

Fijn dat jullie weer "on speaking terms" zijn.

Dat zegt mij alles over Ed zijn niveau.............triest hoor.
Ben blij dat ik nooit een dergelijk pupkoper heb gehad die zo zou reageren als er iets niet helemaal loopt zoals verwacht.
Sandra
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

fay schreef:voor de mensen die mij erg mogen Afbeelding
Dit is dan weer jammer. Waarom laat je je zo kennen?

Maar wel fijn dat er weer gepraat wordt tussen jullie.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

fay schreef:
Neeltje schreef:Hoe of wat dan ook, dit regel je toch privé en niet via een forum en als het niet zou kloppen, (hypothetisch gesproken) zou ik de St Hubertus vereniging benaderen. Ik geloof niet dat wij hier ook maar iets mee te maken hebben.

klopt dat doe je ook privee

maar heb nooit de fokker aan de foon gehad
Dan doe je het nog niet op deze manier. Laag bij de grond en asociaal. Bel de St Hubertus vereniging, daar bereik je meer mee dan dit idiote gedoe.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tara schreef:
Sjongejonge wat een nivo! :roll:
Inderdaad, maakt erg duidelijk met wat voor persoon we te maken hebben.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Muk schreef:
Dat bevestigen, daar val ik ook niet over. Maar dat iedereen er standaard vanuit gaat dat de pupkoper verkeerd zit, dat vind ik ook niet correct. Hoe omhooggevallen of blaaskakerig die ook is.

Nu heb ik wel een andere vraag. Als ik voor mijn Belgische herplaatser een stamboom aan wil vragen (die wil de vorige eigenaar niet kwijt) zodat ik eens een show kan lopen of mee kan doen aan de NK waterwerk (dat laatste zal een droom zijn, hij redt namelijk niks :mrgreen: ) duurt dat opvragen van een nieuwe stamboom dan ook zo lang?

Dat gaat niet lukken; ook in Belgie moet er een "overdracht" getekend worden. Je krijgt niet eens een duplicaat, ook geen fotocopie.
Die ervaring had ik destijds met Guinnie.
Helaas; als de vorige eigenaar en feitelijke stamboomhouder niet meewerkt door zo'n verklaring te geven (op welk formulier dan ook, weet niet precies of daar een voorgeschreven formulier voor is) kun je het vergeten. Diens medewerking heb je echt nodig.

Suzanne
vania
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Muk schreef:
Dat bevestigen, daar val ik ook niet over. Maar dat iedereen er standaard vanuit gaat dat de pupkoper verkeerd zit, dat vind ik ook niet correct. Hoe omhooggevallen of blaaskakerig die ook is.

Nu heb ik wel een andere vraag. Als ik voor mijn Belgische herplaatser een stamboom aan wil vragen (die wil de vorige eigenaar niet kwijt) zodat ik eens een show kan lopen of mee kan doen aan de NK waterwerk (dat laatste zal een droom zijn, hij redt namelijk niks :mrgreen: ) duurt dat opvragen van een nieuwe stamboom dan ook zo lang?

Dat gaat niet lukken; ook in Belgie moet er een "overdracht" getekend worden. Je krijgt niet eens een duplicaat, ook geen fotocopie.
Helaas; als de vorige eigenaar en feitelijke stamboomhouder niet meewerkt door zo'n verklaring te geven (op welk formulier dan ook, weet niet precies of daar een voorgeschreven formulier voor is) kun je het vergeten. Diens medewerking heb je echt nodig.

Suzanne
ik heb nooit de overdracht door de vorige "eigenaar" moeten laten tekenen
Darko was van de fokker uit op mijn vriend zijn naam gezet en achteraf heb ik hem laten overzetten op mijn, maar mijn vriend (wij wonen niet officieel samen) heeft nooit iets moeten tekenen
ook toen Guapa haar stamboom op mijn naam werd overgezet, heeft de fokker nooit iets moeten tekenen
aluwel ik nu hier zie ( http://www.kmsh.be/documents/doc_bil/Ch ... 9%2006.pdf ) dat de vorige eigenaar inderdaad moet tekenen, raar :denken:
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

fay schreef:we komen er wel uit, we praten weer

ook op het forum ( hier en elders)

net wat vania zegt laat het hier maar bij.

groetjes ed

en voor de rest allemaal bedankt voor jullie antwoorden

voor de mensen die mij erg mogen Afbeelding
wat een zielig misselijk ventje ben jij zeg :kotz:
als je bij mij een pup had gekocht had ik haar hoogstwaarschijnlijk meteen weer op komen halen
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

en voor vania sterkte
kan me best indenken dat jij als fokker er achter af minder blij mee bent met dit soort gasten die een pup van je gekocht hebben
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

vania schreef:
Suzanne123 schreef:
Muk schreef:

Suzanne
ik heb nooit de overdracht door de vorige "eigenaar" moeten laten tekenen
Darko was van de fokker uit op mijn vriend zijn naam gezet en achteraf heb ik hem laten overzetten op mijn, maar mijn vriend (wij wonen niet officieel samen) heeft nooit iets moeten tekenen
ook toen Guapa haar stamboom op mijn naam werd overgezet, heeft de fokker nooit iets moeten tekenen
aluwel ik nu hier zie ( http://www.kmsh.be/documents/doc_bil/Ch ... 9%2006.pdf ) dat de vorige eigenaar inderdaad moet tekenen, raar :denken:
Apart!!!
Ik wist op enig moment dat Guinnie een boom had. Eerst navraag gedaan bij RvB of ze daar stond. Nee... verder gaan denken, KMstH benaderd; ja, hier is een boom geregistreerd, maar ik mag u niets vertellen, nee u krijgt geen copie; daar staan nl de gegevens op van de eigenaar en dat is prive-info die wij niet mogen verstrekken.
Enfin, 3, 4 x gebeld, uitgelegd hoe en wat, en totaal NUL medewerking.
Tot ik ineens iemand trof die mee wilde denken en zei: 'ik mag u niet vertellen op wiens naam die boom staat zodat u die kunt benaderen, maar eh..... ' (ik proefde ruimte). Waarop ik zeg "kunt u dan wellicht bevestigen dat de stamboom staat op X (naam fokker)"? Waarom er stilte kwam en de opmerking dat ik er wellicht handig aan deed de fokker te benaderen met mijn vraag. Met z'n glimlach in de stem.
Kortom: boom bleek idd te staan op fokker. Die benaderd, uitgelegd, gevraagd om medewerking (die ik kreeg).
Dmv brieven en handtekeningen en een verzoek van de fokker haar op onze naam te zetten kwam eea toch nog goed en hebben wij nu een gewaarmerkte copie op onze naam.
Het zou dus niet mogelijk moeten zijn om een overschrijving te regelen zonder dat verzoek, zoals dat ook in Ned niet zou moeten lukken, maar ja..... dat gezegd hebbend, wij hebben alleen de copie betaald, niet de "naamsverandering" ;-) en de export-pedigreekosten zijn ook niet voldaan (nooit om gevraagd door de KMstH)
Toch "willekeur" of "geluk hebben"?

Suzanne
vania
Zeer actief

Suzanne123 schreef: Apart!!!
Ik wist op enig moment dat Guinnie een boom had. Eerst navraag gedaan bij RvB of ze daar stond. Nee... verder gaan denken, KMstH benaderd; ja, hier is een boom geregistreerd, maar ik mag u niets vertellen, nee u krijgt geen copie; daar staan nl de gegevens op van de eigenaar en dat is prive-info die wij niet mogen verstrekken.
Enfin, 3, 4 x gebeld, uitgelegd hoe en wat, en totaal NUL medewerking.
Tot ik ineens iemand trof die mee wilde denken en zei: 'ik mag u niet vertellen op wiens naam die boom staat zodat u die kunt benaderen, maar eh..... ' (ik proefde ruimte). Waarop ik zeg "kunt u dan wellicht bevestigen dat de stamboom staat op X (naam fokker)"? Waarom er stilte kwam en de opmerking dat ik er wellicht handig aan deed de fokker te benaderen met mijn vraag. Met z'n glimlach in de stem.
Kortom: boom bleek idd te staan op fokker. Die benaderd, uitgelegd, gevraagd om medewerking (die ik kreeg).
Dmv brieven en handtekeningen en een verzoek van de fokker haar op onze naam te zetten kwam eea toch nog goed en hebben wij nu een gewaarmerkte copie op onze naam.
Het zou dus niet mogelijk moeten zijn om een overschrijving te regelen zonder dat verzoek, zoals dat ook in Ned niet zou moeten lukken, maar ja..... dat gezegd hebbend, wij hebben alleen de copie betaald, niet de "naamsverandering" ;-) en de export-pedigreekosten zijn ook niet voldaan (nooit om gevraagd door de KMstH)
Toch "willekeur" of "geluk hebben"?

Suzanne

Geen idee hoe lang dat van Guinnie geleden is?
bij Darko is dat nu ongeveer 4 jaar geleden en bij Guapa de eerste keer (van fokker naar mijn naam) een jaar of 3 en van mijn naam naar onze naam (anders kregen de pups vorig jaar geen kennelnaam) was vorig jaar, moest ik het zowiezo tekenen, omdat het op beide namen moest
maar bij de 1ste 2 heb ik van de "vorige" eigenaar nooit geen handtekening nodig gehad, maar misschien komt dat ook wel omdat ik de stambomen al in mijn bezit had?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier ook geen probleem gehad (in NL dan) om de stamboom van Xena op naam van de fokker te zetten in de tijd van haar nestje ivm de kennelnaam en aangezien ze daar geboren zouden worden. IK heb niets getekend en toch is de stamboom omgezet destijds zonder enig probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Van Guinnie is nu een jaar of 2 geleden en zij was toen ruim 12. Het ging dus niet om een pupje ;-)

Geen idee of het dus iets is waarbij je maar net de juiste persoon moet treffen of je erin kunt "bluffen" ofzo ;-)

Suzanne
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Vroeger gaf je gewon de stamboom aan de nieuwe eigenaar.
Nieuwe eigenaar kon met stamboom naar ST Hubertus (of op sturen) en naam eigenaar werd gewijzigd.

Omdat er zoveel misbruik vastgesteld werd is dit verandert.
Nu moet je dus een formulier invullen,
oude eigenaar en nieuwe eigenaar, en beiden ondertekenen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
vania
Zeer actief

Inge O schreef:
vania schreef: maar misschien komt dat ook wel omdat ik de stambomen al in mijn bezit had?
ik denk dat dit inderdaad het essentiële verschil is.
maar Guapa's stamboom stond op naam van de fokker de 1ste keer dat ik hem overzette
dan zouden ze toch ook haar handtekening moeten hebben??
Guapa was trouwens dik 9 maanden, dus ook geen "pup" meer en Darko was dik 2 toen zijn stamboom overgezet werd op mijn naam
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”