Een inspectrice werd op pad gestuurd naar een mogelijk achter gelaten hond in een zee container op een hondenclub terrein (jawel, een africhtingsclub).
Eenmaal daar kon ze eerst die hond niet vinden waarop ze contact opnam met de eigenaar die op vakantie zou zijn.
Die vertelde waar de hond zat, dat deze gewoon uitgelaten werd op het veldje en dat de container niet te warm werd. Dat Op het commentaar van de inspectrice dat die hond de hele tijd in het donker zat e.d. reageerde hij erg laconiek; 't was een speurhond en die wisten niet beter.
Enfin, ze vond uiteindelij kdie hond in een container. Beestje was graat en graatmager en zat dus schijnbaar de hele dag opgesloten in dat donkere hol.
Ze heeft hem meegenomen natuurlijk.
Ik had echt te doen met die hond. Vol vertrouwen liep hij met haar mee, liet zich keurig (al trillend/bibberend) nakijken door de dierenarts waarna de inspectrice nog een likje kreeg.
Maar ik snap dit dus werkelijk niet hoor. Dat je zo'n hond daar achterlaat. En die clubgenoten dan dacht ik nog? Vinden die dat ook allemaal maar okay? Of zouden die van niks weten? Lijkt mij sterk.
Ik ben best benieuwd hoe het met deze hond is afgelopen. Als ik hier niet vol had gezeten had ik hem zo opgehaald.