Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Minst slechte" brokken
Moderator: moderatorteam
- mixy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder
"Minst slechte" brokken
Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
Maar welke brokken zijn nu het 'minst slecht' om te geven? We geven nu Royal Canin maar dat is hartstikke duur en volgens mij ook nog niet eens zo goed. Nadeel is dat Fay nogal kieskeurig is.. dus dit was eigenlijk het enigste die ze graag eet. Sommige soorten brokken vond ze 1 of 2 keer wel goed te doen maar dan haalde ze haar neus er weer voor op. Vlees eet ze ook wel (carnibest en smuldier), maar van bepaalde soorten krijgt ze er last. We wisselen het nu dus af, maar ik wil eigenlijk eens andere brokken proberen.
Maar welke brokken zijn nu het 'minst slecht' om te geven? We geven nu Royal Canin maar dat is hartstikke duur en volgens mij ook nog niet eens zo goed. Nadeel is dat Fay nogal kieskeurig is.. dus dit was eigenlijk het enigste die ze graag eet. Sommige soorten brokken vond ze 1 of 2 keer wel goed te doen maar dan haalde ze haar neus er weer voor op. Vlees eet ze ook wel (carnibest en smuldier), maar van bepaalde soorten krijgt ze er last. We wisselen het nu dus af, maar ik wil eigenlijk eens andere brokken proberen.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: "Minst slechte" brokken
Orijen, Taste of the wild, Acana 
- mixy
- Zeer actief
Dat Acana, heb je dat ook voor Pups?Denise. schreef:Orijen, Taste of the wild, Acana
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja hoor adult kan je gewoon gevenmixy schreef:Dat Acana, heb je dat ook voor Pups?Denise. schreef:Orijen, Taste of the wild, Acanaof zou ik Fay (van 6 maanden) al adult kunnen geven? Ik ben op zooplus aan het kijken want wil ook een tuig bestellen dus dan neem ik er denk een kleine verpakking brokken bij (weet nog niet van welk merk maar die jij opnoemde spreken me wel aan)

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier ga ik al spontaan van in de lach-modus...mixy schreef:Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
.
Maar goed, ik deel die mening dus niet. Ik heb BARF gevoerd, jarenlang, en KVV (van Carnibest tot Rodi) jarenlang en voer nu brok. Waarom? Omdat t makkelijk traint en ik t prettig vind met meerdere honden. En ze doen t op alle soortjes prima, hoor.
Ik voer trouwens zelf Hills; maar dat zal qua prijs zeker niet goedkoper zijn dan RC...Anders probeer je toch gewoon een merk, en kijkt hoe t bevalt?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
kan niet mee lachen.
Je kunt de ingrediënten van de brok bekijken en aan de hand daarvan je keus bepalen. Naar mijn bescheiden mening is een hond een carnivoor. Een hoog vleespercentage lijkt me dan ook een wens.
Je kunt de ingrediënten van de brok bekijken en aan de hand daarvan je keus bepalen. Naar mijn bescheiden mening is een hond een carnivoor. Een hoog vleespercentage lijkt me dan ook een wens.
- mixy
- Zeer actief
Nuhja ik heb niet zo'n zin in een discussie over of vlees beter is enzo dus ik denk ik vermeld het maar gelijk. Ik wil gewoon weten welke brokken niet volledig troep zijn.. aangezien ik wel eens dingen heb gelezen over vreemde ingrediënten in brokkenAnne&Taar schreef:Hier ga ik al spontaan van in de lach-modus...mixy schreef:Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
.![]()
Maar goed, ik deel die mening dus niet. Ik heb BARF gevoerd, jarenlang, en KVV (van Carnibest tot Rodi) jarenlang en voer nu brok. Waarom? Omdat t makkelijk traint en ik t prettig vind met meerdere honden. En ze doen t op alle soortjes prima, hoor.![]()
Ik voer trouwens zelf Hills; maar dat zal qua prijs zeker niet goedkoper zijn dan RC...Anders probeer je toch gewoon een merk, en kijkt hoe t bevalt?
- mixy
- Zeer actief
Nuhja ik heb niet zo'n zin in een discussie over of vlees beter is enzo dus ik denk ik vermeld het maar gelijk. Ik wil gewoon weten welke brokken niet volledig troep zijn.. aangezien ik wel eens dingen heb gelezen over vreemde ingrediënten in brokkenAnne&Taar schreef:Hier ga ik al spontaan van in de lach-modus...mixy schreef:Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
.![]()
Maar goed, ik deel die mening dus niet. Ik heb BARF gevoerd, jarenlang, en KVV (van Carnibest tot Rodi) jarenlang en voer nu brok. Waarom? Omdat t makkelijk traint en ik t prettig vind met meerdere honden. En ze doen t op alle soortjes prima, hoor.![]()
- mixy
- Zeer actief
.![]()
-
blondie
- Zeer actief
Ik vind Barca een prima brok en Bevo. Beide honden eten dat met smaak en toen ik alleen dat nog voerde zagen de vachten er prima uit en ook de ontlasting. Maar het is al vaker gezegd dat je moet ervaren of het een goede brok is. Carocroc werd hier in het dorp door veel mensen aangeprezen, heb ik dus ook gegeven, maar mijn hond reageerde er niet goed op. Kreeg jeuk, at het niet echt lekker weg dus overgestapt toen op andere brok. Bevo en daarna Barca dus.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik voer ook vnl brok hoor en in het weekend smuldier. Heb goed ervaringen met carocroc, biofood, Meradog, Prins en ga nu Naturis voeren. Gewoon even kijken waar jou hond het het beste op doet!
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Een minst slechte brok is een brok met een groot aandeel vlees en zo min als mogelijk koolhydraten.
Ik heb maar aan 3 soorten brokken een hekel omdat mijn honden er doodziek van werden vroeger: Royal Canin, Pedigree en Bonzo.
Dan heb je naar mijn mening een aantal B-merken: Hill's, Farmfood, Proplan enz.
En ik vind minder slechte brokken: Taste of the wild (gebruik ik zelf als trainingsbrokjes), orijen, lukullus en acana.
Ik heb maar aan 3 soorten brokken een hekel omdat mijn honden er doodziek van werden vroeger: Royal Canin, Pedigree en Bonzo.
Dan heb je naar mijn mening een aantal B-merken: Hill's, Farmfood, Proplan enz.
En ik vind minder slechte brokken: Taste of the wild (gebruik ik zelf als trainingsbrokjes), orijen, lukullus en acana.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
In 3-voud nog wel.mixy schreef:Nuhja ik heb niet zo'n zin in een discussie over of vlees beter is enzo dus ik denk ik vermeld het maar gelijk. Ik wil gewoon weten welke brokken niet volledig troep zijn.. aangezien ik wel eens dingen heb gelezen over vreemde ingrediënten in brokkenAnne&Taar schreef:Hier ga ik al spontaan van in de lach-modus...mixy schreef:Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
.![]()
Doe lekker je eigen ding; jij kent je hond t beste. Daar hoort jouw eigen idee over t beste voer bij. Laat de rest lekker kletsen; al doende leer je dat wel hier.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ik voer naast tafelrestjes, (vlees)snijresten, fruit, groente en kvv als brok op dit moment de geperste brok van biofood. Van geperste brok mogen ze maar vrij weinig hebben dus het ligt er mss wel aan hoe hongerig je hond is. Mijn hond is geen grote eter dus voor haar is het juist prettig omdat ze bij grotere hoeveelheden (brok of vlees) een gedeelte laat staan.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Orijen en Acana vind ik de minst slechte brokken. Volgens mij kun je gewoon Acana Adult geven. Om allergie te voorkomen, wordt aangeraden om in ieder geval twee brokken af te wisselen en ik zou ook aanraden om bijvoorbeeld 1 keer in de week rauw te voeren (smuldier bijvoorbeeld).
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
-
S@ndr@
- Zeer actief
de brokken waar je hond het goed op doet, zijn de minst slechte ,
en dat zul je gewoon zelf moeten uitproberen, is dat RC, dan zij het zo
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben ook farmfood en daar doet hij het erg goed op.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- mixy
- Zeer actief
haha ja de site liep een beetje vastAnne&Taar schreef:In 3-voud nog wel.mixy schreef:Nuhja ik heb niet zo'n zin in een discussie over of vlees beter is enzo dus ik denk ik vermeld het maar gelijk. Ik wil gewoon weten welke brokken niet volledig troep zijn.. aangezien ik wel eens dingen heb gelezen over vreemde ingrediënten in brokkenAnne&Taar schreef:Hier ga ik al spontaan van in de lach-modus...mixy schreef:Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
.![]()
Ik voer trouwens zelf Hills; maar dat zal qua prijs zeker niet goedkoper zijn dan RC...Anders probeer je toch gewoon een merk, en kijkt hoe t bevalt?![]()
Doe lekker je eigen ding; jij kent je hond t beste. Daar hoort jouw eigen idee over t beste voer bij. Laat de rest lekker kletsen; al doende leer je dat wel hier.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
en 'het er goed op doen', hoe definieer je dat?S@ndr@ schreef:de brokken waar je hond het goed op doet, zijn de minst slechte ,
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, net als jij denk ik.
glanzende vacht, energie, niet teveel of slappe ontlasting, geen rare gekkigheid zoals pukkels of oorontstekingen enz.voldoende weerstand, enz.
glanzende vacht, energie, niet teveel of slappe ontlasting, geen rare gekkigheid zoals pukkels of oorontstekingen enz.voldoende weerstand, enz.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
wij voeren Barca. Tevreden over. de honden hebben een zachte glanzende vast, weinig ontlasting met mooie kleur en mooi hard. Ze eten het beiden met smaak. Geen rare reacties op het voer ofzo.
En af en toe krijgen ze smuldier of rodi tussendoor.
En soms een stukje rauw vlees van wat wij eten. Al gaat dat dan eerder naar Ivan want Diego snuft een keer en loopt dan weg. hoogstends dat hij het met voortandjes aanpakt en meteen weer uit spuugt.
Ook al zou vlees beter zijn voor een hond (de mijne doen het prima op barca daar niet van) zou diego denk ik erg mager worden want die wil het gewoon niet. Smuldier moet hij laatste paar keer van overgeven (komt alles er uit) rodi gaat wel goed.
En af en toe krijgen ze smuldier of rodi tussendoor.
En soms een stukje rauw vlees van wat wij eten. Al gaat dat dan eerder naar Ivan want Diego snuft een keer en loopt dan weg. hoogstends dat hij het met voortandjes aanpakt en meteen weer uit spuugt.
Ook al zou vlees beter zijn voor een hond (de mijne doen het prima op barca daar niet van) zou diego denk ik erg mager worden want die wil het gewoon niet. Smuldier moet hij laatste paar keer van overgeven (komt alles er uit) rodi gaat wel goed.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Iedereen heeft zijn eigen perceptie, Rosita 
Ik had in ons laatste nest iemand die er echt, echt problemen mee had en die heb ik Acana, Orijen of Taste of the Wild geadviseerd.
Ze voeren nu half om half trouwens. CB blijkt er niet zo vlezig uit te zien als gevreesd
Ik heb jaren brok gevoerd en voer nu alweer jaren vers en ik zie het verschil, in de honden in hun gewone doen, in de dracht en in het nest. Vooral die laatste twee dingen vind ik erg veelzeggend.
Ik had in ons laatste nest iemand die er echt, echt problemen mee had en die heb ik Acana, Orijen of Taste of the Wild geadviseerd.
Ze voeren nu half om half trouwens. CB blijkt er niet zo vlezig uit te zien als gevreesd
Ik heb jaren brok gevoerd en voer nu alweer jaren vers en ik zie het verschil, in de honden in hun gewone doen, in de dracht en in het nest. Vooral die laatste twee dingen vind ik erg veelzeggend.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
de oudste staat volledig op Bevo
de jongste staat hoofdzakelijk op vers, maar krijgt elke dag een hoop brok, bento, bij. Met alleen vers redt die het niet, of ik zou giga hoeveelheden moeten gaan voeren en dat wil ik niet. Elke dag potje brok bij en hop, hij staat ideaal
de jongste staat hoofdzakelijk op vers, maar krijgt elke dag een hoop brok, bento, bij. Met alleen vers redt die het niet, of ik zou giga hoeveelheden moeten gaan voeren en dat wil ik niet. Elke dag potje brok bij en hop, hij staat ideaal
-
Mojuan
- Zeer actief
Meike schreef:Orijen en Acana vind ik de minst slechte brokken. Volgens mij kun je gewoon Acana Adult geven. Om allergie te voorkomen, wordt aangeraden om in ieder geval twee brokken af te wisselen en ik zou ook aanraden om bijvoorbeeld 1 keer in de week rauw te voeren (smuldier bijvoorbeeld).
Ik ga helemaal met jou mee.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Wat mij betreft is alle brok uit het middensegment goed.mixy schreef:Het grootste gedeelte voert hier volgens mij (bijna) geen brokken. En ik weet dat vlees beter is.
Suus deed ook lastig over verschillende merken (RC, Prins, Eukanuba), uiteindelijk zijn we op Fokker Adult M (10-30kg) uitgekomen.
Dat is een krokante brok.
Ze eet het met smaak (en belangrijker, ze blijft met smaak eten).
Ze ziet er altijd goed uit, ik krijg regelmatig complimenten dat ze er zo mooi uitziet en zo glimt, dus het zal geen slechte brok zijn.
Ze poept 2x per dag een stevige bruine drol.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Maar ook: wissel niet te vaak!!!
Maak een keuze en geef haar dat; blijf je wisselen kweek je een kieskeurtje... "vrouwtje geeft mij wel wat anders als ik dit niet blief"....
Suzanne
Maak een keuze en geef haar dat; blijf je wisselen kweek je een kieskeurtje... "vrouwtje geeft mij wel wat anders als ik dit niet blief"....
Suzanne
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Carocroc vind ik een goede, en is qua prijs voordelig ook, verder Nutro goed, maar duur.