Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wilde honden belagen pup met wandelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

vlekje
nieuw lid
Mijn ras(sen): Ierse Setter

Wilde honden belagen pup met wandelen

Ongelezen bericht door vlekje »

Hallo allemaal,

Ik heb een pup van vier maanden. Hij mag nog niet te ver lopen natuurlijk. Volgens de dierenarts moet ik proberen om wild spel te voorkomen omdat dat vooral slecht is voor de groei/botten van pup. Dus beter nog niet achter de bal aan, geen slidings maken en niet te wild spelen. Best moeilijk. Want hij vindt spelen heel leuk. Tijdens het loslopen in het bos speelt hij graag met iedere hond die we tegenkomen. Dat gaat meestal heel goed en ook niet te wild. Veel honden stemmen hun gedrag af op wat de andere hond aankan en leuk vindt. Maar sommige honden zijn erg wild, te wild. Ze verpletteren de pup zo ongeveer. Springen er bovenop terwijl ze zich schor blaffen en soms ook bijten. Pup wordt bang, rent weg of gaat liggen en ook hier reageert niet elke hond goed op. Er zitten wat rare exemplaren tussen. Ik probeer nu meestal de baas te vragen de hond bij zich te halen als dit gebeurt. Maar wat mij opvalt is dat bazen hier vaak sjaggerijnig op reageren. Krijg ik een preek over hoe je een pup dient op te voeden (vooral met andere honden laten spelen). Of hun hond luistert totaal niet en gaat gewoon door met gillen, bovenop mijn pup springen, soms ook agressief doen...
Ik vind dit wel erg lastig. Hoe ga je goed om met deze situatie? Het via de baas spelen lukt dus vaak niet goed. Maar gewoon de pup oppakken en verdergaan (als je ertussen komt...)? De drukke losloopgebieden vermijden?

En nog een vraagje. Wat is jullie ervaring met het laten loslopen van de hond in het bos waar dat eigenlijk niet mag? Komt het voor dat boswachters controleren en boetes uitdelen? Of wordt het wel gedoogd?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
groetjes Vlekje.
dagmar88
Zeer actief

Re: Wilde honden belagen pup met wandelen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: pup aanlijnen en doorlopen, eventueel de hond terug naar de baas sturen.

En bedenk je dat je pup niet met iedere hond hoeft te spelen.
Als het een grote, lompe hond is pup bij je houden en leren dat hij alleen na toestemming van jou op andere honden af mag.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou sowieso je pup niet zomaar met vreemde honden laten spelen. Leer je pup nu al aan eerst naar jou toe te komen als je een andere hond ziet. Dan kan jij inschatten of het kan, of met de eigenaar overleggen. Gaat het niet goed, pup aanlijnen en doorlopen.
Niet je hond loslaten in gebieden waar dat niet mag, kan schadelijk zijn voor wild maar er kunnen ook aangelijnde honden komen die niet vrolijk reageren op een buurtende pup.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jij bepaald met welke hond je je pup laat spelen en dat is gewoonweg niet met allemaal. Als het gebeurd laat dan de mensen van de andere hond kletsen, je hoeft je pup niet te laten pletten/bijten of wat ook. Die loopt er alleen maar schade van op als dit vaker gebeurd. Ik zou gericht plekken opzoeken waar honden komen van mensen die je kent en die wel normaal reageren.

Ikzelf ben er een voorstander van dat je je hond aangelijnd houd daar waar dat moet. Twee redenen, a- de meeste gebieden hebben een oorzaak dat er alleen aangelijnde honden toegelaten worden (flora en faunabeheer) en B het loslaten lopen van je hond ontneemt het wandelplezier van mensen die speciaal die gebieden opzoeken om te wandelen zonder dat er een hond om hun heen gaat springen.
Dus wat mij betreft controleerd de boswachter als een havik en gooit iedereen op de bon (praktijk is dat dit soms gebeurd en meestal niet, afhankelijk welk gebied je loopt)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

vlekje schreef: En nog een vraagje. Wat is jullie ervaring met het laten loslopen van de hond in het bos waar dat eigenlijk niet mag? Komt het voor dat boswachters controleren en boetes uitdelen? Of wordt het wel gedoogd?
Het zal overal wel anders zijn, maar hier wordt het beslist niet gedoogd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

vlekje schreef: Ik vind dit wel erg lastig. Hoe ga je goed om met deze situatie? Het via de baas spelen lukt dus vaak niet goed. Maar gewoon de pup oppakken en verdergaan (als je ertussen komt...)? De drukke losloopgebieden vermijden?
Kijk es aan. Je hebt zelf de oplossing al bedacht. :wink: :ok:
vlekje
nieuw lid

Hallo,
Dank voor jullie antwoorden, daar kan ik wat mee!
Vind het leuk om er nog meer te krijgen :D
Vlekje.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

De antwoorden zijn al gegeven..vooral de situatie voorkomen en goed inschatten.
Ik heb een pup van 6,5 mnd nu, die is van begin af aan mee gegaan maar nooit geplet :wink: :ok: .
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb nu een pup van 4 maanden en die heb ik van het begin af aan geleerd dat ze bij mij moet komen als er een hond aankomt. Ik schat dan in of ze naar die hond toe mag gaan. Zo niet dan hou ik haar even vast tot we er voorbij zijn en ik stuur de vreemde hond weg die bij de pup komt.
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

vlekje schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een pup van vier maanden. Hij mag nog niet te ver lopen natuurlijk. Volgens de dierenarts moet ik proberen om wild spel te voorkomen omdat dat vooral slecht is voor de groei/botten van pup. Dus beter nog niet achter de bal aan, geen slidings maken en niet te wild spelen. Best moeilijk. Want hij vindt spelen heel leuk. Tijdens het loslopen in het bos speelt hij graag met iedere hond die we tegenkomen. Dat gaat meestal heel goed en ook niet te wild. Veel honden stemmen hun gedrag af op wat de andere hond aankan en leuk vindt. Maar sommige honden zijn erg wild, te wild. Ze verpletteren de pup zo ongeveer. Springen er bovenop terwijl ze zich schor blaffen en soms ook bijten. Pup wordt bang, rent weg of gaat liggen en ook hier reageert niet elke hond goed op. Er zitten wat rare exemplaren tussen. Ik probeer nu meestal de baas te vragen de hond bij zich te halen als dit gebeurt. Maar wat mij opvalt is dat bazen hier vaak sjaggerijnig op reageren. Krijg ik een preek over hoe je een pup dient op te voeden (vooral met andere honden laten spelen). Of hun hond luistert totaal niet en gaat gewoon door met gillen, bovenop mijn pup springen, soms ook agressief doen...
Ik vind dit wel erg lastig. Hoe ga je goed om met deze situatie? Het via de baas spelen lukt dus vaak niet goed. Maar gewoon de pup oppakken en verdergaan (als je ertussen komt...)? De drukke losloopgebieden vermijden?

En nog een vraagje. Wat is jullie ervaring met het laten loslopen van de hond in het bos waar dat eigenlijk niet mag? Komt het voor dat boswachters controleren en boetes uitdelen? Of wordt het wel gedoogd?

groetjes Vlekje.
Pups moet je soms tegen zichzelf, maar ook hun omgeving beschermen. Een veel grotere en zwaardere hond kan soms inderdaad teveel zijn voor een jonge pup.
Wel is het onder normale omstandigheden zo, dat volwassen honden rustiger en voorzichtig met een pup omgaan. Van nature.
Ik zeg nadrukkelijk, onder normale omstandigheden, net als honden een zogenaamde "bijtrem" hebben met pups.
Nu komen er de laatste tijd wat honden voor, die waarschijnlijk door een fout fokbeleid, of door een verkeerde opvoeding bepaalde zaken niet meer bezitten. Geen aangepast gedrag naar pups, niet eens een bijtrem als een pup vol overgave op zijn ruggetje gaat leggen.
Ik heb dit laatste zelf meegemaakt met een Schotse Collie die een pup greep, en doorbeet, terwijl de pup zich al ruimschoots op zijn rug over gaf. Hierop greep 1 van mijn honden in en pakte de Collie, omdat deze gestoord gedrag vertoont en dat word door een normale hond afgestraft.
In dit geval was het een fout van de baas, die niets qua corrigeren deed, alleen troosten omdat de Collie door mijn hond werd gecorrigeerd. Eigenlijk had ik meteen die bazin moeten corrigeren, maar ja :U:
De reu was dan wel de enige reu in een roedel teven, maar geen enkele pup is daar een bedreiging voor, een pup van amper 14 weken hebben we het over. :oohja:

Daar waar men vroeger een pup gerust tussen volwassen honden kon zetten is het tegenwoordig, met dit soort voorbeelden wel een beetje uitkijken, maar maak je pup ook weer niet TE bang. Kies de juiste dosis spelen, met de juiste hond.

Wat lopen in het bos aangaat, ik weet dat boswachters bij ons in Bergen, Schoorl en Egmond wat feller op honden en hun bezitters zijn tijdens het broedseizoen. Dan staat het ook duidelijk aangegeven dat ze niet los mogen. Doe je het in die paar weken, ik meen een stuk of 8 a 10, toch, dan neem je bewust een risico.
Voor die paar weken gun ik het bos aan de natuur, en loop ik ergens anders.
Voor het strand geldt het ook, tijdens de zomermaanden, niet overdag het strand op.
Na (ik meen) 20.00 uur mag het weer wel. Kleine moeite om je daar aan te houden, genoeg alternatieven voor ons vind ik eigenlijk als ik eerlijk ben :W:
Niet alles en iedereen hoeft altijd maar rekening te houden met honden, andersom mag het best ook. :ok:
Balletjes moeten 2 kanten op rollen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

je hebt hele goede tips gekregen ;)

soms kom je gewoon ook lompe honden tegen met nog lompere bazen , gewoon je neus optrekken ajuus .
jij bepaald of je jou kostbare bezit laat spelen met hun hond of eerder gezecht of je hun hond laat spelen met jou hond .

en als ze het er niet mee eens zijn is het hun probleem niet he jouwe. al is dat wel moeilijk .
ik heb zelf een heel iel hondje en die kan ook niet met echte lomperikken samen , krijg ook wel eens kritiek .
jammer dan ik voel mij enkel verantwoordelijk voor mijn hond , die bescherm ik met mijn leven .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb dit laatste zelf meegemaakt met een Schotse Collie die een pup greep, en doorbeet, terwijl de pup zich al ruimschoots op zijn rug over gaf. Hierop greep 1 van mijn honden in en pakte de Collie, omdat deze gestoord gedrag vertoont en dat word door een normale hond afgestraft.
Da's natuurlijk flauwekul. Er zijn zat honden die niks van vreemde pups moeten hebben en daar is niks gestoords aan. Pup hoort nl. niet tot de roedel. Mijn reu moet ook niks van pups hebben en die hou ik dus ook weg bij dat kleine grut. Mijn teefjes zijn toevallig dól op pups maar dat wil niet zeggen dat zij toevallig 'normaal' zijn.

Wat betreft het loslaten van pups bij volwassen honden: daar ben ik altijd voorzichtig bij geweest. Ten eerste natuurlijk vanwege het bovenstaande en ten tweede vanwege het feit dat een lompe (grote) hond een pupje ook onopzettelijk kan beschadigen.
Ik heb mijn pups altijd gecontroleerd met andere honden laten spelen. En dat hield in dat ik de hond in kwestie inschatte als zijnde a) vriendelijk en b) voorzichtig. Daarmee vielen de meeste grote honden al af en ook heel veel kleine honden die ook niet altijd vriendelijk zijn.

Ik pakte gerust pup onder de arm mee want ik wil niet dat een pup slechte ervaringen krijgt van andere honden.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Daar ben ik deze keer ook voorzichtig mee geweest met Yentle. Er loopt hier iemand met amerikaanse bulldogs die ze totaal niet onder controle heeft. Maar hij doet niks, nee zal vast niet, maar een verkeerde poot en mini Yentle is plat. Dus gewoon opletten en als jij het niet wil dan gewoonweg niet, jij bepaalt.

En boswachters, soms krijg je wel 'n bon en soms niet...... maar zoals eerder gezegd, aanlijnen is niet voor niets. Als niemand zich eraan houdt, mogen we straks nergens meer komen met onze honden.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

lieke schreef:
Da's natuurlijk flauwekul. Er zijn zat honden die niks van vreemde pups moeten hebben en daar is niks gestoords aan. Pup hoort nl. niet tot de roedel. Mijn reu moet ook niks van pups hebben en die hou ik dus ook weg bij dat kleine grut. Mijn teefjes zijn toevallig dól op pups maar dat wil niet zeggen dat zij toevallig 'normaal' zijn.

Wat betreft het loslaten van pups bij volwassen honden: daar ben ik altijd voorzichtig bij geweest. Ten eerste natuurlijk vanwege het bovenstaande en ten tweede vanwege het feit dat een lompe (grote) hond een pupje ook onopzettelijk kan beschadigen.
Ik heb mijn pups altijd gecontroleerd met andere honden laten spelen. En dat hield in dat ik de hond in kwestie inschatte als zijnde a) vriendelijk en b) voorzichtig. Daarmee vielen de meeste grote honden al af en ook heel veel kleine honden die ook niet altijd vriendelijk zijn.

Ik pakte gerust pup onder de arm mee want ik wil niet dat een pup slechte ervaringen krijgt van andere honden.
Helemaal met je eens Lieke :ok:
Heb het idee dat jij honden erg vermenselijkt Arcee,en ze ook allerlei nobele ridderlijke eigenschappen toebedeeld die ze niet bezitten.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik zou je hond ook niet overal op af laten gaan. Mijn hond is ongeveer even oud als de jouwe en erg nieuwsgierig naar andere honden en mensen. Meestal hou ik haar aangelijnd en als ze los loopt en ik spot in de verte een hond of een baasje dan roep ik haar bij me. Dat lukt meestal niet meer als de honden elkaar al in de smiezen hebben (bij mij dan iig). Nu is mijn hond al niet meer heel klein en vaak al net zo groot of zelfs groter dan de honden die we tegenkomen, dus pletten gebeurt niet snel. Hoe reageert jouw hond als honden echt te wild doen? Lotus bijv komt dan naar me toe rennen, dan lijn ik haar aan en stuur de andere hond weg. Dat lukt niet altijd (wegsturen) maar een stukje worst laten ruiken en ver van je afgooien (liefst richting baas) doet vaak wonderen.

Ik loop wel met Lotus los in geied waar dat niet mag. Er loopt daar geen enkele hond aan de lijn, tenminste ik ben ze nooit tegengekomen. De hond moet er vast omdat er runderen en paarden lopen ('natuur'gebiedje). Ik heb het in de tijd dat ik er loop nog nooit gezien dat ze controleren, maar goed, de boete is 90 euro. Dat is een risico dat je neemt. Eigenlijk lopen hier vooral buiten de bebouwde kom honden bijna allemaal los. Bij de recreatieplas, op de dijken (de stukken waar geen auto's komen)... Bij de plas mogen ze tussen april en oktober ook niet los in principe maar er is een zogenoemd hondenstrandje waarvan iedereen weet dat daar de honden wel loslopen en ook daar heb ik nog nooit gezien of gehoord dat er werd gecontroleerd. Mensen die geen zin hebben in honden gaan naar het grote strand en mensen met honden laten dat strand met rust met mooi weer en lopen een dijkje af om naar een wat kleiner strandje te gaan. Iedereen blij.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
vlekje
nieuw lid

Beste allemaal, heel erg bedankt voor al jullie tips!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tineke schreef:
lieke schreef:

Helemaal met je eens Lieke :ok:
Heb het idee dat jij honden erg vermenselijkt Arcee,en ze ook allerlei nobele ridderlijke eigenschappen toebedeeld die ze niet bezitten.
idd helemaal mee eens...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ArCee schreef:
vlekje schreef:Hallo allemaal,

groetjes Vlekje.
Pups moet je soms tegen zichzelf, maar ook hun omgeving beschermen. Een veel grotere en zwaardere hond kan soms inderdaad teveel zijn voor een jonge pup.
Wel is het onder normale omstandigheden zo, dat volwassen honden rustiger en voorzichtig met een pup omgaan. Van nature.
Ik zeg nadrukkelijk, onder normale omstandigheden, net als honden een zogenaamde "bijtrem" hebben met pups.
Nu komen er de laatste tijd wat honden voor, die waarschijnlijk door een fout fokbeleid, of door een verkeerde opvoeding bepaalde zaken niet meer bezitten. Geen aangepast gedrag naar pups, niet eens een bijtrem als een pup vol overgave op zijn ruggetje gaat leggen.
In dit geval was het een fout van de baas, die niets qua corrigeren deed, alleen troosten omdat de Collie door mijn hond werd gecorrigeerd. Eigenlijk had ik meteen die bazin moeten corrigeren, maar ja :U:
De reu was dan wel de enige reu in een roedel teven, maar geen enkele pup is daar een bedreiging voor, een pup van amper 14 weken hebben we het over. :oohja:

Daar waar men vroeger een pup gerust tussen volwassen honden kon zetten is het tegenwoordig, met dit soort voorbeelden wel een beetje uitkijken, maar maak je pup ook weer niet TE bang. Kies de juiste dosis spelen, met de juiste hond.

Wat lopen in het bos aangaat, ik weet dat boswachters bij ons in Bergen, Schoorl en Egmond wat feller op honden en hun bezitters zijn tijdens het broedseizoen. Dan staat het ook duidelijk aangegeven dat ze niet los mogen. Doe je het in die paar weken, ik meen een stuk of 8 a 10, toch, dan neem je bewust een risico.
Voor die paar weken gun ik het bos aan de natuur, en loop ik ergens anders.
Voor het strand geldt het ook, tijdens de zomermaanden, niet overdag het strand op.
Na (ik meen) 20.00 uur mag het weer wel. Kleine moeite om je daar aan te houden, genoeg alternatieven voor ons vind ik eigenlijk als ik eerlijk ben :W:
Niet alles en iedereen hoeft altijd maar rekening te houden met honden, andersom mag het best ook. :ok:
Balletjes moeten 2 kanten op rollen.
Dat zijn van die verouderde inzichten dat een volwassen hond zich niet aan een pup mag vergrijpen.
Binnen de roedel zal dat opgaan mits dat de pup normaal gedrag vertoond.
Buiten de roedel en dus geen onderliinge banden is dat nog geen eens heel erg vreemd gedrrag.
Je moet ook bedenken dat met zoveel honden op de m2 de grenzen nogal vervagen en iedereen een stukje opeist met vlaggen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Valerie
Zeer actief

Het is wel een makkelijke manier om een aanval van jouw eigen hond goed te praten :F:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Valerie schreef:Het is wel een makkelijke manier om een aanval van jouw eigen hond goed te praten :F:
Nou dat is heel normaal hoor dat honden wildvreemde pups beschermen omdat ze weten dat een evt. aanvaller daarop abnormaal gedrag vertoont.
Je kunt die honden volgens mij inhuren via Ateamhondhuren@fantasia.nl
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

tineke schreef:
Valerie schreef:Het is wel een makkelijke manier om een aanval van jouw eigen hond goed te praten :F:
Nou dat is heel normaal hoor dat honden wildvreemde pups beschermen omdat ze weten dat een evt. aanvaller daarop abnormaal gedrag vertoont.
Je kunt die honden volgens mij inhuren via Ateamhondhuren@fantasia.nl

:LOL: :LOL:

@Lieke, helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Laten jullie je honden dan alleen maar spelen met heel vriendelijke honden?
Ik vraag dat omdat in het roedeltje waar ik 's ochtends mee loop, een hond zit die niet gesteld is op pups. Ik laat Lizzie daar wel gewoon bij, omdat ik van mening ben dat Lizzie zo ook de hondentaal leert van ik vind je niet leuk, wegwezen (vooral omdat ze Dushi nogal plaagt en die dus niet corrigeert, dacht ik leert ze het toch). Nou maakt die hond geen gaten hoor, maar een flinke snauw kan ze wel verwachten. Omdat Liz nogal stabiel is ben ik niet zo bang voor een trauma, en ogenschijnlijk maar het op haar ook niet echt veel indruk. Maar misschien zie ik dit wel helemaal fout dus verlicht me met jullie nobele zienswijze :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Miezemuis schreef:Laten jullie je honden dan alleen maar spelen met heel vriendelijke honden?
Ik vraag dat omdat in het roedeltje waar ik 's ochtends mee loop, een hond zit die niet gesteld is op pups. Ik laat Lizzie daar wel gewoon bij, omdat ik van mening ben dat Lizzie zo ook de hondentaal leert van ik vind je niet leuk, wegwezen (vooral omdat ze Dushi nogal plaagt en die dus niet corrigeert, dacht ik leert ze het toch). Nou maakt die hond geen gaten hoor, maar een flinke snauw kan ze wel verwachten. Omdat Liz nogal stabiel is ben ik niet zo bang voor een trauma, en ogenschijnlijk maar het op haar ook niet echt veel indruk. Maar misschien zie ik dit wel helemaal fout dus verlicht me met jullie nobele zienswijze :wink:
Ik zelf had Tyra in huis die niet erg van puppen hield. Kiyoshi kon ook afgesnauwt worden. Ik vond het alleen maar goed :wink: op die manier leren ze grenzen. Het was trouwens alleen een snauw geven dus niet bijten of op de grond vastpinnen oid.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miezemuis schreef:Laten jullie je honden dan alleen maar spelen met heel vriendelijke honden?

Hangt er sterk van af hóe er wordt gecorrigeerd en het karakter van de pup in kwestie. M.a.w. een snauw in de zin van 'nou opzouten', vind ik geen probleem. Pup kan daar idd. iets van leren. 'Correcties' zoals mijn reu ze uitdeelt vind ik wél een probleem. Hij wil ze nl. het liefst doodmaken. Hij zal ze overigens niet achterna gaan maar pups en pubers die in een straal van een meter voor zijn poten lopen zijn de sjaak.
Da's nou niet echt een leermoment voor de pup. :mrgreen:

Wat betreft het karakter van de pup: een pup die qua karakter nogal verlegen en terughoudend is zou ik niet zo gauw blootstellen aan correcties van vreemde honden omdat pup hierdoor angstig kán worden. Een kleine brutale en vrije pup, ach die kan wel tegen een stootje en zal daar ook niet erg van onder de indruk zijn.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

In dit geval KEN je de hond en weet je dus hoe ver deze hond gaat. En weet je ook hoe jou hond is.

Mijn pup hoeft ook niet met iedere vreemde hond kennis te maken, juist omdat ik ze niet ken en niet weet hoe ze gaan reageren.
Bo is overigens ook niet zo dat ie een pup voor iedere haartje dat gekrenkt wordt verdedigt, enkel als het echt fout gaat, en dan wel een pup die bij ons hoort
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb mijn hond als pup zijnde alleen laten spelen, met honden die ik vetrouwde, dat wil dus nu zeggen , dat alle honden nog steeds heel erg leuk zijn.( hij kent geen vervelende drabbers)
en dat hij altijd neutraal tot vriendelijk een andere hond benaderd( als het mag van mij).
groot en lomp kan soms best goed hoor met een pup, hangt helemaal van de eigenaar/geleider af.
Gil is super met kleine pupjes :pffff: :ok:
Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.

Ongelezen bericht door Sassol »

Ga inderdaad mee met de tips die al gegeven zijn.

Mócht het nou een keer voorkomen dat je toch weer in zo'n situatie komt en baas van de andere hond niet meewerkt, zelf ingrijpen. Ik ben de leider over mijn roedel, dus als er iemand in de problemen raakt, los IK dat op. Baasjes krijgen van mij een paar seconden de tijd, grijpen ze niet in, doe ik het ;)
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
vlekje
nieuw lid

Dank je Sassol. Hoe haal je een hyperhond op een goeie (en veilige) manier weg als baaslief niks doet? Bij z'n nekvel pakken en eraf trekken?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lijkt met geen goed plan, wat dacht je van voor je pup gaan staan en roepen ( naar de belager)dat hij naar zijn baas moet :engel: het is maar een idee hoor
vlekje
nieuw lid

Ja, zo doe ik dat ook meestal. Sommigen luisteren dan ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”