Er zitten in Almere 3 KNPV verenigingen naast elkaar (waarvan wij de middelste zijn) en daar is het iig niet. Zo te zien hondenpark naast de A6 (waar de IPO clubs en kynologenver. zitten).Cash schreef:Volgens mij in Almere..... ?crutz schreef:weet een club in Rdam waar met enige regelmaat honden voor langere tijd in de verenigingskennels verblijven, zijn vaak honden voor de handel, maar zal niet dezelfde zijn, want daar hebben ze dan tenminste nog "gewone" kennels (spijlen hekwerk met dak & nachthok) en ruime verenigingskennels (grote maat bench) staan (overigens niet dat ik dat goed keur, ook niet mijn club zeg maar & niet mijn mensen, maar de honden hebben tenminste nog buitenlucht, dag/nachtritme & verzorging, want er is een oud gepensioneerd baasje die er halve dagen zit)Cash schreef:Uberhaupt degene die hem uitliet dat die het schijnbaar ook de normaalste zaak van de wereld vond.
Ik ben nu natuurlijk ook wel benieuwd welke africtingsclub dit was.
Iemand van de africhters een idee?
maar waar in het land was het? mss dat dan iemand meer kan zeggen...
edit: Ja Almere, zie begin tekst "Een zwaar vermagerde Mechelse herder is op woensdag 1 juni in Almere door de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) in beslag genomen."
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De stakker
Moderator: moderatorteam
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Re: De stakker
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wilde net zeggen, weet niet van zee containers met zo'n bestemming op 1 vd 3 clubs bij "ons", bedoel "onze" zeecontainer houdt nog geen tekkel tegen met uitbreken ben ik bangSelena schreef:Er zitten in Almere 3 KNPV verenigingen naast elkaar (waarvan wij de middelste zijn) en daar is het iig niet. Zo te zien hondenpark naast de A6 (waar de IPO clubs en kynologenver. zitten).Cash schreef: Volgens mij in Almere..... ?
edit: Ja Almere, zie begin tekst "Een zwaar vermagerde Mechelse herder is op woensdag 1 juni in Almere door de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) in beslag genomen."
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
er zaten volgens mij twee kennels in de zeecontainer. Dat maakt het nog onwerkelijker omdat de deur van die container gewoon open kon zonder dat de herder kon ontsnappen. Maar dan wel alles potdicht doen.
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
Als ik kijk naar het parkeerterrein dan lijkt mij dit bij KC Pampus!
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Nee ze zijn eerst bij KC pampus maar dan blijken ze op het verkeerde terrein te zitten (gelukkig) het is er tegenover.
Daar trainen meerdere clubs
Daar trainen meerdere clubs
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
O, daar! Daar hebben al zoveel clubs gezeten zou niet weten wat of wie er nu zit?
-
Selena
- Zeer actief
Daar zit een "samenraapsel" van mensen die nergens anders kunnen/willen oefenen...fresan schreef:O, daar! Daar hebben al zoveel clubs gezeten zou niet weten wat of wie er nu zit?
D.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Was het een Mechelse Herder in Almere? Zo ja, dan is deze hier om de omgeving ontzettend berucht. Hij woont(de?) bij mij in dorp en heb hem meerdere keren gezien.Cash schreef:Gisteren zat ik naar een programma over de dierenambulance te kijken.
Een inspectrice werd op pad gestuurd naar een mogelijk achter gelaten hond in een zee container op een hondenclub terrein (jawel, een africhtingsclub).
Eenmaal daar kon ze eerst die hond niet vinden waarop ze contact opnam met de eigenaar die op vakantie zou zijn.
Die vertelde waar de hond zat, dat deze gewoon uitgelaten werd op het veldje en dat de container niet te warm werd. Dat Op het commentaar van de inspectrice dat die hond de hele tijd in het donker zat e.d. reageerde hij erg laconiek; 't was een speurhond en die wisten niet beter.
Enfin, ze vond uiteindelij kdie hond in een container. Beestje was graat en graatmager en zat dus schijnbaar de hele dag opgesloten in dat donkere hol.
Ze heeft hem meegenomen natuurlijk.
Ik had echt te doen met die hond. Vol vertrouwen liep hij met haar mee, liet zich keurig (al trillend/bibberend) nakijken door de dierenarts waarna de inspectrice nog een likje kreeg.![]()
Maar ik snap dit dus werkelijk niet hoor. Dat je zo'n hond daar achterlaat. En die clubgenoten dan dacht ik nog? Vinden die dat ook allemaal maar okay? Of zouden die van niks weten? Lijkt mij sterk.
Ik ben best benieuwd hoe het met deze hond is afgelopen. Als ik hier niet vol had gezeten had ik hem zo opgehaald.
Laatst gewijzigd door duitse herder op 22 sep 2011 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
duitse herder
- Zeer actief
Hij heeft gewoon nog steeds honden en handelt er ook nog steeds in hoor, zo nu en dan een nestEsther1963 schreef:Dat is helemaal niet te zeggen hoor of de eigenaar alleen een boete krijgt, tegenwoordig zijn ze echt veel strenger in dierenmishandeling.Marie-Josée schreef:Ik vind het nog steeds jammer dat zo'n vent alleen een boete krijgt en geen levenslang verbod op het houden van dieren
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, was een Mechelse Herder in Almere.duitse herder schreef:Was het een Mechelse Herder in Almere? Zo ja, dan is deze hier om de omgeving ontzettend berucht. Hij woont(de?) bij mij in dorp en heb hem meerdere gezien.Cash schreef:Gisteren zat ik naar een programma over de dierenambulance te kijken.
Een inspectrice werd op pad gestuurd naar een mogelijk achter gelaten hond in een zee container op een hondenclub terrein (jawel, een africhtingsclub).
Eenmaal daar kon ze eerst die hond niet vinden waarop ze contact opnam met de eigenaar die op vakantie zou zijn.
Die vertelde waar de hond zat, dat deze gewoon uitgelaten werd op het veldje en dat de container niet te warm werd. Dat Op het commentaar van de inspectrice dat die hond de hele tijd in het donker zat e.d. reageerde hij erg laconiek; 't was een speurhond en die wisten niet beter.
Enfin, ze vond uiteindelij kdie hond in een container. Beestje was graat en graatmager en zat dus schijnbaar de hele dag opgesloten in dat donkere hol.
Ze heeft hem meegenomen natuurlijk.
Ik had echt te doen met die hond. Vol vertrouwen liep hij met haar mee, liet zich keurig (al trillend/bibberend) nakijken door de dierenarts waarna de inspectrice nog een likje kreeg.![]()
Maar ik snap dit dus werkelijk niet hoor. Dat je zo'n hond daar achterlaat. En die clubgenoten dan dacht ik nog? Vinden die dat ook allemaal maar okay? Of zouden die van niks weten? Lijkt mij sterk.
Ik ben best benieuwd hoe het met deze hond is afgelopen. Als ik hier niet vol had gezeten had ik hem zo opgehaald.
Denk dat je bedoelt dat de eigenaar redelijk berucht is?
De hond zelf gedroeg zich namelijk niet zo
- *tweety*
- Zeer actief
Had het ook gezien, arm beest
En bovendien was die eigenaar nog hondentrainer ook, nou lekkere hondentrainer dan
En bovendien was die eigenaar nog hondentrainer ook, nou lekkere hondentrainer dan
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
Jojoke
Ik hoop toch écht dat de boete hoger was de de injectie om het beestje te laten inslapen........
Ze moeten die vent maar eens een tijdje in die zeecontainer laten zitten, goed voor z'n slanke lijn zo'n "zweetkuur"
Ze moeten die vent maar eens een tijdje in die zeecontainer laten zitten, goed voor z'n slanke lijn zo'n "zweetkuur"
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
In die zee-container zat dus een kennelpaneel. Dus idd nog raadselachtiger waarom die deuren dicht zaten.crutz schreef:wilde net zeggen, weet niet van zee containers met zo'n bestemming op 1 vd 3 clubs bij "ons", bedoel "onze" zeecontainer houdt nog geen tekkel tegen met uitbreken ben ik bang
Nou ja, ergens ook niet want anders was die hond w.s. al wel eerder ontdekt wat niet de bedoeling van de eigenaar zal zijn geweest.

Cash v Heiligental en Flow.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat sneu
arm beest...
In Almere zitten diverse verenigingen...geen idee welke dit is.
Ben bij zowel IPO als KNPV daar geweest maar allemaal al een tijd geledn
In Almere zitten diverse verenigingen...geen idee welke dit is.
Ben bij zowel IPO als KNPV daar geweest maar allemaal al een tijd geledn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-
duitse herder
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zag het ook gister, heerlijk dat die hond daar weg is! Het leek echt een lieverdje, daar moet toch wel een goeie baas voor te vinden zijn.
(Ik vond die inspectrice trouwens wel erg dapper, hond blafte haar toch wel flink aan toen ze die container binnenstapte, maar ze bleef gewoon doodkalm lieve dingen zeggen, terwijl ze nog helemaal niet kon weten dat het zo'n vriendelijke hond was. Ik zou dat met een vreemde herder dus niet gedurfd hebben.
)
Ik vind het trouwens een leuk programma! Niet oversentimenteel, of met allemaal sensatie, ik denk dat het een goed beeld geeft.
(Ik vond die inspectrice trouwens wel erg dapper, hond blafte haar toch wel flink aan toen ze die container binnenstapte, maar ze bleef gewoon doodkalm lieve dingen zeggen, terwijl ze nog helemaal niet kon weten dat het zo'n vriendelijke hond was. Ik zou dat met een vreemde herder dus niet gedurfd hebben.
Ik vind het trouwens een leuk programma! Niet oversentimenteel, of met allemaal sensatie, ik denk dat het een goed beeld geeft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Mwah, je kon al wel zien dat hij niet veel kwaad in de zin had hoor. Anders had hij wle door de tralies heen willen bijten.Hanneke2 schreef:Ik zag het ook gister, heerlijk dat die hond daar weg is! Het leek echt een lieverdje, daar moet toch wel een goeie baas voor te vinden zijn.
(Ik vond die inspectrice trouwens wel erg dapper, hond blafte haar toch wel flink aan toen ze die container binnenstapte, maar ze bleef gewoon doodkalm lieve dingen zeggen, terwijl ze nog helemaal niet kon weten dat het zo'n vriendelijke hond was. Ik zou dat met een vreemde herder dus niet gedurfd hebben.)
Maar goed, je moet altijd voorzichtig zijn maar dat was ze ook wel vond ik .

Cash v Heiligental en Flow.
-
tineke
Bah wat een misselijke daad zeg
En wat een cluppie van lafbekken ,als je zoiets ziet trek je toch je mond open en zorgt dat de situatie per direct verbeterd
En wat een cluppie van lafbekken ,als je zoiets ziet trek je toch je mond open en zorgt dat de situatie per direct verbeterd
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Berichtje is van juni in het artikel.
Iemand enig idee hoe het nu met de hond is?
Ben eigenlijk wel heel benieuwd.
Zou dit http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/7141 haar misschien zijn?
Zou dit http://www.ikzoekbaas.nl/dierenasielen/ ... onden/7141 haar misschien zijn?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ja ik eigenlijk ook wel.Daisy@ schreef:Berichtje is van juni in het artikel.
-
duitse herder
- Zeer actief
Nee dit is hem niet, degene die inbeslaggenomen is een reu. Ik zal eens vragen hoe het ermee is
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Oké, ben wel benieuwd.
Had niet gezien dat het een reu was, niet goed opgelet, haha.
(wel de foto zitten kijken of er wat hing, maar ik zag niets)
Had niet gezien dat het een reu was, niet goed opgelet, haha.
(wel de foto zitten kijken of er wat hing, maar ik zag niets)
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inge O schreef:dat zijn geen lafbekken, tineke, maar nog erger : mensen die dat vast allemaal even normaal vindentineke schreef: En wat een cluppie van lafbekken ,als je zoiets ziet trek je toch je mond open en zorgt dat de situatie per direct verbeterd.
Zie de eerdere reactie v Dick, die "club" bestaat uit een groepje mensen die nergens welkom zijn, dat is niet voor niets...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
heb begrepen inmiddels dat die 'vereniging' inmiddels ook geschorst is nav dit voorval 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
malinois schreef:heb begrepen inmiddels dat die 'vereniging' inmiddels ook geschorst is nav dit voorval
En nu maar hopen dat ze niet ondergronds gaan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Selena
- Zeer actief
Waren ze uberhaupt ergens bij aangesloten dan??malinois schreef:heb begrepen inmiddels dat die 'vereniging' inmiddels ook geschorst is nav dit voorval
Ik weet dat ze zich "" de outsiders" noemen (noemde??) en zijn zeker GEEN erkende KNPV vereniging.
D.
-
Marion.
Ik heb het ook gezien, en mijn maag draaide ook om. Vind het ook een erg leuk programma, en ik hoop dat de reu een fijn huisje mét liefde heeft gevonden.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Randdebiel
Mijn hart is groot genoeg om juist zulke hondjes een plaatsje te geven maar of dat nou zo verstandig is.....
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso