Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De stakker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Re: De stakker

Ongelezen bericht door Selena »

Cash schreef:
crutz schreef:
Cash schreef:Uberhaupt degene die hem uitliet dat die het schijnbaar ook de normaalste zaak van de wereld vond.

Ik ben nu natuurlijk ook wel benieuwd welke africtingsclub dit was.
Iemand van de africhters een idee?
weet een club in Rdam waar met enige regelmaat honden voor langere tijd in de verenigingskennels verblijven, zijn vaak honden voor de handel, maar zal niet dezelfde zijn, want daar hebben ze dan tenminste nog "gewone" kennels (spijlen hekwerk met dak & nachthok) en ruime verenigingskennels (grote maat bench) staan (overigens niet dat ik dat goed keur, ook niet mijn club zeg maar & niet mijn mensen, maar de honden hebben tenminste nog buitenlucht, dag/nachtritme & verzorging, want er is een oud gepensioneerd baasje die er halve dagen zit)

maar waar in het land was het? mss dat dan iemand meer kan zeggen...
Volgens mij in Almere..... ?

edit: Ja Almere, zie begin tekst "Een zwaar vermagerde Mechelse herder is op woensdag 1 juni in Almere door de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) in beslag genomen."
Er zitten in Almere 3 KNPV verenigingen naast elkaar (waarvan wij de middelste zijn) en daar is het iig niet. Zo te zien hondenpark naast de A6 (waar de IPO clubs en kynologenver. zitten).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:
Cash schreef: Volgens mij in Almere..... ?

edit: Ja Almere, zie begin tekst "Een zwaar vermagerde Mechelse herder is op woensdag 1 juni in Almere door de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) in beslag genomen."
Er zitten in Almere 3 KNPV verenigingen naast elkaar (waarvan wij de middelste zijn) en daar is het iig niet. Zo te zien hondenpark naast de A6 (waar de IPO clubs en kynologenver. zitten).
wilde net zeggen, weet niet van zee containers met zo'n bestemming op 1 vd 3 clubs bij "ons", bedoel "onze" zeecontainer houdt nog geen tekkel tegen met uitbreken ben ik bang ;-)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

er zaten volgens mij twee kennels in de zeecontainer. Dat maakt het nog onwerkelijker omdat de deur van die container gewoon open kon zonder dat de herder kon ontsnappen. Maar dan wel alles potdicht doen.
Afbeelding
gevni havanezers
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door fresan »

Als ik kijk naar het parkeerterrein dan lijkt mij dit bij KC Pampus!
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Nee ze zijn eerst bij KC pampus maar dan blijken ze op het verkeerde terrein te zitten (gelukkig) het is er tegenover.
Daar trainen meerdere clubs
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder

Ongelezen bericht door fresan »

O, daar! Daar hebben al zoveel clubs gezeten zou niet weten wat of wie er nu zit?
Selena
Zeer actief

fresan schreef:O, daar! Daar hebben al zoveel clubs gezeten zou niet weten wat of wie er nu zit?
Daar zit een "samenraapsel" van mensen die nergens anders kunnen/willen oefenen... :roll:

D.

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Cash schreef:Gisteren zat ik naar een programma over de dierenambulance te kijken.
Een inspectrice werd op pad gestuurd naar een mogelijk achter gelaten hond in een zee container op een hondenclub terrein (jawel, een africhtingsclub).
Eenmaal daar kon ze eerst die hond niet vinden waarop ze contact opnam met de eigenaar die op vakantie zou zijn.
Die vertelde waar de hond zat, dat deze gewoon uitgelaten werd op het veldje en dat de container niet te warm werd. Dat Op het commentaar van de inspectrice dat die hond de hele tijd in het donker zat e.d. reageerde hij erg laconiek; 't was een speurhond en die wisten niet beter.

Enfin, ze vond uiteindelij kdie hond in een container. Beestje was graat en graatmager en zat dus schijnbaar de hele dag opgesloten in dat donkere hol.
Ze heeft hem meegenomen natuurlijk.

Ik had echt te doen met die hond. Vol vertrouwen liep hij met haar mee, liet zich keurig (al trillend/bibberend) nakijken door de dierenarts waarna de inspectrice nog een likje kreeg. :I:

Maar ik snap dit dus werkelijk niet hoor. Dat je zo'n hond daar achterlaat. En die clubgenoten dan dacht ik nog? Vinden die dat ook allemaal maar okay? Of zouden die van niks weten? Lijkt mij sterk.
Ik ben best benieuwd hoe het met deze hond is afgelopen. Als ik hier niet vol had gezeten had ik hem zo opgehaald.
Was het een Mechelse Herder in Almere? Zo ja, dan is deze hier om de omgeving ontzettend berucht. Hij woont(de?) bij mij in dorp en heb hem meerdere keren gezien.
Laatst gewijzigd door duitse herder op 22 sep 2011 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Esther1963 schreef:
Marie-Josée schreef:Ik vind het nog steeds jammer dat zo'n vent alleen een boete krijgt en geen levenslang verbod op het houden van dieren :devil:
Dat is helemaal niet te zeggen hoor of de eigenaar alleen een boete krijgt, tegenwoordig zijn ze echt veel strenger in dierenmishandeling.
Hij heeft gewoon nog steeds honden en handelt er ook nog steeds in hoor, zo nu en dan een nest
Perry en Noah

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

duitse herder schreef:
Cash schreef:Gisteren zat ik naar een programma over de dierenambulance te kijken.
Een inspectrice werd op pad gestuurd naar een mogelijk achter gelaten hond in een zee container op een hondenclub terrein (jawel, een africhtingsclub).
Eenmaal daar kon ze eerst die hond niet vinden waarop ze contact opnam met de eigenaar die op vakantie zou zijn.
Die vertelde waar de hond zat, dat deze gewoon uitgelaten werd op het veldje en dat de container niet te warm werd. Dat Op het commentaar van de inspectrice dat die hond de hele tijd in het donker zat e.d. reageerde hij erg laconiek; 't was een speurhond en die wisten niet beter.

Enfin, ze vond uiteindelij kdie hond in een container. Beestje was graat en graatmager en zat dus schijnbaar de hele dag opgesloten in dat donkere hol.
Ze heeft hem meegenomen natuurlijk.

Ik had echt te doen met die hond. Vol vertrouwen liep hij met haar mee, liet zich keurig (al trillend/bibberend) nakijken door de dierenarts waarna de inspectrice nog een likje kreeg. :I:

Maar ik snap dit dus werkelijk niet hoor. Dat je zo'n hond daar achterlaat. En die clubgenoten dan dacht ik nog? Vinden die dat ook allemaal maar okay? Of zouden die van niks weten? Lijkt mij sterk.
Ik ben best benieuwd hoe het met deze hond is afgelopen. Als ik hier niet vol had gezeten had ik hem zo opgehaald.
Was het een Mechelse Herder in Almere? Zo ja, dan is deze hier om de omgeving ontzettend berucht. Hij woont(de?) bij mij in dorp en heb hem meerdere gezien.
Ja, was een Mechelse Herder in Almere.
Denk dat je bedoelt dat de eigenaar redelijk berucht is?
De hond zelf gedroeg zich namelijk niet zo :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Had het ook gezien, arm beest

En bovendien was die eigenaar nog hondentrainer ook, nou lekkere hondentrainer dan :devil:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Ik hoop toch écht dat de boete hoger was de de injectie om het beestje te laten inslapen........
Ze moeten die vent maar eens een tijdje in die zeecontainer laten zitten, goed voor z'n slanke lijn zo'n "zweetkuur" :gvd:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

crutz schreef:wilde net zeggen, weet niet van zee containers met zo'n bestemming op 1 vd 3 clubs bij "ons", bedoel "onze" zeecontainer houdt nog geen tekkel tegen met uitbreken ben ik bang ;-)
In die zee-container zat dus een kennelpaneel. Dus idd nog raadselachtiger waarom die deuren dicht zaten.
Nou ja, ergens ook niet want anders was die hond w.s. al wel eerder ontdekt wat niet de bedoeling van de eigenaar zal zijn geweest. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat sneu :(: arm beest...

In Almere zitten diverse verenigingen...geen idee welke dit is.
Ben bij zowel IPO als KNPV daar geweest maar allemaal al een tijd geledn
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Arme arme hond. :cry:
Gr. Aniek

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Perry en Noah

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zag het ook gister, heerlijk dat die hond daar weg is! Het leek echt een lieverdje, daar moet toch wel een goeie baas voor te vinden zijn.

(Ik vond die inspectrice trouwens wel erg dapper, hond blafte haar toch wel flink aan toen ze die container binnenstapte, maar ze bleef gewoon doodkalm lieve dingen zeggen, terwijl ze nog helemaal niet kon weten dat het zo'n vriendelijke hond was. Ik zou dat met een vreemde herder dus niet gedurfd hebben. :oeps:)

Ik vind het trouwens een leuk programma! Niet oversentimenteel, of met allemaal sensatie, ik denk dat het een goed beeld geeft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Arm, arm dier.... :(
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hanneke2 schreef:Ik zag het ook gister, heerlijk dat die hond daar weg is! Het leek echt een lieverdje, daar moet toch wel een goeie baas voor te vinden zijn.

(Ik vond die inspectrice trouwens wel erg dapper, hond blafte haar toch wel flink aan toen ze die container binnenstapte, maar ze bleef gewoon doodkalm lieve dingen zeggen, terwijl ze nog helemaal niet kon weten dat het zo'n vriendelijke hond was. Ik zou dat met een vreemde herder dus niet gedurfd hebben. :oeps:)

Ik vind het trouwens een leuk programma! Niet oversentimenteel, of met allemaal sensatie, ik denk dat het een goed beeld geeft.
Mwah, je kon al wel zien dat hij niet veel kwaad in de zin had hoor. Anders had hij wle door de tralies heen willen bijten.
Maar goed, je moet altijd voorzichtig zijn maar dat was ze ook wel vond ik .
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bah wat een misselijke daad zeg :kotz: :kotz:
En wat een cluppie van lafbekken ,als je zoiets ziet trek je toch je mond open en zorgt dat de situatie per direct verbeterd :roll:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Berichtje is van juni in het artikel.
Iemand enig idee hoe het nu met de hond is?

Ben eigenlijk wel heel benieuwd.

Zou dit http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/7141 haar misschien zijn?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Daisy@ schreef:Berichtje is van juni in het artikel.
Iemand enig idee hoe het nu met de hond is?

Ben eigenlijk wel heel benieuwd.

Zou dit http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/7141 haar misschien zijn?
ja ik eigenlijk ook wel.
Afbeelding
gevni havanezers
duitse herder
Zeer actief

Nee dit is hem niet, degene die inbeslaggenomen is een reu. Ik zal eens vragen hoe het ermee is
Perry en Noah

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oké, ben wel benieuwd.
Had niet gezien dat het een reu was, niet goed opgelet, haha.
(wel de foto zitten kijken of er wat hing, maar ik zag niets)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
tineke schreef: En wat een cluppie van lafbekken ,als je zoiets ziet trek je toch je mond open en zorgt dat de situatie per direct verbeterd :roll:
dat zijn geen lafbekken, tineke, maar nog erger : mensen die dat vast allemaal even normaal vinden :roll: .

Zie de eerdere reactie v Dick, die "club" bestaat uit een groepje mensen die nergens welkom zijn, dat is niet voor niets...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

heb begrepen inmiddels dat die 'vereniging' inmiddels ook geschorst is nav dit voorval :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:heb begrepen inmiddels dat die 'vereniging' inmiddels ook geschorst is nav dit voorval :ok:

:E:
En nu maar hopen dat ze niet ondergronds gaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Selena
Zeer actief

malinois schreef:heb begrepen inmiddels dat die 'vereniging' inmiddels ook geschorst is nav dit voorval :ok:
Waren ze uberhaupt ergens bij aangesloten dan??

Ik weet dat ze zich "" de outsiders" noemen (noemde??) en zijn zeker GEEN erkende KNPV vereniging.

D.

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb het ook gezien, en mijn maag draaide ook om. Vind het ook een erg leuk programma, en ik hoop dat de reu een fijn huisje mét liefde heeft gevonden.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Randdebiel :piew: Mijn hart is groot genoeg om juist zulke hondjes een plaatsje te geven maar of dat nou zo verstandig is.....
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”