Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor een moeilijke keus staan!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Voor een moeilijke keus staan!!

Ongelezen bericht door M@scha »

Adriano schreef:Je schreef toch dat het de laatste jaren goed ging op hypoallergeen voer, logisch dat ze momenteel gilt als je naar haar kontje wijst, haar aandoening moet met spoed verholpen worden.
Ik vind jullie keus ook hard en onomkeerbaar.
Ze is nog maar 9 jaar, zo n klein humpie kan met gemak nog een jaar of 6 a 7 mee maar dat is dus juist de bedoeling niet begrijp ik.

makkelijk he, iemand veroordelen via een toetsenbord...

ik ken TS niet maar zie dat het echt niet gaat zoals jij zegt.

bah wat een vieze reactie.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

massam schreef:
Adriano schreef:Je schreef toch dat het de laatste jaren goed ging op hypoallergeen voer, logisch dat ze momenteel gilt als je naar haar kontje wijst, haar aandoening moet met spoed verholpen worden.
Ze is nog maar 9 jaar, zo n klein humpie kan met gemak nog een jaar of 6 a 7 mee maar dat is dus juist de bedoeling niet begrijp ik.

Nou. Je spoort toch niet om zoiets te zeggen :piew:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

alm@ schreef:
massam schreef:

Nou. Je spoort toch niet om zoiets te zeggen :piew:

ik vind van niet. je kunt het hartgrondig met TS oneens zijn, het écht achterlijk vinden dat ze haar hond laat inslapen, maar insinueren dat ze het doet om er vanaf te zijn vind ik écht te ver gaan :gvd:
Afbeelding
Adriano
Actief
Mijn ras(sen): herder

Ongelezen bericht door Adriano »

Niets geen vieze reactie, ik hier 3 hondjes laten opereren aan dezelfde en of soortgelijke aandoening,
kans op slagen is bijna 100% aanwezig, het is meer dan logisch dat dit kleine humpie nu pijn heeft, met verhelping kan dit diertje nog heel lang een pijnvrij leventje leiden.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

massam schreef:
alm@ schreef: Nou. Je spoort toch niet om zoiets te zeggen :piew:

ik vind van niet. je kunt het hartgrondig met TS oneens zijn, het écht achterlijk vinden dat ze haar hond laat inslapen, maar insinueren dat ze het doet om er vanaf te zijn vind ik écht te ver gaan :gvd:
Dat bedoel ik ook. Natuurlijk mag je alles zeggen maar zo'n insinuatie vind ik persoonlijk te ver gaan.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

alm@ schreef:
massam schreef:
alm@ schreef: Nou. Je spoort toch niet om zoiets te zeggen :piew:

Dat bedoel ik ook. Natuurlijk mag je alles zeggen maar zo'n insinuatie vind ik persoonlijk te ver gaan.

snapte ik, wilde het alleen nóg een keertje zeggen :W:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Adriano schreef:Niets geen vieze reactie, ik hier 3 hondjes laten opereren aan dezelfde en of soortgelijke aandoening,
kans op slagen is bijna 100% aanwezig, het is meer dan logisch dat dit kleine humpie nu pijn heeft, met verhelping kan dit diertje nog heel lang een pijnvrij leventje leiden.
Heel wat dierenleed wordt veroorzaakt door misplaatste dierenliefde.... Da's wel even iets om in gedachten te houden als je besluit tot wel of niet door dokteren. Ik schat zomaar in dat TS dat aan het doen is :wink: (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat jij dat niet deed! maar elke situatie is anders. Dat kan je niet zomaar één op één vergelijken)
Adriano
Actief

Nanna schreef:
Adriano schreef:Niets geen vieze reactie, ik hier 3 hondjes laten opereren aan dezelfde en of soortgelijke aandoening,
Het is jouw beslissing niet, dus je hebt je grote muil erover te houden.
Ik snap dan soms weer niet dat sommige mensen maar dóór en dóór gaan met hun zieke beest alleen maar omdat ze hem niet kunnen missen. Dát is pas apenliefde.
Ik heb respect voor het besluit van TS en zou ws hetzelfde doen. Beestje heeft al genoeg doorstaan.
Veel sterkte.
Dame, ezels hebben een muil,
Bovendien is dit een relatief eenvoudige ingreep met een slagingskans van 80 tot 96% , dat beestje zou waarschijnlijk vrij snel na de operatie opgelucht zijn dat haar drolletje er weer vlot kan uitfloepen.
We hebben het hier niet over een of ander ongeneeselijke ziekte waarbij je maar door blijft sudderen om een leventje te rekken.
Hayleycopter
Actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Greyhound x Whippet , Swiffer

Ongelezen bericht door Hayleycopter »

Adriano schreef:Ik vind jullie keus ook hard en onomkeerbaar.

Wat een misselijke k*t opmerking! Het moge duidelijk zijn dat jij Annerieke dus helemaal niet kent, want ik vind dat nogal een behoorlijk vooroordeel wat je daar zegt. Als jij Annerieke kende wist jij dat zij het allerbeste voor heeft met haar hondjes. Het is niet jouw hond, niet jouw beslissing dus heb respect voor de beslissing die een ander maakt met zijn/haar hond. Allemachtig... Vooroordelen..

Annerieke, echt heel veel sterkte... Randy heeft het maar getroffen met een bazin zoals jij..

Liefs Naiyee
'Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring - it was peace.' - Milan Kundera

Groetjes Nen, en een poot van Falera.
Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
26-05-2007 - 12-03-2018
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

massam schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens. Alsof ze zomaar even besluit om haar hondje in te laten slapen :blah: :neenee: Ik wordt altijd vedrietig van zulke reacties, zij kent haar hondje, wil haar niet nog meer traumatiseren.......Ik vind dat we respect op moeten brengen, voor haar beslissing.

:(: Annerieke, heel veel sterkte met deze zware beslissing..... :roos:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Heel veel sterkte :roos:
Limbabnees
Actief
Mijn ras(sen): Husky & pups
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Limbabnees »

Nanna schreef:
Adriano schreef: Dame, ezels hebben een muil,
Ja, dat zeg ik.
:wall:

Het is haar beslissing en ik vind dat na zo'n lange lijdensweg de knoop doorgehakt moet worden.
Ik heb een poes gehad die 2 keer uit de dood terug gehaald is en nadien altijd veel pijn en last heeft gehad.
Ik vond het zo triest voor het beestje, en uiteindelijk hebben goeie kennissen mij overtuigt dat inslapen toch beter was.
Dat deed mij veel verdriet, ze was pas 7 jaar.
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Heel veel sterkte! Wat een moeilijke beslissing moet dit geweest zijn. Maar ik snap heel goed dat je deze beslissing hebt gemaakt en als ik het zo lees, doe je dat uit liefde. Ik denk dat ook ik dezelfde keuze had gemaakt. Ik heb hier ook een Westie die meer bij de DA zit dan niet en zodra er nu iets gebeurd waarvoor een operatie nodig is, laat ik haar ook gaan. Ook voor haar is het genoeg geweest zo. Ik begrijp je keuze heel goed.

En insinueren dat TS dit doet om er maar vanaf te zijn, vind ik echt te walgelijk voor woorden. Een beetje respect voor ieders beslissingen graag, denk dat het al verdrietig genoeg is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Adriano
Actief

Ja ja, die opmerking was ook niet netjes van me en ik heb vanochtend gelijk om 9.07 mijn excuses al aangeboden aan TS.

Dat was een frustratie opmerking van me omdat ik mijn eigen honden zie genieten na dezelfde operatie en dat het probleem dus volledig te verhelpen is.
Dat is dus niet te vergelijken met een katje die je 2 keer uit de dood hebt gehaald en die vervolgens nog pijn en last heeft gehad.
Ook moeizame darmen kun je heel goed begeleiden met de juiste voeding, dus wat mij betreft zag ik de euvel niet zo met een moeilijke keus maken.

Maar goed, jullie hebben gelijk, het is haar eigen beslissing en daar had ik me niet mee mogen bemoeien, laat staan zo n k.topmerking te maken.
Nogmaals mijn excuses en sterkte verder.

Edit, ik zie dat mijn klokje nog niet op tijd staat dus de excuses zullen dan om 10.07 zijn aangeboden.
M@scha
Zeer actief

Adriano schreef:Ja ja, die opmerking was ook niet netjes van me en ik heb vanochtend gelijk om 9.07 mijn excuses al aangeboden aan TS.

Dat was een frustratie opmerking van me omdat ik mijn eigen honden zie genieten na dezelfde operatie en dat het probleem dus volledig te verhelpen is.
Dat is dus niet te vergelijken met een katje die je 2 keer uit de dood hebt gehaald en die vervolgens nog pijn en last heeft gehad.
Ook moeizame darmen kun je heel goed begeleiden met de juiste voeding, dus wat mij betreft zag ik de euvel niet zo met een moeilijke keus maken.

Maar goed, jullie hebben gelijk, het is haar eigen beslissing en daar had ik me niet mee mogen bemoeien, laat staan zo n k.topmerking te maken.
Nogmaals mijn excuses en sterkte verder.

Edit, ik zie dat mijn klokje nog niet op tijd staat dus de excuses zullen dan om 10.07 zijn aangeboden.
:E:
Afbeelding
lets have fun

Annerieke, hoe gaat het nu?
Annestiekje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Annestiekje »

lets have fun schreef:Annerieke, hoe gaat het nu?
Onze lieve meid is gisteren over de regenboogbrug gegaan.
Heb haar zelf weggebracht naar het crematorium alwaar ik haar vanmiddag weer op mocht halen.
Zij heeft nu haar plekje voor altijd bij ons, zonder stress, pijn.
Vond het een hele moeilijke keus, Maar uit meer dan 100% liefde voor mijn meissie genomen.

Ik mis haar ontzettend, maar ik weet dat het goed is zo!!
Afbeelding
My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Sterkte :roos:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:roos: Sterkte.
Denk dat ik dezelfde keuze had gemaakt en heb er alle begrip voor :ok:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Sterkte!
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Sterkte!! :roos:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Limbabnees
Actief
Mijn ras(sen): Husky & pups

Ongelezen bericht door Limbabnees »

Koester de mooie momenten en sterkte.
Afbeelding
lets have fun

Annerieke schreef:
lets have fun schreef:Annerieke, hoe gaat het nu?
Onze lieve meid is gisteren over de regenboogbrug gegaan.
Heb haar zelf weggebracht naar het crematorium alwaar ik haar vanmiddag weer op mocht halen.
Zij heeft nu haar plekje voor altijd bij ons, zonder stress, pijn.
Vond het een hele moeilijke keus, Maar uit meer dan 100% liefde voor mijn meissie genomen.

Ik mis haar ontzettend, maar ik weet dat het goed is zo!!
heel veel sterkte voor jullie allemaal. :roos:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Het is juist een beslissing uit liefde genomen. Gekeken naar de hond en wat voor haar het beste is.

Wij hebben met onze Westie ook zoveel ellende gehad, gezondheid en karakter en dan gaat het niet meer alleen om 1 aandoening. Dus ik kan me deze beslissing zo goed voorstellen. Genoeg is genoeg!

Heel veel sterkte!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Annerieke schreef:Het is voor ons heel dubbel.. We moeten het ene gaan bestrijden, en daar door werken het andere weer tegen.
Heb met de dierenarts en met meerderen er vandaag over gesproken, maar niemand kent haar zo goed als wij.
En puur voor haar hebben wij de moeilijke keus gemaakt om haar morgen toch te laten gaan. Hoe moeilijk en verschrikkelijk wij het ook vinden. Maar voor haar eigen is dit het beste.. Ze heeft negen hele mooie jaren en ze zal ook voor altijd bij ons blijven. Maar vindt het de moeilijkste keus van mijn leven. Want wat ga ik haar missen ons kleine monstertje.
Dappere beslissing. Heel veel sterkte.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Rot toch op joh. Het is een heel zeldzame aandoening en jij hebt er zomaar drie die hetzelfde mankeren. Ja hoor.

Ik heb respect voor TS, in laten slapen en je hond rust gunnen is heel wat moelijker dan blijven dokteren met een hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Adriano
Actief

Hanneke2 schreef:
Rot toch op joh. Het is een heel zeldzame aandoening en jij hebt er zomaar drie die hetzelfde mankeren. Ja hoor.

Ik heb respect voor TS, in laten slapen en je hond rust gunnen is heel wat moelijker dan blijven dokteren met een hond.
Nou nou, rot toch op? :roll: denk om je taalgebruik, deze aandoening is minder zeldzaam dan je denkt en ja, ik heb er zomaar drie die hetzelfde mankeerden, een tzi shu, maltezertje en een herder, wou je dat betwisten ben je vrij om een kijkje te komen nemen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Adriano schreef:
Hanneke2 schreef:

Nou nou, rot toch op? :roll: denk om je taalgebruik, deze aandoening is minder zeldzaam dan je denkt en ja, ik heb er zomaar drie die hetzelfde mankeerden, een tzi shu, maltezertje en een herder, wou je dat betwisten ben je vrij om een kijkje te komen nemen.
Siert je beter dan ruzie lopen maken in een topic van een net overleden hond.
Open lekker je eigen topic over de aarskwalen van je honden.

:zwaai
Adriano
Actief

Jahoor, ga jij eens lekker een rondje met hondje lopen. of leer eens beter lezen.
Jazz2009
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door Jazz2009 »

Heel veel sterkte gewenst :flower:

Ik heb nu net alles gelezen en ik heb diep respect voor je moedige beslissing, ook je hond(je) laten gaan is ontzettend veel liefde tonen.

En trek het je niet aan wat andere soms schrijven, de beste stuurlui staan altijd aan wal hé

Alleen jij kende jouw hondje het beste, niemand alleen jij weet hoeveel je van haar hield,.............nogmaals respect voor jouw moedige beslissing, wat ik zo heb gelezen zou ik het ook zo hebben gedaan.

daaaaaag lieve mooie westy gelukkig heb je geen pijn meer nu en geen stress meer, goede reis achter de regenboogbrug :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”